Ухвала
від 30.07.2015 по справі 2а/0270/5766/11
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

cpg1251

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

30 липня 2015 року м. Київ К/9991/29791/12

Вищий адміністративний суд України у складі колегії суддів:

головуючого Степашка О.І.

суддів: Островича С.Е.

Федорова М.О.

за участю:

секретаря судового засідання Чайки О.С.

представника позивача Куліша В.П.

розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу Козятинської об'єднаної державної податкової інспекції Вінницької області

на постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 30.01.2012

та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 03.04.2012

у справі № 2а/0270/5766/11

за позовом Дочірнього сільськогосподарського рибоводного підприємства «Пиківський рибцех» ПрАТ «СП «Вінницярибгосп»

до Козятинської об'єднаної державної податкової інспекції Вінницької області

про визнання протиправним та скасування рішення

ВСТАНОВИВ:

Дочірнє сільськогосподарське рибоводне підприємство «Пиківський рибцех» ПрАТ «СП «Вінницярибгосп» (далі по тексту - позивач, ДСРП «Пиківський рибцех» ПрАТ «СП «Вінницярибгосп») звернулось до суду з позовом до Козятинської об'єднаної державної податкової інспекції Вінницької області (далі по тексту - відповідач, Козятинська ОДПІ Вінницької області) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 04.11.2011 №0000013500.

Постановою Вінницького окружного адміністративного суду від 30.01.2012, яка залишена без змін ухвалою Вінницького апеляційного адміністративного суду від 03.04.2012, позов задоволено у повному обсязі.

В касаційній скарзі відповідач просить скасувати рішення судів першої та апеляційної інстанцій і прийняти нове рішення, яким відмовити в задоволенні позову, посилаючись на порушення судами норм матеріального та процесуального права.

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що згідно свідоцтв №100165484 та №100349076 позивач з 01.01.2009 зареєстроване як суб'єкт спеціального режиму оподаткування податком на додану вартість.

Згідно із статутом, ДСРП «Пиківський рибцех» ПрАТ «СП «Вінницярибгосп» є повним правонаступником за всіма правами та обов'язками ДСРП «Пиківський рибцех» СВАТ «Вінницярибгосп» внаслідок реорганізації, шляхом перетворення СВАТ «Вінницярибгосп» у ПрАТ «СП «Вінницярибгосп».

Працівниками державної податкової адміністрації у Вінницькій області, згідно направлень №213/35 та №214/35 від 29.09.2011, в період з 29.09.2011 по 12.10.2011, проведено позапланову виїзну документальну перевірку ДСРП «Пиківський рибцех» ПрАТ «СП «Вінницярибгосп» з питань отримання вимог податкового, валютного ті іншого законодавства за період з 01.07.2008 по 30.06.2011, за результатами якої складено акт від 19.10.2011 №111/35-30/24899838.

В акті перевірки зазначено порушення позивачем вимог п. 4.1 ст. 4 , п. 7.3, пп. 7.4.1 п. 7.4, п. 7.5, пп. 7.7.1 п. 7.1 ст. 7 , п. 8-1.1, п. 8-1.2, п. 8-1.6 ст. 8-1 Закону України «Про податок на додану вартість» .

Даний висновок податковим органом зроблений в зв'язку з тим, що ДСРП «Пиківський рибцех» ПрАТ «СП «Вінницярибгосп», не маючи власних або орендованих потужностей, неправомірно використовувало спеціальний режим оподаткування, оскільки видані на ім'я «Пиківського виробничого рибцеху» об'єднання «Вінницярибгосп» державні акти не надають права використання земель водного фонду для ДСРП «Пиківський рибцех» ПрАТ «СП «Вінницярибгосп». Як зазначено в акті перевірки, у статуті підприємства наявні відомості про правонаступництво ДСРП «Пиківський рибцех» ПрАТ «СП «Вінницярибгосп» прав та обов'язків «Пиківського виробничого рибцеху» об'єднання «Вінницярибгосп», разом з тим, перехід прав і обов'язків у відповідності до норм Цивільного кодексу України повинен відбутись не тільки змінами у статуті, але й переоформленням всіх юридичних документів, в тому числі права на земельні ділянки, що не було зроблено підприємством.

На підставі висновків акту перевірки відповідачем прийнято податкове повідомлення-рішення від 04.11.2011 №0000013500, яким позивачу визначено податкові зобов'язання із сплати податку на додану вартість в сумі 1570847,00 грн., з яких 1364183,00 грн. - основний платіж, 206664,00 грн. - штрафні (фінансові) санкції.

Задовольняючи позовні вимоги суди попередніх інстанцій виходили з наступного, з чим погоджується суд касаційної інстанції.

Відповідно до п. 8-1.1. ст. 8-1 Закону України «Про податок на додану вартість» , діючого на момент виникнення спірних правовідносин, резидент, який провадить підприємницьку діяльність у сфері сільського і лісового господарства та рибальства та відповідає критеріям, встановленим у пункті 8-1.6 цієї статті (далі по тексту - сільськогосподарське підприємство), може обрати спеціальний режим оподаткування.

Згідно п. 8-1.6. ст. 8-1 Закону України «Про податок на додану вартість» сільськогосподарським вважається підприємство, основною діяльністю якого є поставка вироблених (наданих) ним сільськогосподарських товарів (послуг) на власних або орендованих виробничих потужностях, а також на давальницьких умовах, в якій питома вага вартості сільськогосподарських товарів (послуг) становить не менше 75 відсотків вартості всіх товарів (послуг), поставлених протягом попередніх дванадцяти послідовних звітних податкових періодів сукупно.

За приписами п. 8-1.2. ст. 8-1 Закону України «Про податок на додану вартість» згідно із спеціальним режимом оподаткування сума податку на додану вартість, нарахована сільськогосподарським підприємством на вартість поставлених ним сільськогосподарських товарів (послуг), не підлягає сплаті до бюджету та повністю залишається у розпорядженні такого сільськогосподарського підприємства для відшкодування суми податку, сплаченої (нарахованої) постачальнику на вартість виробничих факторів, а за наявності залишку такої суми податку - для інших виробничих цілей.

Судами встановлено, що для здійснення господарської діяльності по веденню рибного господарства та подальшої реалізації вирощеної та виробленої продукції ДСРП «Пиківський рибцех» ПрАТ «СП «Вінницярибгосп» використовує земельні ділянки водного фонду, надані у постійне користування «Пиківському виробничому рибцеху» об'єднання «Вінницярибгосп», згідно державних актів на право постійного користування землею серії І-ВН №000154 виданого Комунарівською сільською радою 15.02.1996, серії ІІ-ВН №001735 виданого Писарівською сільською радою 27.02.1996, серії І-ВН №000212 виданого Кривошиївською сільською радою 20.05.1996, серії І-ВН №000159 виданого Байківською сільською радою 06.02.1996, серії ІІ-ВН №001734 виданого Глинською сільською радою 16.02.1996, серії ІІ-ВН №000333 виданого Іванівською сільською радою без зазначення дати, серії І-ВН №000196 виданого Жигалівською сільською радою 23.04.1996, серії І-ВН №000544 виданого Пиківською сільською радою 25.04.1996.

Згідно із ст. 7 Земельного кодексу України 1992 року, який діяв на час видачі вказаних вище державних актів у 1996 році, у постійне користування земля надається Радами народних депутатів із земель, що перебувають у державній власності, зокрема: сільськогосподарським підприємствам і організаціям.

На час дії Земельного кодексу України 1992 року сільськогосподарські підприємства мали право постійного користування земельною ділянкою.

З моменту видачі державних актів на право постійного користування землею ДСРП «Пиківський рибцех» СВАТ «Вінницярибгосп», як сільськогосподарське підприємство, набуло права постійного користування земельними ділянками, що розташовані на території Комунарівської, Писарівської, Кривошиївської, Байківської, Глинської, Іванівської, Жигалівської та Пиківської сільських рад.

Згідно статуту, ДСРП «Пиківський рибцех» ПрАТ «СП «Вінницярибгосп» є повним правонаступником зі всіма правами та обов'язками ДСРП «Пиківський рибцех» СВАТ «Вінницярибгосп», в тому числі майнових прав і обов'язків з дебіторською та кредиторською заборгованостями.

Відповідно до ст. 108 Цивільного кодексу України (далі по тексту - ЦК України) перетворення юридичної особи є зміна її організаційно-правової форми. У разі перетворення до нової юридичної особи переходять усе майно, усі права та обов'язки попередньої юридичної особи.

Оскільки ДСРП «Пиківський рибцех» ПрАТ «СП «Вінницярибгосп» є правонаступником ДСРП «Пиківський рибцех» СВАТ «Вінницярибгосп», то в силу ст. 108 ЦК України до них перейшли всі права цього підприємства, в тому числі і право постійного користування земельними ділянками водного фонду на підставі вказаних вище державних актів на право постійного користування землею, так як на момент перетворення юридичної особи, згідно діючого на той час Земельного кодексу України , сільськогосподарські підприємства мали право постійного користування земельною ділянкою.

Частиною 2 ст. 92 Земельного кодексу України , який набрав чинності з 01.01.2002, встановлено, що права постійного користування земельною ділянкою із земель державної та комунальної власності набувають: підприємства, установи та організації, що належать до державної та комунальної власності; громадські організації інвалідів України, їх підприємства (об'єднання), установи та організації.

Отже, колегія суддів погоджується з висновками судів попередніх інстанцій, що позивач як сільськогосподарське підприємство, правомірно користувався спеціальним режимом оподаткування податком на додану вартість.

За таких обставин та з урахуванням вимог ч. 3 ст. 2, ч. 2 ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України, суди дійшли обґрунтованого висновку щодо наявності підстав для задоволення позову.

Враховуючи викладене, Вищий адміністративний суд України дійшов висновку про те, що судами попередніх інстанцій належним чином з'ясовані обставини справи та надано їм відповідну правову оцінку. Порушень норм матеріального та процесуального права, які могли призвести до зміни чи скасування рішень судів попередніх інстанцій не встановлено.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 221, 223, 224, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

УХВАЛИВ:

Касаційну скаргу Козятинської об'єднаної державної податкової інспекції Вінницької області залишити без задоволення.

Постанову Вінницького окружного адміністративного суду від 30.01.2012 та ухвалу Вінницького апеляційного адміністративного суду від 03.04.2012 залишити без змін.

Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення та може бути переглянута Верховним Судом України у випадках, встановлених Кодексом адміністративного судочинства України.

Головуючий (підпис)О.І. Степашко Судді (підпис)С.Е. Острович (підпис)М.О. Федоров

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення30.07.2015
Оприлюднено17.08.2015
Номер документу48368182
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а/0270/5766/11

Ухвала від 30.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 30.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 29.12.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 29.12.2011

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

Ухвала від 20.07.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Степашко О.І.

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 21.02.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Ухвала від 03.04.2012

Адміністративне

Вінницький апеляційний адміністративний суд

Залімський І. Г.

Постанова від 30.01.2012

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Альчук Максим Петрович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні