Постанова
від 18.09.2009 по справі 2а-3939/08
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

 

ЛЬВІВСЬКИЙ

ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

                                                             

Справа № 2а-3939/08

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ

УКРАЇНИ

06 листопада 2008 року

Львівський окружний адміністративний суд

в

складі : головуючого - судді Дем'яновського Г.С.,

                при секретарі              Хома  Ю.Р.

розглянувши

у відкритому судовому засіданні адміністративну позовну заяву ОСОБА_1 до

Управління праці та соціального захисту населення Золочівської  районної державної адміністрації,управління

державного казначейства у Золочівському районі Львівської області про стягнення

невиплаченої щорічної разової грошової допомоги учаснику війни

в

с т а н о в и в :

  Адміністративний позивач  звернулась до суду з позовом, в якому просить

стягнути з Управління праці та соціального захисту населення Золочівської  районної державної адміністрації,управління

Державного казначейства у Золочівському районі Львівської області суму

невиплаченої одноразової щорічної грошової допомоги як учаснику війни в розмірі

3304,80  грн. Вимоги мотивує тим, що їй

як учаснику війни відповідно до ст. 14 Закону «Про статус ветеранів війни,

гарантії їх соціального захисту» щорічно до 5 травня повинна виплачуватися

одноразова грошова допомога у розмірі трьох мінімальних пенсій за віком.

Відповідачем всупереч вимог вказаного Закону та ст. 22 Конституції України така

грошова допомога була виплачена йому не в повному обсязі. В судовому засіданні

позивачка позовні вимоги підтримала.

 Представник відповідача Управління праці та

соціального захисту населення Золочівської райдержадміністрації в судове

засідання не з'явився, надіслав заяву про розгляд справи без участі свого

представника та письмові заперечення проти позову, суть яких зводиться до

наступного. Головним розпорядником державних коштів, з яких здійснюються

виплати щорічної одноразової грошової допомоги 

учасникам війни до 5 травня, є Міністерство праці та соціальної

політики, а не  управління соціального

захисту населення, яке відповідно до ст. 17№ 

Закону України  «Про статус

ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» здійснює лише виплату такої

допомоги в межах бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами. Виплата

оспорюваної позивачем допомоги була здійснена відповідно до  Постанови Кабінету Міністрів України від 18

лютого 2004 року № 177 «Про забезпечення щорічної виплати разової грошової

допомоги, передбаченої Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх

соціального захисту» з дотриманням норм ст.95 Конституції України, ст. 22, ч.5

ст.51 Бюджетного кодексу України. Вважає, що з боку управління відсутні

протиправні дії, просить відмовити у задоволенні позову, застосувавши термін

позовної давності відповідно до ст. ст. 99, 100 КАС України.

Представник відповідача-2 в

судове засідання не з”явився,хоча був попереджений про день розгляду справи про

що свідчить повідомлення,подав письмові заперечення.

З'ясувавши обставини,   на

які сторони посилаються як на підставу своїх вимог та заперечень, та дослідивши

докази, якими вони обґрунтовуються, вважає, що позов підлягає до часткового

задоволення, виходячи з наступного.

- з копії посвідчення ,  виданого Золочівським управлінням праці та

соціального захисту населення вбачається, що позивачка є учасником війни;

- Положеннями частини п'ятої

статті 12 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального

захисту» від 22 жовтня 1993 року № 3551-ХІІ, в редакції від 09 липня 2007 року,

передбачено щорічно до 5 травня виплачувати учасникам війни разову грошову

допомогу у розмірі трьох мінімальних пенсій за віком.

- Згідно з частиною 1 статті

17-1 цього ж Закону - щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня в

розмірах, передбачених статтями 12 - 16 цього Закону, здійснюють органи праці

та соціального захисту населення через відділення зв'язку або через установи

банків (шляхом перерахування на особовий рахунок отримувача) пенсіонерам - за

місцем отримання пенсії, а особам, які не є пенсіонерами, - за місцем їх

проживання чи одержання грошового утримання.

- Тобто, позивачка відповідно

до зазначеної статті правильно визначив відповідача у даній справі, оскільки

звернувся саме до того органу, на який законом покладено обов'язок по виплаті

щорічної грошової допомоги. Саме на місцеві органи праці та соціального захисту

населення покладено фізичну виплату цієї допомоги ветеранам війни і Постановою

КМ України № 177 від 18.02.2004р. «Про забезпечення щорічної виплати разової

грошової допомоги, передбаченої Законом України "Про статус ветеранів

війни, гарантії їх соціального захисту», на яку покликається представник

відповідача.

 -

- В позовній заяві позивачка.

зазначила, що їй в 2005 - 2006 роках було виплачено допомогу у розмірі - 50

грн., а у 2007 році - 55 грн.;

-Частиною 3 статті 22

Конституції України встановлено, що при прийнятті нових законів або внесенні

змін до чинних законів не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав

і свобод.

Рішенням  Конституційного Суду України про соціальні

гарантії громадян від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007 визнані такими, що не

відповідають Конституції України (є неконституційними), зокрема, положення

стаття 29 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», якими

встановлювалася щорічна разова грошова допомога учасникам війни.

Оскільки вказаним рішенням

Конституційного Суду України, яке має преюдиціальне значення, визнано

неконституційним встановлені Законом України «Про Державний бюджет України на

2007 рік» обмеження гарантій учасникам війни стосовно отримання ними разової

грошової допомоги до 5 травня, вимоги позивача щодо виплати недоплаченої у 2007

році такої допомоги підлягають задоволенню.

У відповідності до вимог ч.4

ст. 17-1

  Закону

України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту» від 22

жовтня 1993 року № 3551-ХІІ. особи, які не отримали разової грошової допомоги

до 5 травня, мають право звернутися за нею та отримати її до 30 вересня

відповідного року, в якому здійснюється виплата допомоги.

З урахуванням положень  ст. 62 Закону України «Про Державний бюджет

України на 2007 рік» з наступними змінами та доповненнями, та ст. 28 Закону

України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування», мінімальний

розмір пенсії за віком станом на день виплати згаданої разової допомоги

становить 410 грн. 06 коп. (прожитковий мінімум для осіб, які втратили

працездатність, збільшений на 1 відсоток і за 2007 рік позивачу належить

виплати  1230 грн.18 коп.-55 грн.=1175,18

грн.

Щодо вимог позивача стосовно

виплати разової грошової допомоги за 2003-2006 роки, то такі не підлягають до

задоволення, виходячи з наступного:

В Україні визнається і діє

принцип верховенства права, що закріплено статтею 8 Конституції України, і який

є одним із принципів адміністративного судочинства (ст. 8 КАСУ).             

Конституція України має

найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на

основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції є

нормами прямої дії.

Єдиним органом, до

повноважень якого належить вирішення питань про відповідність Конституції

України (конституційність), зокрема, законів та інших правових актів  Верховної Ради України, у відповідності до

вимог ст.150 Основного Закону та ст. 13 Закону України «Про Конституційний Суд

України» від 16 жовтня 1996 року № 422/96-ВР, з наступними  змінами та доповненнями, є Конституційний Суд

України.

Відтак,  недоплата щорічної разової грошової допомоги

до 5 травня за 2005, 2006 роки не підлягає стягненню, оскільки положення статті

34 Закону України «Про Державний бюджет України на 2005 рік» та  статті 30 Закону України «Про Державний

бюджет України на 2006 рік», якими 

встановлені  інші, менші, ніж

передбачено Законом України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх

соціального захисту», розміри такої допомоги, не були оскаржені до

Конституційного Суду України.   

Виходячи із наданих суду

повноважень при вирішенні справи, суд вважає, що найбільш доцільним способом

захисту порушеного права позивачки. на одержання недоплаченої їй одноразової

грошової допомоги учаснику війни до 5 травня за 2007 рік буде обраний самим

позивачем спосіб у вигляді стягнення грошової 

суми. Відповідно до ст. 94 КАС України судові витрати не підлягають

стягненню зі сторін.

Керуючись ст. ст. 8, 22, 64,

95 Конституції України, ст. ст. 2, 12, 14, 17, 17-1   Закону

України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту», ст. 28

Закону України «Про загальнообов'язкове пенсійне страхування», ст.62 Закону

України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», Рішенням Конституційного

Суду України від 09 липня 2007 року № 6-рп/2007, ст.ст.7-11, 14, 69-71, 86, 87,

94,99-100, 159, 160-163,128,167 Кодексу адміністративного судочинства України,

суд

п

о с т а н о в и в :

Адміністративний позов

задоволити  частково.Зобов”язати

Управління праці та соціального захисту населення Золочівської районної

державної адміністрації Львівської області провести нарахування та виплату

ОСОБА_1 недоплаченої  суми разової

щорічної грошової  допомоги учаснику

війни  за 2007 рік в сумі 1175 грн. 18

коп.В решті позовних вимог відмовити.

Постанова може бути оскаржена

в апеляційному порядку до Львівського адміністративного апеляційного суду через

Львівський окружний адміністративний суд шляхом подання заяви про апеляційне

оскарження в 10-денний строк з дня проголошення постанови суду і подання після

цього протягом 20-днів апеляційної скарги з поданням її копії до Львівського

адміністративного апеляційного суду.

 Суддя :                                                                                                                        

Дем'яновський Г.С.

 

 

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення18.09.2009
Оприлюднено07.10.2009
Номер документу4815480
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-3939/08

Постанова від 18.09.2009

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Дем'яновський Г.С.

Постанова від 12.03.2009

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Нагорна Л.М.

Постанова від 15.10.2008

Адміністративне

Харківський окружний адміністративний суд

Спірідонов М.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні