Рішення
від 01.09.2009 по справі 1/69
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

1/69

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛУГАНСЬКОЇ ОБЛАСТІ91000, м. Луганськ, пл. Героїв ВВВ, 3а. Тел. 55-17-32


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

01.09.09                                                                                 Справа № 1/69

За позовом  Прокурора м. Луганська в інтересах держави в особі виконавчого комітету Луганської міської ради

до Товариства з обмеженою відповідальністю “Виробничо-торгова компанія “НВК”,                   м. Луганськ

про стягнення 11361 грн. 52 коп.    

                                                                                                            С у д д я   Зюбанова Н.М.

                                                            П р е д с т а в н и к и:

від позивача - Шинкарьова О.А., дов. від 30.07.08 № 01-03-10/5561/0/2-08;

від відповідача не прибув;

за участю прокурора Петрової  Г.В.;

                                                              в с т а н о в и в:

Суть спору: про стягнення заборгованості з орендної плати за землю у сумі 10681 грн. 64 коп. боргу та  679 грн. 88 коп. пені.

Відповідач відзив на позовну заяву не надав, в судові засідання двічі не прибув, проте про дату та час їх проведення був повідомлений належним чином, у зв'язку з чим справа розглядається в порядку ст. 75 ГПК України за наявними в ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, додатково надані  документи та вислухавши представника позивача та прокурора,  суд дійшов до наступного.

  Так, статтею 121 Конституції України передбачено, що на органи прокуратури України покладається представництво інтересів громадян або держави в судах у випадках, визначених законом.

   Відповідно до ст.20 Закону України „Про прокуратуру” прокурор або його заступник при виявленні порушень закону має право звертатись до суду з заявами про захист прав і законних інтересів громадян, держави, а також підприємств та інших юридичних осіб.

    Статтею 36-1 Закону України „Про прокуратуру” визначено, що підставою представництва прокурором в суді інтересів держави є наявність порушень або загрози порушень економічних, політичних та інших державних інтересів внаслідок протиправних дій (бездіяльності) фізичних або юридичних осіб, що вчинюються у відносинах між ними або з державою.

   Підставою звернення прокурора з даною позовною заявою до суду в інтересах держави в особі Луганської міської ради є порушення відповідачем встановленого державою порядку користування земельною ділянкою, наданою на правах оренди.

    Як вбачається з матеріалів справи, 20.01.95 виконавчим комітетом Луганської міської ради було прийняте рішення № 20/22 про надання у тимчасове довгострокове користування на умовах оренди строком на 49 років земельної ділянки акціонерному товариству закритого типу "НВК-Інвест" для розміщення складських приміщень за адресою: м. Луганськ, 5-ий кілометр.

На підставі даного рішення 12.06.96 між сторонами по справі був укладений договір               № 1518 на право тимчасового користування землею /у тому числі на умовах оренди/, за яким відповідач одержав в строкове платне користування земельну ділянку під розміщенні складських приміщень площею 1.5447 га, строком на 49 років.

  Відповідно до п.12 Перехідних положень Земельного кодексу України до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель переданих у приватну власність, та земель, на яких розташовані державні, в тому числі казенні, підприємства, господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти, здійснюють відповідні селищні, міські ради, а за межами населених пунктів –відповідні органи виконавчої влади.

  Виконавчі органи Луганської міської ради, на підставі ст. 33 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні”, стягують плату за землю, яка в повному обсязі надходить до місцевого бюджету. Несвоєчасне надходження таких платежів призводить до невиконання доходної частини бюджету і, внаслідок цього, - неналежного фінансування закладів освіти, охорони здоров'я та інших соціальних програм міста, чим завдається істотна шкода державним інтересам.

   13.06.00 між позивачем та відповідачем було проведено додаткове узгодження до договору на право тимчасового користування землею /в тому числі на умовах оренди/ від 12.06.96 № 1518, за змістом якого згідно п. 2.1 плата за землю вноситься орендарем у вигляді орендної плати в розмірі земельного податку кожного місяця рівними частинами.

 Згідно до ст. 24 розділу "Права та обов'язки орендодавців та орендарів, захист їх прав” Закону України „Про оренду землі” орендодавець має право вимагати від орендаря своєчасного внесення орендної плати. Відповідно до ст. 96 Земельного кодексу України землекористувачі зобов'язані своєчасно сплачувати орендну плату.

Відповідно ст. 2 Закону України „Про плату за землю” використання землі в Україні є платним. Плата за землю справляється у вигляді земельного податку або орендної плати, що визначається залежно від грошової оцінки земель.

За правилами статей 5, 15 Закону України „Про плату за землю” об'єктом плати за землю є земельна ділянка, яка перебуває у власності або у користуванні, у тому числі на умовах оренди, а суб'єктом плати за землю (платником) є власник землі і землекористувач.

Статтею 14 Закону України „Про систему оподаткування” передбачено, що плата (податок) за землю належить до загальнодержавних податків і зборів (обов'язкові платежі).

    Але зобов'язання за договором відповідачем не виконувались, внаслідок чого виникла заборгованість за період з квітня по травень 2009 року  в сумі 1614 грн. 68 коп. /за уточненим розрахунком боргу, складеним позивачем/.

Згідно п. 6.4 договору за прострочення внесення орендної плати стягується пеня у розмірі 0,2% від суми заборгованості за кожний день прострочки.

Позивачем розраховано пеню належним чином у сумі 24 грн. 35 коп., виходячи з розміру облікової ставки НБУ, яка діяла у період прострочки.

За таких обставин позов підлягає задоволенню частково за уточненим розрахунком позивача з віднесенням судових витрат на відповідача пропорційно задоволених вимог у відповідності до ст. 49 ГПК України.

У задоволенні решти позову слід відмовити, оскільки з аналізу законодавчих норм, які регулюють сплату орендної плати за землю, вбачається обов'язковість здійснення орендної плати виключно на умовах, узгоджених сторонами договору оренди землі, а будь-які зміни орендної плати у грошовому виразі вимагають погодження сторін, а в разі недосягнення згоди з цього приводу - в судовому порядку, як це передбачено ст.ст. 23, 30 Закону України „Про оренду землі”.

Також п. 3.1. договору оренди землі сторони передбачили, що орендодавець має право вимагати від орендаря внесення змін та доповнень до договору при зміні чинного законодавства. Тому застосовану позивачем у первісному розрахунку з 01.03.08 нормативну грошову оцінку земельної ділянки у розмірі 2145107,04 грн./га  судом не приймається до уваги.

        На підставі викладеного, керуючись ст.ст.  44, 49, 75, 82, 84, 85 Господарського процесуального кодексу України, суд

в и р і ш и в:

                  1. Позов задовольнити частково.

                   2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Виробничо-торгова компанія “НВК”,  м. Луганськ, вул. Лутугінська, б.135, код 21810401:

- на користь Луганської міської ради, м. Луганськ, вул. Коцюбинського, б.14, код 04052040, 1614 грн. 68 коп. боргу з орендної плати за землю, 24 грн. 35 коп. пені, видати наказ позивачу;

 - в доход Державного бюджету України на поточний рахунок 31118095700006, МФО 804013, ОКПО 24046582, одержувач –УДК у м.Луганську ГУ ДКУ у Луганській області, банк –ГУДКУ в Луганській області, код бюджетної класифікації 22090200 - державне мито в сумі 16 грн. 39 коп., видати наказ державній податковій інспекції Артемівського району  м.Луганська;

- в доход Державного бюджету України на р/р 31211259700006, банк ГУДКУ в Луганській області, одержувач УДК у м.Луганську, МФО 804013, ОКПО 24046582, код бюджетної класифікації 22050000, символ звітності банку 259 - витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі  45 грн. 44 коп.,  видати наказ.  

Рішення набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його

підписання, оформленого відповідно до ст. 84 ГПК України.

          Дата підписання рішення –07.09.09.

          Суддя                                                                      Н.М.Зюбанова

          

СудГосподарський суд Луганської області
Дата ухвалення рішення01.09.2009
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4854212
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —1/69

Постанова від 29.08.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Саврій В.А.

Ухвала від 18.07.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Саврій В.А.

Ухвала від 17.07.2018

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Саврій В.А.

Ухвала від 07.02.2005

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гончар Марія Михайлівна

Ухвала від 14.03.2005

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гончар Марія Михайлівна

Ухвала від 16.01.2006

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гончар Марія Михайлівна

Ухвала від 18.05.2005

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гончар Марія Михайлівна

Ухвала від 17.05.2006

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гончар Марія Михайлівна

Ухвала від 18.01.2005

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гончар Марія Михайлівна

Ухвала від 14.03.2005

Господарське

Господарський суд Волинської області

Гончар Марія Михайлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні