Справа № 185/8646/13-к
1-кп/185/28/15
В И Р О К
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
05 серпня 2015 року Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області у складі:
головуючого судді - ОСОБА_1
за участі секретаря - ОСОБА_2 , ОСОБА_3
прокурора - ОСОБА_4 , ОСОБА_5
захисника - ОСОБА_6 , ОСОБА_7
обвинуваченого - ОСОБА_8
розглянувши в приміщенні суду у відкритому судовому засіданні в м.Павлограді кримінальне провадження внесене в ЄРДР за № 12013040000000099 від 19 лютого 2013 року, за обвинуваченням
ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця м. Павлограда Дніпропетровської області, громадянина України, пенсіонера, інваліда 3 групи, який зареєстрований та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,
у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 ч. 2 КК України,
В С Т А Н О В И В:
18.02.1998 року у Єдиному Державному реєстрі підприємств та організацій України зареєстровано громадську організацію (юридичну особу) Всеукраїнська спілка громадських організацій«Спілка шахтарів-інвалідів України», код ЄДРПОУ 25337798 (далі Спілка).
Відповідно до рішення 5-го З`їзду ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» від 25.04.2012 року, Головою Спілки обрано ОСОБА_8 . Відповідно до п.4.7 Статуту ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України», затвердженого установчим З`їздом Спілки від 19.11.1997 року та зареєстрованого Міністерством юстиції України 18.02.1998 року, Голова ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» має право: першого підпису фінансових документів, представляти Спілку без довіреності у державних, громадських та інших організаціях, підприємствах, об`єднаннях у стосунках з фізичними особами як в Україні, так і за кордоном; у межах своєї компетенції користуватися оперативною та фінансовою самостійністю, розпоряджатися майном Спілки на підставі рішень З`їзду та Ради; складати від імені Спілки угоди, підписувати зобов`язання; розподіляє обов`язки між своїми заступниками та контролює їх виконання, тобто виконує організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарчі функції, внаслідок чого є службовою особою.
На підставі спільного наказу Міністерства соціальної політики України та Міністерства фінансів України №145/355 від 19.03.2012 року «Про затвердження паспорта бюджетної програми на 2012 рік», з метою реалізації соціального захисту та соціального забезпечення інвалідів, ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» у 2012 році були виділені кошти з державного бюджету України у розмірі 500000 гривень. У березні 2012 року, у зв`язку з висловленням Радою ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» недовіри Голові Спілки ОСОБА_9 , на підставі листа Спілки №05 від 22.02.2012 року направленого в Державну службу з питань інвалідів та ветеранів України,фінансування ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» було призупинено. 27.09.2012 року на засіданні робочої групи Державної служби з питань інвалідів та ветеранів України прийнято рішення про відновлення фінансування ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» у 2012 році. Протягом 2012 року, відповідно до реєстру повідомлень №№1-3 та №№31-38, через Управління Державної казначейської служби у м. Донецьку Донецької області, на підставі затверджених кошторису доходів і видатків та планів асигнувань із загального фонду державного бюджету на 2012 рік та згідно розподілів відкритих асигнувань, Донецьким обласним відділенням Фонду соціального захисту інвалідів на рахунок Спілки перераховано кошти у загальній сумі 470000 гривень. У 2012 році Спілкою використано бюджетних коштів на загальну суму 452286,29 гривень. Залишок коштів у сумі 17713,71 гривень повернутий до державного бюджету. Отримані бюджетні кошти використані ВСГО«Спілка шахтарів-інвалідів України» на: матеріальне заохочення працівників Спілки 163197 гривень; нарахування на матеріальне заохочення 11776,22 гривень; придбання предметів, матеріалів 41125,3 гривень; оплату послуг (окрім комунальних) 914,76 гривень; окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку 235273,01 гривень.
У період листопада грудня 2012 року, отримавши кошти державного бюджету, які були виділені Спілці з метою реалізації соціального захисту та соціального забезпечення інвалідів, Голова ВСГО«Спілка шахтарів-інвалідів України» ОСОБА_8 , діючи навмисно, всупереч інтересам та Статуту Спілки, зловживаючи своїм службовим становищем, розтратив бюджетних грошових коштів на загальну суму 116507,57 гривень, чим завдав державі матеріальних збитків.
Так, ОСОБА_8 виконував обов`язки Голови ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України», а головою Спілки ОСОБА_8 обраний 25.04.2012 року відповідно до рішення 5-го З`їзду ВСГО «Спілки шахтарів-інвалідів України» від 25.04.2012 року. відповідно до пунктів 4.2, 4.8 Статуту Спілки.
У відповідності до календарного плану заходів з питань соціального захисту ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» на 2012 рік, Спілкою проведені наступні заходи: засідання Ради ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України», у м. Києві, у період з 21 по 23.02.2012 року; 5-ий позачерговий З`їзд ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України», у м. Києві, у період з 25 по 27.04.2012 року; засідання Ради ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України», у м. Києві, у період з 11 по 12.10.2012 року; семінар на тему «Нові вимоги до формування та функціонування громадських організацій в зв`язку зі змінами в законодавстві України та необхідність внесення необхідних змін до статутів громадських організацій», у м. Києві, у період з 13 по 14.11.2012 року; конференція з нагоди відзначення в Україні Міжнародного Дня інваліда, відзначення шахтарів-інвалідів активістів організації, розширене засідання Ради Спілки, участь у державному заході до Дня інваліда в «Українському Домі», у м. Києві, у період з 03 по 05.12.2012 року. Відповідно до вимог підпункту 11 пункту 6 Постанови Кабінету Міністрів України №176 від 07.03.2012 року «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських організацій інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам`ятників та з увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років», бюджетні кошти спрямовуються на оплату відряджень працівників громадської організації та відшкодування учасникам заходу витрат на проїзд, харчування та оплату вартості проживання (відшкодування учасникам заходів добових та бронювання квитків не передбачено). Порушуючи вказану вимогу, ОСОБА_8 , умисно, зловживаючи своїм службовим становищем, прийняв рішення про нарахування та виплату учасникам вищезазначених заходів Спілки, у кількості 88 осіб, відшкодування добових та витрат по бронюванню квитків, що призвело до розтрати бюджетних грошових коштів на загальну суму 13481 гривень.
Крім того, у відповідності до календарного плану заходів з питань соціального захисту ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» на 2012 рік, Спілкою, у період з 03 по 05 грудня 2012 року, у м. Києві, проведені конференція з нагоди відзначення в Україні Міжнародного Дня інваліда, відзначення шахтарів-інвалідів активістів організації, розширене засідання Ради Спілки, участь у державному заході до Дня інваліда в «Українському Домі». Відповідно до анкети (програми) вказаного заходу, підставою для його проведення є рішення Ради ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» від 21.02.2012 року. Однак на згаданому засіданні Ради Спілки питання проведення вищезазначеного заходу не розглядалося. Крім того, анкетою (програмою) вказаного заходу передбачені витрати на проживання та харчування 98 учасників. 12.11.2012 року ОСОБА_8 уклав договір №1/2 між ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» та ТОВ «Оздоровчий табір «Лідер», згідно якого ТОВ «Оздоровчий табір «Лідер» забезпечує проживання 98 осіб на протязі 1,5 доби (з 03 по 04.12.2012 року) і 21 особи на протязі 1 доби (з 04 по 05.12.2012 року), а також харчування 98 осіб 03 і 04.12.2012 року та 21 особи 05.12.2012 року. Відповідно до акту здачі-приймання виконаних робіт від 05.12.2012 року, підписаного від імені Спілки ОСОБА_8 , ТОВ «Оздоровчий табір «Лідер», розташований за адресою: м. Київ, Пуща-Водиця, вул. Юнкерова, 16, надав послуги по проживанню 98 осіб протягом 1,5 доби (з 03 по 04.12.2012 року) і 21 особи протягом 1 доби (з 04 по 05.12.2012 року), а також харчуванню 98 осіб 03 і 04.12.2012 року та 21 особи 05.12.2012 року, на загальну суму 33390 гривень. За вказівкою ОСОБА_8 , платіжним дорученням №3 від 28.11.2012 року Спілкою здійснена оплата ТОВ «Оздоровчий табір «Лідер» за надані послуги. Однак у дійсності, у період 03-04.12.2012 року, в ТОВ «Оздоровчий табір «Лідер» проживало і харчувалося не 98 осіб, а 78 осіб учасників заходу Спілки. В результаті безпідставної та незаконної оплати за проживання і харчування в ТОВ «Оздоровчий табір «Лідер» у період 03-04.12.2012 року 20 невідомих або неіснуючих осіб, ОСОБА_8 умисно, всупереч інтересам та Статуту Спілки, зловживаючи своїм службовим становищем, розтратив бюджетних грошових коштів на загальну суму 6000 гривень.
Крім того, відповідно до календарного плану заходів з питань соціального захисту ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» на 2012 рік, Спілкою, у період з 03 по 05 грудня 2012 року, у м. Києві, проведені конференція з нагоди відзначення в Україні Міжнародного Дня інваліда, відзначення шахтарів-інвалідів активістів організації, розширене засідання Ради Спілки, участь у державному заході до Дня інваліда в «Українському Домі». Відповідно до анкети (програми) вказаного заходу, для забезпечення його проведення передбачені витрати на виготовлення поліграфічної продукції у сумі 98711 гривень, а підставою для проведення цього заходу є рішення Ради ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» від 21.02.2012 року. Однак, на згаданому засіданні Ради Спілки питання проведення вищезазначеного заходу не розглядалося, необхідність, доцільність та обґрунтування виготовлення поліграфічної продукції на засіданнях Ради Спілки не обговорювалися. Не зважаючи на це ОСОБА_8 , 29.11.2012 року, від імені ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» уклав договір №2 з ТОВ «Науково-виробнича фірма «MARCH-А», згідно якого вказане підприємство зобов`язалося виготовити поліграфічну продукцію, а саме: календарі настінні у кількості 2000 штук та каталоги робіт художників у кількості 500 штук, на загальну суму 98711 гривень. Відповідно до видаткової накладної №МЧ-0001136 від 10.12.2012 року, ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» отримала від ТОВ НВФ «MARCH-А» календарі настінні у кількості 2000 штук та каталоги робіт художників у кількості 500 штук. Платіжним дорученням №13 від 18.12.2012 року ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» заплатила ТОВ НВФ «MARCH-A» за поліграфічну продукцію кошти у сумі 98711 гривень. Однак зазначена поліграфічна продукція для забезпечення проведення заходів ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» не використовувалася. У дійсності ініціатором та замовником виготовлення вказаної поліграфічної продукції була Державна Служба з питань інвалідів та ветеранів України, з якою ТОВ НВФ «MARCH-A» погоджувався зовнішній вигляд та зміст цієї продукції, та яка безоплатно отримала від ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» в особі ОСОБА_8 , відповідно до акту прийому-передачі поліграфічної продукції від 03.12.2012 року, календарі настінні у кількості 2000 штук та каталоги робіт художників у кількості 500 штук. Оприбуткування отриманої поліграфічної продукції на рахунках Державної Служби з питань інвалідів та ветеранів України не проводилося, оплата у будь-якій формі Спілці за надану поліграфічну продукцію не здійснювалася. З зазначеної кількості календарів та каталогів художників членами ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» було отримано лише 40 штук настінних календарів на суму 1684,43 гривень. Своїми самовільними діями ОСОБА_8 порушив п.4.5 Статуту Спілки, відповідно до якого затвердження основних статей витрат відноситься до компетенції Ради Спілки і не може здійснюватися одноособово Головою Спілки, а також порушив вимоги підпункту 2 пункту 6 Постанови Кабінету Міністрів України №176 від 07.03.2012 року «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті на фінансову підтримку громадських організацій, інвалідів та ветеранів, заходи з відвідування військових поховань і військових пам`ятників та з увічнення Перемоги у Великій Вітчизняній війні 1941-1945 років», відповідно до якого бюджетні кошти спрямовуються на здійснення заходів з реалізації завдань, визначених статутом громадської організації, тобто, згідно п.2.2 Статуту Спілки, для збільшення рівня соціального та матеріального захисту безпосередньо учасників ВСГО «Спілка шахтарів-інвалідів України» та їх членів. В результаті вчинення безпідставних, необґрунтованих та незаконних дій по замовленню, оплаті та передачі поліграфічної продукції, ОСОБА_8 умисно, всупереч інтересам та Статуту Спілки, зловживаючи своїм службовим становищем, розтратив бюджетних грошових коштів на загальну суму 97026,57 гривень.
Всього, Голова Всеукраїнської спілки громадських організацій «Спілка шахтарів-інвалідів України» ОСОБА_8 , у період листопада грудня 2012 року, отримавши кошти державного бюджету, які були виділені Спілці з метою реалізації соціального захисту та соціального забезпечення інвалідів, діючи навмисно, всупереч інтересам та Статуту Спілки, зловживаючи своїм службовим становищем, розтратив бюджетних грошових коштів на загальну суму 116507,57 гривень, чим завдав державі матеріальної шкоди.
Встановлене в судовому засіданні діяння відповідає ознакам злочину, передбаченого ст. 191 ч. 2 КК України.
Дії ОСОБА_8 слід кваліфікувати за ст. 191 ч. 2 КК України, як розтрата чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем.
Встановлені в судовому засіданні обставини обвинувачення підтверджуються наступними доказами.
Допитаний в судовому засіданні обвинувачений ОСОБА_8 вину не визнав, так як в його діях відсутній будь який умисел в розтраті бюджетних коштів або їх привласнення та показав, що на момент проведення заходу (засідання Ради і Президії Ради), Статут (затверджений установчим З`їздом 19.11.1998р.) застарів і був суперечливий Рішенням Ради від 21.02.2012 року. Голова Ради - ОСОБА_10 , за порушення Статуту, був відсторонений від виконання обов`язків (Протокол засідання Ради №1, від 21.02.2012 року). Далі слідує засідання Президії, на якому обов`язки голови, до проведення позачергового з`їзду були покладені на обвинуваченого. Після цього, засіданням №2 Рада відновила свою роботу. Першою дією (оскільки згідно чинного Статуту, Рада є в перерві між з`їздами вищим виконавчим органом) вони рішення засідання Президії, затвердили рішенням Ради, а далі було прийнято рішення про скликання Позачергового з`їзду, місце і час його проведення, визначена квота делегатів від областей і т.д. Саме цей Протокол Ради №2, вони і надали в Укрдержреєстр.
В обвинувальному акті зазначено про те, що обвинувачений є посадовою особою. Основним правовим документом діяльності громадської організації є Закон України «Про об`єднання громадян», яким не передбачено таке поняття як посадова особа. Вони не займаються господарською діяльністю, не мають підприємств та установ, на яких працюють наймані робітники і співробітники, керуються виключно Законом України «Про об`єднання громадян», а в разі коли є бюджетне фінансування - постановою КМУ №176. Вони укладають договори на виконання певних завдань і доручень і отримують, у тому числі і обвинувачений, «заохочення», призначення якого чітко розписано в поясненні Мінсоцполітики, яке є в справі. Поняття посадова особа передбачає наявність трудових відносин, але обвинуваченого ніхто не брав на роботу і не вносив записи до трудової книжки. Тому це твердження не має під собою ніяких підстав.
Після вирішення питання щодо реєстрації рішень з`їзду «Укрдержреєстром», вони звернулися з листом до ОСОБА_11 і держслужба з питання поновлення фінансування Спілки, прийняття змін до календарного плану і оплати проведених заходів. Таке рішення було прийнято 27.09.2012 року на засіданні робочої групи Держслужби (Протокол засідання №5). Крім двох вже проведених заходів: Засідання Ради і Президії (у лютому), а також Позачергового з`їзду (у квітні), ними були підготовлені з усіма обґрунтуваннями і розрахунками ще 3 статутних заходи: засідання Ради (жовтень), семінар щодо змін в законодавство «про громадські організації» та комплекс заходів 3-5 грудня до Міжнародного Дня інваліда.
При прийнятті рішення, обвинувачений безпосередньо представляв на засідання робочої комісії з фахівців Держслужби та ФЗІ, всі зміни до календарного плану проведення заходів, обґрунтування їх проведення та розрахунки. Після внесення змін і доповнень, їм затвердили план до кінця 2012р. Першим заходом, який необхідно було провести статутне - засідання Ради, спільно з КРК. Після відновлення фінансування, з`явилася необхідність негайного скликання Ради. Необхідно було відзвітувати за: 1.Рішення питання по реєстрації рішень з`їзду; 2.Вирішити питання штатного розкладу; 3.Розглянути та затвердити план заходів до кінця року.
Після надання ними всіх розрахунків щодо змін до календарного плану проведення заходів, а також інших кошторисних призначень (включаючи «Заохочення»), Держслужба прийняла рішення щодо збільшення кошторисних призначень на 484 тис.грн. і розписала їх по місяцях, починаючи з лютого (лист Держслужби від 08.10.2012р. для виконання Фонду соціального захисту інвалідів). Другим основним питанням засідання Ради від 11.10.2012р. було розгляд та затвердження заходів до кінця 2012р. Якщо перше семінар щодо змін до законодавства по громадським організаціям і зустріч з керівником управління МСЕК України - В.Марунічем, було обговорено та прийнято спокійно, то друге проведення комплексу статутних заходів (Засідання Ради, семінар, зустріч з керівництвом Виконавчої Дирекції), а також участь у вшануванні в Україні «Міжнародного Дня інвалідів», пройшло напружено. Але обидва заходи були проголосовані і прийняті більшістю голосів, розглянуті на засіданні Ради від 11.10.2012р. Важливий сам факт, що всі ці питання були розглянуті, проголосовані та запротокольовані. В обвинувальному акті зазначено, що обвинувачений самостійно приймав рішення, всупереч Раді, але вона прийняла це рішення, він підпорядкований Раді і зобов`язаний виконувати рішення Ради, як голова Ради. При цьому, згідно постанови КМУ № 176, право на затвердження статей витрат бюджетних коштів, має право Міністерство соціальної політики. Якщо, вони знаходяться на бюджетному фінансуванні, то питання використання бюджетних коштів, це компетенція Державної служби міністерства соціальної політики. Вони не мають права затверджувати статті витрат цих коштів, якщо це державні кошти. Запиту не було, тому помилково було зазначено, що Рада має на це право. Рада має право на затвердження власних видатків Спілки. На наступний день, після розгляду Радою питання про відновлення фінансування, тобто 12.10.2012р., для того щоб всі члени Ради та КРК, які брали участь у заходах, знали як і на що можна використовувати бюджетні кошти, було намічено проведення семінару, на якому провідні фахівці Держслужби та ФЗІ повинні були розповісти як і на що, можна використовувати виділені бюджетні кошти.
З питання оплати витрат на харчування та бронювання квитків ніяких порушень законодавства немає. Все регламентоване і прописано постановою КМУ №176 (підп.11, пункту 6), постановою КМУ №98 (абз. 2, підп.1, пункту 7). Договором на проживання та харчування в ОТ «Лідер» передбачається тільки передоплата і при першому поселенні 13-14 листопада і при другому 3-5 грудня, було поставлено умову: «Гарантійний лист» на оплату і заставу до 25-30%.
Бухгалтер, який працює у них за сумісництвом, та проживає у м. Донецьк, вона було присутня 3 та 4 числа, і 4-го їй необхідно було їхати, і 5-го вона повинна була складати Акт виконаних робіт, її не було, тому цей акт підписав обвинувачений. Він визнав, що помилився та підписав документ. Ним відшкодовано кошти в повному обсязі 6000 грн., про що є відповідний документ в матеріалах справи.
Указом Президента України, щорічно в Україні відзначається Міжнародний День інваліда. Положенням про держслужбу, затверджено Указом Президента України №397 від 06.04.2011р., на Службу покладено організацію підготовки та проведення державних свят, пам`ятних дат, міжнародних днів на державному рівні, щодо осіб з інвалідністю. Розпорядженням КМУ від 21.11.2012р. №923-р, намічено проведення заходів з підготовки та проведення в 2012р. Міжнародного Дня інвалідів. У пояснювальній записці до Розпорядження КМУ, П.4 Фінансово - економічне обґрунтування, зазначено: «Реалізація плану заходів з відзначення у 2012р. Міжнародного Дня інвалідів здійснюватиметься за рахунок коштів всеукраїнських громадських організацій. Додаткових коштів не потребує.» Щорічно до фінансування проведених в рамках Дня інваліда заходів залучаються громадські організації.
У 2012р. були залучені громадські організації, серед них і ГО«СШІУ». У зв`язку з тим, що фінансування статутних заходів відновлено практично тільки в жовтні і вони не могли до кінця 2012р. використовувати виділені кошти, керівництво Держслужби звернулося до ГО «СШІУ», допомогти оплатити заходи в рамках проведення Дня інвалідів, так як Держслужба не має коштів на проведення таких заходів. До фінансування було залучено 7 всеукраїнських організацій, які отримують підтримку з держбюджету. Розгляд цього питання обвинувачений виніс на засідання Ради 11.10.2012р. Було багато суперечок при ухваленні рішення, але більшістю голосів рішення було прийнято. Наказом по Держслужбі від 16.10.2012р. за №117, обвинувачений як і багато інших представників громадських організацій, був включений до складу Робочої групи з підготовки та проведення Дня інвалідів. За рахунок громадських організацій були оплачені: оренда приміщення «Українського Дому» протягом 3 днів, організація та проведення виставки, підготовка і проведення концерту для інвалідів, виготовлення поліграфічної продукції.
Оскільки Спілка на має можливості пошуку виконавців виготовлення поліграфічної продукції, обвинуваченим були видані доручення Держслубі в особі його голови на підготовчі роботи та пошук виконавців цих робіт. Далі, вона була передана Держслужбі, згідно акту прийому-передачі, з метою її подальшого розподілу і розповсюдження серед громадських організацій і держструктур, які займаються інвалідами, про це і було зазначено в довіреності на передачу. Державна служба виконала доручення і склала відомості на розповсюдження поліграфічної продукції. На підставі цих відомостей комісія Спілки, склала акт про її списання. Спілці було виділено 40 примірників календарів.
Слідство робило запит на Держслужбу, про те, чи передавали вони їм якісь матеріальні цінності. На що було отримано відповідь, що передача будь яких цінностей представляє собою взяття їх на підзвітність, а в акті передачі було зазначено для розподілу та розповсюдження.
Ще 25.10.2012р. листом №4433/01/23-12 Держслужба повідомила, що поліграфпродукція, яка замовлена ??ГО «СШІУ» є складовою частиною заходів з відзначення Міжнародного Дня інваліда на Державному рівні і підтверджує участь ГО «СШІУ» у вказаному заході.
При виготовленні та реалізації поліграфпродукції, в рамках участі ГО «СШІУ» в цьому всеукраїнському заході, не порушений жоден нормативно-правовий документ, тому вважає обвинувачення в цій частині не обґрунтованим.
Основним документом при бюджетному фінансуванні громадських організацій, є Постанова КМУ №176.
Саме Держслужба і Мінсоцполітики, щорічно вносять зміни і доповнення до цього документу, потім передає для затвердження КМУ. Саме Держслужба та Мінсоцполітики, як автори і виконавці цього документа, мають право трактувати від імені держави правильність його застосування.
В 2012 році спілка налічувала 37000 учасників, а на заходах в 2012 році у лютому, жовтні, у листопаді (на засіданнях рад) не пам`ятає скільки осіб було.
В 2012 році Спілка повинна була отримати 500 тис.грн. бюджетних коштів, отримали 452 тис., 48 тис. грн.
Обвинуваченому відомо для чого кошти перераховувались, та на підставі яких документів повинен був використовувати державні кошти, а саме постанова № 176.
Обвинуваченому відомо про наказ Міністерства соц.політики та Міністерства фінансів від 19 березня 2012 року «Про затвердження паспорту бюджетної програми на 2012 рік». Завдання підтримка статутної діяльності громадських організацій.
Приймали участь у державних заходах грудні 2012 року, та використовували бюджетні кошти на суму 98 тис. грн.
В Статуті 1998 року пункту про відповідальності голови Спілки немає. Майна у Спілки немає. Як голова спілки обвинувачений майно не приймав. Акт про матеріальну відповідальність за майно Спілки не підписував. До 21.02.2012 року він займав посаду заступника голови Спілки. Як заступник обвинувачений не міг керувати Спілкою без рішення Ради та Президії. ОСОБА_12 перестав бути головою Спілки. Головою Спілки обвинуваченого прийнято - рішенням з`їзду 25.04.2012 року, а в.о. 21.02.2012 року.
Наказом по Держслужбі від 16.10.2012р. за №117, обвинувачений як і багато інших представників громадських організацій, був включений до складу Робочої групи з підготовки та проведення Дня інвалідів. Радою Спілки було прийнято рішення про участь, оформлено протоколом.
Обвинувачений не заперечує, що до оздоровчого табору прибуло менше людей, ніж було заплановано. Випуск поліграфічної продукції - це було рішення Ради. За бюджетні кошти. Цей захід був міжнародний, приймали участь як співорганізатори. Участь приймали ще 7 організацій, переважна більшість учасників заходу мають бути інвалідами.
Свідок ОСОБА_13 суду показав, що в 2012 році ВСГО «Спілці шахтарів інвалідів України» виділялися кошти, не знає, яку суму. Свідок був членом цієї спілки у 2012 році. Він був виключений з всеукраїнської спілки у 2012 році. Яка кількість учасників у Спілці в 2012 році не знає. Свідкові не відомо яким чином Спілка розпорядилася грошовими коштами, які виділені з бюджету.
Коли ОСОБА_14 обирали в.о. Спілки, свідок був присутній, запропоновувало його кандидатуру правління та він особисто. Не пам`ятає, коли почав виконувати обов`язки ОСОБА_14 .
Перше засідання Ради чи Президії не пам`ятає коли саме було, і що саме ОСОБА_15 чи Президія. Коли проводився з`їзд про обрання головою ОСОБА_14 , свідок був головою обласної організації, не був виключений зі ОСОБА_16 .
Виключили їх тому, що вони б не дали розкрасти гроші. Не було ні календарів, ні преси, ні ручок. Було встановлено 15 % відкату грошових коштів. На Дні інвалідів був присутній, не бачив, щоб роздавали календарі.
Рада не проводила засідання щодо грошових коштів, можливо було у вузькому кругу. На той період був членом Ради і Президії. Документом, яке підтверджує, що гроші, які були виділені на проведення заходів Спілкою шахтарів України використані не за цільовим призначення, крім висновку КРУ в свідка немає.
Свідок ОСОБА_17 суду показав, що з обвинуваченим знайомий, відносини добрі, нормальні, робочі відносини.
Є членом ОСОБА_16 з п`ятого ОСОБА_18 , коли вибирали головою ОСОБА_14 , тоді ОСОБА_19 , ОСОБА_20 обрали членом Ради. Перед 3-м грудня, точно дати не пам`ятає, перший раз ОСОБА_15 збиралася, на якій обговорювали штатний розпис, обговорювали заходи, які будуть на День інвалідів, де будуть відзначати та кількість людей. Обговорювали, що громадські організації, які будуть приймати участь, повинні внести внесок та було прийнято рішення по типографії, щоб виділити грошові кошти на типографію та календарі, які будуть роздані. Повинна була виділитися сума 500 тис., а виділили 470 тис. грн.
Також голова ОСОБА_16 говорив за грошові кошти, які повинні були бути для календарів, всі члени Ради його підтримали. На цьому засіданні Ради, був ОСОБА_19 та ОСОБА_20 . При проведенні засідань велися протоколи, секретарем була ОСОБА_21 .
ОСОБА_14 пояснював, що календарі печатались не лише для Спілки, а для всіх. Їхня організація займалась типографією. Всі ходили з цими календарями. По кожній області були вони роздані.
Свідок був присутній в таборі «Лідер». Від Дніпропетровщини було заявлено 15 чоловік, а приїхало 13 чоловік.
Свідок ОСОБА_22 суду показав, що не пам`ятає чи друкував протоколи засідань Ради. В ОСОБА_23 свідок не входить і не входив. В ОСОБА_23 входив ОСОБА_24 , більше не пам`ятає. Яка сума виділилася для ОСОБА_16 в 2012 році йому не відомо.
Свідок ОСОБА_25 суду показав, що обвинуваченого знає, відносини добрі.
До ОСОБА_16 вступив в 2011 році восени, та входив в ОСОБА_23 , в яку входило близько 30 чоловік. У 2012 році він був лише раз на нараді у жовтні місяці, членів Ради було десь більше 20 осіб. Обговорювали штатний список. Суми взагалі не обговорювались. Яка сума була виділена з бюджету для ОСОБА_16 не відомо.
В квітні 2012 року на з`їзді в Палаці профсоюзу свідок був як член Спілки, також їздив у жовтні. Грошові кошти в 2012 році не отримував. Календарі свідкові видавались.
На ОСОБА_26 не обговорювали питання щодо Дня інвалідів. Членом Ради Спілки свідок став в квітні 2012 року, з того часу фінансові питання щодо поліграфічної продукції не обговорювали, бо був лише один раз на нараді.
В грудні свідка просили бути присутнім на Раді, але він не поїхав у зв`язку зі станом здоров`я. Це був День інвалідів. Свідок особисто кошти від ОСОБА_16 не отримував. Коли він їздив у жовтні, то оплачувались білети, проживання, харчування. Гроші давались під відомість, вже після поїздки, вони розписувались, їх видавав ОСОБА_17 , яку посаду займав у Спілці не знає.
Свідок ОСОБА_27 суду показав, що з обвинуваченим знайомий, відносини службові по питанням інвалідів, добрі. Він займав посаду голови комісії, обраний на з`їзді 2012 року, мав функції контроль господарської фінансової діяльності. На протязі 2012 році та до весни 2013 року ніяких перевірок фінансової звітності не було за період 2012 року. Контрольна ревізійна комісія має повноваження згідно статуту. До призначення головою, він був членом Ради. Головою спілки ОСОБА_14 був обраний навесні 2012 року, а до того ОСОБА_14 був обраний заступником (так як був головою області). Повідомив, що він був присутній на всіх зборах Ради, але не мав право голосу, лише дорадчого голосу.
Йому, як голові рев.комісії, нічого не відомо про порушення зі сторони ОСОБА_14 . Недовольство зі сторони членів було ( ОСОБА_19 ).
Кворум був завжди при прийняті рішень, якщо хтось із членів Ради були хворі, то приїжджали по дорученню з відповідними документами. У 2011 році він також був членом Ради.
Для спілки було виділено приблизно 470 000 грн. Спілка повинна була розпорядитися згідно рішення Ради. На використання цих коштів всі відповідні документи були. Ці кошти були для цільового призначення. Членом ОСОБА_16 він є з 2011 року. Ці гроші повинні були витратитись на заохочення та День інвалідів України, все це обговорювалось на Раді. Він не пам`ятає, скільки мало було витрачено на календарі.
Повідомив, що він був присутній на заходах при роз`ясненні цілей коштів державної підтримки, також ознайомлювали з положеннями постанови №176. 3-4 грудня були присутні 80-90 чоловік.
Свідок ОСОБА_28 суду показала, що нею з 17.06.2013 по 09.07.2013 рр. була проведена ревізія щодо використання громадських коштів в рамках кримінального провадження, на основі документів вилучених по всім адресам, фактичним та юридичним, також у фонді та казначействі.
Було встановлено порушення: при використанні коштів ОСОБА_16 на проведення заходів (на придбання поліграфічної продукції, виплата добових в ході заходів, матеріальне заохочення).
Будь які рішення, які приймалися ОСОБА_14 - не затверджувались на Раді Спілки, як цього передбачає статут та Постанова №176. Ніяких обґрунтувань також не було.
В рамках Дня інваліда була виготовлена поліграфічна продукція на загальну суму 98,7 тис. грн. На засіданні Ради Спілки від 21.02.12 року питання виготовлення поліграфічної продукції в рамках проведення зазначеного заходу не розглядалось, чим порушено пункт 4,5 Статуту Спілки. Розрахунки та обґрунтування витрат на поліграфічну продукцію, які передбачені абзацом 12, підпунктом 3, підпунктом 5.5 постанови №176 відсутні. Факти підписання ОСОБА_16 макетів, згідно договору не підтверджений. Встановлена продукція отримана згідно видаткової накладної від 10.12.12 року при цьому, що цей захід проходив 03 грудня 2012 року.
Повідомила, законність витрачання бюджетних коштів не підтверджено, чим порушено підпункт 2 пункт 6 Постанови № 6 та ЗУ «Про бухгалтерський облік». Тому зроблено висновок про нецільове використання коштів, які були виділені на виготовлення поліграфічної продукції.
Також були встановлені порушення при виплаті добових спілки на загальну суму 13481 грн.
Ці кошті були витрачені в листопаді чи грудні 2012 року.
Всі документи, всі рішення, що були вилучені були надані їй на перевірку ні в одному рішенні не було погоджено витрачання коштів. Але не може стверджувати, що надані були всі документи. Нею було проведено опитування працівників.
Тільки членам спілки виплачується відрядження.
Постановою №288 передбачено, використання бюджетних коштів виключно на утримання зазначеної установи та заборонено на утримання інших установ.
З 16 квітня фактично ОСОБА_14 затвердили головою, з 21 лютого тимчасово він виконував обов`язки голови спілки. Посадової інструкції не було надано для ревізії. Підлеглі в нього були, у статуті чітко регламентовані повноваження голови відповідно пункту 4.2.
Акт ревізії підтверджує в повному обсязі.
Свідок ОСОБА_29 суду показав, що з обвинуваченим знайомий, відносини добрі. Він являється членом Ради Всеукраїнської спілки інвалідів, у 2012 році являвся членом ОСОБА_16 . ОСОБА_14 являється головою з 2012 року, проводилась нарада та обрали ОСОБА_14 головою. Це було на Раді всеукраїнської організації. Який це був місяць не пам`ятає. ОСОБА_14 спочатку був виконуючим обов`язки, а потім головою. Був присутній на всіх засіданнях Ради у 2012 році.
В жовтні 2012 року розглядали бюджет. Розглядалось питання про участь у проведенні конференції з нагоди відзначення Міжнародного Дня інвалідів, а також про виготовлення поліграфічної продукції. Рішення було прийнято одноголосно. Критичних зауважень до головуючого не було, були різноголосся до конкретних членів. ОСОБА_19 вів себе не коректно, був неодноразово попереджений та був виведений за неналежну поведінку.
Повідомив, що щодо фінансової діяльності за 2012 рік був звіт від голови, були зауваження, але звіт був прийнятий та робота голови була задовільною.
Офіс Всеукраїнської Спілки знаходиться в Донецьку зараз, на 2012 рік - в Донецьку він і знаходився. ОСОБА_21 знаходилась в своєму офісі.
Не пам`ятає кількість членів в раді (до 20 осіб), у 2012 році було виділено десь 460 тис. грн., на основі чого вони були виділені не знає, але голова озвучував. Не знає скільки членів всього зареєстровано.
Свідок ОСОБА_30 суду показав, що він являється головою членів Луганської ради з весни. Виготовлялись календарі та розповсюджувались.
Про противоправні діяння ОСОБА_14 йому не відомо, перед тим як прийняти будь яку дію, все це обговорювалось.
Допитаний експерт ОСОБА_31 показав, що висновок по даному кримінальному провадженні підтверджує в повному обсязі. Під час проведення судово економічної експертизи, експерт економіст керується діючими нормативно правовими актами, ЗУ «Про судову експертизу», Інструкцією про порядок та складання висновків, а також в даному контексті переліком нормативних актів, перелічених в дослідницькій частині висновку, науково медичною рекомендацією з питань проведення та підготовки призначення судово економічних експертиз, затверджених наказом міністерства юстиції України 08.10.1998 року.
На Спілку шахтарів-інвалідів України розповсюджуються норми українського законодавства.
Визначення на скільки дії Статуту розповсюджуються та розмежуються, та керуються нормами законодавства не входить до компетенції експерта економіста.
Визначення чи розповсюджуються на Спілку шахтарів інвалідів України норми українського законодавства, які регламентують порядок складання, розрахунку та обґрунтування штатної кількості працівників, складання штатного розпису не входить до компетенції експерта економіста.
Визначення чи розповсюджуються на Спілку шахтарів інвалідів України норми українського законодавства, які регламентують порядок прийому на роботу працівників, порядок використання найманої праці та її оплату не входить до компетенції експерта економіста.
До компетенції експерта економіста не відноситься документальне обґрунтування фактів порушень, які не наведені або визначені якимось іншим чином, безпосередньо в акті ревізії. Експерт економіст будь які ревізійні дії з документальним фіксуванням фактів порушень не проводив, відносно цього і надана відповідь в експертизі, що не відноситься до компетенції експерта економіста документального обґрунтування фактів порушень п. 3 ст. 116 Бюджетного кодексу № 2456 та п.п. 8,9,20,29 постанови № 228.
В своєму висновку, він цитує текст акту ревізії щодо того, що висновки ДФІ виходять за рамки їх компетенції або базуються на наданні оцінки діям як неправомірні, та не надає оцінки дій посадових осіб ДФІ, він зазначає, що надання подібних оцінок або працівникам підприємства щодо розпорядчих функцій, або складання висновків фінансовою інспекцією визначати будь які дії як незаконні, не відноситься до компетенції експерта економіста.
Підтверджує висновки акту ревізії ДФІ щодо недотримання вимог Бюджетного законодавства України в частині проведення оплати за проживання та харчування 20 учасників заходу на загальну суму 6000 грн.
Кваліфікація сум різниці в розмірі 6000 грн. як збитків майнової шкоди завданої ВСГО «Спілка шахтарів інвалідів України» не відноситься до компетенції експерта економіста.
До компетенції експерта економіста не відноситься оцінка дій працівника органу державного фінансового контролю стосовно їх відповідності діючому законодавству.
Експерт економіст не може завідомо визначити, що документ був винесений неправомірно або безпідставно.
Якби були надані необхідні підтвердження неправомірності тих чи інших документів, можливо висновки зміняться, в такому випадку необхідно проводити додаткову експертизу.
Експертом було заявлено клопотання про надання додаткових документів, яке було виконано частково.
Висновок побудований та зроблений на підставі тих документів, які були в його розпорядженні і він виходив при оцінці тих чи інших наявних документів не з точки зору з їх правомірності або неправомірності, а з точки зору їх наявності і відсутності відповідних рішень, в тому числі і судів, про їх скасування.
Для того, щоб експерт міг не враховувати певний документ, в матеріалах справи повинен налічуватися судове рішення, щодо скасування розпорядчих документів, і таким чином, використовуючи документи, які набули законної сили експерт може не враховувати певні документи. Оскільки таких рішень не було, а в матеріалах справи заперечуються певні обставини, тому висновок так побудований і надані такі відповіді.
Питання стосовно того, чи може бути акт ревізії повним та об`єктивним без додаткових документів, які були не враховані під час проведення ревізії, але надані експерту, передбачає надання оцінки дії посадових осіб відносно збирання документів, які фіксують факти порушень та не відносить до компетенції експерта економіста.
ВСГО «Спілка шахтарів інвалідів України» відповідає визначенню одержувач бюджетних коштів, та використовує бюджетні кошти на підставі плану використання бюджетних коштів, що містить розподіл бюджетних асигнувань, затверджених у кошторисі відповідного розпорядника бюджетних коштів. Тому, Спілка шахтарів інвалідів України є одержувачем бюджетних коштів, а це особа, яка передає їх одержувачу.
Згідно акту Державної фінансової інспекції у Дніпропетровській області позапланової ревізії з питання законності, обґрунтованості та цільового використання коштів державного бюджету, які були виділені Всеукраїнській спілці громадських організацій Спілка шахтарів-інвалідів України у 2012 році, в рамках проведення 03-05.12.2012 Конференції з нагоди відзначення в Україні Міжнародного Дня інваліда, Спілкою безпідставно проведено 03-04.12.2012 оплату за проживання та харчування 20 учасників заходу, на загальну суму 6000, 00 грн., чим порушено п. 23 ст. 116 Бюджетного кодексу України. Порушення встановлено шляхом порівняння акту виконаних робіт, Загального списку ВСГО Спілка шахтарів-інвалідів України на поселення в ОТ Лідер в період з 03 по 05 грудня 2012 року, та авансових звітів учасників заходу. Порушення допущено головою Спілки ОСОБА_8 , яким підписаний акт прийому-здачі виконаних робіт. Відповідне порушення призвело до матеріальної шкоди (збитків) Спілці на загальну суму 6000, 00 грн.
Виготовлена в рамках проведення заходу Спілки поліграфічна продукція розповсюджена в рамках проведення всеукраїнського заходу, виконавцем якого виступала Державна служба з питань інвалідів та ветеранів України. Відповідне порушення призвело до матеріальної шкоди (збитків) Спілці на загальну суму 97026, 57 грн.
Ревізією законності здійснення відшкодування витрат учасникам заходів встановлено, що в порушення підпункту 11 п. 6 постанови КМУ № 176 ( за яким учасникам заходів відшкодування добових та бронювання квитків не передбачається), учасникам заходів безпідставно проведено виплату добових та відшкодовано витрати на бронювання квитків на загальну суму 13481, 00 грн., чим завдано Спілці збитків на відповідну суму.
Загалом за розділом Законність, обґрунтованість та цільове використання коштів на оплату видатків на проведення заходів, оплату послуг та придбання товарно-матеріальних цінностей, встановлено безпідставну оплату за проживання та харчування 20 учасників заходу на загальну суму 6000, 00 грн., виплату добових та відшкодування учасникам заходів витрат на бронювання квитків на загальну суму 13481, 00 грн., факт розповсюдження поліграфічної продукції, виготовлену в рамках заходу Спілки, під час проведення заходу, виконавцем якого виступала Державна служба з питань інвалідів та ветеранів України, чим порушено підпункт 2 та підпункт 11 п. 6 постанови КМУ № 176, на загальну суму 97026, 57 грн. та нанесено матеріальної шкоди (збитків) Спілці на загальну суму 116507, 57 грн. /а.с. 3-29, т. 11 /. Також досліджено додатки до вказаного акту, а саме копії документів. На підставі яких проведена ревізія, і які перебувають в матеріалах кримінального провадження в інших томах. ( т. 11 а. 30-229)
Згідно висновку судової економічної експертизи № 11585 від 30 січня 2014 року, за результатами проведеного дослідження, в межах експерта економіста, висновки акту ДФІ Дніпропетровської області від 10.07.2013 року №08-22/4:
- підтверджуються в частині недотримання вимог п. 23 ст. 116 Бюджетного кодексу України, а саме в частині проведення 03-04.12.2012 року оплати за проживання та харчування 20 учасників заходу на загальну суму 6000 грн., що за текстом акту ДФІ від 10.07.2013 року № 08-22/4, кваліфіковане як завдання збитків ВСГО Спілка шахтарів-інвалідів України;
- не надається за можливе підтвердити в іншій частині, щодо завдання збитків ВСГО Спілка шахтарів-інвалідів України в сумі 203655, 95 грн. з підстав наведених у дослідницькій частині.
Так, згідно інформації, наведеної у тексті акту ревізії ДФІ Дніпропетровської області від 10.07.2013 року за № 08-22/4, загалом за розділом Затвердження кошторису Спілки та внесення змін до нього, надходження з державного бюджету коштів фінансової підтримки та напрями її використання - порушень не встановлено. Тобто, безпосередньо в тексті акту ревізії ДФІ Дніпропетровської області від 10.07.2013 року № 08-22/4, підтверджено: відсутність фактів порушень в частині затвердження кошторису Спілки та внесення змін до нього, надходження з державного бюджету коштів фінансової підтримки та напрямків її використання; відсутність фактів порушень відносно обсягів бюджетних коштів при плануванні бюджетних показників, та одночасно наведені порушення вимог п. 3 ст. 116 Бюджетного кодексу України № 2456; вимог пп. 29 постанови № 228, абзац 12 п. 3 і пп. 5 п. 5 постанови КМУ № 176, - положення, які визначають обсяги бюджетних коштів при плануванні бюджетних показників. Дані, відносно погодження на час складання з Радою Спілки в штатному розписі розмірів посадових окладів головою Спілки ОСОБА_8 в наданих матеріалах справи відсутні, однак надання правової оцінки необхідності вказаного погодження на виконання вимог п. 4.5 Статуту Спілки не відноситься до компетенції експерта-економіста.
Недотримання ВСГО Спілка шахтарів-інвалідів України вимог п. 23 ст. 116 Бюджетного кодексу, в акті ДФІ, та завдання матеріальної шкоди (збитків) Спілці в розмірі 6000 грн., базуються на встановленні перевіряючими обставин фактичної участі в період 03-04.12.2012 року (проживання та харчування 78 учасників Конференції) замість 98 учасників, які було заплановано Кошторисом витрат на проведення Конференції з нагоди відзначення Міжнародного Дня інваліда 03-05 грудня 2012 року в м. Києві.
Недотримання ВСГО Спілка шахтарів-інвалідів України вимог п. 2 та підпункту 11 п. 6 постанови КМУ № 176 та п. 2 ст. 3 Закону України Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні від 16.07.1999 року та завдання матеріальної шкоди (збитків) Спілці в розмірі 97026, 57 грн. (98711, 0 1684, 43), базуються на встановленні перевіряючими обставин витрачання коштів на проведення зазначеного заходу не підтверджено, оскільки не підтверджено передачі поліграфічної продукції Державній службі з питань інвалідів та ветеранів України та розповсюдження під час проведення всеукраїнських заходів 3-4 грудня 2012 року на честь Міжнародного Дня інвалідів у місті Києві в Українському Домі. За текстом акту ревізії ДФІ, розрахунки та обґрунтування витрат на виготовлення поліграфічної продукції, необхідність яких передбачена абзацом 12 п. і підпунктом 5 п. 5 постанови КМУ № 176 від 07.03.2012 року, відсутні, однак порушення саме вказаних пунктів постанови КМУ № 176 від 07.03.2012 року не винесено до резолютивної частини висновку ревізії, тобто за актом ревізії не призвели до матеріальної шкоди (збитків) Спілці. При цьому, в акті ревізії ДФІ, факт витрачання коштів на проведення зазначеного заходу зокрема в частині розповсюдження 03-04 грудня 2012 року продукції календарів настінних у кількості 40 шт. на суму 1684, 43 грн. не заперечується, та за результатами ревізії підтверджено, а порушення визначено відносно витрачання коштів на проведення зазначеного заходу без документального підтвердження по розповсюдженню поліграфічної продукції (ТМЦ) в сумі 97026, 57 грн. (98711 1684, 43).
В наданих на дослідження матеріалах справи відсутні відомості відносно скасування (у тому числі у судовому порядку) наведених вище документів (акту приймання-передачі, актів списання, тощо), а встановлення фактичних обставин та надання юридичної оцінки документів не відноситься до компетенції експерта економіста. У вихідних даних постанови про призначення експертизи необхідності не враховувати певних документів (актів приймання-передачі, актів списання тощо), при проведенні експертизи не наведено.
Таким чином, в обсязі наданих документів, не надається за можливе підтвердити наведене у тексі акту ДФІ Дніпропетровської області від 10.07.2013 року № 08-22/4 витрачання коштів на проведення зазначеного заходу (під час проведення всеукраїнських заходів 3-4 грудня 2012 року на честь Міжнародного Дня інваліда у місті Києві в Українському Домі) без документального підтвердження та відповідно завдання матеріальної шкоди (збитків), Спілці на загальну суму 97026, 57 грн.
Недотримання ВСГО Спілка шахтарів-інвалідів України вимог пп. 11 п. 6 постанови КМУ № 176, та завдання матеріальної шкоди (збитків) Спілці в розмірі - 13481 грн. базуються на встановленні перевіряючими безпідставного проведення виплати добових та відшкодування витрат на бронювання квитків учасникам заходів, оскільки нормами п. п. 11 п. 6 постанови КМУ № 176 відшкодування добових та бронювання квитків не передбачається. При цьому в акті перевірки зафіксовано, що витрати на відрядження проводилися згідно підтверджуючих оригіналів документів (проїзні документи, квитанції з готелів та від організацій, що надавали послуги з розміщення та проживання відрядженого), а в тексті акті ревізії ДФІ, документальне підтвердження понесених витрат не заперечується, фактів виплати суми понад встановлених 30 грн. добових, також не встановлено. Тлумачення діючих норм законодавства не відноситься до компетенції експерта економіста.
Таким чином, за результатами проведеного дослідження в обсязі наданих документів, не надається за можливе підтвердити наведене в тексті акту ДФІ Дніпропетровської області від 10.07.2013 року № 08-22/4, завдання матеріальної шкоди (збитків), Спілці на загальну суму 13481 грн. внаслідок проведення виплати добових та відшкодування витрати на бронювання квитків учасникам заходів, оскільки вказане передбачає тлумачення норм законодавства (норм постанови КМУ № 176 та постанови КМУ від 2 лютого 2011 року № 98), що не відноситься до компетенції експерта економіста.
Також в судовому засіданні досліджено Статут ВСГО «Спілка шахтарів - інвалідів України», який затверджений установчим ОСОБА_32 від 19 листопада 1997 року. Відповідно до якого Спілка в своїй діяльності керується Статутом та законодавством України.. Затвердження бюджету та затвердження статей витрат належить виключно до компетенції З`їзду Спілки. (т.3 а.256-261)
Також досліджена довідка про зміну до річного розпису бюджету на 2012 рік від 08 листопада 2012 року №1/1, довідку про зміни до помісячного розпису асигнувань загального фонду бюджету на 2012 рік від 08 листопада 2012 року №1/2 та довідку про зміни до плану використання бюджетних коштів на 2012 рік від 08 листопада 2012 року №1/3, відповідно до яких Спілці збільшено планові асигнування на загальну суму 484000 грн.
Вивчено реєстри бюджетних зобов`язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів, виписки по рахункам, платіжні доручення, реєстри повідомлень, через казначейство на підставі затвердженого кошторису загального фонду державного бюджету на 2012 рік на рахунок Спілки протягом 2012 року здійснювалось перерахування коштів ( т. №3 а.15-167).
Досліджено звіт про надходження та використання коштів загального фонду Спілки за 2012 рік, відповідно до якого касові видатки Спілки склали 452286,29 грн. залишок коштів в сумі 17713,71 грн. повернутий до державного бюджету.
Також досліджено протокол засідання Ради «Спілки шахтарів-інвалідів України» від 21 лютого 2012 року №1 та № 2, з яких слідує, що питання виготовлення поліграфічної продукції не розглядалося, але вирішено питання покладення обов`язків голови Спілки на обвинуваченого ОСОБА_8 ( т. 10 а.49-50)
Акт прийому передачі поліграфічної продукції від 03 грудня 2012 року, відповідно до якого Спілка передала, а Державна служба з питань інвалідів та ветеранів України, прийняла поліграфічну продукцію, яка є складовою частиною заходу з відзначення Міжнародного дня інвалідів. ( т. 10 а. 84)
Відповідно до інформації Державної служби з питань інвалідів та ветеранів України, Служба ніяких коштів, послуг та матеріальних цінностей від Спілки в 2012 році не отримувала ( т. 10, а. 187)
Досліджено речові докази, а саме настінний календар на 2013 рік з логотипами та адресами Міністерства соціальної політики, Державної служби з питань інвалідів та ветеранів України, Промислового об`єднання «Укрпротез». Жодних відомостей про Спілку вказаний календар не містить.
Переглянуто відеозапис семінару «з питань використання коштів державної підтримки громадських організацій». ( т. 1 а.54)
Досліджено копію довіреності яка датована 4 грудня 2012 року на отримання поліграфічної продукції. Та видаткова накладна від 10 грудня 2012 року, відповідно до якої ОСОБА_21 отримала поліграфічну продукцію. ( т.12 а. 35, 34) Також відповідно до листа виробника поліграфічної продукції від 26 червня 2013 року, поліграфічна продукція видана 10 грудня 2012 року. (т. 12 а. 26).
Також досліджено документацію щодо виплати відряджень учасникам заходів Спілки, зокрема квитки, копії документів на кожну з осіб звіти про використання коштів виданих на відрядження. ( т. 5-8)
Суд критично відноситься до показів обвинуваченого в частині того, що він не є посадовою особою, оскільки відповідно до Примітки до статті 364 Кримінального кодексу України службовими особами є особи, які постійно чи тимчасово здійснюють функції представників влади, а також обіймають постійно чи тимчасово на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форми власності посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов`язків. Відповідно до положень статуту Спілки обвинувачений виконував організаційно-розпорядчі обов`язки - обов`язки по здійсненню керівництва громадською організацією.
Також є безпідставними доводи обвинуваченого про те, що добові та вартість бронювання квитків було сплачено відповідно до законодавства. Так, відповідно до постанови КМУ №176 (підп. 11, пункту 6), бюджетні кошти спрямовуються на оплату відряджень працівників громадської організації та відшкодування учасникам заходу витрат на проїзд, харчування та оплату вартості проживання в межах норм, установлених постановою Кабінету Міністрів України від 2 лютого 2011 р. № 98.
Згідно з Інструкцією про службові відрядження (затв. наказом МФУ від 13.03.1998 р. № 59) добові це витрати на харчування та фінансування інших особистих потреб фізичної особи, направленої у відрядження (п. 16 розділу I).
Особливістю даних витрат є те, що самі по собі вони не вимагають документального підтвердження.
Добові та витрати на харчування не є тотожними поняттями. Таким чином, бюджетні кошти можуть бути спрямованими на відшкодування учасникам заходу витрат на проїзд, на харчування, на оплату вартості проживання, цей перелік є вичерпним і саме ці витрати здійснюються в межах норм, а не в межах видів витрат, які встановлені постановою КМУ №98.
Стосовно доводів обвинуваченого що при виготовленні та реалізації поліграфпродукції, в рамках участі Спілки, не порушений жоден нормативно-правовий документ, тому обвинувачення в цій частині є не обґрунтованим, суд виходить з наступних обставин. Відповідно до Анкети заходу ( Т. 2, а.214) захід визначено як конференція з нагоди відзначення в Україні міжнародного дня інваліда. Відзначення шахтарів-інвалідів, активістів організації. Розширене засідання Ради спілки. Планування заходів на 2013 рік. Участь державному заході до дня інваліда в «Українському Домі» Відповідальною організацією значиться «Спілка шахтарів-інвалідів України». Як підстава проведення заходу зазначено рішення Ради ВСГО від 21 лютого 2012 року.
Однак відповідно до протоколів №1 і №2 від 21 лютого 2012 року таке питання не вирішувалось.
Договір на виготовлення поліграфічної продукції укладений 29 листопада 2012 року на суму 98711 грн., однак вказана сума вже, без жодних обґрунтувань вказана в даних про структуру витрат на проведення заходу програми (зворотна сторона а. 214 т. 2). Відповідно до видаткової накладної та листа поліграфічного підприємства продукція отримана ОСОБА_21 10 грудня 2012 року. Тобто на час участі Спілки в державному заході, поліграфічна продукція взагалі була відсутня. З цих же підстав суд відхиляє акт прийому передачі поліграфічної продукції від 03 грудня 2012 року, відповідно до якого Спілка передала, а Державна служба з питань інвалідів та ветеранів України, прийняла поліграфічну продукцію, яка є складовою частиною заходу з відзначення Міжнародного дня інвалідів. ( т. 10 а. 84) Отже, вказана поліграфічна продукція не могла бути розповсюджена під час проведення заходів до 3-4 грудня 2012 року на честь Міжнародного Дня Інвалідів в Українському Домі. Крім того, відповідно до договору на проживання від 13 листопада 2012 року, предметом договору являється семінар тренінг з 03 по 05 грудня 2012 року, а не участь у державному заході до дня інваліда в «Українському Домі» ( ( т. 12 а. 26). В той же час інші зазначені в анкеті заходи не були проведені.
Аналізуючи висновки судової економічної експертизи № 11585 від 30 січня 2014 року суд враховує, що відповідно до мотивувальної частини, вказані висновки не спростовують висновків ревізії.
Аналізуючи та оцінюючи досліджені в судовому засіданні докази суд визнає їх належними, допустимими, достовірними і приходить до висновку, що їх сукупність з точки зору достатності та взаємозв`язку, свідчить про винність обвинуваченого у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ст. 191 ч. 2 КК України.
Призначаючи обвинуваченому вид і розмір покарання суд, керується ст. 65 КК України і враховує, що він вчинив злочин, який відноситься до злочину середньої тяжкості.
Суд враховує особу обвинуваченого, який раніше не судимий, пенсіонер, інвалід третьої групи. Перебуває на Д обліку у лікаря хірурга та невролога з 1997 року, терапевта та окуліста з 2007 року. У 2002 році у Криворізькому НІІ Промислової медицини встановлений діагноз: Радикулопатія попереково - красцова, варикозна хвороба нижніх кінцівок. У 2007 році встановлений діагноз: Меланома лівого ока, діагнози супутні: ГБ ІІ ст. Ризик високий. ІБС, кардіосклероз атеросклеротичний. Порушення ритму за типом екстрасистолії. СН 1 ст. Сахарний діабет. Має подяки Президента України, Віце-прем`єр-міністра України, Міністра соціальної політики за сумлінну працю, активну громадську позицію щодо захисту прав шахтарів-інвалідів. Нагороджений пам`ятним нагрудним знаком за сумлінну працю, відзнакою Шахтарська слава. За місцем проживання характеризується позитивно.
Пом`якшуючі та обтяжуючі обставини в судовому засіданні не встановлені.
Враховуючи викладене, зокрема позицію сторони обвинувачення, відсутність пом`якшуючих та обтяжуючих обставин та дані про особу обвинуваченого, суд вважає, що для виправлення обвинуваченого і попередження вчинення ним нових злочинів, йому необхідно призначити покарання за ст. 191 ч. 2 КК України у вигляді позбавлення волі з позбавленням права займати посади.
Враховуючи позицію прокурора, враховуючи дані про особу обвинуваченого, відсутність обтяжуючих обставин, суд вважає, що мета покарання може бути досягнута без ізоляції обвинуваченого від суспільства, і вважає за можливе звільнити обвинуваченого від остаточного основного покарання на підставі ст. 75 КК України з випробуванням і покладенням на нього обов`язків, передбачених ст. 76 КК України.
Обговорюючи питання цивільного позову суд враховує наступні обставини.
Відповідно до ст. 326 КПК України, якщо в судове засідання не прибув цивільний позивач, його представник чи законний представник, суд залишає цивільний позов без розгляду, крім випадків, якщо від нього надійшло клопотання про розгляд позову за його відсутності або якщо обвинувачений чи цивільний відповідач повністю визнав пред`явлений позов. З врахуванням того, що цивільний позивач заяви про розгляд позову без його участі не подавав, а обмежився заявою про розгляд справи без його участі, а обвинувачений позов не визнав, то позовна заява повинна бути залишена без розгляду.
Долю речових доказів вирішити за правилами ст. 100 КПК України.
Судові витрати складають 7360 грн., які під час досудового розслідування затрачені на проведення судово економічної експертизи.
На підставі викладеного, керуючись ст. 373,374 КПК України,
У Х В А Л И В:
Визнати ОСОБА_8 винуватим у вчиненні кримінального злочину, передбаченого ст. 191 ч. 2 КК України та призначити йому покарання у вигляді трьох років позбавлення волі з позбавленням права займати в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах або організаціях, незалежно від форм власності посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих обов`язків строком на два роки.
Відповідно до ст. 75 КК України звільнити ОСОБА_8 від відбування призначеного покарання у вигляді позбавлення волі, з іспитовим строком на два роки, та зобов`язати його відповідно до п. п. 2, 3 ст. 76 КК України, не виїжджати за межі України на постійне проживання без дозволу кримінально-виконавчої інспекції; повідомляти кримінально-виконавчу інспекцію про зміну місця проживання та роботи.
Покарання у вигляді позбавлення ОСОБА_8 права займати в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на державних чи комунальних підприємствах, в установах або організаціях, незалежно від форм власності, посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих обов`язків строком на два виконувати самостійно.
Запобіжний захід ОСОБА_8 до набрання вироком законної сили не обирати.
Позов Донецького обласного відділення Фонду соціального захисту інвалідів до ОСОБА_8 про відшкодування матеріальної шкоди - залишити без розгляду.
Стягнути з ОСОБА_8 на користь державного бюджету витрати за проведення судово - економічної експертизи в сумі 7360 грн.
Арешт на майно ОСОБА_8 , а саме: однокімнатної квартири, яка розташована за адресою: АДРЕСА_1 ; двокімнатної квартири, яка розташована за адресою: АДРЕСА_2 ; автомобіля CHEVROLET TACUMA, реєстраційний номер НОМЕР_1 , номер двигуна НОМЕР_2 , номер кузову НОМЕР_3 , накладений ухвалою Індустріального районного суду м. Дніпропетровська від 09 серпня 2013 року не скасовувати.
Речові докази: настінний календар на 2013 рік з логотипами та адресами Міністерства соціальної політики України, Державної служби з питань інвалідів та ветеранів України, Промислового об`єднання Укпротез, та круглу печатку ВСГО Спілка шахтарів-інвалідів України (ЄДРПОУ 25337798) у пластмасовому корпусі коричнево-чорного кольору з написом Colop, Stamp, Mouse R40 зі штемпельною подушкою, повернути Всеукраїнській спілці громадських організацій Спілка шахтарів-інвалідів України за належністю; документи, копії документів, аркуші з записами та інші паперові носії інформації, вилучені в Донецькому обласному відділенні Фонду соціального захисту інвалідів, в Управлінні Державної казначейської служби у м. Донецьку Донецької області, у ПАТ КБ Приват Банк, у ОСОБА_33 та ОСОБА_8 , вказані у постанові про визнання речових доказів та приєднання їх до матеріалів кримінального провадження від 18 липня 2013 року зберігати у матеріалах кримінального провадження.
Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги на вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
На вирок може бути подана апеляційна скарга до апеляційного суду Дніпропетровської області через Павлоградський міськрайонний суд, протягом тридцяти діб з моменту його проголошення, а для осіб які перебувають під вартою, - в той же строк з моменту вручення копії вироку.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області |
Дата ухвалення рішення | 05.08.2015 |
Оприлюднено | 21.03.2023 |
Номер документу | 48195292 |
Судочинство | Кримінальне |
Кримінальне
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Щербина О. О.
Кримінальне
Павлоградський міськрайонний суд Дніпропетровської області
Щербина О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні