Постанова
від 11.10.2010 по справі 2а-2424/10/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"11" жовтня 2010 р. Справа № 2a-2424/10/0970

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:

Суддя Остап'юк С.В.

за участю секретаря Дутчак Л.В.

прокурора: Попової О.В.

представника позивача: Державної податкової інспекції в місті Івано-Франківську ОСОБА_1

розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу за позовом першого заступника прокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в місті Івано-Франківську до Житлово-експлуатаційної організації № 8 про стягнення заборгованості в розмірі 2151769,60 гривень, -

ВСТАНОВИВ:

02.07.2010 року перший заступник прокурора Івано-Франківської області в інтересах держави в особі Державної податкової інспекції в місті Івано-Франківську (далі -позивач) звернувся з адміністративним позовом до Житлово-експлуатаційної організації № 8 (далі -відповідач) про стягнення заборгованості з податку на додану вартість, земельного податку з юридичних осіб, комунального податку, штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2151769,60 гривень.

Позовні вимоги мотивовані тим, що відповідач протиправно в порушені Закону України "Про систему оподаткування", Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" допустив заборгованість з: самостійно задекларованих сум з податку на додану вартість в розмірі 1450974,59 гривень, застосованих штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 181908,60 гривень, нарахованої пені в розмірі 394357,90 гривень; сплати комунального податку в розмірі 837,60 гривень, нарахованої пені в розмірі 16,50 гривень; самостійно розрахованих сум з сплати земельного податку в розмірі 7929,90 гривень, застосованих штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 2295,27 гривень та нарахованої пені в розмірі 2666,83 гривень; застосованого штрафу, за відчуження активів, які перебували в податковій заставі в розмірі 82994,94 та пені в розмірі 27787,47 гривень. Загальна сума заборгованості, за період з лютого 2007 року до березня 2010 року, з вказаних податків та штрафних (фінансових) санкцій становить 2151769,60 гривень.

Прокурор та представник позивача, в судовому засіданні заявлений позов підтримали, з підстав наведених в позовній заяві.

Відповідач в судове засідання не з'явився повторно без поважних причин та без повідомленням ним про причини неприбуття, хоча був повідомлений належним чином про дату, час та місце судового розгляду.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, заслухавши пояснення прокурора, представника позивача, дослідивши докази, суд прийшов до висновку, що адміністративний позов слід задовольнити з наступних мотивів.

Судом встановлено, що 30.07.1993 року виконавчим комітетом Івано-Франківської міської ради проведено державну реєстрацію юридичної особи -Житлово-експлуатаційної організації № 8, та Державною податковою інспекцією в місті Івано-Франківську відповідача взято на податковий облік, як платник податків і зборів, який являється платником податку на додану вартість, платником комунального податку та платником земельного податку.

Закон України "Про систему оподаткування" визначає принципи побудови системи оподаткування в Україні, податки і збори (обов'язкові платежі) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також права, обов'язки і відповідальність платників.

Стаття 4 Закону України "Про систему оподаткування" визначає, що платниками податків і зборів (обов'язкових платежів) є юридичні і фізичні особи, на яких згідно з законами України покладено обов'язок сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі).

Відповідно до пункту 3 частини 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Згідно частини 1 статті 14 Закону України "Про систему оподаткування" до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкові платежі) належать податок на додану вартість, плата за землю (земельний податок, а також орендна плата за земельні ділянки державної і комунальної власності).

Відповідно пункту 2 частини 1 статті 15 Закону України "Про систему оподаткування" комунальний податок належить до місцевих податків.

Згідно частини 1 статті 9 Закону України "Про систему оподаткування" платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані: вести бухгалтерський облік, складати звітність про фінансово-господарську діяльність і забезпечувати її зберігання у терміни, встановлені законами; подавати до державних податкових органів та інших державних органів відповідно до законів декларації, бухгалтерську звітність та інші документи і відомості, пов'язані з обчисленням і сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів); сплачувати належні суми податків і зборів (обов'язкових платежів) у встановлені законами терміни.

Судом встановлено, 23.07.2007 року, 25.05.2008 року, 23.03.2009 року позивачем проведено перевірки відповідача з питань своєчасності і повноти сплати в бюджет податків, зборів та інших обов'язкових платежів, якими встановлено, що відповідачем, в порушенні підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" допустив заборгованість із сплати узгоджених сум податкових зобов'язань із сплати земельного та комунального податків.

Позивачем, за наслідками розгляду актів перевірок, за несвоєчасну сплату земельного податку більше 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, податковими повідомленнями рішеннями за № 0010311503/0 від 23.07.2007 року, за №0006791503/0 від 28.05.2008 року, за №0014091503/0 від 31.10.2008 року та рішенням від 23.03.2009 року у відповідності до підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" застосував штрафні (фінансові) санкції.

Крім того, відповідачем 30.01.2007 року, 31.01.2007 року, 28.01.2009 року та 10.07.2009 року подано позивачу податкові розрахунки земельного податку, якими відповідач самостійно визначив суми зобов'язань по сплаті земельного податку.

На момент звернення позивача до суду, заборгованість узгоджених сум з сплати земельного податку, за період з лютого 2007 року до березня 2010 року становить 7929,90 гривень, з сплати комунального податку становить 837,60 гривень, сума несплачених штрафних (фінансових) санкцій, застосованих позивачем вказаними податковими повідомленнями-рішеннями за несплату відповідачем земельного податку, становить 2295,27 гривень.

Судом встановлено, що позивачем, за наслідками розгляду актів перевірок відповідача, щодо своєчасності і повноти сплати в бюджет податків, зборів та інших обов'язкових платежів, які мали місце 02.12.2009 року, 07.09.2009 року, 25.03.2009 року, 28.01.2009 року, 27.05.2009 року, 16.11.2007 року, 19.09.2007 року, 03.06.2008 року, 17.01.2008 року та 20.02.2008 року, за несвоєчасні сплати більше 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість, сплата яких передбачена підпунктом 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", податковими повідомленнями-рішеннями за №0009801502/0 від 02.12.2009 року, за № 0006431502/0 від 07.09.2009 року, за № 0002211502/0 від 25.03.2009 року, за № 0000651502/0 від 03.02.2009 року, за № 0004181502/0 від 27.05.2009, за № 0008361502/0 від 16.11.2007 року, за №0006581502/0 від 19.09.2007 року, за № 0011911502/0 від 03.06.2008 року, за № 0008771502/0 від 17.01.2008 року, за № 0009521502/0 від 20.02.2008 року у відповідності до підпункту 17.1.7 пункту 17.1 статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" застосовано штрафні (фінансові) санкції.

20.08.2007 року, 19.09.2007 року, 16.10.2007 року, 19.11.2007 року, 18.12.2007 року, 18.01.2008 року, 18.02.2008 року, 19.03.2008 року, 21.04.2008 року, 20.05.2008 року, 19.06.2008 року, 17.07.2008 року, 19.08.2008 року, 19.09.2008 року, 17.10.2010 року, 19.11.2008 року, 18.12.2008 року, 19.01.2008 року, 18.02.2009 року, 18.03.2009 року, 17.04.2009 року, 19.05.2009 року, 19.06.2009 року, 17.07.2009 року, 19.08.2009 року, 17.09.2009 року, 16.10.2009 року, 18.11.2009 року, 16.12.2009 року, 18.01.2010 року відповідачем подано позивачу податкові декларації з податку на додану вартість, якими відповідач самостійно визначив суми зобов'язань з сплати податку на додану вартість за вказані періоди.

На момент звернення позивача до суду, заборгованість з сплати узгоджених сум по податку на додану вартість за період з лютого 2007 року до березня 2010 року становить 1450974,59 гривень, сума несплачених штрафних (фінансових) санкцій, за несвоєчасну сплату податку на додану вартість, становить розмір 181908,60 гривень.

Крім того, судом встановлено, що згідно акту про проведення перевірки по питанню дотримання Житлово-експлуатаційною організацією №8 вимог пункту 8.6 статті 8 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" від 11.07.2008 року за №50/24-1/19400209, за період з 01.10.2007 року до 01.04.2008 року, виявлено факт відпущення товарно-матеріальних цінностей в рахунок заробітної плати працівникам відповідача на загальну суму 82994,94 гривень.

Позивач, за самостійне відчуження відповідачем активів, які перебувають в податковій заставі та потребують обов'язкової попередньої згоди податкового органу на таке відчуження у відповідності до підпункту 17.1.8 пункту 17.1 статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковим повідомленням-рішенням за №0000032401/0 від 11.07.2008 року застосував до відповідача штраф в розмірі 82994,94 гривень.

Закон України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов'язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та внески на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, та визначає процедуру оскарження дій органів стягнення.

Згідно підпункту 1.1. пункту 1 статті 1 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" платники податків - юридичні особи, їх філії, відділення, інші відокремлені підрозділи, що не мають статусу юридичної особи, на яких згідно з законами покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), пеню та штрафні санкції.

Відповідно підпункту 4.1.4 пункту 4.1. статті 4 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкові декларації подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює: календарному місяцю (у тому числі при сплаті місячних авансових внесків), - протягом 20 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця; календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), - протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя); календарному року, крім випадків, передбачених підпунктом "г" підпункту 4.1.4 цього пункту, - протягом 60 календарних днів за останнім календарним днем звітного (податкового) року.

Пунктом 5.1. статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що податкове зобов'язання, самостійно визначене платником податків у податковій декларації, вважається узгодженим з дня подання такої податкової декларації.

Таким чином, суд приходить до висновку, що податкові зобов'язання відповідача визначені ним в податкових деклараціях з податку на додану вартість, в податкових розрахунках земельного податку та в податкових розрахунках з комунального податку, є узгодженими.

Відповідно підпункту 17.1.7. пункту 17.1. статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" у разі коли платник податків не сплачує узгоджену суму податкового зобов'язання протягом граничних строків, визначених цим Законом, такий платник податку зобов'язаний сплатити штраф у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі десяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці від 31 до 90 календарних днів включно, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі двадцяти відсотків погашеної суми податкового боргу; при затримці, що є більшою 90 календарних днів, наступних за останнім днем граничного строку сплати узгодженої суми податкового зобов'язання, - у розмірі п'ятдесяти відсотків погашеної суми податкового боргу.

Відповідно підпункту 5.2.1. пункту 5.2 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податкове зобов'язання платника податків, нараховане контролюючим органом відповідно до пунктів 4.2 та 4.3 статті 4 цього Закону, вважається узгодженим у день отримання платником податків податкового повідомлення, за винятком випадків, визначених підпунктом 5.2.2 цього пункту, який передбачає процедуру апеляційного узгодження даного зобов'язання, шляхом подання скарг до вищестоящих за підпорядкуванням контролюючих органів та звернення до суду.

Згідно підпункту 5.3.1. Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків зобов'язаний самостійно сплатити суму податкового зобов'язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.

Відповідно статті 17 Закону України «Про плату за землю» податкове зобов'язання по земельному податку, а також по орендній платі за землі державної та комунальної власності, визначене у податковій декларації на поточний рік, сплачується рівними частками власниками та землекористувачами земельних ділянок за місцезнаходженням земельної ділянки за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом 30 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця.

Таким чином, суд приходить до висновку, що застосовані позивачем штрафні (фінансові) санкції, за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання з податку на додану вартість у встановлений терміни, понад 90 днів та застосовані штрафні (фінансові) санкції, за несвоєчасну сплату узгодженої суми податкового зобов'язання з земельного податку у встановлений термін понад 90 днів, є узгодженими.

Відповідно підпункту 8.6.1. пункту 8.6. статті 8 Закону України «Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами»платник податків, активи якого перебувають у податковій заставі, здійснює вільне розпорядження ними, за винятком операцій, що підлягають письмовому узгодженню з податковим органом купівлі чи продажу, інших видів відчуження або оренди (лізингу) нерухомого та рухомого майна, майнових чи немайнових прав, за винятком майна, майнових та немайнових прав, що використовується у підприємницькій діяльності платника податків (інших видах діяльності, які за умовами оподаткування прирівнюються до підприємницької), а саме готової продукції, товарів і товарних запасів, робіт та послуг за кошти за цінами, що не є меншими за звичайні.

Підпунктом 17.1.8 пункту 17.1 статті 17 вказаного Закону передбачено, що у разі коли платник податків, активи якого перебувають у податковій заставі, відчужив такі активи без попередньої згоди податкового органу, якщо отримання такої згоди є обов'язковим згідно з цим Законом, платник податків додатково сплачує штраф у розмірі суми такого відчуження, визначеної за звичайними цінами.

Таким чином, суд приходить до висновку, що позивач правомірно, за самостійне відчуження відповідачем активів, які перебувають в податковій заставі та потребують обов'язкової попередньої згоди податкового органу на таке відчуження у відповідності до підпункту 17.1.8 пункту 17.1 статті 17 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" податковим повідомленням-рішенням за №0000032401/0 від 11.07.2008 року застосував до відповідача штраф в розмірі 82994,94 гривень.

Згідно підпункту 5.4.1. пункту 5.4 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" узгоджена сума податкового зобов'язання, не сплачена платником податків у строки, визначені цією статтею, визнається сумою податкового боргу платника податків.

Пунктом 6.1.1 пункту 6.1 статті 6 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" передбачено, що після закінчення встановлених строків погашення узгодженого податкового зобов'язання на суму податкового боргу нараховується пеня.

Відповідно до пункту 1.4. статті 1 зазначеного Закону, пеня - плата у вигляді процентів, нарахованих на суму податкового боргу (без урахування пені), що справляється з платника податків у зв'язку з несвоєчасним погашенням податкового зобов'язання, обов'язок сплати якої передбачено підпунктом 1.1. пункту 1 статті 1 зазначеного Закону.

Судом встановлено, що за несплату відповідачем узгодженого податкового зобов'язання: з сплати податку на додану вартість та за застосованих штрафних (фінансових) санкцій, позивачем нараховано пеню, яку відповідач, на момент звернення до суду, в розмірі 394357,90 гривень не сплатив; з сплати комунального податку позивачем нараховано пеню в розмірі 16,50 гривень та за несплату земельного податку нараховано пеню, яку відповідач на момент звернення позивача до суду, в розмірі 7282,84 гривень, не сплатив. За несплату відповідачем штрафу застосованого за самостійне відчуження активів, позивачем нараховано пеню в розмірі 27787,47 гривень. Загальна сума несплаченої відповідачем пені становить розмір 429444,71 гривень.

За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов'язаний погасити заборгованість самостійно задекларованих та нарахованих контролюючим органом сум з податку на додану вартість, застосованих штрафних (фінансових) санкцій та пені, заборгованість з сплати комунального податку, нарахованої пені, заборгованість з самостійно розрахованих сум з сплати земельного податку, застосованих штрафних (фінансових) санкцій та нарахованої пені, штрафу та пені в загальному розмірі 2151769,60 гривень за період з лютого 2007 року до березня 2010 року. Наявність такого обов'язку у відповідача є визначальною для вирішення вказаного спору, крім того, даний обов'язок забезпечується Конституцією України, стаття 67 якої передбачає, що кожен зобов'язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.

Підпункт 3.1.1 пункт 3.1 статті 3 Закону України "Про порядок погашення зобов'язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами" встановлює, що активи платника податків можуть бути примусово стягнені в рахунок погашення його податкового боргу виключно за рішенням суду.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає вимоги позивача обґрунтованими, а позов таким, що підлягає до задоволення.

На підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити повністю.

Стягнути з Житлово-експлуатаційної організації № 8, 76000, вулиця Будівельників, 4, місто Івано-Франківськ, код ЄДРПОУ 19400209 в дохід державного бюджету заборгованість з податку на додану вартість, земельного податку з юридичних осіб, комунального податку, штрафних (фінансових) санкцій за період з лютого 2007 до березня 2010 року в загальному розмірі - 2151769 (два мільйона сто п'ятдесят одна тисяча сімсот шістдесят дев'ять) гривень 60 копійок.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.

Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.

Суддя: Остап'юк С.В.

Постанова складена в повному обсязі 15.10.2010 року.

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення11.10.2010
Оприлюднено12.08.2015
Номер документу48040489
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2424/10/0970

Постанова від 11.10.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Постанова від 11.10.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

Ухвала від 02.07.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Басай О.В.

Ухвала від 11.06.2013

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов О.М.

Постанова від 11.10.2010

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Остап'юк С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні