Постанова
від 28.02.2012 по справі 2а-1870/982/12
СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Копія

СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

28 лютого 2012 р. Справа № 2a-1870/982/12

Суддя Сумського окружного адміністративного суду Опімах Л.М., розглянувши в приміщенні суду в м. Суми адміністративну справу за позовом Державної податкової інспекції в м. Суми до приватного підприємства "Бліц-Сервіс" про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Позивач, Державна податкова інспекція в м. Суми (далі по тексту - позивач, ДПІ в м. Суми), звернувся до суду з адміністративним позовом, в якому просить стягнути з приватного підприємства "Бліц-Сервіс" (далі по тексту - відповідач, ПП "Бліц-Сервіс") податковий борг у розмірі 3345,95 грн за рахунок коштів на рахунках платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та готівки, що належить такому платнику податків. Свої вимоги мотивує тим, що відповідач всупереч вимог п.п. 16.1.4. п. 16.1. ст. 16 Податкового кодексу України порушив строки сплати податку на додану вартість, у зв'язку з чим за ним утворилася вказана заборгованість.

У судове засідання представник позивача не прибув, 28.02.2012 р. подав до суду заяву, відповідно до якої позовні вимоги підтримує в повному обсязі та просить розглянути справу без його участі (а.с. 29).

У судове засідання представник відповідача не прибув, про дату, час і місце розгляду справи повідомлявся за останнім відомим місцем реєстрації, проте до суду повернулося поштове відправлення із повісткою. Відповідно до ч. 11 ст. 35 Кодексу адміністративного судочинства України у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином. Тому суд вважає за можливе розглянути справу без участі в судовому засіданні відповідача за наявними у ній доказами.

Враховуючи неявку в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі, фіксування судового засідання по справі за допомогою звукозаписувального технічного засобу згідно зі ст. ст. 12, 41 КАС України не здійснюється.

Вивчивши матеріали справи, дослідивши письмові докази по справі, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що відповідач - приватне підприємство "Бліц-Сервіс" - є юридичною особою, включений до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців (а.с. 6-7, 15-18).

Як вбачається з матеріалів справи, 05.08.2011 р. робочою групою Сумської митниці була проведена невиїзна документальна перевірка на предмет з'ясування правильності оподаткування товарів, що надійшли на адресу суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності - ПП "Бліц-Сервіс", при їх митному оформленні за вантажною митною декларацією № 805000009/2010/004634 від 20.05.2010, якою встановлено порушення вимог Закону України «Про податок на додану вартість» в частині визначення бази оподаткування ПДВ для товарів, які ввозяться (пересилаються) на митну територію України, в результаті чого занижено податкове зобов'язання по сплаті ПДВ на суму 2676,76 грн. За наслідками проведеної перевірки складено Акт № н/00011/805000008/НОМЕР_1 від 05.08.2011 р. (а.с. 19-23), на підставі якого прийняте податкове повідомлення-рішення форми В«РВ» № 26 від 19.08.2011 р., яким відповідачу визначена сума грошового зобов'язання за платежем - податок на додану вартість - у розмірі 3345,95 грн, у т.ч. за основним платежем - 2676,76 грн, за штрафними санкціями - 669,19 грн (а.с 12). дане податкове повідомлення-рішення не було вручене відповідачу та розміщене на дошці податкових оголошень 29.08.2011 р. (а.с. 14).

Відповідно до п.п. 14.1.175 п. 14.1. ст. 14 Податкового кодексу України сума узгодженого грошового зобов'язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов'язання, вважається податковим боргом.

Оскільки зазначене податкове повідомлення-рішення не оскаржувалося відповідачем ні в адміністративному, ні в судовому порядку, визначена ним сума податкового зобов'язання є узгодженою та набула статусу податкового боргу.

Відповідно до Порядку надіслання органам державної податкової служби подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків та інформації про скасування або зміну суми нарахованого грошового зобов'язання, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 27 грудня 2010 р. N 1237, у разі коли платник податків не сплачує в установлені строки узгоджену суму грошового зобов'язання, контролюючий орган складає подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків за встановленою формою.

Подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків повинно містити інформацію, необхідну для формування податкової вимоги, і може складатися щодо одного платника податків або декількох платників податків за умови їх обліку в одному органі державної податкової служби.

Подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків для направлення податкової вимоги надсилається органу державної податкової служби не пізніше ніж на п'ятий робочий день після закінчення встановленого законом граничного строку сплати узгодженої суми грошового зобов'язання.

Для здійснення заходів щодо залучення додаткових джерел погашення податкового боргу подання надсилається органу державної податкової служби не пізніше 71 календарного дня з дати надіслання подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків.

Подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків вважається надісланим органу державної податкової служби, якщо його передано посадовій особі органу державної податкової служби під розписку або надіслано листом з повідомленням про вручення.

Орган державної податкової служби на підставі подання про здійснення заходів з погашення податкового боргу платника податків, одержаного від контролюючого органу, здійснює передбачені законодавством заходи з погашення податкового боргу платника податків.

Так, до ДПІ в м. Суми 19.09.2011 р. надійшло від Сумської митниці подання № 07 від 13.09.2011 року про здійснення заходів з погашення податкового боргу ПП "Бліц-Сервіс" в сумі 3345,95 грн. На підставі даного подання ДПІ в м. Суми було направлено відповідачу податкову вимогу № 1364 від 21.09.2011 року, проте сума податкового зобов'язання не сплачена. У зв'язку з цим 23.11.2011 р. до ДПІ в м. Суми надійшло від Сумської митниці подання № 10 від 17.11.2011 року про здійснення заходів з погашення податкового боргу ПП "Бліц-Сервіс" у розмірі 3345,95 грн (а.с. 9,10).

Згідно з п. 59.1. ст. 59 Податкового кодексу України у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов'язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу.

З метою погашення податкового боргу позивачем було виставлено ПП "Бліц-Сервіс" податкову вимогу форми В«ЮВ» від 21 вересня 2011 року № 1364 на суму 3345,95 грн (а.с. 8), яка була надіслана відповідачу поштою.

Однак сума податкової заборгованості сплачена не була.

Відповідно до п.п. 16.1.4. п. 16.1. ст. 16 Податкового кодексу України платник податків зобов'язаний сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

На підставі п. 1 та п. 2 ч. 1 ст. 10 Закону України В«Про Державну податкову службу в УкраїніВ» від 4 грудня 1990 року N 509-XII державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції здійснюють контроль за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), забезпечують облік платників податків, інших платежів, правильність обчислення і своєчасність надходження цих податків, платежів.

Заборгованість відповідачем не сплачена і складає 3345,95 грн, у т. ч.:

2676,76 грн - основний платіж;

669,19 грн - штрафні (фінансові) санкції.

Відповідно ч. 1 п. 87.1. ст. 87 Податкового кодексу України джерелами самостійної сплати грошових зобов'язань або погашення податкового боргу платника податків є будь-які власні кошти, у тому числі ті, що отримані від продажу товарів (робіт, послуг), майна, випуску цінних паперів, зокрема корпоративних прав, отримані як позика (кредит), та з інших джерел, з урахуванням особливостей, визначених цією статтею, а також суми надміру сплачених платежів до відповідних бюджетів.

Відповідно п.п. 95.1, 95.3. ст. 95 Податкового кодексу України орган державної податкової служби здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі. Стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання органам державної податкової служби, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Таким чином, судом достовірно встановлено, що податкова заборгованість відповідачем станом на день розгляду справи в повному обсязі не сплачена та складає 3345,95 грн, що підтверджується матеріалами справи, тому суд вважає, що вимоги позивача щодо стягнення вказаної суми заборгованості є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Керуючись ст. ст. 86, 94, 98, 158-163, 167, 186, 254 КАС України, суд, -

П О С Т А Н О В И В:

Адміністративний позов Державної податкової інспекції в м. Суми до приватного підприємства "Бліц-Сервіс" про стягнення податкового боргу - задовольнити.

Стягнути з приватного підприємства "Бліц-Сервіс" (40030, м. Суми, вул. Петропавлівська, буд. 86, ідентифікаційний код 21117663) за рахунок коштів на рахунках у банках, обслуговуючих такого платника податків, та готівки, що належить такому платнику податків, податковий борг з податку на додану вартість у розмірі 3345 грн 95 коп (три тисячі триста сорок п'ять грн 95 коп) на користь Державного бюджету м. Суми на р/р 31115031705002, ГУДКУ в Сумській області, МФО 837013, код одержувача 23636315.

Постанова може бути оскаржена до Харківського апеляційного адміністративного суду через Сумський окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги на постанову суду протягом десяти днів з дня отримання копії повного тексту постанови.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Суддя (підпис) Л.М. Опімах

З оригіналом згідно

Суддя Л.М. Опімах

СудСумський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.02.2012
Оприлюднено05.08.2015
Номер документу47708184
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-1870/982/12

Постанова від 28.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 02.08.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 16.07.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 18.05.2012

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Перцова Т.С.

Ухвала від 09.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

Ухвала від 09.02.2012

Адміністративне

Сумський окружний адміністративний суд

Л.М. Опімах

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні