Ухвала
від 15.12.2015 по справі 819/1914/15
ЛЬВІВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 грудня 2015 року Справа № 876/8848/15

Львівський апеляційний адміністративний суд в складі:

головуючого судді Попка Я.С.

суддів Сеника Р.П., Обрізка І.М.

за участю секретаря судового засідання Мартинишина Р.С.

розглянувши у відкритому судовому засіданні у м. Львові апеляційну скаргу Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області на постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 23 липня 2015 року у справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Поділля-Тер» до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області про визнання дій протиправними,-

В С Т А Н О В И В:

07.07.2015 року позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «Поділля-Тер» звернулося до суду з позовом до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області, в якому просить визнати незаконними дії відповідача щодо проведення 20.03.2015 року камеральної перевірки ТзОВ «Поділля-Тер».

Постановою Тернопільського окружного адміністративного суду від 23 липня 2015 року позов задоволено. Визнано протиправними дії Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області щодо проведення 20 березня 2015 року камеральної (електронної) перевірки ТзОВ «Поділля-Тер».

Постанова суду першої інстанції мотивована тим, що дохід ТОВ «Поділля-Тер» за 2014 рік не перевищив 20 мільйонів гривень, а також позивач не є суб'єктом, на якого не поширюється обмеження Закону України «Про внесення змін до Палаткового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 року №71-VІІІ. Крім того, відсутній дозвіл Кабінету Міністрів України щодо проведення перевірки ТОВ «Поділля-Тер», також відсутнє будь-яке рішення суду про проведення перевірки, а також відсутнє проведення перевірки згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Таким чином, протиправними є дії податкового органу щодо проведення 20 березня 2015 року камеральної (електронної) перевірки ТзОВ «Поділля-Тер».

Не погодившись з постановою суду першої інстанції, вважаючи її незаконною, прийнятою з порушенням норм матеріального права, без з'ясування усіх обставин у справі, Тернопільська об'єднана державна податкова інспекція Головного управління ДФС у Тернопільській області оскаржила її, подавши апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 23 липня 2015 року та прийняти нову постанову, якою відмовити в задоволенні позовних вимог.

Обґрунтовуючи доводи апеляційної скарги апелянт зазначає, що вимоги п.200.10 ПКУ щодо проведення контролюючим органом камеральної перевірки заявлених у декларації з ПДВ даних протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання декларації з ПДВ, стосуються всіх без винятку декларацій з ПДВ, проводяться без будь-якого спеціального рішення керівника Тернопільської ОДПІ (прийняття наказу), а тому і спеціальний дозвіл чи будь-який інший процесуальний документ на проведення такої перевірки податковому органу отримувати немає необхідності.

Отже, апелянт вважає, що камеральна перевірка від 20.03.2015 р. про результати камеральної (електронної) перевірки даних, задекларованих у податковій звітності з податку на додану вартість ТзОВ «Поділля-Тер» за січень 2015 р. проведена правомірно та у відповідності до норм чинного податкового законодавства.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення обставин справи, правильність їх юридичної оцінки, обговоривши доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав:

Із змісту ст. 19 Конституції України вбачається, що правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Розглядаючи спір, суд апеляційної інстанції вважає, що висновки суду першої інстанції відповідають нормам матеріального та процесуального права та фактичним обставинам справи.

Судом встановлено, підтверджено матеріалами справи, що головним державним ревізором-інспектором відділу контролю за декларуванням податку на додану вартість управління оподаткування та контролю об'єктів і операцій Тернопільської ОДПІ Головного управління ДФС у Тернопільській області Бартош Т.З., на підставі пункту 201.1 статті 201 розділу V Податкового кодексу України у порядку статті 76 глави 8 розділу II Податкового кодексу України, проведено камеральну (електрону) перевірку податкової звітності з податку на додану вартість за січень 2015 року ТОВ «Поділля-Тер» (код за ЄДРПОУ 36829762).

За результатами проведеної перевірки складено акт від 20.03.2015 року №2112/15-01/36829762 від 20.03.2015 року, згідно висновків якого перевіркою встановлено завищення ТОВ «Поділля-Тер» податкового кредиту в декларації по податку на додану вартість за січень 2015 року в сумі - 387 780,00 грн., що призвело до завищення від'ємного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду на суму 220 702,0 грн. та заниження позитивного значення різниці між сумою податкового зобов'язання та сумою податкового кредиту звітного (податкового) періоду на суму 167 078,0 грн., що призвело до заниження суми податку на додану вартість, яка підлягає нарахуванню за підсумками поточного звітного (податкового) періоду з урахуванням залишку від'ємного значення попереднього звітного (податкового) періоду.

В силу пп.62.1.3 п. 62.1 ст.62 ПК України податковий контроль здійснюється шляхом: перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.

Згідно пп.20.1.4 п.20.1 ст.20 ПК України контролюючим органам надано право проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків (крім Національного банку України), у тому числі після проведення процедур митного контролю та/або митного оформлення.

Відповідно до абз. 1 і 2 п. 75.1 статті 75 ПК України контролюючі органи мають право проводити камеральні, документальні (планові або позапланові; виїзні або невиїзні) та фактичні перевірки.

Камеральні та документальні перевірки проводяться контролюючими органами в межах їх повноважень виключно у випадках та у порядку, встановлених цим Кодексом, а фактичні перевірки - цим Кодексом та іншими законами України, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи.

Порядок проведення камеральної перевірки визначено статтею 76 ПК України, згідно з якою камеральна перевірка проводиться посадовими особами органу державної податкової служби без будь-якого спеціального рішення керівника такого органу або направлення на її проведення. Камеральній перевірці підлягає вся податкова звітність суцільним порядком. Згода платника податків на перевірку та його присутність під час проведення камеральної перевірки не обов'язкова.

Разом з тим, п.3 Перехідних положень Закону України «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 року №71-VIII установлено, що у 2015 та 2016 роках перевірки підприємств, установ та організацій, фізичних осіб-підприємців з обсягом доходу до 20 мільйонів гривень за попередній календарний рік контролюючими органами здійснюються виключно з дозволу Кабінету Міністрів України, за заявкою суб'єкта господарювання щодо його перевірки, згідно з рішенням суду або згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України. Зазначене обмеження не поширюється:

з 1 січня 2015 року на перевірки суб'єктів господарювання, що ввозять на митну територію України та/або виробляють та/або реалізують підакцизні товари, на перевірки дотримання норм законодавства з питань наявності ліцензій, повноти нарахування та сплати податку на доходи фізичних осіб, єдиного соціального внеску, відшкодування податку на додану вартість;

з 1 липня 2015 року на перевірки платників єдиного податку другої і третьої (фізичні особи-підприємці) груп, крім тих, які здійснюють діяльність на ринках, продаж товарів у дрібнороздрібній торговельній мережі через засоби пересувної мережі, за винятком платників єдиного податку, визначених пунктом 27 підрозділу 10 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, з питань дотримання порядку застосування реєстраторів розрахункових операцій.

Як слідує з матеріалі справи, дохід ТОВ «Поділля-Тер» за 2014 рік не перевищив 20 мільйонів гривень, а також позивач не є суб'єктом, на якого не поширюється обмеження Закону України «Про внесення змін до Палаткового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» від 28.12.2014 року №71-VІІІ.

Також, відсутній дозвіл Кабінету Міністрів України щодо проведення перевірки ТОВ «Поділля-Тер», відсутнє будь-яке рішення суду про проведення перевірки. Крім того, відсутнє проведення перевірки згідно з вимогами Кримінального процесуального кодексу України.

З аналізу вказаних норм та обставин справи, апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про протиправність дій податкового органу щодо проведення 20 березня 2015 року камеральної (електронної) перевірки ТзОВ «Поділля-Тер».

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що постанова суду першої інстанції ґрунтується на повно, об'єктивно і всебічно з'ясованих обставинах, а доводи апелянтів на правомірність прийнятої постанови не впливають та висновків суду не спростовують.

Згідно ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а постанову або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись ч.3 ст.160, ст.ст. 195, 196, 198, 200, 205, 206, 254 КАС України, суд,-

У Х В А Л И В:

Апеляційну скаргу Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області залишити без задоволення, а постанову Тернопільського окружного адміністративного суду від 23 липня 2015 року у справі №819/1914/15 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Поділля-Тер» до Тернопільської об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС у Тернопільській області про визнання дій протиправними - без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня складання у повному обсязі шляхом подання касаційної скарги безпосередньо до суду касаційної інстанції.

Головуючий суддя Я.С. Попко

Судді Р.П. Сеник

І.М. Обрізко

Повний текст ухвали виготовлено та підписано 15.12.2015 року.

СудЛьвівський апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.12.2015
Оприлюднено22.12.2015
Номер документу54386716
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —819/1914/15

Постанова від 11.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 08.04.2019

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Юрченко В.П.

Ухвала від 24.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Маринчак Н.Є.

Ухвала від 23.05.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Зайцев М.П.

Ухвала від 15.12.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Попко Ярослав Степанович

Постанова від 23.07.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Н.В.

Ухвала від 08.07.2015

Адміністративне

Тернопільський окружний адміністративний суд

Дерех Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні