ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД міста КИЄВА01601, м. Київ, вул. Командарма Каменєва 8, корпус 1
У Х В А Л А
22 січня 2014 року м. Київ № 826/15115/13-а
Окружний адміністративний суд міста Києва у складі судді Погрібніченка І.М., при секретарі судового засідання Хилі І.В. без фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу розглянувши заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Міськбуд Україна» про скасування заходів реагування застосованих постановою суду від 06 грудня 2013 року у адміністративній справі
за позовомТериторіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві
до Товариства з обмеженою відповідальністю «Міськбуд Україна»
про застосування заходів реагування, -
В С Т А Н О В И В:
06 грудня 2013 року постановою Окружного адміністративного суду м. Києва застосовано до Товариства з обмеженою відповідальністю «Міськбуд Україна» (код ЄДРПОУ 38613169) заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення виконання будівельно-монтажних робіт на об'єкті будівництва житлового будинку (5 та 6 секції) на дільниці № 8а у другому мікрорайоні житлового масиву Позняки у Дарницькому районі м. Києва.
09 січня 2014 року Товариством з обмеженою відповідальністю «Міськбуд Україна» подано до канцелярії суду заяву про скасування заходів реагування застосованих вищевказаною постановою суду. В обґрунтування вказаної заяви заявник посилається на те, що станом на 27 грудня 2013 року обставини, які стали підставою для вжиття судом заходів реагування відсутні, що підтверджується актом перевірки об'єкта господарювання (виробничого об'єкта) Територіального управління Державної служби гірничого нагляду та промислової безпеки України у Київській області та м. Києві від 27 грудня 2013 року № 11/95/851-А, копія якого додано до поданої заяви.
На підставі ч. 1 ст. 41 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судових засідань за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося у зв'язку з неявкою у судове засідання всіх осіб, які беруть участь у справі.
Розглянувши подану заяву та надані документи, суд зазначає наступне.
Відповідно до ч. 12 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України особа має право подати заяву про скасування заходів реагування, застосованих судом за результатом розгляду справи, передбаченої пунктом 5 частини першої цієї статті, якщо обставини, які стали підставою для вжиття заходів реагування, перестали існувати або усунуті, що підтверджується відповідними доказами. Така заява подається до адміністративного суду, який прийняв постанову про застосування відповідних заходів реагування у сфері державного нагляду (контролю).
Заява про скасування заходів реагування підлягає розгляду та вирішенню суддею одноособово з повідомленням осіб, які беруть участь у справі, протягом п'яти днів з дня її отримання судом. Неприбуття у судове засідання осіб, яким належним чином повідомлено про час і місце розгляду, не перешкоджає розгляду такої заяви. У разі якщо суд дійде висновку про можливість ухвалення законного судового рішення без проведення судового засідання та виклику осіб, які беруть участь у справі, він розглядає заяву у порядку письмового провадження (ч. 13 ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України).
За результатами розгляду заяви суд постановляє ухвалу про задоволення заяви або про відмову в її задоволенні, яка не підлягає оскарженню.
Як вбачається з матеріалів справи № 826/15115/13-а підставою для застосування заходів у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення виконання будівельно-монтажних робіт на об'єкті будівництва житлового будинку (5 та 6 секції) на дільниці № 8а у другому мікрорайоні житлового масиву Позняки у Дарницькому районі м. Києва стали виявлені за результатами проведення позапланової перевірки Товариства з обмеженою відповідальністю «Міськбуд Україна» та відображенні в акті від 13.09.2013 р. № 11/95/604-А порушення законодавчих та нормативно-правових актів з охорони праці та промислової безпеки.
Зокрема, вказаним актом було встановлено:
- недотримано вимог нормативно-правових актів з охорони праці, а саме: частково відсутні (на робочих місцях) захисні (запобіжні) огорожі в зонах з постійно діючими небезпечними виробничими факторами (місця поблизу перепадів по висоті 1,3 м. і більше) п. 4.18., п. 6.2.2 ДБН А.3.2-2-2009 (НПАОП 45.2-7.02-12) «Охорона праці і промислова безпека у будівництві» Затверджено наказами Мінрегіонбуду України від 27.01.2009 р. № 45, від 04.06.2010 р. № 202, від 25.05.2011 р. № 53 та наказ Мінрегіону від 30.12.2011 р. № 417, чинні з 01.04.2012 р.;
-не представлено документів дозвільного характеру, необхідність одержання яких передбачена законом, а саме: дозвіл на роботи підвищеної небезпеки згідно з додатком 2 - зведення, монтаж і демонтаж будинків, споруд. Чим порушено пункти 6, 7 Порядку видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки, затвердженого постановою КМУ від 26 жовтня 2011 р. № 1107;
-недотримано вимог нормативно-правових актів з охорони праці, а саме: виконання будівельних робіт, що виконуються на висоті понад 1,3 метра здійснюються роботодавцем без подання декларації відповідності його матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки - не представлена декларація з відміткою про подання п. 21, додаток 6 п. 7 «Перелік видів робіт підвищеної небезпеки, які виконуються на підставі декларації відповідності матеріально-технічної бази роботодавця вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки»; «Порядок видачі дозволів на виконання робіт підвищеної небезпеки та на експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки» Затверджено: Постанова Кабінету Міністрів України від 26 жовтня 2011 року № 1107;
-недотримано вимог нормативно-правових актів з охорони праці, а саме: відсутня проектно-технологічна документація на виконання робіт цегляного мурування стін на зазначеному будівельному об'єкті (типова технологічна карта не прив'язана технологічно та проектно до конкретного виконання робіт на об'єкті) п. 12.1.1, п. 12.1.2, п. 4.2 ДБН А.3.2-2-2009 (НПАОП 45.2-7.02-12) «Охорона праці і промислова безпека у будівництві» Затверджено наказами Мінрегіонбуду України від 27.01.2009 р. № 45, від 04.06.2010 р. № 202, від 25.05.2011 р. № 53 та наказ Мінрегіону від 30.12.2011 р. № 417, чинні з 01 квітня 2012 р.;
-недотримано вимог нормативно-правових актів з охорони праці, а саме: підчас зведення стін не застосовуються захисні козирки або сітчаста огорожа по периметру будинку п. 12.1.4 ДБН А.3.2-2-2009 (НПАОП 45.2-7.02-12) «Охорона праці і промислова безпека у будівництві» Затверджено наказами Мінрегіонбуду України від 27.01.2009 р. № 45, від 04.06.2010 р. № 202, від 25.05.2011 р. № 53 та наказ Мінрегіону від 30.12.2011 р. № 417, чинні з 01 квітня 2012 р.;
-недотримано вимог нормативно-правових актів з охорони праці, а саме: захисні (запобіжні) огорожі в зонах з постійно діючими небезпечними виробничими факторами (місця поблизу перепадів по висоті 1,3 м. і більше) не відповідають вимогам ДСТУ Б В.2.8-43:2011(ГОСТ 23407-78) ГОСТ 12.4.059 п. 4.18., п. 6.2.2 ДБН А.3.2-2-2009 (НПАОП 45.2-7.02-12) «Охорона праці і промислова безпека у будівництві» Затверджено наказами Мінрегіонбуду України від 27.01.2009 р. № 45, від 04.06.2010 р. № 202, від 25.05.2011 р. № 53 та наказ Мінрегіону від 30.12.2011 р. № 417, чинні з 01 квітня 2012 р.
На підставі Акту № 11/95/604-А 19 вересня 2013 р. ТУ Держгірпромнагляду у Київській обл. та м. Києві винесено Припис № 11/95/604-П про усунення вказаних в Акті № 11/95/604-А порушень (далі – Припис № 11/95/604-П).
Водночас, з наданого представником ТОВ «Міськбуд Україна» акту від 27 грудня 2013 року № 11/95/851-А судом встановлено, що підставою для проведення перевірки ТОВ «Міськбуд Україна», за результатами якої складено вказаний акт було дотримання вимог законодавчих та нормативно-правових актів з охорони правці та промислової безпеки в частині виконання ним припису № 11/95/604-П від 19 вересня 2013 року на будівництві житлового будинку на дільниці № 8а у другому мікрорайоні житлового масиву Позняки у Дарницькому районі м. Києва.
Відповідно до п. 2.39 Положення про організацію та здійснення державного гірничого нагляду, державного нагляду (контролю) у сфері промислової безпеки та охорони праці в системі Держгірпромнагляду України, затвердженого наказом Міністерства надзвичайних ситуацій України 11.08.2011 № 826 (далі – Положення № 826) Про стан виконання припису суб'єкт господарювання повинен письмово у встановлені терміни повідомити посадову особу Держгірпромнагляду України, яка видала припис, для чого надсилає їй офіційний лист. У листі обов'язково вказуються номер та дата припису, номери порушень та відображається факт їх усунення.
Після надходження інформації від суб'єкта господарювання щодо виконання припису посадовою особою Держгірпромнагляду України, яка видала припис, проводиться перевірка виконання припису. У разі неподання суб'єктом господарювання відповідної інформації у встановлені терміни Держгірпромнагляд України набуває право на проведення позапланової перевірки суб'єкта господарювання.
Водночас, п.2.27 вказаного Положення передбачено, що заборона виконання робіт або виробництва, обмеження виробництва здійснюються на підставі відповідного акта перевірки розпорядженням, форма якого наведена в додатку 5 до цього Положення.
У разі якщо порушення, які є підставою для заборони робіт або виробництва, обмеження виробництва, було усунено під час перевірки в присутності посадової особи Держгірпромнагляду України, запис у розпорядження щодо відповідної заборони (обмеження) не вноситься. При цьому в акті перевірки вноситься запис "порушення усунено під час перевірки".
Судом з дослідженого акту перевірки від 27 грудня 2013 року № 11/95/851-А встановлено, що відповідачем порушення вимог законодавства з охорони праці, зазначені в приписі № 11/95/604-П від 19 вересня 2013 року усунуто повністю.
Відповідно до ст. 4 Закону України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 року № 877-V, застосовані адміністративним судом заходи реагування за позовом органу державного нагляду (контролю), а також вжиті органом державного нагляду (контролю) заходи, обґрунтованість яких підтверджена адміністративним судом, скасовуються адміністративним судом у порядку, встановленому процесуальним законом.
Таким чином, враховуючи викладене вище, суд приходить до переконання про задоволення заяви ТОВ «Міськбуд Україна» та необхідності скасування заходів реагування, застосованих постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 06 грудня 2013 року.
Керуючись ст. 160, ст. 165, ст. 183-2 Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
1. Заяву Товариства з обмеженою відповідальністю «Міськбуд Україна» задовольнити.
2. Скасувати заходи реагування у сфері державного нагляду (контролю) у вигляді зупинення виконання будівельно-монтажних робіт ТОВ «Міськбуд Україна» на об'єкті будівництва житлового будинку (5 та 6 секції) на дільниці № 8а у другому мікрорайоні житлового масиву Позняки у Дарницькому районі м. Києва, застосовані постановою Окружного адміністративного суду м. Києва від 06 грудня 2013 року.
3. Копії ухвали невідкладно надіслати особам, які беруть участь у справі.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя І.М. Погрібніченко
Суд | Окружний адміністративний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 22.01.2014 |
Оприлюднено | 14.08.2015 |
Номер документу | 48158035 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Окружний адміністративний суд міста Києва
Погрібніченко І.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні