ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"16" березня 2011 р. Справа № 2a-705/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Панікара І.В.
при секретарі Богусевич А.С.
за участю сторін:
представника позивача: ОСОБА_1,
представника відповідача: не з'явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: Приватного підприємства "Боден"
до відповідача: управління Пенсійного фонду України в Долинському районі
про визнання протиправними дій та зобов'язання вчинення дій,-
ВСТАНОВИВ:
25.02.2011 року приватне підприємство В«БоденВ» (надалі- позивач) звернулося з адміністративним позовом до управління Пенсійного фонду України в Долинському районі (надалі - відповідач) про визнання протиправними дій та зобов’язання вчинення дій.
Позовні вимоги мотивовані тим, що внаслідок відрахувань до управління Пенсійного фонду України в Долинському районі 42% від сум сплаченого позивачем єдиного податку в 2010 році утворилася переплата по страховим внескам у сумі 12490, 80 грн., внаслідок чого відповідно до. п. 13 ст. 20 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" надмірно сплачені суми страхових внесків підлягають поверненню позивачеві. Позивач зазначив, що зверталися до управління Пенсійного фонду України Долинського району із заявою про повернення вищевказаних сум, проте до цього часу надмірно сплачені страхові внески йому не повернуто.
Представник позивача позовні вимоги підтримав з підстав викладених в позовні заяві. Суду пояснив, що станом на момент розгляду справи, відповідачем заборгованості не погашено. Просив суд позов задовольнити повністю.
Представник відповідача в судове засідання не з’явився, однак на адресу суду направив заперечення проти позову, в якому вказав, що ні Законом України В«Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування В» , ні ОСОБА_2 Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємства" не передбачено, шо суми коштів, сплачені в складі єдиного податку мають бути поверненні на рахунок платника. Просив повністю відмовити в задоволенні позову.
Розглянувши матеріали адміністративного позову, заслухавши пояснення представника позивача, ознайомившись із письмовими запереченнями відповідача, дослідивши наявні в матеріалах справи докази, суд прийшов до висновку, що позов підлягає до задоволення з наступних підстав.
Статтею 1 Закону України В«Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхуванняВ» №1058-ІV від 09.07.2003 р. визначено, що страховими внесками є кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов’язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше, а також кошти, сплачені на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону. Частиною 2 статті 5 Закону передбачено, що виключно цим Законом визначається порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками.
Відповідно до п.1 ч. 1 ст. 14 вищевказаного Закону страхувальниками відповідно до цього Закону є роботодавці: підприємства, установи і організації, створені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, об'єднання громадян, профспілки, політичні партії (у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ, організацій, об'єднань громадян, профспілок, політичних партій, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами), фізичні особи - суб'єкти підприємницької діяльності та інші особи ( включаючи юридичних та фізичних осіб - суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали особливий спосіб оподаткування (фіксований податок, єдиний податок, фіксований сільськогосподарський податок ) , які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, або за договорами цивільно-правового характеру, - для осіб, зазначених у пунктах 1, 10, 15 статті 11 цього Закону.
Приписами частини 3 статті 18 вказаного Закону страхові внески є цільовим загальнообов’язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.
Розміри відсотків, які підлягають відрахуванню з сум єдиного податку, порядок і строк їх перерахування чітко визначені ОСОБА_2 Президента України "Про спрощену систему систему оподаткування, обліку та звітності суб"єктів малого підприємства" пунктом 2 якого передбачено, що суб'єкт підприємницької діяльності - фізична особа сплачує єдиний податок щомісяця не пізніше 20 числа наступного місяця на окремий рахунок відділень Державного казначейства України. Відділення Державного казначейства України наступного дня після надходження коштів перераховують суми єдиного податку у таких розмірах: до місцевого бюджету - 43 відсотки; до Пенсійного фонду України - 42 відсотки ; на обов'язкове соціальне страхування - 15 відсотків (у тому числі до Державного фонду сприяння зайнятості населення - 4 відсотки) для відшкодування витрат, які здійснюються відповідно до законодавства у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності, а також витрат, зумовлених народженням та похованням.
Аналіз наведених положень ОСОБА_2 свідчить про те, що позивач не бере участі в розподілі чи визначенні розміру відрахувань перерахованої ним до держказначейства суми єдиного податку. ОСОБА_2 або іншими нормативними актами не встановлено підстав та порядку зменшення розміру суми відрахування з єдиного податку, перерахованого суб'єктом підприємницької діяльності до держказначейства, а позивач не наділений повноваженнями по здійсненню контролю за перерахованими грошовими коштами.
За 2010 рік зі сплачених позивачем сум єдиного податку Державним казначейством були здійснені відрахування до УПФ Долинського за ставкою 42% відповідно до ОСОБА_2 Президента України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва", що, призвело до утворення переплати, розмір якої на час розгляду даної справи становить 12490,80 грн.
Судом встановлено, що приватне підприємство В«БоденВ» зареєстроване як юридична особа Долинською районною державною адміністрацією Івано-Франківської області 06.07.2010 року.
Позивач звернувся до управління Пенсійного фонду України в Долинському районі з проханням повернути переплату по страховим внескам.
У відповідь на вищевказане звернення від Управління Пенсійного фонду України в Долинському районі надійшов лист № 10930/04 від 20.12.2010 року, яким позивача було повідомлено, що суми надміру сплачених страхових внесків повертаються платнику на рахунок якщо частина єдиного податку сплачена за найманих працівників, а не загальна сума відщеплення. Водночас, як стверджує сам відповідач та підтверджує позивач в 2010 році праця найманих працівників не використовувалася.
Як вбачається з матеріалів справи, 01.01.2011 року проведено звірення розрахунків, де в акті звірення розрахунків за № 23-3 вказано, що переплата становить 12490,80 гривень.
Відповідно до п.11.17 Інструкції Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внескі на загальнообов’язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду україни, суми надміру сплачених чи помилково сплачених страхових внесків та інших платежів (в тому числі частина єдиного та фіксованого податків, що надходить за найманих працівників суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали відповідний особливий спосіб оподаткування) повертаються страхувальникам або за їх згодою зараховуються в рахунок майбутніх платежів страхових внесків.
З аналізу вказаної норми вбачається, що повернення або зарахування в рахунок майбутніх платежів страхових внесків здійснюється лише щодо:
1) надміру сплачених страхових внесків та інших платежів (в тому числі частина єдиного та фіксованого податків, що надходить за найманих працівників суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали відповідний особливий спосіб оподаткування);
2) помилково сплачених страхових внесків та інших платежів (в тому числі частина єдиного та фіксованого податків, що надходить за найманих працівників суб'єктів підприємницької діяльності, які обрали відповідний особливий спосіб оподаткування).
З урахуванням наведеного, за умов коли кошти у сумі 12490,80 грн. поступили на рахунки відповідача саме як, частина єдиного податку в рахунок сплати страхових внесків за найманих працівників, яких у позивача в 2010 році не працювало, а відповідачем обмежено його право на повернення таких коштів, на переконання суду такі дії відповідача слід визнати протиправними та зобов"язати його повернути надміру сплачені кошти позивачу.
Враховуючи вищевикладене, на підставі статті 124 Конституції України, керуючись статтями 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати дії управління Пенсійного фонду України в Долинському районі, щодо неповернення ПП "Боден" суми переплати страхових внесків в розмірі 12490,8 грн., протиправними. Зобов"язати управління Пенсійного фонду України в Долинському районі повернути суму переплати страхових внесків в сумі 12490,8 (дванадцять тисяч чотириста дев'яносто гривень вісімдесят копійок) стягнути в користь ПП "Боден" з державного бюджету 3,40 (три гривні сорок копійок) судового збору.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Якщо суб’єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбаченому частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п’ятиденного строку з моменту отримання суб’єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили в порядку та строки встановлені статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя: Панікар І.В.
Постанова складена в повному обсязі 21.03.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.03.2011 |
Оприлюднено | 21.08.2015 |
Номер документу | 48537019 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Панікар І.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні