Постанова
від 15.07.2015 по справі 817/1851/15
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 817/1851/15

15 липня 2015 року м. Рівне

Рівненський окружний адміністративний суд у складі судді Сало А.Б. розглянувши у порядку письмового провадження адміністративну справу за позовом

Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Кузнецовську Рівненської області доСільськогосподарського виробничого кооперативу "Любахівський" про стягнення капіталізованих платежів,

ВСТАНОВИВ :

Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Кузнецовську Рівненської області звернулося до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Любахівський" (далі - СВК "Любахівський") про стягнення капіталізованих платежів.

Через канцелярію суду позивач подав клопотання про розгляд справи без участі уповноваженого представник позивача.

Крім того, в матеріалах справи наявне клопотання представника СВК "Любахівський", в якому останні просив розглядати справу за відсутності відповідача.

За таких обставин, на підставі частини 6 ст. 128 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), враховуючи відсутність потреби заслухати свідка чи експерта, суд прийшов до висновку про можливість розгляду справи в порядку письмового провадження.

Дослідивши письмові докази у справі, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об'єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позов необхідно задовольнити повністю, з огляду на наступне.

Судом встановлено, що СВК "Любахівський" передало Відділенню виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Кузнецовську Рівненської області особову справу потерпілої ОСОБА_1, яка отримує у відділенні страхові виплати.

Відповідно до копії постанови від 29.03.2013 року, потерпілій ОСОБА_1 (має зареєстрований страховий випадок профзахворювання, що отримане 16.01.2001року). Призначено щомісячну грошову суму в розмірі 570,34грн., виплати провадити з 01.03.2013 року - безстроково (а.с.11).

У зв'язку з ліквідацією СВК "Любахівський" відділенням виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у м. Кузнецовську Рівненської області проведена капіталізація платежів.

Так, сума платежу, яка підлягає капіталізації, становить 154 951,94грн., що підтверджується розрахунком потреби в капіталізації коштів для розрахунку з потерпілим на виробництві (а.с.8).

Даний розрахунок разом із заявою від 25.06.2013 року № 01-09/266 про визнання кредитором (про стягнення капіталізованих платежів) була направлена на адресу ліквідаційної комісії СВК "Любахівський".

Крім того, матеріалами справи стверджено, що позивач звертався до СВК "Любахівський" щодо повідомлення про заходи, які вживаються для сплати капіталізованих платежів відповідачем, що стверджується запитом голові ліквідаційної комісії(а.с.9).

Так, листом від 17.06.2015 року відповідач зазначив, що СВК "Любахівський" є неплатоспроможним. На даний час в господарстві не лишилося майна, тому немає можливості здійснити капіталізовані платежі 154951,94грн., так як готівкових коштів і майна, яке можна реалізувати, в господарстві немає(а.с.10).

Відповідно до ч.1, 2 ст.4 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року № 1105, з врахуванням нової редакції Закону № 77 від 28.12.2014 року, Фонд соціального страхування України є органом, який здійснює керівництво та управління загальнообов'язковим державним соціальним страхуванням від нещасного випадку, у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та медичним страхуванням, провадить акумуляцію страхових внесків, контроль за використанням коштів, забезпечує фінансування виплат за цими видами загальнообов'язкового державного соціального страхування та здійснює інші функції згідно із затвердженим статутом.

Фонд є некомерційною самоврядною організацією, що діє на підставі статуту, який затверджується його правлінням.

Так, у п. 6 прикінцевих та перехідних положень цього Закону зазначено, що до завершення заходів, пов'язаних з утворенням Фонду соціального страхування України та його робочих органів, виконання функцій та завдань, передбачених цим Законом, забезпечують у межах компетенції відповідні виконавчі дирекції та їх робочі органи Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України та Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності.

Крім того, п.5 ч.1 ст.11 Закону України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування" від 23.09.1999 року № 1105, з врахуванням нової редакції Закону № 77 від 28.12.2014 року, встановлено, що джерелами формування коштів Фонду є капіталізовані платежі, що надійшли у випадках ліквідації страхувальників у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Згідно з п.1 ч.1 ст.112 Цивільного кодексу України, у разі ліквідації платоспроможної юридичної особи у першу чергу задовольняються вимоги щодо відшкодування шкоди, завданої каліцтвом, іншим ушкодженням здоров'я або смертю, та вимоги кредиторів, забезпечені заставою чи іншим способом.

Разом з тим, ч.3 ст.112 цього Кодексу передбачено, що у разі відмови ліквідаційної комісії у задоволенні вимог кредитора або ухилення від їх розгляду кредитор має право до затвердження ліквідаційного балансу юридичної особи звернутися до суду із позовом до ліквідаційної комісії.

Відповідно до ч.2 ст.1205 Цивільного кодексу України, у разі ліквідації юридичної особи платежі, належні потерпілому або особам, визначеним статтею 1200 цього Кодексу, мають бути капіталізовані для виплати їх потерпілому або цим особам у порядку, встановленому законом або іншим нормативно-правовим актом.

Згідно із п.1 Порядку капіталізації платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута перед громадянами внаслідок заподіяння шкоди їх життю і здоров'ю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №765 від 06.05.2000 року, з врахуванням змін та доповнень (далі - Порядок №765), здійснюється капіталізація платежів для задоволення вимог, що виникли із зобов'язань підприємства-банкрута відшкодувати шкоду, заподіяну життю і здоров'ю громадян.

Капіталізація платежів здійснюється щодо кожної особи з урахуванням заборгованості за попередні роки та необхідності виплати майбутніх платежів. Під час розрахунку сум цих платежів повинні враховуватися заробітна плата потерпілого, відсоток втрати професійної працездатності, витрати по догляду за потерпілим, на реабілітацію, протезування, придбання транспортних засобів та види соціальної допомоги відповідно до медичного висновку, необхідність сплати одноразової допомоги у зв'язку з травмою або професійним захворюванням, які можуть призвести до смерті потерпілого, а також інших виплат, передбачених законодавством.

Відповідно до п.3 Порядку №765, капіталізація платежів, передбачених підпунктами 1 - 5 пункту 2 цього Порядку, розраховується на період, що визначається як різниця між середньою тривалістю життя для чоловіків і жінок у країні та їх віком на момент здійснення капіталізації.

Сума платежу, яка підлягає капіталізації для розрахунку з потерпілим СВК "Любахівський" ОСОБА_1 становить 154951,94грн. однак на час розгляду справи відповідачем сплачена сума не була.

Суд звертає увагу, що згідно з ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 зазначеного Кодексу оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відповідачем не надано жодних належних доказів щодо сплати заборгованості до Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м. Кузнецовську, як і доказів, що спростовують викладені в позовній заяві обставини.

З урахуванням викладеного, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, підтверджуються наявними у справі доказами та підлягають до задоволення.

В силу ч.4 ст. 94 КАС України, у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем - фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.

Керуючись статтями 160-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Сільськогосподарського виробничого кооперативу "Любахівський"(34362, с. Любахи, Володимирецький район, Рівненська область, код 03773949) на користь Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у м.Кузнецовську Рівненської області капіталізовані платежі на суму 154 951(сто п'ятдесят чотири тисячі дев'ятсот п'ятдесят одна)грн. 94коп.

Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення. У разі застосування судом частини третьої статті 160 КАС України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Суддя Сало А.Б.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.07.2015
Оприлюднено30.07.2015
Номер документу47340808
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1851/15

Ухвала від 28.06.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 23.05.2023

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Д.П. Зозуля

Ухвала від 05.12.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 27.09.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 20.09.2017

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Зозуля Д.П.

Ухвала від 06.10.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 17.09.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 17.09.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

Ухвала від 04.09.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Іваненко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні