Постанова
від 30.07.2013 по справі 493/1263/13-а
БАЛТСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 493/1263/13-а

Провадження № 2-а/493/70/13

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30.07.2013 року Балтський районний суд одеської області в складі:

головуючої-судді ОСОБА_1

при секретарі Погребнюк Л.М.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Балта справу за адміністративним позовом ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Балтському районі Одеської області про зобов'язання відповідача відновити виплату раніше призначеної пенсії, а також про стягнення заборгованості з виплати пенсії,

В С Т А Н О В И В:

19.06.2013 року ОСОБА_2 звернулася до суду з адміністративним позовом до Управління Пенсійного фонду України в Балтському районі Одеської області про зобов'язання відповідача відновити виплату раніше призначеної пенсії, а також про стягнення заборгованості з виплати пенсії, посилаючись на те, що з 01.01.2011 року їй призупинено виплату призначеної пенсії за вислугу років згідно до п. «е» ст. 55 ЗУ «Про пенсійне забезпечення». Назване рішення Управління Пенсійного фонду України в Балтському районі Одеської області вважає протиправним з підстав не відповідності закону.

Представник відповідача - Управління Пенсійного фонду в Балтському районі Одеської області заперечує проти позову та просить відмовити в його задоволенні посилаючись на те, що позивачці було помилково призначено пенсію відповідно до п. «е» ст. 55 ЗУ «Про пенсійне забезпечення», оскільки музичні школи та школи мистецтв не відносяться до складу Міністерства освіти України.

Ухвалами Балтського районного суду від 18.07.2013 року відмовлено у поновленні строку звернення до адміністративного суду та залишено без розгляду адміністративний позов ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Балтському районі Одеської області про зобов'язання відповідача відновити виплату раніше призначеної пенсії, а також про стягнення заборгованості з виплати пенсії в частині вимог про стягнення заборгованості за період з 01.01.2011 року до 19.12.2012 року.

При цьому решта позовних вимог в межах встановленого ст. 100 КАС України шестимісячного строку звернення до адміністративного суду підлягає розгляду за правилами КАС України.

Суд, заслухавши пояснення позивачки, представника відповідача, розглянувши подані сторонами документи, дослідивши матеріали справи, з'ясувавши фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно на підставі ЗУ «Про пенсійне забезпечення» Управління Пенсійного фонду України в Балтському районі Одеської області є місцевим підрозділом центрального органу державної виконавчої влади та згідно ст. 10 цього ж Закону здійснює повноваження щодо призначення, нарахування, встановлення, перерахунку та виплати державних пенсій громадянам, а тому рішення, дії чи бездіяльність з цього приводу на підставі ст. 55 Конституції України, п. п. 1 ч. 1 ст. 17, 104 КАС України можуть бути оскаржені до суду в порядку адміністративного судочинства.

Судом встановлено, що ОСОБА_2 працювала учителем в Балтській музичній школі, яка була реорганізована у Балтську дитячу школу мистецтв.

Маючи необхідний стаж роботи для виходу на пенсію за вислугою років, вона зверталась до УПФУ в Балтському районі з заявою про призначення їй пенсії за вислугу років, надавши необхідні документи. Перевіривши надані документи, УПФУ в Балтському районі прийняло рішення про призначення їй пенсії, як працівнику освіти згідно п. «е» ст. 55 ЗУ «Про пенсійне забезпечення» з 03.09.2005 року при загальному стажі роботи 28 років 10 місяців 19 днів, із них 25 років 0 місяців 22 дні працівник освіти.

В подальшому відповідачем було прийнято рішення про призупинення виплати пенсії з посиланням на п. «е» ст. 55 ЗУ «Про пенсійне забезпечення», про що позивачка була проінформована на початку 2011 року. Однак будь-якого рішення з цього приводу відповідачем не приймалося.

ОСОБА_2 було відмовлено в подальшій виплаті пенсії за вислугою років з тих підстав, що посада викладача музичної школи не передбачена переліком закладів і установ в позашкільних навчальних закладах, що дають право на пенсію за вислугою років, до яких належить Балтська музична школа, яка була реорганізована у Балтську дитячу школу мистецтв. З листа відповідача виходить, що її робота на посаді викладача позашкільного навчального закладу не дає права на зарахування цього періоду до стажу для виходу на пенсію за вислугою років. Тобто відповідач фактично вважає, що викладач в музичній школі, яка є навчальним закладом системи позашкільної освіти, взагалі не має права на пенсію за вислугою років, у зв'язку з тим, що, як зазначає відповідач, посада викладача не передбачена переліком закладів і установ в позашкільних навчальних закладах, що дають право на пенсію за вислугою років.

Але з таким висновком погодитися не можна.

Відповідно до п. 2 Прикінцевих положень ЗУ «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на посадах, що дають право на призначення пенсії за вислугою років, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди пенсії за вислугу років призначаються за нормами цього Закону при наявності трудового стажу, передбаченого Законом України «Про пенсійне забезпечення».

Відповідно до ст. 52 ЗУ «Про пенсійне забезпечення» право на пенсію за вислугу років мають, зокрема, працівники освіти.

Згідно п. «е» ст. 55 ЗУ «Про пенсійне забезпечення» право на пенсію за вислугу років мають працівники освіти при наявності спеціального стажу роботи від 25 до 30 років за переліком, що затверджується у порядку, який визначається Кабінетом Міністрів України, незалежно від віку.

Відповідно до ст. 28 ЗУ «Про освіту» система освіти складається із навчальних закладів, наукових, науково-методичних і методичних установ, науково-виробничих підприємств, державних і місцевих органів управління освітою та самоврядування в галузі освіти.

Згідно ст. 29 ЗУ «Про освіту» структура освіти включає поряд з іншими видами також позашкільну освіту.

Відповідно до ч. 1 ст. 38 ЗУ «Про освіту» позашкільна освіта та виховання є частиною структури освіти і спрямовуються на розвиток здібностей, талантів дітей, учнівської та студентської молоді, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні.

Згідно до ч. 1 ст. 39 ЗУ «Про освіту» до позашкільних навчальних закладів належать: палаци, будинки, центри, станції дитячої, юнацької творчості, учнівські та студентські клуби, дитячо-юнацькі спортивні школи, школи мистецтв, студії, початкові спеціалізовані мистецькі навчальні заклади, бібліотеки, оздоровчі та інші заклади.

Відповідно до ст. 1 ЗУ «Про позашкільну освіту» система позашкільної освіти - освітня підсистема, що включає державні, комунальні, приватні позашкільні навчальні заклади…

Згідно до ст. 4 ЗУ «Про позашкільну освіту» позашкільна освіта є складовою системи безперервної освіти, визначеної Конституцією України, Законом України «Про освіту», цим Законом і спрямована на розвиток здібностей та обдарувань вихованців, учнів і слухачів, задоволення їх інтересів, духовних запитів і потреб у професійному визначенні.

Відповідно до ч. 2 ст. 21 ЗУ «Про позашкільну освіту» перелік посад педагогічних працівників системи позашкільної освіти встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до абз. 3 ч. 4 ст. 21 ЗУ «Про позашкільну освіту» педагогічні працівники позашкільних навчальних закладів мають право на пенсію за вислугою років за наявності педагогічного стажу роботи не менше ніж 25 років.

Постановою КМ України № 909 від 04.11.1993 р. з змінами та доповненнями від 26.09.2002 р. № 1436, затверджено перелік закладів, установ освіти, охорони здоров'я та соціального захисту і посад, робота на яких дає право на пенсію за вислугу років, в ньому спірна посада позивачки в музичній школі не була передбачена, проте, в подальшому Кабінет Міністрів України погодився поширити на викладачів музичних, художніх, хорових, хореографічних шкіл, шкіл мистецтв та інших шкіл естетичного виховання порядок призначення пенсій за вислугу років, передбачений постановою КМУ від 04.11.1993 р. № 909 без внесення змін до неї (доручення Кабінету Міністрів України від 06.01.1995 року № 397/21).

Пунктом 6 Переліку типів позашкільних навчальних закладів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 6 травня 2001 р. № 433, початкові спеціалізовані мистецькі навчальні заклади (школи естетичного виховання, зокрема музичні школи) віднесені до позашкільних навчальних закладів.

Переліком посад педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14 червня 2000 р. № 963 (з наступними змінами), викладачі всіх спеціальностей віднесені до педагогічних працівників.

Тобто згідно з вищевказаними нормативними актами викладач музичної школи є педагогічним працівником позашкільного навчального закладу і має право на пенсію за вислугу років при наявності відповідного педагогічного стажу роботи.

Балтська дитяча школа мистецтв відповідно до Законів України «Про освіту» від 23.05.1991 р. (з наступними змінами), «Про позашкільну освіту» від 22.06.2000 р., постанови Кабінету Міністрів України від 06.05.2001 р. № 433 «Про затвердження Переліку типів позашкільних навчальних закладів і Положення про позашкільний навчальний заклад» є позашкільним навчальним закладом.

Встановлено, що стаж роботи позивачки у школі мистецтв становить 25 років 22 дні та дозволяє останній отримувати пенсію за вислугу років.

Ст. ст. 10 та 81 ЗУ «Про пенсійне забезпечення» визначено, що пенсійне забезпечення, а саме призначення пенсій, їх перерахунок, оформлення документів для їх виплати здійснюється органами пенсійного фонду України.

Відповідно до частини 1 та ч. 2 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.

Згідно ч. 1 ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу.

Відповідно до ч. 2 ст. 71 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Таким чином, суд дійшов висновку, що відповідачем не доведена правомірність дій та прийнятого рішення, а тому позовні вимоги ОСОБА_2 підлягають задоволенню в повному обсязі.

На підставі викладеного, керуючись ст. 55 ЗУ «Про пенсійне забезпечення», ст. ст. 28, 29, 38, 39 ЗУ «Про освіту», ст. ст. 4, 21 ЗУ «Про позашкільну освіту», ст. ст. 11, 86, 159, 161, 163 КАС України, суд,

П О С Т А Н О В И В :

Адміністративний позов ОСОБА_2 до Управління Пенсійного фонду України в Балтському районі Одеської області про зобов'язання відповідача відновити виплату раніше призначеної пенсії, а також про стягнення заборгованості з виплати пенсії задовольнити.

Визнати рішення Управління Пенсійного фонду України в Балтському районі Одеської області щодо припинення виплати пенсії ОСОБА_2 за вислугу років протиправним.

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Балтському районі Одеської області здійснювати виплату пенсії ОСОБА_2 за вислугу років.

Зобов'язати Управління Пенсійного фонду України в Балтському районі Одеської області здійснити перерахунок та виплату пенсії ОСОБА_2, яка не була виплачена внаслідок дії незаконного рішення відповідача починаючи з 19.12.2012 року.

Постанова може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

С У Д Д Я :

СудБалтський районний суд Одеської області
Дата ухвалення рішення30.07.2013
Оприлюднено13.08.2015
Номер документу48088781
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —493/1263/13-а

Ухвала від 05.02.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 12.09.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Постанова від 30.07.2013

Адміністративне

Балтський районний суд Одеської області

Ільніцька О. М.

Ухвала від 10.09.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 13.08.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Стрелець Т.Г.

Ухвала від 26.06.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Васильченко Н.В.

Постанова від 28.05.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 02.09.2013

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Постанова від 28.05.2014

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Домусчі С.Д.

Ухвала від 18.07.2013

Адміністративне

Балтський районний суд Одеської області

Ільніцька К. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні