ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
УХВАЛА
"25" червня 2014 р. Справа № 922/871/13-г
вх. № 871/13
Суддя господарського суду Чистякова І.О.
при секретарі судового засідання Березкіна А.Д.
За участю:
ліквідатора - арбітражного керуючого Кіпрача С.І., свідоцтво №1251 від 12.07.2013 р.
Розглянувши справу за заявою
Індустріальної міжрайонної державної податкової інспекції міста Харкова Харківської області Державної податкової служби, м.Харків
до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ліатріс", м. Харків
про визнання банкрутом
ВСТАНОВИВ:
Постановою господарського суду Харківської області від 12 червня 2013 року визнано юридичну особу - Товариство з обмеженою відповідальністю "Ліатріс" (ідентифікаційний код 34862389) банкрутом та відкрито ліквідаційну процедуру. Призначено ліквідатором банкрута арбітражного керуючого Кіпрач Сергія Івановича (ліцензія серія АВ №600605 від 04.01.2012р.), якого зобов'язано в строк до 12 червня 2014 року виконати ліквідаційну процедуру.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 02 червня 2014 р. призначено до слухання звіт ліквідатора на 10 червня 2014 р. о 11:00 год.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 10 червня 2014 року відкладено судове засідання з розгляду звіту та ліквідаційного балансу на 25 червня 2014 р. о 10:30 год.
На виконання вимог ухвали господарського суду Харківської області від 10 червня 2014 року ліквідатор надав супровідним листом (вх. №21210 від 23.06.2014р.) для долучення до матеріалів справи протокол зборів кредиторів №4 від 23.06.2014р., протокол зборів кредиторів №5 від 23.06.2014р., підсумковий звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс, кошторис судових витрат, реєстри вимог кредиторів, акт знищення печатки, акти списання від 05.02.2014р. №№1-4, рахунок на оплату від 01.07.2013р. і ксерокопія квитанції, акт надання послуг від 05.07.2013р. №21156, повідомлення АБ "Південний" про закриття розрахункових рахунків та довідка ПАТ "Камбіо" про закриття розрахункового рахунку, вказані документи судом долучені до матеріалів справи.
В судовому засіданні ліквідатор звітував про проведену роботу та повідомив, що на думку ліквідатора ліквідаційна процедура завершена, у зв'язку з чим просив суд затвердити ліквідаційний звіт та ліквідаційний баланс.
Розглянувши матеріали справи, наданий до суду звіт ліквідатора, суд відмовляє в задоволенні клопотання ліквідатора про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу виходячи з наступного.
Як вбачається з матеріалів справи та звіту ліквідатора, 23 червня 2014 року відбулось засідання комітету кредиторів, яке оформлено протоколом засідання комітету кредиторів №4 та, на якому розглядалось, зокрема питання щодо кредиторської заборгованості банкрута.
На зазначеному засіданні комітету кредиторів було заслухано ліквідатора, який повідомив, що за даними бухгалтерського обліку банкрута у банкрута наявна кредиторська заборгованість, яка не була заявлена у визначений Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" строк.
Враховуючи вищезазначене, та приймаючи відсутність на підприємстві фінансово-бухгалтерських документів, які свідчили б про походження цієї заборгованості комітетом кредиторів було прийнято рішення про її списання.
Так, комітетом кредиторів було прийнято наступне рішення: списати заборгованість ТОВ "Ліатріс" в сумі 27,7 тис. грн., списати заборгованість по договору позики з філією АБ "Південний" від 27.10.2009р. №ДГ27/10-2009 в сумі 27,7 тис.грн., списати кредиторську заборгованість в сумі 211,0 грн., списати заборгованість з одержаних авансів ТОВ "Ліатріс" на суму 800,0 грн. та списати кредиторську заборгованість в сумі 2 466 695,59 грн.
Суд вважає, що вищезазначене рішення комітету кредиторів про списання кредиторської заборгованості не відповідає вимогам діючого законодавства, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.4 ст.23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" особи, вимоги яких заявлені після закінчення строку, встановленого для їх подання, або не заявлені взагалі, не є конкурсними кредиторами, а їх вимоги погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі. Відповідне правило не поширюється на вимоги кредиторів щодо виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю громадян, сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування.
Відповідне правило не поширюється на вимоги кредиторів щодо виплати заробітної плати, авторської винагороди, аліментів, а також на вимоги щодо відшкодування шкоди, заподіяної життю та здоров'ю громадян, сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне та інше соціальне страхування.
Згідно ч.4 ст.83 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" у випадках, передбачених пунктами 4-7 частини першої цієї статті, господарський суд в ухвалі про припинення провадження у справі зазначає, що вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Отже, відповідно до приписів Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" вимоги кредиторів, які не були заявлені в установлений Законом строк, не підлягають списанню в обліку банкрута, а продовжують обліковуватися і погашаються в шосту чергу в ліквідаційній процедурі, окрім вимог визначених в абз. 2 ч.4 ст. 23 Закону.
А тому, в ліквідаційному балансі має бути зазначено загальну суму непогашеної кредиторської заборгованості, в т.ч. ту, яка обліковується в бухгалтерському обліку банкрута та є не погашеною.
За таких обставин, рішення комітету кредиторів про списання кредиторської заборгованості, яка не була заявлена в установлений Законом строк не відповідає вимогам Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
Також, судом встановлено, що в наданому ліквідаційному балансі не відображені відомості про загальну суму непогашеної кредиторської заборгованості, в т.ч., яка обліковується в бухгалтерському обліку банкрута та є не погашеною.
Згідно ч. 1 ст. 46 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідка архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Звіт ліквідатора має бути схвалений комітетом кредиторів, власником майна (органом, уповноваженим управляти майном) боржника (для державних підприємств або підприємств, у статутному капіталі яких частка державної власності перевищує 50 відсотків).
Відповідно до ч.2 ст. 41 Закону ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження, зокрема проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю. Виплата вихідної допомоги звільненим працівникам банкрута провадиться ліквідатором у першу чергу за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута, або отриманого для цієї мети кредиту; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.
Як вбачається зі звіту ліквідатора, він не проводив інвентаризацію та оцінку майна банкрута в ліквідаційній процедурі, також ним не вжито заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, не передано в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню, не надано доказів звільнення працівників банкрута, а в наданому ліквідаційному балансі не відображені відомості про загальну суму непогашеної кредиторської заборгованості, в т.ч., яка обліковується в бухгалтерському обліку банкрута та є не погашеною.
Крім того, згідно абз. 3 ч.7 ст.115 Закону звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат за підсумками процедур розпорядження майном, санації, ліквідації подається арбітражним керуючим до господарського суду за п'ять днів до закінчення відповідної процедури, розглядається судом та затверджується ухвалою, що може бути оскаржена у встановленому порядку.
При цьому, відповідно абз. 2 ч. 7 ст. 115 Закону звіт арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат доводиться кредиторам до відома та повинен бути схвалений або погоджений комітетом кредиторів.
Ухвалою господарського суду Харківської області від 10 червня 2014 року зобов`язано арбітражного керуючого Кіпрач С.І. подати до господарського суду звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого за підсумком процедури ліквідації.
Проте, на виконання вимог Закону та ухвали суду ліквідатором не було надано схваленого або погодженого комітетом кредиторів звіту арбітражного керуючого про нарахування і виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат.
Відповідно до частини 2 статті 4-1 Господарського процесуального кодексу України, господарські суди розглядають справи про банкрутство у порядку провадження, передбаченому цим Кодексом, з урахуванням особливостей, встановлених Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".
За приписами ч. 1 ст. 77 ГПК України господарський суд відкладає розгляд справи, коли за якихось обставин спір не може бути вирішено в даному засіданні. Такими обставинами, зокрема, є нез'явлення в засідання представників сторін, інших учасників судового процесу; неподання витребуваних доказів; необхідність витребування нових доказів та інше.
При таких обставинах та приймаючи до уваги те, що ліквідаційна процедура не завершена, ліквідатором не здійснено всіх дій, що мають бути ним вчинені під час проведення ліквідаційної процедури, суд вважає за необхідне відкласти судове засідання з розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
Керуючись ст.ст. 37-48 Закону України „Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", ст. 86 ГПК України, -
УХВАЛИВ:
1. Відмовити ліквідатору в задоволенні клопотання про затвердження звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу.
2. Відкласти судове засідання з розгляду звіту ліквідатора та ліквідаційного балансу на "14" липня 2014 р. о(об) 11:30 м. Харків, пл. Свободи 5 Держпром 8-й під'їзд, к. 319, 3-й поверх.
3. Зобов'язати ліквідатора надати суду до судового засідання схвалений комітетом кредиторів звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс, а також всі докази, що свідчать про виконання ліквідаційної процедури, у тому числі, відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси, докази звільнення працівників банкрута, довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню, та всі докази, що свідчать про проведену роботу в ліквідаційній процедурі, а також надати докази того, що Індустріальна об`єднана державна податкова інспекція міста Харкова Головного управління Міндоходів у Харківській області є правонаступником Індустріальної міжрайонної державної податкової інспекції міста Харкова Харківської області Державної податкової служби, докази звернення з заявою про заміну кредитора на правонаступника.
Зобов`язати арбітражного керуючого Кіпрач С.І. подати до господарського суду схвалений або погоджений комітетом кредиторів звіт про нарахування та виплату грошової винагороди, здійснення та відшкодування витрат арбітражного керуючого за підсумком процедури ліквідації.
4. Дану ухвалу направити кредитору.
Суддя Чистякова І.О.
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 25.06.2014 |
Оприлюднено | 10.08.2015 |
Номер документу | 47960364 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Чистякова І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні