КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
У Х В А Л А
13 вересня 2013 року Справа № 811/2121/13-а
Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі судді Черниш О.А., при секретарі судового засідання Таранусі Т.М., розглядаючи у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "Нива" до Кіровоградського реєстраційно-екзаменаційного відділу Державної автомобільної інспекції управління державної автомобільної інспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Кіровоградській області, за участю третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - сільськогосподарського виробничого кооперативу "Нива-4", про зобов'язання вчинити певні дії, -
В С Т А Н О В И В:
Сільськогосподарське товариство з обмеженою відповідальністю "Нива" (надалі - СТОВ "Нива") звернулося до суду з позовом до Кіровоградського реєстраційно-екзаменаційного відділу Державної автомобільної інспекції управління державної автомобільної інспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Кіровоградській області (надалі - Кіровоградський РЕВ ДАІ УДАІ УМВС України в Кіровоградській області) про зобов'язання вчинити певні дії.
Позов мотивовано тим, що Кіровоградським РЕВ ДАІ УДАІ УМВС України в Кіровоградській області 7 та 8 лютого 2008 року було знято з реєстрації 30 одиниць автотранспортних засобів, зареєстрованих за СТОВ "Нива", та зареєстровано їх за СВК "Нива-4". Вказані реєстраційні дії вчинені на підставі заяв представника СВК "Нива-4" ОСОБА_1 про зміну зазви СТОВ "Нива" на СВК "Нива-4", який подав їх за вказівкою колишнього директора СТОВ "Нива" ОСОБА_2 Позивач зазначає, що заяву про зняття з обліку транспортних засобів подано особою, яка не мала права вчиняти таких дій від імені власника СТОВ "Нива", яке до того ж не змінювало назви на СВК "Нива-4", однак відповідач всупереч Інструкції про порядок здійснення підрозділами Державтоінспекції МВС державної реєстрації, перереєстрації та обліку транспортних засобів, оформлення і видачі рреєстраційних документів, номерних знаків на них, затвердженого наказом МВС України №379 від 11.08.10, не відібрав у ОСОБА_1 довіреності на вчинення від імені СТОВ "Нива" реєстраційних дій. Вказуючи на те, що постановою слідчого прокуратури Кіровського району м. Кіровограда від 19.02.13 у діях ОСОБА_3 встановлено ознаки вчинення шахрайських дій, якими спричинено великих збитків СТОВ "Нива" у вигляді незаконного відчуження майна - 30 автомобілів, стверджуючи, що відповідач неправомірно у лютому 2008 року зняв з реєстрації зареєстровані за СТОВ "Нива" автотранспортні засоби та зареєстрував їх за СВК "Нива-4", посилаючись на п.40 Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, зареєстрованого постановою Кабінету Міністрів України від 07.09.98 №1388, з урахуванням поданих уточнень просить суд:
- зобов'язати Кіровоградський РЕВ ДАІ УДАІ УМВС України в Кіровоградській області скасувати зняття з обліку вказаних автомобілів;
- зобов'язати Кіровоградський РЕВ ДАІ УДАІ УМВС України в Кіровоградській області скасувати реєстрацію вказаних автомобілів.
Ухвалою суду від 15.07.13 залучено до участі у справі в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача - сільськогосподарський виробничий кооператив "Нива-4".
У судове засідання у даній справі від відповідача прибув представник Управління державної автомобільної інспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Кіровоградській області, який пояснив, що наразі Кіровоградський РЕВ ДАІ УДАІ УМВС України в Кіровоградській області реорганізовано у Центр надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів.
До початку розгляду справи по суті представником позивача до суду подано клопотання про заміну неналежного відповідача - Кіровоградського РЕВ ДАІ УДАІ УМВС України в Кіровоградській області - належним відповідачем - Управлінням державної автомобільної інспекції управління Міністерства внутрішніх справ України в Кіровоградській області (м. Кіровоград, вул. Панфіловців, 22б) в особі Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, з обслуговування Добровеличківського, Новоархангельського та Новоукраїнського районів при Управлінні Міністерства внутрішніх справ України у Кіровоградській області (м. Новоукраїнка, вул. Кірова, 189).
Відповідно до пунктів 1, 4 Положення про Державну автомобільну інспекцію Міністерства внутрішніх справ, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.04.97 №341, Державна автомобільна інспекція (Державтоінспекція) є головним органом, на який покладається забезпечення безпеки дорожнього руху в Україні, що входить до системи органів Міністерства внутрішніх справ України. До складу Державтоінспекції входять департамент Державтоінспекції МВС, управління (відділи) Державтоінспекції головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, Центр безпеки дорожнього руху та автоматизованих систем, спеціальний підрозділ дорожньо-патрульної служби особливого призначення при департаменті Державтоінспекції МВС, відділи (відділення) Державтоінспекції з обслуговування адміністративних територій міст, районів, районів у містах, підрозділи дорожньо-патрульної служби та центри надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів. Державтоінспекція відповідно до покладених на неї завдань проводить державну реєстрацію (перереєстрацію) та облік призначених для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортних засобів усіх типів; видає реєстраційні і дозвільні документи на транспортні засоби.
Наказом МВС України №72 від 30.01.13 "Про деякі питання діяльності центрів надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів", зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 11.02.13 за №241/22773, наказано створити Центри надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі шляхом реорганізації підрозділів реєстраційно-екзаменаційної роботи Державтоінспекції МВС України.
Відповідно до Типового положення про Центр надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, затвердженого вказаним наказом, Центр надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів (далі - Центр), призначений для проведення роботи з державної реєстрації (перереєстрації) та обліку призначених для експлуатації на вулично-дорожній мережі загального користування транспортних засобів усіх типів; прийняття державних іспитів на право керування транспортними засобами всіх категорій, видачі посвідчень водія, створення та ведення реєстру підприємств, установ, організацій та інших суб'єктів господарювання, які здійснюють торгівлю транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери, забезпечення організації, контролю та обліку суб'єктів підприємницької діяльності всіх форм власності, які проводять діяльність з підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації водіїв транспортних засобів. Центр є структурним підрозділом головних управлінь, управлінь МВС України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі (далі - ГУМВС, УМВС) та підпорядковується відповідному управлінню (відділу) Державтоінспекції цих ГУМВС, УМВС.
Згідно з пп.2.2.11 цього Типового положення працівники Центру у разі порушень вимог Порядку державної реєстрації (перереєстрації), зняття з обліку автомобілів, автобусів, а також самохідних машин, сконструйованих на шасі автомобілів, мотоциклів усіх типів, марок і моделей, причепів, напівпричепів, мотоколясок, інших прирівняних до них транспортних засобів та мопедів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 07 вересня 1998 року №1388 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 23 грудня 2009 року №1371), Положення про порядок видачі посвідчень водія та допуску громадян до керування транспортними засобами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 травня 1993 року №340 (у редакції постанови Кабінету Міністрів України від 20 травня 2009 року №511), Порядку здійснення оптової та роздрібної торгівлі транспортними засобами та їх складовими частинами, що мають ідентифікаційні номери, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 11 листопада 2009 року №1200, вживають заходів реагування відповідно до вимог чинного законодавства України.
Начальником УМВС України у Кіровоградській області 20.06.13 затверджено Положення про Центр надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, з обслуговування Добровеличківського, Новоархангельського та Новоукраїнського районів (на правах відділення, м. Новоукраїнка). Відповідно до вказаного Положення, Центр є структурним підрозділом УМВС України в області та підпорядковується Управлінню Державтоінспекції УМВС.
За визначеннями, наведеними у пунктах 7, 9 статті 3 КАС України, відповідач - це суб'єкт владних повноважень, а у випадках, передбачених законом, й інші особи, до яких звернена вимога позивача; суб'єкт владних повноважень - орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа, інший суб'єкт при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Наведене свідчить, що Управління державної автомобільної інспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Кіровоградській області та Центр надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, з обслуговування Добровеличківського, Новоархангельського та Новоукраїнського районів (на правах відділення, м. Новоукраїнка) є окремими суб'єктами владних повноважень, до компетенції кожного з яких належать функції та повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод, інтересів позивача.
Частинами 1, 3, 4 статті 52 КАС України передбачено, що суд першої інстанції, встановивши, що з адміністративним позовом звернулася не та особа, якій належить право вимоги, або не до тієї особи, яка повинна відповідати за адміністративним позовом, може за згодою позивача допустити заміну первинного позивача або відповідача належним позивачем або відповідачем, якщо це не потягне за собою зміни підсудності адміністративної справи. Якщо позивач не згоден на заміну відповідача іншою особою, суд може залучити цю особу як другого відповідача. У разі відмови у задоволенні адміністративного позову до такого відповідача понесені позивачем витрати відносяться на рахунок держави. Після заміни сторони розгляд адміністративної справи починається спочатку.
Частиною 1 статті 150 КАС України передбачено, що суд відкладає розгляд справи у разі залучення до участі у справі інших осіб.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 52, 71, 79, 150, 160, 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
У Х В А Л И В:
1. Замінити неналежного відповідача у справі - Кіровоградський реєстраційно-екзаменаційний відділ Державної автомобільної інспекції управління державної автомобільної інспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Кіровоградській області - належним відповідачем - Управлінням державної автомобільної інспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Кіровоградській області.
2. Залучити до участі у справі в якості другого відповідача - Центр надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів, з обслуговування Добровеличківського, Новоархангельського та Новоукраїнського районів (на правах відділення, м. Новоукраїнка)
3. Відкласти розгляд справи до 25 вересня 2013 року до 14:00 год.
4. Зобов'язати позивача у строк до 16.09.13 надати до суду копію позовної заяви та доданих до неї документів для направлення відповідачу - 2.
5. Копію позовної заяви та доданих до неї документів направити відповідачу-2 та зобов'язати його, у разі невизнання адміністративного позову, у строк до 24.09.13 надати до суду письмові заперечення проти позову та всі матеріали, що були або мали бути взяті до уваги при вчиненні дій, з приводу яких подано позов.
6. Зобов'язати відповідачів до дня судового засідання надати до суду належним чином засвідчені копії таких документів:
- документи, подані у лютому 2008 року представником СВК "Нива-4" для здійснення перереєстрації 30 одиниць автотранспортних засобів, вказаних у позовній заяві;
- докази перереєстрації 30 одиниць автотранспортних засобів, вказаних у позовній заяві, зі СТОВ "Нива" на СВК "Нива-4";
- усі матеріали листування органів Державтоінспекції за зверненнями СТОВ "Нива" щодо перереєстрації транспортних засобів, за 2008 - 2013 рр.;
- Положення про Управління державної автомобільної інспекції Управління Міністерства внутрішніх справ України в Кіровоградській області.;
- Положення про Кіровоградський РЕВ ДАІ УДАІ УМВС України в Кіровоградській області.
7. Зобов'язати Кіровоградський МВ УМВС України в Кіровоградській області у строк до 24.09.13 надати до суду інформацію про стан розслідування кримінального провадження №42013120030000020 від 19.12.12.
Копію ухвали суду направити для виконання сторонам, Кіровоградському МВ УМВС України в Кіровоградській області.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду ОСОБА_4
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.09.2013 |
Оприлюднено | 03.08.2015 |
Номер документу | 47611758 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
О.А. Черниш
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні