Постанова
від 22.07.2015 по справі 289/2030/14-а
ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЖИТОМИРСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

22 липня 2015 року м. Житомир справа № 289/2030/14-а

категорія 6.1

Житомирський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Гуріна Д.М.,

секретар судового засідання Галайба І.Б.,

за участю: представника позивача ОСОБА_1,

решта осіб, які беруть участь у справі у судове засідання не з'явилися,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_2 до Державного кадастрового реєстратора відділу Держземагентства у Радомишльському районі Житомирської області, треті особи: начальник відділу Держземагентства у Радомишльському районі Житомирської області ОСОБА_3, Радомишльський районний відділ Житомирської регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру", Державне підприємство "Радомишльське лісомисливське господарство", про визнання протиправними та незаконними дій, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії

встановив:

6 листопада 2014 року до Радомишльського районного суду Житомирської області звернулася ОСОБА_2 із позовом до начальника відділу Держземагентства у Радомишльському районі Житомирської області ОСОБА_3, третя особа - Житомирська регіональна філія ДП "Центр державного земельного кадастру" про визнання протиправними та незаконними дій, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії.

7 листопада 2014 року ухвалою судді Радомишльського районного суду Житомирської області відкрито провадження у даній справі та призначено попереднє судове засідання.

В уточненому адміністративному позові позивач просив визнати протиправними та незаконними дії суб'єкта владних повноважень-Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Радомишльському районі ОСОБА_4, які полягають у безпідставній відмові ОСОБА_2 у внесенні відомостей до державного земельного кадастру, а саме в ненаданні кадастрових номерів на земельні ділянки площею 0,0962га. для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, та площею 0,14га для ведення особистого селянського господарства, по вул. Мічуріна, №16 в м.Радомишль Житомирської області. Рішення Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Радомишльському районі ОСОБА_4В №РВ-1800038092014 від 16.09.2014року про відмову у внесенні відомостей до Державного земельного кадастру - скасувати. Відновити порушене право шляхом зобов’язання суб’єкта владних повноважень - Державного кадастрового реєстратора Відділу Держземагенства у Радомишльському районі ОСОБА_4, вчинити певні дії: на протязі 10 днів з моменту набрання рішення суду першої інстанції законної сили внести відомості до Державного земельного кадастру, а саме надати кадастрові номери на земельні ділянки площею 0,0962га. для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, та площею 0,14га. для ведення особистого селянського господарства, по вул.Мічуріна, №16 в м.Радомишлі Житомирської області; підписати виготовлену технічну документацію на вказані земельні ділянки (а.с. 85-89).

Постановою Радомишльського районного суду Житомирської області від 20 лютого 2015 року позовні вимоги задоволено.

Ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду постанову Радомишльського районного суду Житомирської області від 28 квітня 2015 року скасовано. Справу передано на розгляд Житомирського окружного адміністративного суду.

25 травня 2015 року до Житомирського окружного адміністративного суду надійшла справа за позовом ОСОБА_2 до Державного кадастрового реєстратора відділу Держземагентства у Радомишльському районі Житомирської області ОСОБА_5, треті особи: начальник відділу Держземагентства у Радомишльському районі Житомирської області ОСОБА_3, Радомишильський районний відділ Житомирської регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру" про визнання протиправними та незаконними дій, скасування рішення та зобов'язання вчинити певні дії.

Ухвалою судді Житомирського окружного адміністративного суду від 28 травня 2015 року адміністративну справу прийнято до провадження та призначено до судового розгляду.

Під час судового розгляду до участі у справі було залучено третю особу - Державне підприємство "Радомишльське лісомисливське господарство" (далі - ДП "Радомишльське лісомисливське господарство") (а.с.204-205), а відповідача - Державного кадастрового реєстратора відділу Держземагентства у Радомишльському районі Житомирської області ОСОБА_5 замінено на - Державного кадастрового реєстратора відділу Держземагентства у Радомишльському районі Житомирської області (а.с.233), у зв'язку із звільненням ОСОБА_5 з посади (а.с. 227).

Представник позивача у судовому засіданні уточнений адміністративний позов (а.с. 85-89) підтримав повністю та просив адміністративний позов задовольнити.

Представник відповідача у судове засідання не з'явився, про причини неявки у судове засідання не повідомив, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (а.с.219), раніше подавав письмові заперечення проти позову, які містяться у матеріалах справи (а.с.117-119).

Третя особа - начальник відділу Держземагентства у Радомишльському районі Житомирської області ОСОБА_3 у судове засідання не з'явився, про причини неявки у судове засідання не повідомив, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (а.с.218). 22 липня 2015 року надіслав на адресу суду заперечення на адміністративний позов, у яких проти позовних вимог заперечував, посилаючись на те, що не може впливати на діяльність державного кадастрового реєстратора, оскільки таке втручання є протиправним (а.с.224-226).

Представник третьої особи - Радомишильський районний відділ Житомирської регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру" у судове засідання не з'явився, про причини неявки у судове засідання не повідомив, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (а.с.217).

Представник третьої особи - ДП "Радомишльське лісомисливське господарство" у судове засідання не з'явився, про причини неявки у судове засідання не повідомив, про дату, час і місце судового розгляду повідомлений належним чином (а.с.220).

Суд, заслухавши пояснення представника позивача, з’ясувавши обставини у справі та перевіривши їх доказами, приходить до висновку про відмову у задоволенні позову з наступних підстав.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 відповідно до свідоцтва про право на спадщину від 12 травня 1994 року, є власницею житлового будинку за адресою: Житомирська область, м.Радомишль, вул.Мічуріна, 16, загальною площею 61,2 м.кв. (а.с.8-13).

Рішенням Радомишльської міської ради Житомирської області від 25 грудня 2008 року №161 ОСОБА_2 був наданий дозвіл на розробку та затвердження технічної документації із землеустрою для укладення договорів оренди на земельну ділянку орієнтовною площею 0,0962 га для будівництва та обслуговування житлового будинку, господарських будівель та споруд, та на земельну ділянку площею 0,14 га для ведення особистого селянського господарства, розташованих по вул.Мічуріна, 16, м.Радомишль, Житомирська область (а.с.15).

10 вересня 2012 року ОСОБА_2 уклала з Радомишльським районним відділом Житомирської регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру" договори на виконання розробки технічної документації із землеустрою та виконання комплексу топографо-геодезичних робіт по проведенню кадастрової зйомки земельної ділянки (а.с.17-18).

На виконання умов вищевказаних договорів Радомишльський районний відділ Житомирської регіональної філії ДП "Центр державного земельного кадастру", розробив технічну документацію та 9 вересня 2014 року передав її до відділу держземагенства у Радомишльському районі Житомирської області, однак державний кадастровий реєстратор відділу Держземагентства у Радомишльському районі Житомирської області ОСОБА_6 16 вересня 2014 року виніс оскаржуване рішення за №РВ-1800038092014, та рішення №РВ-1800038102014 якими відмовив ОСОБА_2 у внесенні відомостей (змін до них) до Державного земельного кадастру на підставі знаходження у межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини (а.с.105, 106).

Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

З 1 січня 2013 року набули чинності нові нормативно-правові акти та зміни і доповнення до існуючих нормативно-правових актів України, які значно змінили процедуру оформлення (переоформлення) прав на земельні ділянки, зокрема, Закон України від 7 липня 2011 року №3613-VІ В«Про Державний земельний кадастр" (далі - Закон України №3613-VІ) №3613-VI та Порядок ведення Державного земельного кадастру, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 17 жовтня 2012 року №1051 (далі - Порядок №1051, які регулюють правові, економічні та організаційні основи діяльності у сфері Державного земельного кадастру.

З 1 січня 2013 року в Україні запрацював електронний Державний кадастр (Національна кадастрова система - НКС), до якого була внесена інформація про земельні ділянки з Державного реєстру земель.

Згідно з частиною 1 статті 1 Закону України №3613-VІ Державний земельний кадастр - єдина державна геоінформаційна система відомостей про землі, розташовані в межах державного кордону України, їх цільове призначення, обмеження у їх використанні, а також дані про кількісну і якісну характеристику земель, їх оцінку, про розподіл земель між власниками і користувачами.

Відповідно до частини 1 статті 9 Закону України №3613-VІ внесення відомостей до Державного земельного кадастру і надання таких відомостей здійснюються державними кадастровими реєстраторами центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері земельних відносин.

Частинами 6, 7, 8 статті 9 Закону України №3613-VІ встановлено, що Державний кадастровий реєстратор має доступ до всіх відомостей Державного земельного кадастру, самостійно приймає рішення про внесення відомостей до нього, надання таких відомостей, про відмову у здійсненні таких дій. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян чи їх об'єднань у діяльність Державного кадастрового реєстратора, пов'язану із здійсненням державної реєстрації земельних ділянок, забороняється. Державна реєстрація земельних ділянок, обмежень у їх використанні, ведення поземельних книг, внесення до Державного земельного кадастру відомостей про земельні ділянки здійснюються Державними кадастровими реєстраторами, які здійснюють свою діяльність за місцем розташування земельної ділянки (район, місто республіканського значення Автономної Республіки Крим, місто обласного значення).

Пунктом 111 Порядку №1051 встановлено, що Державний кадастровий реєстратор для здійснення державної реєстрації земельної ділянки протягом 14 календарних днів з дня реєстрації відповідної заяви перевіряє: 1) відповідність поданих документів вимогам, передбаченим пунктом 67 цього Порядку; 2) електронний документ відповідно до пункту 74 цього Порядку. За результатами перевірки Державний кадастровий реєстратор виконує одну з таких дій: здійснює державну реєстрацію земельної ділянки: - за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру присвоює кадастровий номер земельній ділянці; - відкриває Поземельну книгу та вносить відомості до неї (крім відомостей про затвердження документації із землеустрою, на підставі якої здійснена державна реєстрація земельної ділянки, а також про власників, користувачів земельної ділянки); - робить позначку про проведення перевірки електронного документа та внесення відомостей до Державного земельного кадастру відповідно до підпункту 2 пункту 75 цього Порядку; - надає за допомогою програмного забезпечення Державного земельного кадастру відомості, зазначені у підпункті 1 пункту 197 цього Порядку, відповідним органам державної влади, органам місцевого самоврядування; приймає рішення про відмову у державній реєстрації земельної ділянки відповідно до пунктів 70, 73, 77 - 85 цього Порядку в разі: - невідповідності поданих документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, вимогам законодавства; - розташування в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини; - розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; - подання заявником документів, зазначених у пункті 110 цього Порядку, не в повному обсязі.

Відповідно до частини 6 статті 24 Закону України №3613-VІ підставою для відмови у здійсненні державної реєстрації земельної ділянки є: розташування земельної ділянки на території дії повноважень іншого Державного кадастрового реєстратора; подання заявником документів, передбачених частиною четвертою цієї статті, не в повному обсязі; невідповідність поданих документів вимогам законодавства; знаходження в межах земельної ділянки, яку передбачається зареєструвати, іншої земельної ділянки або її частини.

Таким чином Державним кадастровим реєстратором під час опрацювання технічної документації із землеустрою, поданої ОСОБА_2, та згідно даних Державного земельного кадастру було встановлено, що земельні ділянки загальною площею 0,2107 га, щодо яких вирішувалось питання про проведення реєстрації за ОСОБА_2, у тому числі: земельна ділянка для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд кадастровий номер 1825010100:10:001:0014, площею 0,0962 га, яка розташована по вул.Мічуріна, 16, м.Радомишль, Житомирської області та земельна ділянка для ведення особистого селянського господарства кадастровий номер 1825010100:10:001:0015, площею 0,1145 га, яка розташована по вул.Мічуріна, 16, м.Радомишль, Житомирської області, знаходяться у межах земельної ділянки ДП «Радомишльське ЛМГ» кадастровий номер 1825010100:08:000:2000, що підтверджується наявними в матеріалах справи викопіюваннями земельних ділянок (а.с.40-42), а також даними Публічної кадастрової карти України за адресою http://www.map.land.gov.ua/kadastrova-karta.

Судом встановлено, що ДП "Радомишльське лісомисливське господарство" користується земельною кадастровий номер 1825010100:08:000:2000, площею 3106,5147 га на підставі акту на право постійного користування земельною ділянкою від 27 грудня 2006 року Серія ЯЯ №071778, зареєстрованого у Книзі записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі за №010422000007 від 27 грудня 2006 року (а.с.68).

На запит суду ТОВ «Науково-виробниче проектно-будівельне об'єднання «Будпластик» повідомляє, що згідно даних Державного земельного кадастру земельні ділянки, що належать ОСОБА_2, загальною площею 0,2107 га, у тому числі: для будівництва і обслуговування житлового будинку, господарських будівель і споруд (кадастровий номер 1825010100:10:001:0014) площею 0,0962 га, яка розташована по вул. Мічуріна, 16 в м.Радомишль Житомирської області та для ведення особистого селянського господарства (кадастровий номер 1825010100:10:001:0015) площею 0,1145 га, яка розташована в м.Радомишль Житомирської області, знаходяться в межах земельної ділянки ДП «Радомишльське ЛМГ» (кадастровий номер 1825010100:08:000:2000) (а.с.121).

Таким чином сама проектна організація повідомляє, що земельні ділянки ОСОБА_2 дійсно розташовані в межах земельної ділянки ДП «Радомишльське ЛМГ».

Також ТОВ «Науково-виробниче проектно-будівельне об'єднання «Будпластик» повідомляє, що на підставі договору №143Р-12 від 31 жовтня 2012 року, укладеного між ДП «Радомишльське лісомисливське господарство» та ТОВ «Науково-виробниче проектно-будівельне об'єднання «Будпластик» та у відповідності до статті 35 Закону України «Про землеустрій» складено технічну документацію із землеустрою щодо проведення інвентаризації земельних ділянок, ДП «Радомишльське лісомисливське господарство», розташованих за межами населених пунктів на території Радомишльської міської ради Радомишльського району Житомирської області. Згідно даних, що містяться у технічній документації із землеустрою щодо проведення інвентаризації земельних ділянок ДП «Радомишльське лісомисливське господарство», земельні ділянки ОСОБА_2, виведені із загальної площі земельної ділянки, що знаходиться у постійному користуванні ДП «Радомишльське лісомисливське господарство». Дані, що містяться у вищевказаній документації при умові внесення до Державного земельного кадастру, виправлять всі розбіжності, які виникли на даний час (а.с.121).

Суд вважає за необхідне зазначити, що хоча вищевказана технічна документація і була розроблена, однак вона не затверджена та відомості про неї не внесені до Державного земельного кадастру, що суперечить частині 2 статті 20 Закону України №3613-VІ, згідно з якою внесення до Державного земельного кадастру передбачених цим Законом відомостей про об'єкти Державного земельного кадастру є обов'язковим. Тому суд не приймає тверджень позивача та ДП «Радомишльське лісомисливське господарство» (а.с. 67), що земельні ділянки ОСОБА_2 лише межують із земельною ділянкою ДП «Радомишльське лісомисливське господарство», оскільки дані твердження не підтверджені відомостями Державного земельного кадастру.

Навпаки, на запит суду до Головного управління Держземагенства у Житомирській області про надання відомостей щодо звернення ДП «Радомишльське лісомисливське господарство» до Держземагенства у Радомишльському районі Житомирської області із розробленою документацією із землеустрою з інвентаризації земель з метою внесення змін до Державного земельного кадастру відносно земельної ділянки з кадастровим номером 1825010100:08:000:2000 Головним управлінням Держземагенства у Житомирській області було надано відповідь про те, що згідно відомостей Державного земельного кадастру користувачем земельної ділянки державної форми власності з кадастровим номером 1825010100:08:000:2000 на час розгляду справи є ДП «Радомишльське лісомисливське господарство». Крім того зазначено про те, що ДП «Радомишльське лісомисливське господарство» не зверталось до Головного управління Держземагенства у Житомирській області для внесення змін до відомостей Державного земельного кадастру. Відповідно до інформації, наявної у Державному земельному кадастрі, на даний час межі земельної ділянки площею 2893,3933 га з кадастровим номером 1825010100:08:000:2000, перетинаються зокрема із ділянками ОСОБА_2 з кадастровими номерами 1825010100:10:001:0014 та 1825010100:10:001:0015 (а.с.221-222).

З огляду на викладене суд дійшов висновку, що державний кадастровий реєстратор правомірно відмовив ОСОБА_2 у реєстрації земельних ділянок у відповідності до частини 6 статті 24 Закону України №3613-VІ та не міг провести державну реєстрацію, оскільки згідно даних Державного земельного кадастру земельні ділянки ОСОБА_2 розташовані в межах земельної ділянки ДП «Радомишльське лісомисливське господарство», а відомості з розробленої технічної документації ДП «Радомишльське лісомисливське господарство» не могли бути використані кадастровим реєстратором, та не можуть бути прийняті судом, доки вони не затверджені та не внесені до Державного земельного кадастру у встановленому законом порядку.

Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до частини 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб’єкта владних повноважень обов’язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Відповідачем доведено правомірність своїх дій, а тому суд відмовляє у задоволенні адміністративного позову.

Керуючись статтями 71, 86, 94, 128, 159-163 Кодексу адміністративного судочинства України,

постановив:

У задоволенні адміністративного позову відмовити.

Постанова набирає законної сили у порядку встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржена до Житомирського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції за правилами встановленими статтями 185-187 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя Д.М. Гурін

Повний текст постанови виготовлено: 27 липня 2015 р.

СудЖитомирський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.07.2015
Оприлюднено03.08.2015
Номер документу47601533
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —289/2030/14-а

Ухвала від 18.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 13.10.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 22.10.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Ухвала від 23.09.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Котік Т.С.

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Постанова від 22.07.2015

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Гурін Дмитро Миколайович

Ухвала від 01.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Постанова від 20.02.2015

Адміністративне

Радомишльський районний суд Житомирської області

Свінцицький Л. В.

Постанова від 20.02.2015

Адміністративне

Радомишльський районний суд Житомирської області

Свінцицький Л. В.

Ухвала від 28.04.2015

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Моніч Б.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні