Україна КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
У Х В А Л А
05 серпня 2015 року Справа № П/811/1964/15
Кіровоградський окружний адміністративний суд, у складі судді Хилько Л.І., розглянувши у порядку письмового провадження справу за адміністративним позовом фізичної особи-підприємця ОСОБА_1 до Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградській області про визнання протиправною та скасування постанови, -
В С Т А Н О В И В:
Позивач звернувся до Кіровоградського окружного адміністративного суду з позовом, в якому просить суд визнати протиправною та скасувати постанову Інспекції ДАБК у Кіровоградській області №4/2013-Кмп від 12.02.2013 р. про накладення штрафу в розмірі 41 292 грн..
Ухвалою судді від 26.06.2015 року відкрито провадження у справі (а.с.1).
Сторони у судове засідання 05.08.2015 р. не з'явились, подали до суду заяви про розгляд справи без їх участі у порядку письмового провадження (а.с.78-79).
Згідно з ч.4 ст.122 КАС України - особа, яка бере участь у справі, має право заявити клопотання про розгляд справи за її відсутності. Якщо таке клопотання заявили всі особи, які беруть участь у справі, судовий розгляд справи здійснюється в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.
При цьому, за приписами ч. 6 ст. 128 КАС України якщо немає перешкод для розгляду справи у судовому засіданні, визначених цією статтею, але прибули не всі особи, які беруть участь у справі, хоча і були належним чином повідомлені про дату, час і місце судового розгляду, суд має право розглянути справу у письмовому провадженні у разі відсутності потреби заслухати свідка чи експерта.
Враховуючи, що всі особи, які беруть участь у справі, подали заяви про розгляд справи за їхньої відсутності, суд дійшов висновку про можливість здійснення подальшого розгляду справи у порядку письмового провадження.
Дослідивши подані сторонами документи і матеріали, суд дійшов наступних висновків.
Так, у судовому засіданні 08.07.2015 року представником відповідача було заявлено клопотання про закриття провадження у справі у зв'язку з тим, до згідно п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.2014 року № 150 "Питання функціонування територіальних органів Державної архітектурно-будівельної інспекції" ліквідовано територіальні органи Державної архітектурно-будівельної інспекції, в тому числі - Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградській області. При цьому, Управління Державної архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградській області (утворена згідно п.2 вищевказаної постанови КМУ), не є правонаступником ліквідованої Інспекції.
З огляду на вказане суд зазначає наступне.
Згідно до ст. 55 КАС України, в разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії адміністративного процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи правонаступником.
З вищевказаного слідує, що при визначенні процесуального правонаступництва слід виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, та враховувати, що якщо під час розгляду справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то в такому випадку суду необхідно залучити до участі у справі їх правонаступників. У випадку ж відсутності правонаступників, необхідно залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить вирішення питання про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача.
При цьому, виходячи з положень ст.ст.55, 56 Конституції України у будь-якому разі в названих вище випадках спірні правовідносини допускають правонаступництво, а тому суди повинні враховувати, що відмова у відкритті або закриття провадження у такій справі з підстав ліквідації (припинення діяльності, позбавлення частини повноважень, звільнення з посади, скорочення посади) суб'єкта владних повноважень є неприпустимими.
Згідно п.1 постанови Кабінету Міністрів України від 23.04.14 №150 "Питання функціонування територіальних органів Державної архітектурно-будівельної інспекції" ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної архітектурно-будівельної інспекції, в т.ч. (згідно переліку) Інспекцію державного архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградській області.
Згідно повідомлення про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи (а.с.25), до Єдиного державного реєстру 22 січня 2015 р. внесено запис № 14441110009007666 про проведення державної реєстрації припинення юридичної особи - Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградській області (код 37708956).
Водночас, згідно до пункту 2 зазначеної вище постанови, Кабінет Міністрів України погодився з пропозицією Державної архітектурно-будівельної інспекції щодо утворення її територіальних органів як структурних підрозділів апарату Інспекції в Автономній Республіці Крим, областях, мм. Києві та Севастополі.
Відповідно до наказу Державної архітектурно-будівельної інспекції України "Щодо діяльності Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Кіровоградській області" від 31.10.2014 р. №361, Управління забезпечує здійснення функцій та повноважень територіального органу, утвореного як структурний підрозділ апарату Держархбудінспекції, покладених на нього Положенням про Управління, затвердженим наказом від 01.10.2014 р. № 227, на території Кіровоградської області (а.с.26).
Положенням про Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Кіровоградській області (а.с.27-35) передбачено, що Управління відповідно до покладених на нього обов'язків, зокрема: відповідно до закону складає протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності та протоколи про адміністративні правопорушення, накладає штрафи (п.п.10 п.4 Положення).
При цьому, згідно Положення про Інспекцію Державного архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградській області, затвердженого наказом Держархбудінспекції України від 02.06.2011 р. №22 (а.с.63-72), Інспекція для виконання покладених на неї завдань має право в установленому порядку, в т.ч.: складати протоколи про правопорушення у сфері містобудівної діяльності. житлово-комунального господарства, накладати штрафи відповідно до законодавства (п.п.8 п.5 Положення).
Таким чином, враховуючи те, що предметом розгляду даної справи є скасування постанови про накладення штрафу за порушення у сфері містобудівної діяльності, а новоутворене Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Кіровоградській області наділене повноваженнями в частині накладення вказаних штрафів, адміністративний суд вважає за необхідне замінити сторону відповідача, а саме Інспекцію Державного архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградській області на Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Кіровоградській області.
При цьому, адміністративний суд виходить із вимог статей 55, 56 Конституції України.
Згідно зі ст. 14 КАС України постанови та ухвали суду в адміністративних справах, що набрали законної сили, є обов'язковими до виконання на всій території України. Невиконання судових рішень тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Керуючись вимогами ст.ст. 55-56 Конституції України, ст.ст.14, 52, 55, 156, 160, 165 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
Допустити заміну відповідача по справі № П/811/1964/15 - Інспекцію Державного архітектурно-будівельного контролю у Кіровоградській області на Управління Державної архітектурно-будівельної інспекції у Кіровоградській області .
Роз'яснити, що усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов'язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов'язкові для особи, яку він замінив.
Призначити подальший розгляд справи у судовому засіданні на 14 серпня 2015 року о 11:30 год. у приміщенні Кіровоградського окружного адміністративного суду за адресою: 25006, м.Кіровоград, вул. Велика Перспективна, 40, 7 поверх, зал с/засідання №4.
Ухвала окремому оскарженню не підлягає.
Суддя Кіровоградського окружного
адміністративного суду Л.І. Хилько
Суд | Кіровоградський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2015 |
Оприлюднено | 10.08.2015 |
Номер документу | 47993308 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Кіровоградський окружний адміністративний суд
Л.І. Хилько
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні