ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА 01025, м.
Київ, вул. Десятинна, 4/6, тел. 278-43-43
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К
Р А Ї Н И
м. Київ
28.08.2009 р. 11:15 № 3/559
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі
головуючої судді Блажівської Н. Є., при
секретарі судового засідання Миколаєнко І.О.,
розглянув у відкритому судовому засіданні
адміністративну справу
За позовом
Київського міського центру зайнятості
до
Товариства з обмеженою відповідальністю «Слов'яни»
про
стягнення коштів у розмірі 190 грн. 02 коп.
У судовому засіданні 28 серпня 2009 року відповідно до
пункту 3 статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України проголошено
вступну та резолютивну частину Постанови.
О Б С Т А В И Н
И С П Р А В И
Київський міський центр зайнятості (надалі також
-«Позивач») звернувся до Окружного адміністративного суду міста Києва з позовом
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Слов'яни»(надалі також
-«Відповідач») про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю
«Слов'яни»на користь Київського міського центру зайнятості кошти у сумі 190
грн. 02 коп. (сто дев'яносто грн. 02 коп.).
Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідно до вимог
чинного законодавства України Товариство з обмеженою відповідальністю
«Слов'яни»має заборгованість перед Київським міським центром зайнятості в
розмірі 190, 02 грн., яка станом на час розгляду справи є непогашеною.
Представником Позивача в судовому засіданні було
зазначено те, що внаслідок надання Товариством з обмеженою відповідальністю
«Слов'яни»недостовірної інформації, Фондом сплачено зайві грошові кошти
безробітній ОСОБА_1 у розмірі 190,02 грн. В результаті несплати Відповідачем
вказаних коштів, до Фонду загальнообов'язкового державного соціального
страхування України на випадок безробіття не надходять кошти, спрямовані на
матеріальне забезпечення на випадок безробіття та надання соціальних послуг, що
торкається інтересів держави.
Відповідач явку уповноваженого представника до суду не
забезпечив, письмового відношення до заявлених позовних вимог суду не надав,
про дату та час судового засідання повідомлений належним чином.
Відповідно до частини 2 статті 128 Кодексу
адміністративного судочинства України неприбуття в судове засідання сторін без
поважних причин або неповідомлення ними про причини неприбуття не є перешкодою
для розгляду справи.
Згідно
положення частини 8 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України
вважається, що повістку вручено юридичній особі, якщо вона доставлена за
адресою, внесеною до відповідного державного реєстру, або за адресою, яка
зазначена її представником, і це підтверджується підписом відповідної службової
особи.
У зв'язку з неявкою представника Відповідача та
ненаданням ним письмового відношення до заявлених позовних вимог та інших
доказів, які витребовувалися ухвалою суду, керуючись вимогами частини 6 статті
71 Кодексу адміністративного судочинства України, суд вирішує справу на
підставі наявних доказів.
Розглянувши подані сторонами документи і матеріали,
заслухавши пояснення представника Позивача, всебічно і повно з'ясувавши всі
фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, об'єктивно оцінивши докази, які
мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, Окружний
адміністративний суд міста Києва, -
В С Т А Н О В И В
Спірні правовідносини регулюються Законом України «Про
зайнятість населення», Законом України «Про загальнообов'язкове державне
соціальне страхування на випадок безробіття», Порядком обчислення середньої
заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за загальнообов'язковим
державним соціальним страхуванням, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів
України від 26 вересня 2001 року № 1266.
Відповідно до частини 1 статті 18 Закону України «Про
зайнятість населення», для реалізації державної політики зайнятості населення,
професійної орієнтації, підготовки і перепідготовки, працевлаштування та
соціальної підтримки тимчасово не працюючих громадян у порядку, що визначається
Кабінетом Міністрів України (вищим органом виконавчої влади), створюється
державна служба зайнятості, діяльність якої здійснюється під керівництвом
Міністерства праці та соціальної політики України, місцевих державних
адміністрацій та органів місцевого самоврядування.
Відповідно до Положення про Київський міський центр
зайнятості, затвердженого Директором Державного центру зайнятості Міністерства
праці та соціальної політики України від 3 грудня 1997 року, Київський міський
центр зайнятості є місцевим органом державної виконавчої влади та місцевим
органом державної служби зайнятості і підпорядковується Державному центру
зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України та Київській міській
держадміністрації.
За таких підстав, органом, уповноваженим державою
здійснювати відповідні функції у даних спірних відносинах є Київський міський
центр зайнятості, який входить до складу державної служби зайнятості.
Крім того, у відповідності до частини 2 статті 18 Закону
України «Про зайнятість населення», Постанови Кабінету Міністрів «Про
затвердження положень щодо застосування Закону УРСР «Про зайнятість населення»№
47 від 24 червня 1991 року державна служба зайнятості складається з: державного
центру зайнятості Міністерства праці та соціальної політики України, центру
зайнятості Автономної Республіки Крим, обласних, Київського та
Севастопольського міських, районних, міськрайонних, міських і районних у містах
центрів зайнятості тощо.
Відповідно до статті 2 Закону України «Про зайнятість
населення»безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які
через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених
законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі,
що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.
Безробітними визнаються також інваліди, які не досягли пенсійного віку, не
працюють та зареєстровані як такі, що шукають роботу.
Наказом Дарницького районного центру зайнятості № 38693
від 26 липня 2007року громадянці ОСОБА_1 було надано статус безробітного.
Відповідно до частини 1 статті 22 Закону України «Про
загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок
безробіття»застраховані особи, визнані у встановленому порядку безробітними,
які протягом 12 місяців, що передували початку безробіття, працювали на умовах
повного або неповного робочого дня (тижня) не менше 26 календарних тижнів та
сплачували страхові внески, мають право на допомогу по безробіттю залежно від страхового
стажу.
Порядок визначення розміру допомоги по безробіттю
визначено статтею 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне
страхування на випадок безробіття».
Так, застрахованим особам, зазначеним у частині першій
статті 22 цього Закону, розмір допомоги по безробіттю визначається у відсотках
до їх середньої заробітної плати (доходу), визначеної відповідно до порядку
обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за
загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженого Кабінетом
Міністрів України, залежно від страхового стажу: до 2 років -50 відсотків; від
2 до 6 років -55 відсотків; від 6 до 10 років -60 відсотків; понад 10 років -70
відсотків.
Відповідно до частини 4 статті 23 Закону України «Про
загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»у
середньомісячну заробітну плату (доход) для обчислення допомоги по безробіттю
враховуються всі види виплат, на які нараховувалися страхові внески. Допомога
по безробіттю не може бути вищою за середню заробітну плату, що склалася в
галузях національної економіки відповідної області за минулий місяць, і нижчою
за прожитковий мінімум, встановлений законом.
Правила обчислення середньої заробітної плати (доходу)
для розрахунку виплат за загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням
на випадок безробіття, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та
витратами, зумовленими народженням та похованням, і від нещасного випадку на
виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності
у разі настання страхового випадку, а також оплати перших п'яти днів тимчасової
непрацездатності за рахунок коштів підприємства, установи, організації чи
фізичної особи, яка використовує працю найманих працівників визначено Порядком
обчислення середньої заробітної плати (доходу) для розрахунку виплат за
загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням, затвердженим Постановою
Кабінету Міністрів України від 26 вересня 2001 року № 1266 (надалі -Порядок).
Відповідно до частини 3 Порядку розрахунковим періодом,
за який обчислюється середня заробітна плата (дохід) для розрахунку страхових
виплат (крім страхування на випадок безробіття) та оплати перших п'яти днів
тимчасової непрацездатності за рахунок коштів роботодавця, є період роботи за
останнім основним місцем роботи (зайняття підприємницькою діяльністю) перед
настанням страхового випадку, протягом якого застрахована особа працювала та
сплачувала страхові внески або за неї сплачувалися страхові внески.
Середня заробітна плата застрахованої особи обчислюється
виходячи з нарахованої заробітної плати за видами виплат, що включають основну
та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати (у
тому числі в натуральній формі), які визначаються згідно з нормативно-правовими
актами, прийнятими відповідно до Закону України «Про оплату праці», та
підлягають обкладанню податком з доходів фізичних осіб, не враховуючи
передбачені законодавством пільги щодо сплати зазначеного податку чи суми, на
які цей дохід зменшується, з яких сплачувалися страхові внески до фондів
загальнообов'язкового державного соціального страхування (пункт 7 Порядку).
Наказом Дарницького районного центру зайнятості № 38693
від 26 липня 2007року громадянці ОСОБА_1 було призначено допомогу по безробіттю.
Як підтверджується матеріалами справи, розмір допомоги
ОСОБА_1 нараховувався у відповідності до наданої з останнього місця роботи
Довідки Товариства з обмеженою відповідальністю «Слов'яни»про середню заробітну
плату з останнього місця роботи від 17 липня 2007 року № 272.
Статтею 35 Закону України «Про загальнообов'язкове
державне соціальне страхування на випадок безробіття»передбачено обов'язки
роботодавця щодо надання виконавчій дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального
страхування України на випадок безробіття відомостей про прийняття на роботу
працівників, їх заробітну плату та сплату страхових внесків, а також його
відповідальність за вчинення ним будь-яких дій, що можуть у подальшому
зашкодити застрахованій особі реалізувати своє право на забезпечення та
отримання соціальних послуг відповідно до цього Закону, а достовірність
зазначених у документах даних перевіряється виконавчою дирекцією Фонду. У разі
їх недостовірності роботодавець добровільно чи на підставі рішення суду повинен
відшкодувати страховику заподіяну шкоду.
Відповідно до пункту 26 Порядку робочі органи виконавчих
дирекцій фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування мають
право перевіряти обґрунтування видачі довідок про середню заробітну плату,
достовірність зазначених у них відомостей шляхом звіряння даних, зазначених у
довідках, з відомостями про нараховану заробітну плату на підприємствах, в
установах чи організаціях або з базою даних персоніфікованого обліку
застрахованих осіб Пенсійного фонду та базою даних ДПА.
Наказом директора Дарницького районного центру
зайнятості № 401 від 26 липня 2007року призначено розслідування страхового
випадку та обґрунтованості виплат матеріального забезпечення.
Для підтвердження обґрунтованості даних довідки про
середню заробітну плату ОСОБА_1, керівнику ТОВ «Слов'яни»07 серпня 2007 року
було направлено запит.
Не отримавши відповіді на вищезазначений запит,
Дарницький центр зайнятості звернувся до Київського обласного центру зайнятості
із запитом від 29 лютого 2008року № 22/494 для перевірки достовірності довідки
ОСОБА_1 Макарівським районним центром зайнятості, на території якого
знаходиться ТОВ «Слов'яни».
В ході перевірки було встановлено, що довідка про
середню заробітну плату № 212 від 17 липня 2007 року, видана Товариством з
обмеженою відповідальністю «Слов'яни»ОСОБА_1, є недостовірною, оскільки невірно
вказана сума заробітної плати, а саме -в довідку включена оплата лікарняних у
сумі 909 грн. 56 коп., які були включені в довідку про середню заробітну плату
(дохід) за № 212 від 17 липня 2007 року, що суперечить вимогам постанови
Кабінету Міністрів України від 26.09.2001р. №1266 «Про обчислення середньої
заробітної плати (доходу) для розрахунку виплати за загальнообов'язковим
державним соціальним страхуванням», про що свідчить Акт №11 від 16 квітня 2008
року, складений Макарівським районним центром зайнятості та Довідка про середню
заробітну плату № 42 від 16 квітня 2008 року.
Згідно частиною 3 статті 35 Закону України «Про
загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок
безробіття»достовірність зазначених у документах даних перевіряється виконавчою
дирекцією Фонду. У разі їх недостовірності роботодавець добровільно чи на
підставі рішення суду повинен відшкодувати страховику заподіяну шкоду.
Наказом Директора Дарницького районного центру
зайнятості від 22 травня 2008 року №10 було прийнято рішення про повернення
коштів Товариством з обмеженою відповідальністю «Слов'яни»в сумі 190 грн. 02
коп.
22 травня 2008 року Дарницьким районним центром
зайнятості було направлено до ТОВ «Слов'яни»повідомлення про необхідність
відшкодування незаконно виплачених особі коштів протягом 15 календарних днів у
розмірі 190 грн. 02 коп.
Отримання вказаного повідомлення підтверджується
повідомленням про вручення поштового відправлення НОМЕР_1.
Станом на час розгляду справи Товариство з обмеженою
відповідальністю «Слов'яни»рішення директора Дарницького районного центру
зайнятості не виконало.
Відповідно до статей 7, 16 Закону України «Про
загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок
безробіття»допомога по безробіттю здійснюється за рахунок коштів Фонду
загальнообов'язкового державного соціального страхування на випадок безробіття.
Фонд є цільовим централізованим страховим фондом, некомерційною самоврядною
організацією. Держава є гарантом забезпечення застрахованих осіб та надання їм
відповідних соціальних послуг Фондом.
Відтак, проаналізувавши матеріали справи та вимоги
чинного законодавства України, Суд приходить до висновку про обґрунтованість
позовних вимог та доводів представника Позивача.
Вивчивши матеріали справи, враховуючи те, що Відповідач
у встановлені законодавством строки не сплатив заборгованості, доказів
погашення Відповідачем зазначеної суми станом на день розгляду цього спору не
надав, Суд встановив, що заборгованість Товариства з обмеженою відповідальністю
«Слов'яни» перед Київським міським
центром зайнятості складає 190 грн. 02
коп.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен
зобов'язаний сплачувати податки і збори в
порядку і розмірах, встановлених законом.
Частиною 1 статті 11 Кодексу адміністративного
судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних
судах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду
своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості, а частиною 1 статті
71 Кодексу адміністративного судочинства України зазначено, що кожна сторона
повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Докази, які б спростовували доводи Позивача, в
матеріалах справи відсутні.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог,
системного аналізу положень чинного законодавства України та матеріалів справи,
суд дійшов висновку, що викладені в позовній заяві доводи Позивача є
обґрунтованими та такими, що підлягають
задоволенню.
Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу
адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт
владних повноважень, а відповідачем -
фізична чи юридична
особа, судові витрати, здійснені
позивачем, з відповідача не стягуються
На
підставі вищевикладеного, керуючись статтями 2, 7, 8, 9, 17, 94, 99, 100, 158,
161, 162, 163, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, Окружний
адміністративний суд міста Києва, -
П О
С Т А Н О В И В
1.
Адміністративний позов задовольнити повністю.
2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю
«Слов'яни» на користь Київського міського центру зайнятості кошти у сумі 190
грн. 02 коп. (сто дев'яносто грн. 02 коп.).
Постанова може бути оскаржена в порядку та строки,
визначені статтями 185-187 Кодексу
адміністративного судочинства України.
Суддя Н.
Є. Блажівська
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2009 |
Оприлюднено | 25.09.2009 |
Номер документу | 4727346 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Блажівська Н.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні