Постанова
від 16.02.2010 по справі 2а-31/2010
ТОМАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2а-31/2010 ПОСТАНОВА

іменем України

16.02.2010 року cмт. Томаківка Дніпропетровської області

Томаківський районний суд Дніпропетровської області у складі: головуючого судді -Омеко М.В., при секретарі - Наливка Н.П.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду сел. Томаківка адміністративну справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Томаківському районі Дніпропетровської області про про стягнення недоплаченої щомісячної державної доплати та поновлення пропущенного строку, -

В С Т А Н О В И В :

Позивач ОСОБА_1 звернувся до суду з позовом до відповідача ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Томаківському районі про стягнення недоплаченої щомісячної державної доплати та поновлення пропущенного строку, як дитині війни.

Свої позовні вимоги позивач обгрунтовує тим, що він ІНФОРМАЦІЯ_1, тому є пенсіонером за віком та згідно положень ст. 1 Закону України „Про соціальний захист дітей війниВ» є дитиною війни. Позивач зазначає, що відповідно до ст. 6 вказаного закону з 01 січня 2006 року йому повинна була виплачуватися щомісячна грошова допомога у вигляді надбавки до пенсії в розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком, про що він дізнався з публікації в газеті „Голос Україна за № 66 (4566) від 11.04.2009 року, у зв'язку з чим з метою відновлення свого порушеного права, він звернувся із заявою до відповідача з проханням нарахувати і виплатити відповідні кошти за відповідний період, на що йому було відмовлено.

Рішенням № 6-рп\2007 Конституційного Суду України від 09.07.2007 року визнано неконституційними положення Закону України „Про державний бюджет України на 2007 рікВ» , зокрема п. 12 ст. 71, яка призупиняє дію ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війниВ» по виплаті дітям війни 30% надбавки до пенсії. Так само з порушенням Конституції внесено зміни до ст.ст. 5,6 Закону в результаті прийняття Закону „Про Державний бюджет України на 2008 рікВ» внаслідок чого відповідна надбавка також не виплачувалась протягом 2008 року, що підтверджено рішенням Конституційного суду від 22.05.2008 року за № 10-рп/2008, визнавши неконституційним п. 41 Закону України „Про Державний бюджет України на 2008 рікВ» .

При цьому позивач зазначає, що статтею 22 Конституції України передбачено, що при прийнятті інших або нових законів, або внесення змін до чинних законів, не допускається звуження змісту та обсягу існуючих прав та свобод.

Мінімальна пенсія за віком відповідно до ст. 28 Закону України „Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхуванняВ» встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Згідно Закону України „Про державний бюджет України на 2006 рікВ» прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, становить з 01 січня - 350 грн., з 01 квітня - 359 грн., з 01 жовтня - 366 грн.

Згідно Закону України „Про державний бюджет України на 2007 рікВ» прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність, становить з 01 січня - 380 грн., з 01 квітня - 406 грн., з 01 жовтня - 411 грн.

Згідно Закону України „Про державний бюджет на 2008 рікВ» прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність становить з 1 січня - 470 грн., з 1 квітня - 481 грн., з 1 липня -482 грн., з 1 жовтня - 498 грн.

Сума невиплаченої 30% надбавки до пенсії підтверджується листом відповідача у якому зазначено, що йому у 2008 році нарахована та виплачена лише 10% від прожиткового мінімуму, а саме щомісяця протягом першого кварталу 2008 року по 47 грн., протягом другого кварталу - по 48,10 грн., у третьому - по 48,20 грн., у четвертому - по 49,80 грн., в сього - 579,30 грн.

Позивач зазначає, що розмір не виплачено відповідачем йому державної соціальної допомоги з 01.01.2006 року по 31.12.2008 року становить загальну суму 2733,30 грн. + 2383,80 грн. = 5117,10 грн., яка відповідно до абзацу 1 п.2 Порядку індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1078 від 17.07.2003 року підлягає індексації у зв'язку з ростом споживчих цін та інфляцією протягом вказаного вище періоду.

Згідно ч.2 ст. 46 Закону України „Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхуванняВ» , пенсія з урахуванням 30% надбавки, що не отримана ним з вини відповідача, повинна виплачуватися за минулий час без обмеження будь-яким строком із нарахуванням компенсації втрати частини доходів відповідно до положень Закону України „Про індексацію грошових доходів населенняВ» за № 1282-ХІІ від 03.07.1991 року згідно вищезазначеного порядку.

Позивач також зазначає, що йому не виплачено розмір індексації внаслідок невиплаченої йому надбавки до пенсії.

В судовому засіданні позивач підтримав свої позовні вимоги і просить суд задовольнити їх в повному обсязі, відновивши строк для звернення до суду.

Представник відповідача проти позову заперечує через повну його безпідставність не заперечивши проти відновлення позивачу строку для звернення до суду.

Суд, розглянувши матеріали даної справи, заслухавши сторони, вважає, що даний позов підлягає частковому задоволенню з наступних підстав.

Підлягає задоволенню вимога позивача про відновлення строку звернення до суду, враховуючи пояснення ОСОБА_1 та згоду представника відповідача.

Закон України „Про соціальний захист дітей війниВ» набув чинності з 01 січня 2006 року.

Позивач по справі, ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_2 є громадянином України і відповідно до ст.1 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» набув статусу дитини війни та відповідно до ст.6 даного Закону має право на підвищення пенсії на 30 % мінімальної пенсії за віком.

Відповідно до вимог ст.110 Закону України «Про Державний бюджет України на 2006 рік» від 20.12.2005 року із змінами, внесеними 19.01.2006 року зазначене підвищення в 2006 році повинно було запроваджуватись поетапно за результатами виконання бюджету у першому півріччі згідно з порядком, який мав бути визначений Кабінетом Міністрів України та погоджений Комітетом Верховної Ради України з питань бюджету. Оскільки Кабінет Міністрів в 2006 році так і не визначив порядку виплати 30% надбавки до пенсії «дітям війни», то вимоги позивача, щодо 2006 року задоволенню не підлягають.

На 2007 рік статтю 6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» зупинено згідно пункту 12 ст.71 Закону України від 19.12.2006 року № 489-V з урахуванням статті 111 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік» № 489-V від 19.12.2006 року, згідно якої підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, яка виплачується замість пенсії, відповідно до ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни» виплачується особам, які є інвалідами (крім тих, на яких поширюється дія Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту»), у розмірі 50% від розміру надбавки, встановленої для учасників війни». Однак Рішенням Конституційного суду України № 6-рп/2007 від 09.07.2007 року визнано таким, що не відповідає Конституції України положення п.12 ст.71 Закону України «Про Державний бюджет України на 2007 рік», щодо зупинення дії на 2007 рік ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни».

Таким чином по 2007 року підлягають задоволенню позовні вимоги за період з 09.07.2007 року по 31.12.2007 року в частині виплати позивачу державної соціальної допомоги згідно вимог ст.6 Закону України «Про соціальний захист дітей війни», тобто з часу прийняття Конституційним Судом вищевказаного рішення.

Згідно ст. 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» мінімальна пенсія за віком встановлюється у розмірі прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

Положення ст. 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» не є перешкодою для застосування даної величини (мінімального розміру пенсії за віком) донарахування інших пенсій чи доплат, пов'язаних з мінімальною пенсією за віком, оскільки чинним законодавством не встановлено іншого, крім передбаченого частиною першою статті, мінімального розміру для пенсії за віком.

Так, згідно з частиною 1 ст. 62 Закону України „Про Державний бюджет України на 2007 рікВ» прожитковий мінімум для осіб, які втратили працездатність на 2007 рік, становить з 01 квітня - 406 гривень, та з 01 жовтня - 411 гривень.

Відносно вимог позивача по виплатам за 2008 рік то відповідно до п.п. 41 розділу 2 Закону України „Про Державний бюджет на 2008 рік та внесення змін до деяких законодавчих актів УкраїниВ» текст статті 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війниВ» викладено в наступній редакції: „дітям війни (крім тих, на яких поширюється дія Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захистуВ» ) до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, виплачується підвищення у розмірі надбавки, встановленої для учасників війни. Ветеранам війни, які мають право на отримання підвищення до пенсії або щомісячного довічного грошового утримання чи державної соціальної допомоги, що виплачується замість пенсії, відповідно до цього Закону та Закону України „Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захистуВ» дану підвищення провадиться за їх вибором згідно з одним із законівВ» .

Рішенням Конституційного Суду України від 22 травня 2008 року за № 10-рп/2008 року визнано неконституційними положення п.п. 41 розділу 2 Закону України „Про Державний бюджет на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів УкраїниВ» щодо викладення положень ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війниВ» в новій редакції. І таким чином, було відновлено дію ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війниВ» .

Тому відповідач повинен був робити перерахунок пенсії тільки з 22 травня 2008 року.

Враховуючи вищенаведене суд вважає бездіяльність відповідача протиправною щодо нездійснення перерахунку та виплати позивачу підвищення пенсії відповідно до ст.6 Закону України „Про соціальний захист дітей війни за періоди з 22 травня по 31 грудня 2008 року, розмірі 30 % мінімальної пенсії за віком з урахуванням фактично виплачених сум.

Позовні вимоги по 2009 року про незаконність дій відповідача задоволенню не підлягають, оскільки ст. ст. 54, 71 Закону України від 26.12.2008р. № 835-VI "Про Державний бюджет України на 2009 рік" та Постанова Кабінету Міністрів України від 28.05.2008, № 530 "Деякі питання соціального захисту окремих категорій громадян", до теперішнього часу не визнані не конституційними, тому виплата підвищення до пенсії позивачеві в 2009 році, як дитині війни, в розмірі, передбаченому Постановою Кабінету Міністрів України від 28.05.2008, № 530 є правомірною.

Посилання відповідача на відсутність коштів, як на причину невиконання своїх зобов'язань судом не приймається до уваги, оскільки реалізація особою права, яке пов'язано з отриманням бюджетних коштів, яке базується на спеціальних та чинних на час виникнення спірних правовідносин нормативно-правових актів національного законодавства, не може бути поставлена у залежність від бюджетних асигнувань.

Щодо вимог про стягнення з відповідача щомісячної державної соціальної допомоги з урахуванням індексації суд дійшов висновку, що позов в цій частині не підлягає задоволенню відповідно до п.3 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України „Про затвердження Порядку проведення індексації грошових доходів населенняВ» № 1078 від 17.07.2003 року, оскільки соціальні виплати, які визначаються залежно від прожиткового мінімуму, в т.ч. пенсії, обчислені з урахуванням абзацу першого ч.1 ст. 28 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» не відносяться до об'єктів індексації, визначених у п.2 цього Порядку.

Пенсійний фонд України діє відповідно до Положення „Про Пенсійний фонд УкраїниВ» і здійснює свої повноваження на підставі п.15 зазначеного положення через створені в установленому порядку територіальні управління. Відповідно до Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» рішення щодо призначення донарахування перерахунку пенсії приймаються територіальними органами Пенсійного фонду України за місцем проживання пенсіонерів. Таким чином, обов'язок по нарахуванню та виплаті доплати до пенсії позивача, передбаченої ст. 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війниВ» покладено на відповідні територіальні управління за місцем проживання позивача, що є підтвердженням того, що ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Томаківському районі Дніпропетровської області є належним відповідачем по даній справі.

З огляду на положення статей 21, 105, 162 КАС адміністративний позов може містити вимоги щодо визнання незаконними рішення, дії чи бездіяльність відповідача, зобов'язання його вчинити певні дії, відшкодувати шкоджу, заподіяну незаконними рішеннями, дією або бездіяльністю. Оскільки відповідач порушив норми права, які регулюють спірні правовідносини, тому суд такі дії повинен визнати незаконними і зобов'язати відповідача провести нарахування та виплату належних сум відповідно до закону, а не ухвалювати рішення про стягнення конкретних сум.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 2,4, 5, 7, 9, 11, 12, 14, 69-71, 94, 99, 100, 102, 159-163, 167 КАС України, ст.ст. 2,3,6 Закону України „Про соціальний захист дітей війниВ» , Рішенням Конституційного Суду України від 09.07.2007 року № 6-рп/2007, Рішенням Конституційного суду України від 22 травня 2008 року № 10-рп/2008, ст. ст. 28, 46 Закону України „Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхуванняВ» , суд -

ПОСТАНОВИВ :

Адміністративний позов ОСОБА_1 до ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Томаківському районі Дніпропетровської області про стягнення недоплаченої щомісячної державної доплати та поновлення пропущенного строку - задовольнити частково.

Поновити ОСОБА_1 пропущений строк для звернення до суду за захистом прав.

Зобов'язати ОСОБА_2 Пенсійного фонду України в Томаківському районі Дніпропетровської області (53500, смт.Томаківка Томаківського району Дніпропетровської області, вул.Леніна, 10) здійснити нарахування та забезпечити виплату ОСОБА_1 підвищення пенсії відповідно до статті 6 Закону України „Про соціальний захист дітей війниВ» , ч. 1 ст. 28 Закону України "Про загальнообов'язкове пенсійне страхування" за період з 09 липня 2007 року по 31 грудня 2007 року, та за період з 22 травня 2008 року по 31 грудня 2008 року у розмірі 30 відсотків мінімальної пенсії за віком з урахуванням різниці, яка була виплачена у вказані періоди.

В решті позову відмовити.

Стягнути з Державного бюджету України на користь позивача витрати зі сплати судового збору у розмірі 3 грн. 40 коп.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду може бути подана протягом десяти днів з дня її проголошення.

Апеляційна скарга на постанову суду може бути подана протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження до адміністративного апеляційного суду Дніпропетровської області через Томаківський районний суд, або в порядку ч.5 ст. 186 КАС України.

Суддя : М.В. Омеко

СудТомаківський районний суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення16.02.2010
Оприлюднено20.08.2015
Номер документу48500047
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-31/2010

Ухвала від 02.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Ухвала від 05.01.2018

Адміністративне

Верховний Суд

Стародуб О.П.

Ухвала від 11.12.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 29.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Постанова від 25.03.2010

Адміністративне

Шосткинський міськрайонний суд Сумської області

Стародубцева Л. О.

Ухвала від 14.11.2017

Адміністративне

Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд

Лукманова О.М.

Ухвала від 19.08.2010

Адміністративне

Городоцький районний суд Львівської області

Струс Л. Б.

Постанова від 10.02.2010

Адміністративне

Бориславський міський суд Львівської області

Посисень Л. М.

Постанова від 05.01.2010

Адміністративне

Снятинський районний суд Івано-Франківської області

Калиновський М.М. М. М.

Постанова від 16.02.2010

Адміністративне

Томаківський районний суд Дніпропетровської області

Омеко М. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні