ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,
тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"04" серпня 2015 р.Справа № 922/3068/15
Господарський суд Харківської області у складі:
судді Доленчука Д.О.
при секретарі судового засідання Івахненко І.Г.
розглянувши справу
за позовом Прокурора Комінтернівського району м. Харкова в інтересах держави в особі Харківської міської ради, м. Харків 3-я особа на стороні позивача, що не заявляє самостійних вимог на предмет спору - Департамент земельних відносин Харківської міської ради, м. Харків до Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1, м. Харків про внесення змін до договору оренди землі за участю :
прокурора - Горгуль Н.В. за посвідченням № 016182 від 12.04.2013 р.
представника позивача - не з'явився
представника 3-ї особи на стороні позивача - не з'явився
представника відповідача - ОСОБА_2, ордер серії ХВ № 179000034 від 24.06.2015р.
ОСОБА_1
ВСТАНОВИВ:
Прокурор Комінтернівського району м. Харкова звернувся до господарського суду Харківської області з позовною заявою в інтересах держави в особі Харківської міської ради (позивач) до Фізичної особи - підприємця ОСОБА_1 (відповідач) згідно якої просить суд внести зміни до договору оренди землі від 02.02.2007 р., зареєстрованого у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" 05.03.2007 р., шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди землі в наступній редакції:
ДОДАТКОВА УГОДА
до договору оренди землі,
зареєстрованого "05" березня 2007 року за № 440767100015
у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр
державного земельного кадастру при Державному комітеті України
по земельних ресурсах"
"____"
Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 (Орендар) з другого боку, домовились про нижченаведене:
І. Відповідно до Податкового кодексу України, Закону України "Про оренду землі", рішення 25 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 03.07.2013 № 1209/13 "Про затвердження "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 26 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 25.09.2013 № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013", рішення 19 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 27.02.2008 № 41/08 "Про затвердження Положення про порядок визначення розміру орендної плати, плати за суперфіцій, земельний сервітут при наданні земельних ділянок у платне користування в місті Харкові" (з відповідними змінами та доповненнями), рішення 21 сесії Харківської міської ради 6 скликання від 19.12.2012 № 960/12 "Про Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові" пункти 5., 9. договору оренди землі, зареєстрованого "05" березня 2007 року за № 440767100015 змінити, доповнити пункт 2. словами і викласти у такій редакції:
"2. (редакція по договору). Кадастровий номер земельної ділянки 6310136900:09:001:0029".
"5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 856 від 30.10.2013 р. становить 1933462 грн. (один мільйон дев'ятсот тридцять три тисячі чотириста шістдесят дві гривні)."
" 9. Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 268/14 від 30.10.2013 на рік становить 8,4 % від її нормативної грошової оцінки і складає
162410,81 грн. (сто шістдесят дві тисячі чотириста десять гривень вісімдесят одна копійка), або в місяць - 13534,23 грн. (тринадцять тисяч п'ятсот тридцять чотири гривні двадцять три копійки)".
ІІ. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого "05" березня 2007 року за № 440767100015 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.
ОРЕНДОДАВЕЦЬ ОРЕНДАР
Харківська міська рада Фізична особа - підприємець
Харківської області ОСОБА_1
м. Харків, м-н Конституції, 7 АДРЕСА_1
ідентифікаційний код особи НОМЕР_1
В особі міського голови В особі фізичної особи - підприємця
/підпис/ / підпис/
Директор департаменту
Земельних відносин
Харківської міської ради
/ підпис/
В обґрунтування позовних вимог прокурор посилається на ст.ст. 13, 144 Конституції України, ст.ст. 12, 93, 125, 126, 189 та п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України, ст.ст. 15, 30 Закону України "Про оренду землі", ст.ст. 5, 13, 15, 21 Закону України "Про оцінку земель", ст.ст. 629, 649, 651, 653, 654, 792 ЦК України, ст.ст. 179, 188, 193 ГК України.
Прокурор та представники відповідача, через канцелярію господарського суду 04.08.2015 р. за вх.№ 31073, надали заяву про розгляд справи без застосування технічних засобів фіксації судового процесу. Дана заява не суперечить чинному законодавству, інтересам сторін, тому приймається судом та підлягає задоволенню.
Позивач та 3-я особа на стороні позивача в призначене судове засідання не з'явилися.
Представник позивача, через канцелярію господарського суду 31.07.2015 р. за вх.№ 30569, надав копії рішень ХМР згідно клопотання, які судом долучені до матеріалів справи.
Прокурор у судовому засіданні позовні вимоги підтримав у повному обсязі.
Відповідач та його представник у судовому засіданні проти задоволення позову заперечували.
Беручи до уваги, що відповідно до ст. 129 Конституції України основними засадами судочинства є, зокрема рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, та те, що відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України обов'язок доказування і подання доказів покладено на сторони, суд згідно за статтею 75 Господарського процесуального кодексу України розглядає справу за наявними матеріалами.
Суд, дослідивши матеріали справи, вислухавши пояснення прокурора, відповідача та його представника, встановив наступне.
02.02.2007 р. між Харківською міською радою (орендодавець - позивач) та Фізичною особою - підприємцем ОСОБА_1 (орендар - відповідач) був укладений договір оренди земельної ділянки (надалі - договір), відповідно до умов якого (п. 1. договору) орендодавець на підставі рішення XL сесії Харківської міської ради IV скликання від 28.09.2005 р. № 176/05 "Про надання фізичним та юридичним особам земельних ділянок для експлуатації об'єктів самочинного будівництва" надає, а орендар приймає в строкове платне користування земельну ділянку несільськогосподарського призначення - землі транспорту, яка знаходиться: АДРЕСА_2.
Зазначений договір оренди землі, з додатками (план земельної ділянки кадастровий НОМЕР_2; акт встановлення меж земельної ділянки на місцевості; акт приймання передачі земельної ділянки) було зареєстровано у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр ДЗК при Державному комітеті України по земельних ресурсах" в Державному реєстрі земель від 05.03.2007 р. за № 440767100015.
Відповідно до п.2. договору в оренду передавалася земельна ділянка загальною площею 0,1960, в т.ч.: під забудовою 0,0034 га, інших угідь 0,1926 га.
На земельній ділянці знаходиться об'єкт нерухомого майна - операторська (п.3. договору).
Згідно із п.5. договору, нормативна грошова оцінка земельної ділянки, становить:
- на період будівництва 114438,00 грн.;
- на період експлуатації 572192,00 грн.
Відповідно до п.9 договору орендна плата за земельну ділянку вноситься орендарем у грошовій формі на рахунок Державного казначейства у Харківській області. Розмір орендної плати в місяць за земельну ділянку становить:
- на період будівництва згідно з довідкою № 3959/06 від 09.08.2006 р.: 696,16 грн.,
- на період експлуатації згідно з довідкою № 3960/06 від 09.08.2006 р.: з 01.09.2007 року: 2298,30 грн.
Пунктом 13 договору були передбачені підстави для перегляду розміру орендної плати, серед яких, в тому числі, зміна розмірів земельного податку, підвищення цін і тарифів, у тому числі, внаслідок інфляції; в інших випадках передбачених законодавством.
Пунктом 16 договору визначено цільове призначення земельної ділянки - землі транспорту.
У відповідності до п. 36 договору зміна умов договору здійснюється у письмовій формі за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору спір розв'язується в судовому порядку.
Рішенням Харківської міської ради від 03.07.2013 р. №1209/13 затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року.
Згідно п. 1.1. вказаного рішення затверджено базову вартість одного квадратного метра земель міста Харкова у сумі 291,18 грн., яка отримана на підставі витрат на освоєння і облаштування території міста станом на 01.01.2013 та підлягає в подальшому індексації в порядку, встановленому законодавством України. Пунктом 2 рішення встановлено, що це рішення вводиться в дію з моменту оприлюднення в установленому порядку, а нормативна грошова оцінка земель міста Харкова станом на 01.01.2013 р. застосовується з 01 січня 2014 року.
Рішенням Харківської міської ради від 25.09.2013 р. № 1269/13 "Про затвердження "Порядку впровадження нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станам на 01.01.2013" встановлено (п. 2, п. 3), що плата за землю на підставі даних "Технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013" вводиться в дію з 01.01.2014 р. Зміни до договорів оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформлюються додатковою угодою до договору оренди землі згідно з Порядком оформлення договорів оренди землі у місті Харкові.
Пунктом 5 даного рішення Департамент земельних відносин Харківської міської ради зобов'язано попередити всіх землекористувачів (орендарів) земельних ділянок, реєстрація яких у Державному земельному кадастрі не здійснена, про необхідність приведення розміру плати за землю відповідно до вимог чинного законодавства.
Порядок оформлення договорів оренди землі у місті Харкові, затверджений рішенням Харківської міської ради від 29.12.2012 р. № 960/12, і згідно з пунктом 16.4 цього Порядку зміни до договору оренди землі, пов'язані зі зміною розміру орендної плати, оформляються додатковою угодою до договору оренди землі. Розмір орендної плати, передбачений договором оренди землі, підлягає перегляду у випадку, зокрема зміни нормативної грошової оцінки землі.
Згідно з п. 2 ст. 20, п. 3 ст. 23 Закону України "Про оцінку земель" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформлюються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Для приведення розміру орендної плати у відповідність до вимог чинного законодавства щодо нормативної грошової оцінки земель та укладення додаткової угоди до договору оренди землі Департаментом земельних відносин Харківської міської ради на адресу відповідача було направлено разом з листом-пропозицією від 04.12.2014 р. № 1860/0/30-14 проект додаткової угоди до договору оренди землі, в т.ч. щодо зміни розміру орендної плати через зміну грошової оцінки землі.
Згідно ст. 32 ГПК України доказами у справі є будь-які фактичні дані, на підставі яких господарський суд у визначеному законом порядку встановлює наявність чи відсутність обставин, на яких ґрунтуються вимоги і заперечення сторін, а також інші обставини, які мають значення для правильного вирішення господарського спору.
Відповідно до ст. 33 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Докази подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
Відповідно до ст. 34 ГПК України господарський суд приймає тільки ті докази, які мають значення для справи. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.
У відповідності до ст. 43 ГПК України, господарський суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному та об'єктивному розгляді в судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом. Ніякі докази не мають для господарського суду заздалегідь встановленої сили. Визнання однією стороною фактичних даних і обставин, якими інша сторона обґрунтовує свої вимоги або заперечення, для господарського суду не є обов'язковими.
Відповідно до частини 1 статті 13 Конституції України земля, її надра, атмосферне повітря, водні та інші природні ресурси, що знаходяться на території України, природні ресурси її континентального шельфу, виключної (морської) економічної зони є об'єктами права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених Конституцією України.
Відповідно до статті 12 Земельного кодексу України до повноважень міських рад у галузі земельних відносин на території міст належить: здійснення контролю за використанням та охороною земель комунальної власності, додержанням земельного та екологічного законодавства.
Згідно пункту 12 Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Земельна ділянка розташована в АДРЕСА_2 та знаходиться у підпорядкуванні Харківської міської ради.
З огляду на приписи статті 122 Земельного кодексу України вбачається, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.
У відповідності до статті 125 Земельного кодексу України право на оренду земельної ділянки виникає після укладення договору оренди і його державної реєстрації. Приступати до використання земельної ділянки до встановлення її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує право на неї, та державної реєстрації забороняється.
Згідно частини 2 статті 126 Земельного кодексу України право оренди землі оформляється договором, який реєструється відповідно до закону.
Загальні умови укладення договорів визначені статтею 179 Господарського кодексу України, частиною 3 якої, зокрема, передбачено, що укладення господарського договору є обов'язковим для сторін, у випадку, якщо існує пряма вказівка закону щодо обов'язковості укладання договору для певних категорій суб'єктів господарювання.
З приписів статті 2 Закону України "Про оренду землі" відносини, пов'язані з орендою землі регулюються Земельним кодексом України, Цивільним кодексом України, Законом України "Про оренду землі", іншими законами України та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до них, а також договором оренди землі.
У відповідності до пункту 1 частини 2 статті 11 Цивільного кодексу України договір - є підставою виникнення цивільних прав та обов'язків. Цивільні права і обов'язки виникають як з передбачених законом договорів, так і з договорів, не передбачених законом, але таких, що йому не суперечать.
Згідно статті 792 Цивільного кодексу України за договором найму (оренди) земельної ділянки наймодавець зобов'язується передати наймачеві земельну ділянку на встановлений договором строк у володіння та користування за плату. Відносини щодо найму (оренди) земельної ділянки регулюються законом.
Договір оренди землі - це договір за яким орендодавець зобов'язаний за плату передати орендареві земельну ділянку у володіння і користування на певний строк, а орендар зобов'язаний використовувати земельну ділянку відповідно до умов договору та вимог земельного законодавства (статті 13 Закону України "Про оренду землі").
Положення статті 626 Цивільного кодексу України передбачають, договір є підставою виникнення цивільних прав та обов'язків.
З урахуванням наведених положень чинного законодавства України суд прийшов до висновку про те, що взаємовідносини між позивачем та відповідачем щодо оренди землі врегульовані відповідним господарським договором - договором оренди, зареєстрованим в державному реєстрі. При цьому укладення цього договору є обов'язковим у разі використання відповідачем земельної ділянки за договором.
Відповідно до статті 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об'єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.
Статтею 21 Закону України "Про оренду землі" передбачено, що орендна плата за землю - це платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою.
Розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди землі (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Згідно статті 15 Закону України "Про оренду землі" та статті 284 Господарського кодексу України однією із істотних умов договору оренди землі є орендна плата із зазначенням її розміру, індексації, форм платежу, строків, порядку її внесення і перегляду та відповідальності за її несплату.
Згідно зі статтею 1 Закону України "Про оцінку земель" - нормативна грошова оцінка земельних ділянок - капіталізований рентний дохід із земельної ділянки, визначений за встановленими і затвердженими нормативами.
Відповідно до абзацу 5 статті 5 Закону України "Про оцінку земель", нормативна грошова оцінка земельних ділянок використовується для визначення розміру земельного податку та орендної плати за земельні ділянки державної і комунальної власності.
Тобто, нормативна грошова оцінка є основою для визначення розміру орендної плати, у зв'язки з чим зміна нормативно грошової оцінки земельної ділянки є підставою для перегляду розміру орендної плати.
Зі змісту статті 18 Закону України "Про оцінку земель" вбачається, що нормативна грошова оцінка земельних ділянок, розташованих у межах населених пунктів незалежно від їх цільового призначення, проводиться не рідше ніж один раз у 5 - 7 років.
Як встановлено у статтею 15 Закону України "Про оцінку земель" підставою для проведення оцінки земель є рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування.
Акти ради, сільського, селищного, міського голови, голови районної в місті ради, виконавчого комітету сільської, селищної, міської, районної у місті (у разі її створення) ради, прийняті в межах наданих їм повноважень, є обов'язковими для виконання всіма розташованими на відповідній території органами виконавчої влади, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами та організаціями, посадовими особами, а також громадянами, які постійно або тимчасово проживають на відповідній території (статті 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").
У разі прийняття уповноваженим органом рішення про внесення змін щодо ставок орендної плати за землю та затвердження нових коефіцієнтів, що використовуються для розрахунку орендної плати за земельні ділянки, такі обставини можуть бути не взяті судом до уваги лише у разі скасування такого рішення органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування в установленому законом порядку.
Рішення Харківської міської ради від 03.07.2013 № 1209/13 "Про затвердження технічної документації з нормативної грошової оцінки земель міста Харкова станом на 01.01.2013 року", яким затверджено технічну документацію з нормативної грошової оцінки землі станом на 01.01.2013 на момент розгляду справи є чинним.
Частиною 2 статті 648 Цивільного кодексу зміст договору, укладеного на підставі правового акта органу державної влади, органу влади Автономної Республіки Крим, органу місцевого самоврядування, обов'язкового для сторін (сторони) договору, має відповідати цьому акту.
Відповідно до статті 626 Цивільного кодексу України - договором є домовленість сторін, спрямована на встановлення, зміну або припинення цивільних прав та обов'язків.
Договір є двостороннім, якщо правами та обов'язками наділені обидві сторони договору.
Статтею 628 Цивільного кодексу України передбачено, що зміст договору становлять умови (пункти), визначені на розсуд сторін і погоджені ними, та умови, які є обов'язковими відповідно до актів цивільного законодавства.
Згідно з частиною 3 статті 6 Цивільного кодексу України сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов'язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.
Частиною 1 статті 651 Цивільного кодексу України передбачено, що зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. Договір може бути змінено або розірвано за рішенням суду на вимогу одної із сторін у разі істотного порушення договору другою стороною та в інших випадках, встановлених договором або законом.
Згідно зі статтею 30 Закону України "Про оренду землі" зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Статтею 632 Цивільного кодексу України передбачено, що ціна в договорі встановлюється за домовленістю сторін.
У випадках, встановлених законом, застосовуються ціни (тарифи, ставки тощо), які встановлюються уповноваженими органами державної влади або органами місцевого самоврядування.
Зміна ціни після укладення договору допускається лише у випадках і на умовах, встановлених договором або законом.
Зважаючи на наведені норми, підставою для внесення змін до договору оренди землі за рішенням суду на вимогу однієї із сторін є або істотне порушення умов договору, або наявність відповідного застереження в договорі щодо відповідних підстав для його зміни чи прямої вказівки в законі про необхідність внесення змін.
Орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності є регульованою ціною, рішенням органу місцевого самоврядування було змінено розміри нормативної грошової оцінки земель м. Харкова, у зв'язку з чим виникли обставини, передбачені пунктом 13 договору як підстава для обов'язкового перегляду (зміни) розміру орендної плати.
Суд враховує аналогічну правову позицію Верховного Суд України, яка викладена в його постановах від 06.12.2010 р. № 2-1/10068-2008 та від 27.12.2010 р. № 27/15-10 про те, що законодавча зміна розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності є підставою для перегляду розміру орендної плати, встановленої умовами договору оренди землі.
Ухилення орендаря від підписання додаткової угоди до договору оренди землі завдає значних збитків територіальній громаді міста Харкова у вигляді неодержаного доходу за користування земельною ділянкою комунальної власності.
Згідно зі статті 20 Закону України "Про оцінку земель" дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.
Суд зазначає, що витяг № 856 (№ 3811/08) від 30.10.2013 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки та розрахунок розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності, грошова оцінка якої проведена станом на 01.01.2013 р., № 268/14, не були у встановленому законом порядку оскаржені, а отже, відповідно до ст. 144 Конституції України та ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" є обов'язковим до виконання на всій території України.
Відповідно до витягу № 856 (№ 3811/08) від 30.10.2013 р. з технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки нормативна грошова оцінка земельної ділянки площею 1960 кв. по АДРЕСА_2 склала 1933462, 00 грн.
Відповідно до розрахунку розміру орендної плати за земельну ділянку комунальної власності, грошова оцінка якої проведена станом на 01.01.2013 р., № 268/14, розмір орендної плати за земельну ділянку площею 1960 кв. по АДРЕСА_2 складав: в рік - 162410,81 грн.; в місяць - 13534, 23 грн.
Також, позивачем був одержаний витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку (дата формування витягу 30.10.2013 р.).
Зважаючи на наведене, суд вважає, що позовні вимоги про внесення змін до договору оренди землі в частині розміру орендної плати через зміну грошової оцінки землі, які були запропоновані в додатковій угоді є обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.
При цьому суд зазначає, що в розділі 1 редакції додаткової угоди до договору оренди землі міститься перелік як законодавчих актів, так і нормативно-правових актів Харківської міської ради, що регулюють відповідні орендні правовідносини. Однак, включення таких законів та підзаконних актів в односторонньому порядку до тексту договору не відповідає загальним принципам укладення договорів, оскільки ані Законом України "Про оренду землі", ані інші правові норми не містять вимог щодо таких умов договору, як перелік законодавчих та підзаконних актів, і не визначають їх як обов'язкові. Крім того, сторони договору, не зважаючи на зазначення або не зазначення в ньому певних правових актів, повинні їх і без того беззастережно дотримуватися.
Крім того, суд зазначає, що позов складається з його підстав та предмету.
Під предметом позову розуміється певна матеріальна правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої позивач просить прийняти судове рішення.
Підставами позову є зазначені позивачем в позовній заяві обставини, якими він обґрунтовує свої матеріально-правові вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу.
На підставі викладеного суд приходить до висновку, що прокурором не доведено обставин, на які він посилається, як на підставу своїх позовних вимог в частині доповнення пункту 2 договору оренди землі.
За таких обставин позовні вимоги прокурора підлягають частковому задоволенню.
Враховуючи те, що відповідач є інвалідом ІІ групи, у зв'язку з чим він звільнений від сплати судового збору, витрати по сплаті судового збору по справі відповідно до ст. 49 господарського процесуального кодексу України не підлягають покладенню на відповідача.
На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 13, 129, 144 Конституції України, ст. 73 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", ст.ст. 1, 5, 15, 18, 20, 23 "Про оцінку земель", ст.ст. 2, 13, 21, 30 Закону України "Про оренду землі", ст.ст. 12, 122, 125, 126, 206 Земельного кодексу України, ст.ст. 179, 188 Господарського кодексу України, ст.ст. 6, 11, 626, 628, 632, 648, 651, 792 Цивільного кодексу України, ст.ст. 1, 4, 12, 22, 29, 32, 33, 34, 43, 49, 75, 82-85 Господарського процесуального кодексу України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Внести зміни до договору оренди землі від 02.02.2007 р., зареєстрованого у Харківській регіональній філії ДП "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" 05.03.2007 р., шляхом визнання укладеною додаткової угоди до договору оренди землі в наступній редакції:
ДОДАТКОВА УГОДА
до договору оренди землі,
зареєстрованого "05" березня 2007 року за № 440767100015
у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр
державного земельного кадастру при Державному комітеті України
по земельних ресурсах"
"____"
Харківська міська рада Харківської області (Орендодавець) в особі міського голови Кернеса Геннадія Адольфовича з одного боку та Фізична особа - підприємець ОСОБА_1 (Орендар) з другого боку, домовились про нижченаведене:
І. Пункти 5., 9. договору оренди землі, зареєстрованого "05" березня 2007 року за № 440767100015 змінити і викласти у такій редакції:
"5. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки відповідно до витягу з технічної документації № 856 від 30.10.2013 р. становить 1933462 грн. (один мільйон дев'ятсот тридцять три тисячі чотириста шістдесят дві гривні)."
"9. Розмір орендної плати за земельну ділянку згідно з розрахунком № 268/14 від 30.10.2013 на рік становить 8,4 % від її нормативної грошової оцінки і складає 162410,81 грн. (сто шістдесят дві тисячі чотириста десять гривень вісімдесят одна копійка), або в місяць - 13534,23 грн. (тринадцять тисяч п'ятсот тридцять чотири гривні двадцять три копійки)".
ІІ. Ця додаткова угода є невід'ємною частиною договору оренди землі, зареєстрованого "05" березня 2007 року за № 440767100015 у Харківській регіональній філії Державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах" і складена та підписана в трьох примірниках, один з яких залишається у органі, що провів їх державну реєстрацію, а два інших видаються сторонам по договору.
ОРЕНДОДАВЕЦЬ ОРЕНДАР
Харківська міська рада Фізична особа - підприємець
Харківської області ОСОБА_1
м. Харків, м-н Конституції, 7 АДРЕСА_1
ідентифікаційний код особи НОМЕР_1
В особі міського голови В особі фізичної особи - підприємця
/підпис/ / підпис/
Директор департаменту
Земельних відносин
Харківської міської ради
/ підпис/
В решті позову відмовити.
Повне рішення складено 10.06.2015 р.
Суддя Д.О. Доленчук
Суд | Господарський суд Харківської області |
Дата ухвалення рішення | 04.08.2015 |
Оприлюднено | 14.08.2015 |
Номер документу | 48217492 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Харківської області
Доленчук Д.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні