11/57
ГОСПОДАРСЬКИЙ С У Д
Кіровоградської області
У Х В А Л А
"19" серпня 2009 р. Справа № 11/57
Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Коваленко Н.М., розглянувши справу № 11/57 від 07.04.2008 року
за заявою Прокурора Олександрійського району Кіровоградської області в інтересах держави в особі
кредитора - Олександрійської об'єднаної державної податкової інспекції, 28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Пролетарська, 17,
до боржника - приватного сільськогосподарського підприємства “Агро-Союз” (далі - ПСП “Агро-Союз”), 28000, Кіровоградська область, Олександрійський район, с. Пролетарське, вул. Жовтнева, 1,
про банкрутство, -
П Р Е Д С Т А В Н И К И:
від прокуратури - не викликалися;
від кредитора Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від імені якого діє виконавча дирекція - Сидоренко О.М., довіреність № 01-53-9 від 15.03.05;
від кредитора ЗАТ КБ "Кредит-Дніпро" - Левченко Ю.В., довіреність № 360 від 10.08.09;
від кредитора Олександрійської ОДПІ - Сагайдачна В.В., довіреність № 17333 від 24.10.08;
від кредитора АКПІБ (ЗАТ) "Відділення Промінвестбанку у м. Дніпропетровську" - Родітєлєва О.С., довіреність № 796 від 02.04.09;
від боржника - не з'явився;
У судовому засіданні приймав участь розпорядник майна, арбітражний керуючий Сердюк О.Є.
Розглянувши у попередньому засіданні наявні матеріали справи, заслухавши розпорядника майна та представників кредиторів, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
Ухвалою від 10.02.2009 року господарський суд припинив стосовно банкрута приватного сільськогосподарського підприємства “Агро-Союз” процедуру ліквідації, передбачену ст. 52 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (далі – Закон). Припинив повноваження ліквідатора приватного сільськогосподарського підприємства “Агро-Союз” арбітражного керуючого Сердюка О.Є. з 10.02.2009 року. Ввів процедуру розпорядження майном боржника приватного сільськогосподарського підприємства “Агро-Союз”. Призначив розпорядником майна боржника - приватного сільськогосподарського підприємства “Агро-Союз” арбітражного керуючого Сердюка О.Є. Зобов'язав ініціюючого кредитора –Олександрійську ОДПІ подати до офіційних друкованих органів (газети “Голос України” або “Урядовий Кур'єр”) у 10-денний строк з дня отримання даної ухвали оголошення про порушення справи про банкрутство щодо приватного сільськогосподарського підприємства “Агро-Союз” та припинення щодо приватного сільськогосподарського підприємства “Агро-Союз” ліквідаційної процедури відсутнього боржника за ст. 52 Закону. Зобов'язав ініціюючого кредитора докази звернення до офіційних друкованих органів з приводу публікації оголошення подати суду в 10-денний термін з дня одержання цієї ухвали суду, а примірник офіційного друкованого органу з опублікованим оголошенням подати господарському суду негайно після публікації оголошення. Зобов'язав розпорядника майна боржника, арбітражного керуючого Сердюка О.Є. не пізніше 20.04.2009 року скласти реєстр вимог кредиторів у строгій відповідності до ч. 6 ст. 14 Закону та подати його до господарського суду на затвердження. Датою розгляду справи в попередньому засіданні суду визначив на 28.04.2009 року. Зобов'язав розпорядника майна боржника, арбітражного керуючого Сердюка О.Є. направити кредиторам і суду повідомлення про результати розгляду заяв кредиторів про грошові вимоги до боржника відповідно до ч. 3 ст. 14 Закону. Зобов'язав розпорядника майна, арбітражного керуючого Сердюка О.Є. повідомити всіх виявлених у встановленому законом порядку кредиторів про місце і час проведення попереднього засідання суду, докази такого повідомлення подати господарському суду. Явку розпорядника майна боржника та представника боржника у попереднє засідання суду визнав обов'язковою.
При цьому, розгляд справи в попередньому засіданні суду з різних підстав двічі відкладався.
Оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство боржника було опубліковане кредитором в газеті “Голос України” № 76-77 за 28.04.2009 року.
Розпорядник майна боржника подав у попередньому засідання суду реєстр вимог кредиторів.
До реєстру вимог кредиторів включені без заперечень вимоги до боржника наступних кредиторів: Акціонерного комерційного промислово-інвестиційного банку (закрите акціонерне товариство) в особі філії “Відділення Промінвестбанку в м. Дніпропетровськ” в сумі 9 440 001, 68 грн., Олександрійської ОДПІ в сумі 39 221, 68 грн., Кіровоградського обласного відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від імені якого діє виконавча дирекція в сумі 727, 36 грн., ЗАТ КБ “Кредит-Дніпро” в сумі 4 742 340, 01 грн., Олександрійського міськрайонного центру зайнятості в сумі 2680, 93 грн., відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у Олександрійському районі в сумі 141, 12 грн.
За даними обліку боржника заборгованість перед працівниками боржника по виплаті заробітної плати, в тому числі заробітної плати за три місяці роботи, що передують порушенню справи про банкрутство, визначені підпунктом “б” пункту 1 частини першої статті 31 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”, аліментам, а також по авторських винагородах, відшкодуванню шкоди, заподіяної здоров'ю та життю громадян відсутня.
Крім того, розпорядником майна внесено до реєстру вимог кредиторів відомості про майно боржника, яке є предметом застави згідно з державним реєстром застав. Згідно витягу з Державного реєстру застав рухомого майна вимоги Акціонерного комерційного промислово-інвестиційного банку (закрите акціонерне товариство) в особі філії “Відділення Промінвестбанку в м. Дніпропетровськ” забезпечені заставою рухомого майна боржника
За даними обліку боржника, відповідно до бухгалтерської довідки боржника, рухоме майно підприємства знаходиться в заставі, заставодержателем є Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк (закрите акціонерне товариство) в особі філії “Відділення Промінвестбанку в м. Дніпропетровськ”.
Відповідно до статті 24 Закону України "Про заставу" у випадках, коли сума, виручена від продажу предмета застави, недостатня для повного задоволення вимог заставодержателя, останній має право, якщо інше не передбачено законом чи договором, одержати суму, якої не вистачає для задоволення його вимоги, з іншого майна боржника у порядку черговості, передбаченої законодавством України. Оскільки Законом України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” не передбачено право заставодержателя на першочергове задоволення його вимог з іншого майна банкрута за недостатності коштів, одержаних від продажу предмета застави, вимоги цього кредитора у частині, не забезпеченій заставою, задовольняються в ліквідаційній процедурі у четверту чергу.
До господарського суду 13.08.2009 року кредитором - Акціонерним комерційним промислово-інвестиційним банком (закрите акціонерне товариство) в особі філії “Відділення Промінвестбанку в м. Дніпропетровськ” надано розрахунок грошових вимог до боржника станом на 07.04.2008 року (дату порушення провадження у справі про банкрутство), відповідно до якого загальна сума грошових вимог кредитора складає 9 434 142, 68 грн.
В результаті розгляду та дослідження вимог Акціонерного комерційного промислово-інвестиційного банку (закрите акціонерне товариство) в особі філії “Відділення Промінвестбанку в м. Дніпропетровськ” з врахуванням розрахунку наданого суду 13.08.2009 року, та пояснень повноважного представника кредитора, господарський суд прийшов до висновку про необхідність включення до реєстру вимог кредиторів вимог Акціонерного комерційного промислово-інвестиційного банку (закрите акціонерне товариство) в особі філії “Відділення Промінвестбанку в м. Дніпропетровськ” в сумі 9 434 142, 68 грн. виходячи з наступного.
Відповідно до ст. 1 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” кредитор - юридична або фізична особа, яка має у встановленому порядку підтверджені документами вимоги щодо грошових зобов'язань до боржника, щодо виплати заборгованості із заробітної плати працівникам боржника, а також органи державної податкової служби та інші державні органи, які здійснюють контроль за правильністю та своєчасністю справляння страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування та інші види загальнообов'язкового державного соціального страхування, податків і зборів (обов'язкових платежів). Конкурсні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли до порушення провадження у справі про банкрутство та вимоги яких не забезпечені заставою майна боржника. До конкурсних кредиторів відносяться також кредитори, вимоги яких до боржника виникли внаслідок правонаступництва за умови виникнення таких вимог до порушення провадження у справі про банкрутство. Поточні кредитори - кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство.
При цьому закон не відокремлює у визначенні “поточні кредитори” кредиторів вимоги яких забезпеченні заставою. Тобто, поточними є кредитори за вимогами до боржника, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство в незалежності від того чи виділені вони в будь-яку окрему категорію кредиторів (привілейованих).
Частиною 1 ст. 14 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (далі - Закон) визначено, що конкурсні кредитори за вимогами, які виникли до дня порушення провадження у справі про банкрутство, протягом тридцяти днів від дня опублікування в офіційному друкованому органі оголошення про порушення провадження у справі про банкрутство зобов'язані подати до господарського суду письмові заяви з вимогами до боржника, а також документи, що їх підтверджують.
Розпорядник майна зобов'язаний окремо внести до реєстру вимоги кредиторів, які забезпечені заставою майна боржника, згідно з їх заявами, а за їх відсутності, - згідно з даними обліку боржника, а також внести окремо до реєстру відомості про майно боржника, яке є предметом застави згідно з державним реєстром застав. (ч. 6 ст. 14 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом”)
В результаті системного аналізу норм Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” господарський суд прийшов до висновку про неможливість включення до реєстру вимог кредиторів поточних вимог незалежно від того забезпечені вони заставою чи ні.
Господарські суди мають враховувати, що встановлення в Законі особливого порядку задоволення майнових вимог кредиторів не припускає задоволення цих вимог в індивідуальному порядку (оскільки статтею 12 Закону передбачено введення мораторію на задоволення вимог кредиторів одночасно з порушенням провадження у справі), а спрямоване на забезпечення визначеності об'єму його майна протягом усієї процедури банкрутства, створення необхідних умов як для подолання неплатоспроможності боржника, так і для більш повного задоволення вимог кредиторів, що проявляється у забезпеченні усіх кредиторів рівними правовими можливостями при задоволенні їх вимог, реалізації їх прав і законних інтересів, забезпеченні конституційного принципу рівності усіх перед законом, у тому числі й в умовах, коли майна боржника недостатньо для повного задоволення усіх вимог кредиторів.
За таких умов у справі про банкрутство вирішується завдання справедливого і пропорційного розподілу серед кредиторів майнової (конкурсної) маси боржника. Отже, господарські суди не повинні допускати під час провадження у справі про банкрутство індивідуального задоволення вимог окремого кредитора за рахунок майна боржника, яке входить до конкурсної маси, як такого, що порушує права і законні інтереси інших кредиторів та учасників провадження у справі про банкрутство і суперечить встановленому законом спеціальному регулюванню.
Виключення з цього правила можуть бути встановлені лише самим Законом, зокрема у разі задоволення вимог поточних кредиторів, вимог щодо оплати (стягнення) заробітної плати та інших вимог, на які не розповсюджується дія мораторію.
Відповідно до статті 1 Закону мораторій на задоволення вимог кредиторів - це зупинення виконання боржником грошових зобов'язань і зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), термін виконання яких настав до дня введення мораторію, і припинення заходів, спрямованих на забезпечення виконання цих зобов'язань та зобов'язань щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), застосованих до прийняття рішення про введення мораторію.
Законом України "Про внесення змін до Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" від 7 березня 2002 N 3088-III року із статті 14 виключено норми, які дозволяли боржнику при проведенні процедури розпорядження майном одночасно задовольнити вимоги кредиторів відповідно до реєстру вимог кредиторів.
Таким чином, під час процедури розпорядження майном боржнику дозволяється задовольняти лише ті вимоги кредиторів, на які згідно з частиною 6 статті 12 Закону не поширюється дія мораторію.
Задоволення, отримане кредитором внаслідок таких дій боржника, за заявою арбітражного керуючого може бути стягнуто з такого кредитора як безпідставно отримане.
У вирішенні питання про те, на які вимоги кредиторів поширюється мораторій, слід виходити з такого.
Мораторій поширюється на задоволення вимог конкурсних кредиторів за грошовими зобов'язаннями та зобов'язаннями щодо сплати податків і зборів (обов'язкових платежів), а також на задоволення вимог кредиторів щодо відшкодування збитків, які виникли у зв'язку з відмовою боржника від виконання зобов'язань, у порядку, передбаченому частиною 10 статті 17 Закону (частини 6 та 24 статті 1, частина 5 статті 12 Закону).
Дія мораторію не поширюється на задоволення вимог поточних кредиторів та виплату (стягнення) заробітної плати, аліментів, відшкодування шкоди, заподіяної здоров'ю та життю громадян, авторської винагороди (частини 6 та 24 статті 1, частина 6 статті 12 Закону.
Суддя, який розглядає справу про банкрутство, відмовляє у прийнятті заяв поточних кредиторів з вимогами до боржника, що ґрунтуються на зобов'язаннях, які виникли після порушення провадження у справі, оскільки спори за такими вимогами підлягають розгляду у порядку позовного провадження.
Така відмова не позбавляє кредитора права звернутися з позовною заявою до боржника у загальному порядку.
Кредиторські вимоги, які виникли після порушення провадження у справі про банкрутство є поточними і за визначенням Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” мають інший правовий режим, тобто задовольняються в іншому порядку, заявляються в іншому порядку, в інші строки та в інших судових процедурах в межах справи про банкрутство ніж вимоги, що виникли до порушення провадження у справі про банкрутство.
Крім того, господарський суд вважає за необхідне включити до складу грошових вимог ЗАТ КБ “Кредит-Дніпро” до боржника 85, 00 грн. державного мита та 40, 00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу (сплачені при поданні до господарського суду заяви з грошовими вимогами до боржника ). А також, враховуючи зміст листа кредитора б/н та б/д, який надійшов до господарського суду 17.08.2009 року, в зв'язку зі зміною типу Банку здійснити заміну назви кредитора – закритого акціонерного товариства КБ “Кредит-Дніпро” на публічне акціонерне товариство “БАНК КРЕДИТ ДНІПРО”.
Інші кредитори із заявами про грошові вимоги до боржника до господарського суду не зверталися.
Заперечення та скарги кредиторів з приводу включення їх вимог до реєстру вимог кредиторів під час попереднього засідання до суду не надходили.
Так як Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від імені якого діє виконавча дирекція, Олександрійський міськрайонний центру зайнятості, відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у Олександрійському районі згідно з чинним законодавством звільнені від сплати державного мита на боржника відповідно до ст. ст. 44, 49 ГПК України додатково покладається державне мито в сумі 255, 00 грн.
До господарського суду 19.08.2009 року надійшло клопотання за підписом прокурора відділу представництва О. Коваль про відкладення розгляду даної справи на інший строку у зв'язку з зайнятістю представника прокуратури області в іншому судовому засіданні.
Враховуючи факт належного повідомлення прокуратури Кіровоградської області та прокуратури Олександрійського району Кіровоградської області про дату час та місце розгляду справи, відсутність обґрунтування зазначеного клопотання в частині негативного впливу розгляду даної справи саме 19.08.2009 року на інтереси держави за відсутності повноважного представника прокуратури, а також доказів перебування представника прокуратури в іншому судовому засіданні та неможливості його заміни іншим повноважним представником, господарський суд прийшов до висновку про відсутність підстав для задоволення зазначеного клопотання про відкладення.
Керуючись ст. ст. 14-16, 31 Закону України “Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом” (далі - Закон), ст. ст. 4-1, 38, 44, 45, 46, 47-1, 49, 86 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -
У Х В А Л И В:
1. Визнати грошові вимоги кредиторів та затвердити реєстр вимог кредиторів боржника приватного сільськогосподарського підприємства “Агро-Союз” в таких сумах і в такій черговості задоволення вимог:
1). Акціонерний комерційний промислово-інвестиційний банк (закрите акціонерне товариство) в особі філії “Відділення Промінвестбанку в м. Дніпропетровськ” (49070, м. Дніпропетровськ, вул. Леніна, 17) – 9 434 142, 68 грн. – перша черга;.
2). Публічне акціонерне товариство “БАНК КРЕДИТ ДНІПРО” (49000, м. Дніпропетровськ, вул. Леніна, 17) – 4 742 340, 01 грн. - четверта черга; 85, 00 грн. державного мита та 40, 00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу – перша черга;
3). Олександрійська об'єднана державна податкова інспекція (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Пролетарська, 17) – 39 221, 68 грн. третя черга;
4). Кіровоградський міськрайонний центр зайнятості (25015, м. Кіровоград, вул. Маланюка, 15) – 102, 29 грн. - друга черга;
5). Кіровоградське обласне відділення Фонду соціального страхування з тимчасової втрати працездатності від імені якого діє виконавча дирекція (25006, м. Кіровоград, вул. Преображенська, 4) – 727, 36 грн. - друга черга;
6) Олександрійський міськрайонний центр зайнятості (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, пр. Леніна, 126а) – 2680, 93 грн. - друга черга;
7) відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань у Олександрійському районі Кіровоградської області (28000, Кіровоградська область, м. Олександрія, вул. Луначарського, 10) – 141, 12 грн. - друга черга;
Загальна сума грошових вимог, включених до реєстру вимог кредиторів боржника, складає 14 219 481, 07 грн.
Вимоги конкурсних кредиторів, що заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не розглядаються і вважаються погашеними.
2. Стягнути з приватного сільськогосподарського підприємства “Агро-Союз” (28000, Кіровоградська область, Олександрійський район, с. Пролетарське, вул. Жовтнева, 1, ідентифікаційний код 32737694) в доход Державного бюджету на рахунок УДК у м. Кіровограді, банк отримувача: ГУДКУ у Кіровоградській області, рахунок № 31115095700002 в ГУДКУ у Кіровоградській області, МФО 823016, ідентифікаційний код 24145329, код бюджетної класифікації 22090200 “Державне мито, не віднесене до інших категорій” - 255, 00 грн. державного мита.
Наказ видати.
3. Зобов'язати розпорядника майна боржника, арбітражного керуючого Сердюка О.Є. в порядку, визначеному ст. 16 Закону, скликати перші загальні збори кредиторів, які провести не пізніше 31.08.2009 року.
Рішення (протокол) зборів кредиторів про створення та склад комітету кредиторів подати господарському суду не пізніше 14.09.2009 року разом з довіреностями представників кредиторів на участь у справі про банкрутство, письмовими повідомленнями розпорядника майна на адресу кредиторів про час і місце проведення перших зборів кредиторів разом з доказами їх направлення кредиторам.
4. Зобов'язати розпорядника майна боржника, арбітражного керуючого Сердюка О.Є, до 14.09.2009 року подати суду звіт про свою діяльність в якості розпорядника майном боржника, відомості про фінансове становище боржника, а також інформацію про виявлення ознак фіктивного банкрутства боржника чи доведення до банкрутства у відповідності із Методичними рекомендаціями щодо виявлення ознак неплатоспроможності підприємства та ознак дій з приховування банкрутства, фіктивного банкрутства чи доведення до банкрутства, затвердженими наказом Міністерства економіки України від 19.01.2006 року № 14.
5. Зобов'язати боржника та арбітражного керуючого, розпорядника майна боржника Сердюка О.Є. організувати обрання представника працівників боржника в порядку, встановленому абз. 20 ст.1 Закону, та надати йому можливість представляти інтереси працівників боржника при проведенні послідуючих процедур банкрутства. Копію протоколу загальних зборів про обрання представника працівників боржника подати господарському суду до 14.09.2009 року. Повідомити суду адресу місця проживання представника працівників боржника.
6. Запропонувати комітету кредиторів боржника подати суду клопотання про відкриття процедури санації, або визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, укладення мирової угоди; про призначення керуючого санацією чи ліквідатора з пропозиціями щодо їх кандидатур не пізніше 14.09.2009 року. До клопотання необхідно додати копію ліцензії арбітражного керуючого та заяву арбітражного керуючого про його неналежність стосовно боржника до категорій осіб, які не можуть бути призначені арбітражними керуючими.
7. Зобов'язати боржника та розпорядника майна, арбітражного керуючого Сердюка О.Є., при поданні комітетом кредиторів до суду клопотання про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, надати суду документально підтверджену, детальну інформацію про майнову неспроможність боржника наявним майном задовольнити вимоги визнаних судом кредиторів.
8. Засідання суду, на якому буде винесено ухвалу про санацію боржника, чи про визнання його банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи припинення провадження у справі про банкрутство, призначити на 11 год. 00 хв. 29.09.2009 року.
Явка голови комітету кредиторів, представника боржника та арбітражного керуючого у це засідання суду є обов'язковою.
9. Примірники цієї ухвали надіслати прокурору Олександрійського району Кіровоградської області, прокурору Кіровоградської області, всім кредиторам, включеним до реєстру вимог кредиторів (п. 1 цієї ухвали), боржнику, розпоряднику майном боржника, арбітражному керуючому Сердюку О.Є., Кіровоградському обласному сектору з питань банкрутства.
Суддя Н.М. Коваленко
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2009 |
Оприлюднено | 05.10.2009 |
Номер документу | 4794890 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні