Постанова
від 08.04.2010 по справі 2-а-62/10
ГОРОДИЩЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОРОДИЩЕНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЧЕРКАСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 2-а-62/10

провадження № -

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

08 квітня 2010 рокум. Городище

Городищенський районний суд Черкаської області у складі : судді Синиці Л. П., при секретарях судових засідань ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Городище цивільну справу за позовом Прокурора Городищенського району Черкаської області в інтересах держави в особі Городищенського районного центру зайнятості до ОСОБА_4 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю за період часу з 20.02.2004 р. по 15.10.2004 р. в сумі 704,41 грн., -

в с т а н о в и в :

Прокурор Городищенського району Черкаської області звернувся в інтересах Городищенського районного центру зайнятості з позовом до ОСОБА_5 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю за період часу з 20.02.2004 р. по 15.10.2004 р. в сумі 704,41грн. .

Обґрунтовуючи свою позовну заяву позивач посилається на те, що відповідно до проведеної перевірки, прокуратурою Городищенського району Черкаської області, встановлено, що ОСОБА_4, 20.02.2004 року звернувся до Городищенського районного центру зайнятості із заявою про надання йому статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, відповідно до Законів України «Про зайнятість населення» та «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», в якій відповідачем було зазначено, що на час звернення до центру зайнятості він не зареєстрований, як cуб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує. На підставі вказаної заяви, ОСОБА_5 наказом від 20.02.2004 року № НТ 040220 було надано статус безробітного та призначено допомогу по безробіттю, яку він отримав, згідно довідки Городищенського районного центру зайнятості від 19.11.2009 року, з 20.02.2004 р. по 15.10.2004р., загальний розмір виплати якої склав за вісім місяців 704,41грн.. Однак в ході перевірки було виявлено, що ОСОБА_4 згідно довідки державного реєстратора Городищенської районної державної адміністрації Черкаської області був зареєстрований, в єдиному державному реєстрі юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, як фізична особа - підприємець з 30.03.2001 року і ліквідований 05.03.2004 року про, що відповідачем не було повідомлено інспектора Городищенського районного центру зайнятості. Як наслідок цього ОСОБА_4 отримав грошову допомогу по безробіттю від Городищенського районного центру зайнятості за період з часу з 20.02.2004 р. по 15.10.2004р., загальний розмір виплати якої склав за вісім місяців 704,41грн. - безпідставно та незаконно, а тому вказана сума підлягає примусовому стягненню на користь держави. Станом на 19.01.2009р., час звернення до суду з позовом, відповідач ОСОБА_4 в добровільному порядку не сплатив на державний рахунок кошти, що були ним незаконно отримані в якості допомоги по безробіттю за період з 20.02.2004 р. по 15.10.2004р.. Тому позивач просить стягнути з ОСОБА_4 на користь Городищенського районного центру зайнятості кошти в сумі 704,41грн. .

У судовому засіданні прокурор Милаш Г.А., представник позивача ОСОБА_6 позовні вимоги підтримали у повному обсязі, і просять стягнути з відповідача незаконно отриману допомогу по безробіттю у розмірі, що заявлений при зверненні до суду, так як відповідач не бажає в добровільному порядку повернути кошти, вказавши, що 25.09.2009р. згідно доручення директора обласного центру зайнятості для встановлення та погашення дебіторської заборгованості було проведено отримання інформації від Державного реєстратора дані про фізичних осіб - підприємців, які не містяться в Єдиному державному реєстрі; після того як було виявлено, що відповідач незаконно отримав допомогу в період часу з 20.02.2004р. по 15.10.2004р., йому 07.09.2009р. за №1059/05 було направлено лист з проханням повернути незаконно отриману допомогу по безробіттю в розмірі 704,41грн. та зазначено, що в разі відмови буде звернення до суду за захистом порушеного права. Відповідач по справі ОСОБА_4, позов не визнав, посилаючись на відсутність своєї вини, а вказуючи на халатність працівників Городищенського районного центру зайнятості, які не перевірили всі необхідні дані про його діяльність, як того вимагає законодавство, та пояснив, що він у 2004р. перед тим як звернутися до Городищенського районного центру зайнятості, попередньо подав заяву, щоб його ліквідували як підприємця, бо вже підприємницькою діяльністю не займався, тому коли ставав на облік і отримав статус безробітного, підприємницькою діяльністю не займався, отримав допомогу законно як і статус безробітного, підтвердивши той факт, що Городищенський районний центр зайнятості в добровільному порядку намагався вирішити питання повернення коштів, однак, він отримавши листа, проігнорував його, та зазначив, що до даного позову, слід застосувати строки давності.

Суд, вислухавши думку прокурора, пояснення представника позивача, відповідача та дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, вважає, що позов є обґрунтований та підлягає до задоволення в силу слідуючого.

Відповідно до статті 46 Конституції України, громадяни мають право на соціальний захист, одним з аспектів якого є право на забезпечення їх у разі безробіття з незалежних від них обставин.

Стаття 1, 2 Закону України «Зайнятість населення» від 01.03.1991р. за № 03-ХІІ, до зайнятого населення належать громадяни, які самостійно забезпечують себе роботою, включаючи підприємців, осіб, зайнятих індивідуальною трудовою діяльністю, творчою діяльністю, члени кооперативів, фермери та члени їх сімей, що беруть участь у виробництві. Безробітними визнаються працездатні громадяни працездатного віку, які через відсутність роботи не мають заробітку або інших передбачених законодавством доходів і зареєстровані у державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, готові та здатні приступити до підходящої роботи.

Приписи ч.3 ст. 46, абзацу 2 ч.15 ст. 47, ч.9 ст. 47 Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003р. №755-ІУ (в редакції, що діяла на момент виникнення спірних правовідносин), фізична особа позбавляється статусу підприємця з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємця; дата внесення до Єдиного державного реєстру запису про проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем є датою державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем; для проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням фізична особа - підприємець або уповноважена нею особа не раніше двох місяців з дати публікації повідомлення у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації подає державному реєстратору особисто (надсилає рекомендованим листом з описом вкладення) документи: заповнену реєстраційну картку на проведення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності фізичною особою - підприємцем за її рішенням, свідоцтво про державну реєстрацію фізичної особи - підприємця, довідку відповідного органу державної податкової служби про зайнятість фізичної особи - підприємця і обліку як платника податків, довідку відповідного органу Пенсійного фонду України про зняття з обліку, довідку відповідних органів фондів соціального страхування про зняття з обліку.

Згідно ст. 36 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» сума виплаченого забезпечення та вартості наданих соціальних послуг застрахованій особі внаслідок умисного невиконання нею своїх обов'язків та зловживання ними стягується з цієї особи відповідно до законодавства України, з моменту виникнення обставин, що впливають на умови виплати їй забезпечення та надання соціальних послуг.

Ст. 39 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», вказує, що спори, які виникають із правовідносин за цим Законом, вирішуються в судовому порядку.

Як встановлено судом та підтверджено матеріали цивільної справи ОСОБА_4, відповідач по справі, 15.04.1981рроку народження, проживаючий у ІНФОРМАЦІЯ_1, 20.02.2004р. звернувся до Городищенського районного центру зайнятості із заявою про надання йому статусу безробітного з виплатою допомоги по безробіттю, відповідно до Законів України «Про зайнятість населення» та «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», вказавши у ній, що він в даний час не зареєстрований як суб'єкт підприємницької діяльності, трудовою діяльністю не займається, пенсію не отримує (а. с. 4). Відповідно до персональної картки особи, яка звернулась до центру зайнятості № 235100304021300001 (а. с. 3) та наказу від 20.02.2004р. за № НТ040220 (а. с. 8) ОСОБА_5, відповідачу по справі, надано статус безробітного, визначені умови і тривалість виплати допомоги по безробіттю та розмір цієї допомоги відповідно до статей 22, 23 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» від 02.03.2000р. №1533-ІІІ. Цього ж дня, 20.02.2004р. відповідачу розпочато виплату допомоги по безробіттю. 15.10.2004р. наказом № НТ041020 припинено виплату допомоги по безробіттю, у зв'язку з працевлаштуванням безробітного відповідно до пп.1 п.1 ст.31 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» та знято з обліку відповідно до п.44 «Положення про реєстрацію, перереєстрацію та ведення обліку громадян, що шукають роботу, і безробітних, виплати допомоги по безробіттю, а також умови подання матеріальної допомоги в період професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації» (а. с. 8). Порушень порядку відвідування районного центру зайнятості у відповідача не було, згідно до картки відвідування особою ЦЗ, надані послуги та прийняті рішення (а. с. 5 - 7). Перебуваючи на обліку в Городищенському районному центрі зайнятості як безробітній, відповідач, в період часу з 20.02.2004 р. по 15.10.2004р. отримував нарахування в сумі 704,41грн. (а. с. 9), що не заперечується і самим відповідачем, тобто факт отримання ОСОБА_4 цих коштів є достовірним, і в суду не викликає сумніву. Згідно довідки державного реєстратора за №109 від 25.06.2009р. відповідач був зареєстрований як фізична особа-підприємець 03.03.2001р. і ліквідований 05.03.2004р. (а. с. 10). Відповідно до довідки Державного реєстратора, ОСОБА_4, відповідач по справі, заяву до Городищенської районної державної адміністрації про зняття з реєстру суб'єктів підприємницької діяльності в зв'язку з припиненням діяльності, подав 03.03.2004р., тобто в той час коли вже перебував на обліку як безробітній та отримував допомогу, що є безсумнівним.

Що стосується:

- тверджень відповідача про те, що на момент реєстрації в центрі зайнятості він не займався підприємницькою діяльністю, то суд враховує, що Закон України «Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців» від 15.05.2003р. №755-ІУ пов'язує статус підприємця не з фактом зайняття фізичною особою підприємницькою діяльністю аз державною реєстрацією цієї особи як підприємця,

- пояснень відповідача про відсутність його вини, а наявність халатності працівників Городищенського районного центру зайнятості, які не перевірили всі необхідні дані про його діяльність, тому і повинні повертати невірно нараховані кошти, судом не беруться до уваги, бо відповідно до посадової інструкції, працівник Городищенського районного центу зайнятості несе відповідальність за відповідність даних, які вводяться в базу даних, документами, що подані клієнтом,

- вимоги відповідача про відмову в задоволені позову з мотивів пропуску позивачем строків звернення до суду, то, з наявних матерів справи, вбачається, що Городищенський районний центр зайнятості (Положення про Городищенський районний центр зайнятості), являючись юридичною особою, в своїй діяльності перебуває під керівництвом Черкаського обласного центру зайнятості, і за вказівкою останнього від 25.06.2009р. проводив перевірку даних по Єдиному державному реєстрі, та 25.06.2009р. було виявлено, коли саме ОСОБА_4 ліквідувався як фізична особа-підприємець. З позовом до суду Прокуратура Городищенського району Черкаської області звернулася 20.01.2010р., відповідно до ст. 99 КАС України, яка вказує, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється річний строк, який, якщо інше не встановлено, обчислюється з дня коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Тому, суд не знаходить підстав для застосування положень діючого законодавства, які передбачають відмову у задоволені адміністративного позову з мотивів порушення строку звернення до адміністративного суду.

З огляду на викладене вище та керуючись Законом України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», ст. ст. 7, 13, 17, 71, 128, 159, 161, 163, 185 КАС України, суд, -

п о с т а н о в и в :

адміністративний позов Прокурора Городищенського району Черкаської області в інтересах держави в особі Городищенського районного центру зайнятості до ОСОБА_4 про стягнення незаконно отриманої допомоги по безробіттю за період часу з 20.02.2004р. по 15.10.2004р. в сумі 704,41грн. - задовольнити повністю.

Стягнути із ОСОБА_4, ІНФОРМАЦІЯ_2, жителя ІНФОРМАЦІЯ_3, ідентифікаційний номер: НОМЕР_1 на користь Городищенського районного центру зайнятості (адреса знаходження: пл. Миру, 8, м. Городище, Черкаської області, код ЄДРПОУ 2136359, р/р 37173001001056 в УДК в Черкаській області, одержувач держбюджет, МФО 854018, код 21368359 Городищенський РЦЗ) кошти в сумі 704 (сімсот чотири) грн. 41 коп..

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Київського апеляційного адміністративного суду через Городищенський районний суд Черкаської області шляхом подачі в 10-денний строк з дня проголошення постанови заяви про апеляційне оскарження і поданням після цього протягом 20 днів апеляційної скарги або в порядку ч. 5 ст. 186 КАС України.

Суддя ОСОБА_7

Дата ухвалення рішення08.04.2010
Оприлюднено11.08.2015
Номер документу47977310
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-62/10

Ухвала від 20.04.2010

Адміністративне

Комінтернівський районний суд Одеської області

Добров П. В.

Ухвала від 28.08.2018

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Селезньова Т. В.

Ухвала від 27.06.2018

Адміністративне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Селезньова Т. В.

Постанова від 29.01.2010

Адміністративне

Кіровський районний суд м.Дніпропетровська

Ходасевич О. В.

Постанова від 13.01.2010

Адміністративне

Орджонікідзевський міський суд Дніпропетровської області

Нижник М. М.

Постанова від 15.04.2010

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Грищенко Т. М.

Ухвала від 24.02.2010

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Грищенко Т. М.

Ухвала від 08.04.2010

Адміністративне

Іванківський районний суд Київської області

Грищенко Т. М.

Ухвала від 06.01.2010

Адміністративне

Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області

Миронова О. В.

Ухвала від 06.01.2010

Адміністративне

Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області

Миронова О. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні