Постанова
від 23.07.2015 по справі 819/1914/15
ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ТЕРНОПІЛЬСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 819/1914/15

23 липня 2015 р.м.Тернопіль ОСОБА_1 окружний адміністративний суд, в складі:

головуючої судді Дерех Н.В.

при секретарі судового засідання Хребетко І.І.

за участю:

представник відповідача ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Тернополі адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Поділля - Тер" до ОСОБА_1 об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області про визнання дій протиправними,

в с т а н о в и в:

ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю «Поділля - Тер» ( надалі позивач, ТОВ "Поділля - Тер) звернулося до адміністративного суду з адміністративним позовом до ОСОБА_1 об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області ( надалі відповідач, ОСОБА_1 ОДПІ ) про визнання протиправними дій ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області щодо проведення 20 березня 2015 року камеральної (електронної) перевірки ТОВ "Поділля-Тер".

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що перевірка проведена контролюючим органом без належних підстав, оскільки згідно, пп.75.l.1. п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України ( надалі - ПК України), - «Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість..». Відповідно п.3 p. II «Прикінцеві положення» Закону України від 28.12.2014 № 71-VIII, - «У 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюється виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України». Проте дохід TOB «Поділля-Тер» за 2014 рік не перевищив 20 мільйонів гривень, а дозвіл Кабінету Міністрів України щодо проведення перевірки TOB «Поділля-Тер» також відсутній. Таким чином дії ОСОБА_1 ОДПІ щодо проведення камеральної перевірки TOB «Поділля-Тер». результати якої оформлено актом від 20.03.15р. суперечать вимогам законодавства та є незаконними

Представник позивача ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю «Поділля - Тер» в судове засідання не прибув, про дату, час та місце судового розгляду повідомлений належним чином, подавши письмове клопотання про розгляд справи без участі їх представника.

Представник відповідача ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області в судовому засіданні позовні вимоги не визнав, вважає їх безпідставними, пояснив, що Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях (розрахунках) платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість. Камеральна перевірка проводиться посадовими особами контролюючого органу без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірні підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова. Таким чином вважає, що вимоги п. 200.10 ПК України щодо проведення контролюючим органом камеральної перевірки заявлених у декларації з ПДВ даних протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання декларації з ПДВ, стосуються всіх без винятку декларацій з ПДВ.

Заслухавши в судовому засіданні пояснення представника відповідача, повно і всебічно з'ясувавши всі обставини справи в їх сукупності на підставі чинного законодавства, перевіривши їх дослідженими у судовому засіданні доказами, суд вважає, що позов не підлягає до задоволення.

Згідно з ч. 3 ст. 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони зокрема: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Згідно з ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дій чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідно до п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України органи державної податкової служби мають право проводити перевірки платників податків (крім Національного банку України) в порядку встановленому цим Кодексом.

Судом встановлено, що головним державним ревізором - інспектором відділу контролю за декларуванням податку на додану вартість управління оподаткування та контролю об'єктів і операцій ОСОБА_1 ОДПІ Головного управління ДФС у Тернопільській області ОСОБА_4 на підставі пункту 201.1 статті 201 розділу V Податкового кодексу України у порядку статті 76 глави 8 розділу II Податкового кодексу України проведено камеральну (електронну) перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2015р. TOB "ПОДІЛЛЯ-ТЕР" (код за ЄДРПОУ 36829762).

Результати перевірки оформлені Актом №2112/15-01/36829762 від 20.03.2015 року «Про результати камеральної (електронної) перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість TOB "ПОДІЛЛЯ-ТЕР" (код за ЄДРПОУ 36829762) за січень 2015р.

Перевіркою встановлено завищення TOB "ПОДІЛЛЯ-ТЕР" податкового кредиту в декларації по податку на додану вартість за січень 2015р. в сумі - 387780 грн., що призвело, на думку відповідача, до завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду на суму 220702,0 грн. та заниження позитивного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду на суму 167078,0 грн., що призвело до заниження суми податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду.

Згідно, пп.75.l.1. п. 75.1 ст. 75 Податкового кодексу України, - «Камеральною вважається перевірка, яка проводиться у приміщенні контролюючого органу виключно на підставі даних, зазначених у податкових деклараціях платника податків, та даних системи електронного адміністрування податку на додану вартість..».

Пунктом 3 Перехідних положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28 грудня 2014 року N 71-VIII законодавцем встановлено з метою зменшення втручання в господарську діяльність платників контролюючими органами шляхом проведення перевірок: Установити, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб - підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Зазначене обмеження не поширюється:

з 1 січня 2015 року на перевірки суб'єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;

з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи - підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу XX "Перехідні положення" Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Беручи до уваги наведену норму, судом встановлено, що дохід TOB «Поділля-Тер» за 2014 рік не перевищив 20 мільйонів гривень, а також не є субєктом, на якого не поширюється обмеження Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28 грудня 2014 року N 71-VIII.

Крім того, як вбачається з Акту перевірки, дозвіл Кабінету Міністрів України щодо проведення перевірки TOB «Поділля-Тер» відсутній, також відсутнє будь-яке рішення суду про проведення перевірки, а також відсутнє проведення перевірки згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

За таких обставин, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, на підставі наданих сторонами доказів, з урахуванням встановлених у судовому засіданні фактів, суд дійшов до висновку, що позов ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Поділля - Тер" є підставним, ґрунтується на вимогах чинного законодавства, а тому позовні вимоги позивача є обґрунтованими та такими, що підлягають до задоволення.

Керуючись ст.ст. 94, 158-167 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Позов задовольнити.

2. Дії ОСОБА_1 об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області щодо проведення 20 березня 2015 року камеральної (електронної) перевірки ОСОБА_3 з обмеженою відповідальністю "Поділля-Тер" визнати протиправними.

Постанова суду може бути оскаржена до Львівського апеляційного адміністративного суду через ОСОБА_1 окружний адміністративний суд в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 28 липня 2015 року.

Копію постанови надіслати позивачу ОСОБА_5 " Поділля-Тер".

Головуючий суддя Дерех Н.В.

копія вірна:

Суддя Дерех Н.В.

СудТернопільський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.07.2015
Оприлюднено03.08.2015
Номер документу47529218
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1914/15

Постанова від 11.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 24.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 23.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 15.12.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Постанова від 23.07.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Н.В.

Ухвала від 08.07.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні