ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 2-а/1970/1350/11
"30" травня 2011 р. м. Тернопіль
Тернопільський окружний адміністративний суд, в складі
головуючого судді Жука А.В.,
при секретарі судового засідання Порплиці Т.В.
за участю сторін:
представника позивача - ОСОБА_1;
представник відповідача - ОСОБА_2;
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу
за адміністративним позовом Кременецької міжрайонної державної податкової інспекції
до комунального підприємства «Шумськкомунсервіс»Шумської міської ради
про стягнення заборгованості
ВСТАНОВИВ:
Кременецька міжрайонна державна податкова інспекція звернулася до суду з адміністративним позовом до комунального підприємства «Шумськкомунсервіс»Шумської міської ради про стягнення заборгованості до державного бюджету в сумі 60855,87 гривень.
Представник позивача позовні вимоги підтримав у повному обсязі, надав пояснення, аналогічні викладеним в позовній заяві, просив позов задовольнити.
Представник відповідача в судовому засіданні позовні вимоги визнав в повному обсязі.
Заслухавши пояснення представника позивача та представника відповідача повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Комунальне підприємство «Шумськкомунсервіс»Шумської міської ради зареєстроване як юридична особа 08.11.2007 Шумською районною державною адміністрацією, про що видано свідоцтво про державну реєстрацію серії А00 №640027 з присвоєнням ідентифікаційного коду 34043157 та перебуває на обліку в податковій інспекції і відповідно до ст. 67 Конституції України та ст. 1 Закону України «Про порядок погашення зобовязань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами», який був чинним станом на момент виникнення податкового боргу та втратив чинність з 01.01.2011 у звязку із набранням чинності Податковим кодексом України (далі по тексту - Закон №2181) та ст. 16 Податкового кодексу України відповідач є платником податків та зобовязаний сплачувати належні суми податків і зборів (обовязкових платежів) у встановлені законами терміни.
Відповідно до п. 1.2) частини першої ст. 1 Закону 2181 податкове зобов'язання - зобов'язання платника податків сплатити до бюджетів або державних цільових фондів відповідну суму коштів у порядку та у строки, визначені цим Законом або іншими законами України.
Відповідно до п.п. 4.1.1. п. 4.1. ст. 4 Закону 2181 платник податків самостійно обчислює суму податкового зобов'язання, яку зазначає у податковій декларації, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.2.2 пункту 4.2, а також пунктом 4.3 цієї статті.
05 листопада 2010 року відповідачем було подано до податкового органу податковий розрахунок збору за забруднення навколишнього природного середовища за 9 місяців 2010 року на суму 1734,04 гривні, а 03.02.2011 - податковий розрахунок збору за 2010 рік на суму 1744,50 гривні.
Таким чином, відповідачем самостійно було визначено суму податкового зобов'язання за платежем збір за забруднення навколишнього природного середовища за ІІІ - IV квартал 2010 року в розмірі 3478,54 гривень.
Відповідно до абзацу першого п. 5.1. ст. 5 Закону 2181 податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.
Відповідно до п.п. 5.3.1. п. 5.3. ст. 5 Закону 2181 платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Крім того, за несвоєчасну сплату узгодженого податкового зобов'язання Кременецькою МДПІ (Шумське відділення) до відповідача було застосовано штрафні санкції на підставі податкових повідомлень-рішень №0002491503 від 10.11.2010 в розмірі 1307,35 гривень та №0002771503 від 29.12.2010 в розмірі 424,78 гривні. Зазначені податкові повідомлення -рішення були отримані відповідачем та не оскаржувались.
Крім того, за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань за платежем збір за забруднення навколишнього природного середовища відповідачу нараховано пеню в розмірі 1527,86 гривень.
Разом з тим, податкові зобов'язання із податку на збір за забруднення навколишнього середовища за 2010 рік відповідачем вчасно та в повному обсязі не сплачувалось, в зв'язку з чим станом на 16.05.2011 за комунальним підприємством «Шумськкомунсервіс»Шумської міської ради існує заборгованість за платежем збір за забруднення навколишнього середовища за 2010 рік в сумі 6738,53 гривні, наявність якої підтверджується:
- Копіями податкових розрахунків збору за забруднення навколишнього природного середовища за ІІІ -ІV квартал 2010 року;
- Копією податкового повідомлення-рішення №0002491503 від 10.11.2010;
- Копією податкового повідомлення-рішення №0002771503 від 29.12.2010;
- обґрунтованим розрахунком суми позовних вимог.
Згідно з п. 1.3) частини першої ст. 1 Закону №2181 податковий борг (недоїмка) - податкове зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгоджене платником податків або узгоджене в адміністративному чи судовому порядку, але не сплачене у встановлений строк, а також пеня, нарахована на суму такого податкового зобов'язання.
Отже, сума податкового боргу комунального підприємства «Шумськкомунсервіс»Шумської міської ради за платежем збір за забруднення навколишнього середовища за 2010 рік становить 6738,53 гривень.
Відповідно до п.п. 14.1.180 п. 14.1 ст. 14 Податквового кодексу України податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов'язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність податковим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.
Пунктом 18.2 статті 18 Податкового кодексу передбачено, що податкові агенти прирівнюються до платників податку і мають права та виконують обов'язки, встановлені цим Кодексом для платників податків.
Таким чином, в силу вимог п.п. 162.1.3 п. 162.1 ст. 162 Податкового кодексу України комунальне підприємство «Шумськкомунсервіс»Шумської міської ради є платником податку з доходів фізичних осіб, щодо найманих працівників.
Згідно вимог п. 54.2 ст. 54 Податкового кодексу України грошове зобов'язання щодо суми податкових зобов'язань з податку, що підлягає утриманню та сплаті (перерахуванню) до бюджету в разі нарахування/виплати доходу на користь платника податку - фізичної особи, вважається узгодженим податковим агентом або платником податку, який отримує доходи не від податкового агента, в момент виникнення податкового зобов'язання, який визначається за календарною датою, встановленою розділом IV цього Кодексу для граничного строку сплати податку до відповідного бюджету.
Відповідно до п.п. 168.1.2 п. 168.1 ст. 168 Податкового кодексу України податок з доходів фізичних осіб сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету.
Відповідачем було подано до податкового органу звітну декларацію з податку на доходи фізичних осіб за січень 2011 року від 17.02.2011, в якій визначено податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб в сумі 888,00 гривень та вказано заборгованість із податку на доходи фізичних осіб в сумі 56466,31 гривень станом на 01.01.2011, звітну декларацію з податку на доходи фізичних осіб за лютий 2011 року від 17.03.2011, в якій визначено податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб в сумі 800,00 гривень та звітну декларацію з податку на доходи фізичних осіб за березень 2011 року 19.04.2011, в якій визначено податкове зобов'язання з податку на доходи фізичних осіб в сумі 3203,05 гривні.
Крім того, за несвоєчасну сплату податкових зобов'язань за платежем податок з доходів фізичних осіб відповідачу нараховано пеню в розмірі 49,83 гривень.
Разом з тим, грошове зобов'язання із податку на доходи фізичних осіб за січень -березень 2011 року (з врахуванням заборгованості станом на 01.01.2011) відповідачем вчасно та в повному обсязі не сплачувалось, сплачено лише частково в розмірі 7289,85 гривень, в зв'язку з чим станом на 16.05.2011 за комунальним підприємством «Шумськкомунсервіс»Шумської міської ради існує заборгованість за платежем податок на доходи фізичних осіб за січень -березень 2011 року в сумі 57117,34 гривень, наявність якої підтверджується:
- Копією податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб за січень 2011 року;
- Копією податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб за лютий 2011 року;
- Копією податкової декларації з податку на доходи фізичних осіб за лютий 2011 року;
- обґрунтованим розрахунком суми позовних вимог.
Відповідно до п.п. 14.1.175. п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), самостійно узгодженого платником податків або узгодженого в порядку оскарження, але не сплаченого у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання.
Отже, сума податкового боргу комунального підприємства «Шумськкомунсервіс»Шумської міської ради за платежем податок на доходи фізичних осіб за період січень -березень 2011 року становить 54117,34 гривень.
Таким чином загальна сума податкового боргу комунального підприємства «Шумськкомунсервіс»Шумської міської ради станом на 16.05.2011 становить 60855,87 гривень, в тому числі:
- за платежем податок на доходи фізичних осіб - 54117,34 гривень;
- за платежем податок по збору за забруднення навколишнього природного середовища - 6738,53 гривень;
Відповідно до п.п. 6, 11 ст. 10 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»до функцій державних податкових інспекцій в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонних та об'єднаних державних податкових інспекцій віднесено, зокрема: забезпечення застосування та своєчасного стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами; подання до судів позовів до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.
Відповідно до п.п. 20.1.18 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має податковий борг, з рахунків у банках, обслуговуючих такого платника, на суму податкового боргу або його частини.
Відповідно до п.п. 95.3 ст. 95 Податкового кодексу України стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Відповідно до ст.ст. 11, 71 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, а суд згідно ст. 86 цього Кодексу, оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.
За наведених обставин суд приходить до переконання, що позовні вимоги підтверджені належними та допустимими доказами, визнані відповідачем в повному обсязі, а отже підлягають до задоволення.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 70,71,79,86,136,153,158-163,167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Позов задовольнити.
2. Стягнути з комунального підприємства «Шумськкомунсервіс»Шумської міської ради (вул. Б.Хмельницького, 10, м. Шумськ, Шумський район, Тернопільська область, ідентифікаційний код 34043157) податковий борг в сумі 60855,87 гривень (шістдесят тисяч вісімсот п'ятдесят п'ять гривень 87 копійок) шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, в тому числі:
- 6738,53 гривень (шість тисяч сімсот тридцять вісім гривень 53 копійки) за платежем збір за забруднення навколишнього природного середовища (р/р №33112329700601 в УДК у Шумському районі, МФО 838012);
- 54117,34 гривень (п'ятдесят чотири тисячі сто сімнадцять гривень 34 копійки) за платежем податок з доходів фізичних осіб (р/р №33211800700601 в УДК у Шумському районі, МФО 838012).
Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через Тернопільський окружний адміністративний суд шляхом подачі в 10 денний строк з дня проголошення постанови апеляційної скарги у порядку і строки, передбачені статтями 185 - 187 Кодексу адміністративного судочинства України.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.
(постанова виготовлена в повному обсязі 06.06.2011)
Головуючий суддя Жук А.В.
копія вірна
Суддя Жук А.В.
Суд | Тернопільський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 30.05.2011 |
Оприлюднено | 30.07.2015 |
Номер документу | 47445765 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Тернопільський окружний адміністративний суд
Жук А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні