МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Ухвала
про відмову в забезпеченні адміністративного позову
19 серпня 2015 року № 814/2775/15
Суддя Миколаївського окружного адміністративного суду Лебедєва Г.В., розглянувши клопотання фермерського господарства "Оазис" про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, -
В С Т А Н О В И В:
До суду надійшов адміністративний позов фермерського господарства "Оазис" до Реєстраційної служби Врадіївського районного управління юстиції Миколаївської області, за участю третіх осіб - ОСОБА_1, приватного підприємства "Виробничо-комерційне підприємство "Каро", відділ Держземагенства України у Врадіївському районі Миколаївської області про скасування рішення Реєстраційної служби Врадіївського районного управління юстиції Миколаївської області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 11467575 від 06.03.2014 року, а саме права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 4822381300:01:000:0542 та площею 3,89 га.; скасування рішення Реєстраційної служби Врадіївського районного управління юстиції Миколаївської області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 11474312 від 07.03.2014 року, а саме права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 4822381300:01:000:0542 та площею 3,89 га.; скасування рішення Реєстраційної служби Врадіївського районного управління юстиції Миколаївської області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 11467520 від 06.03.2014 року, а саме права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 4822381300:01:000:0566 та площею 1,03 га.; скасування рішення Реєстраційної служби Врадіївського районного управління юстиції Миколаївської області про державну реєстрацію прав та їх обтяжень, індексний номер: 11474835 від 07.03.2014 року, а саме права оренди земельної ділянки з кадастровим номером 4822381300:01:000:0566 та площею 1,03 га.
Водночас, разом з позовною заявою позивачем було надіслано до суду клопотання про забезпечення адміністративного позову шляхом заборони реєстраційній службі Врадіївського районного управління юстиції Миколаївської області вчиняти будь-які дії пов'язані з реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень, за відсутності при вчиненні цих дій ОСОБА_1
В обґрунтування вказаного клопотання позивач зазначає, що вчиненні реєстратором реєстраційної служби Врадіївського районного управління юстиції Миколаївської області дії, які полягають в державній реєстрації речового права оренди земельних ділянок належних на праві власності ОСОБА_1 площею 3,89 га та 1,03 грн. кадастрові номери 4822381300:02:000:0542 та 4822381300:01:000:0566 розташованих в межах Доброжанівської сільської ради Врадіївського району Миколаївської області є протиправними і в подальшому можуть призвести до негативних наслідків, а права та інтереси фізичних і юридичних осіб може бути знову неодноразово порушено.
Суд, розглянувши клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, вважає, що воно не підлягає задоволенню, виходячи з наступного.
Відповідно до ч.1 ст.117 КАС України, суд за клопотанням позивача або з власної ініціативи може постановити ухвалу про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову, якщо існує очевидна небезпека заподіяння шкоди правам, свободам та інтересам позивача до ухвалення рішення в адміністративній справі, або захист цих прав, свобод та інтересів стане неможливим без вжиття таких заходів, або для їх відновлення необхідно буде докласти значних зусиль та витрат, а також якщо очевидними є ознаки протиправності рішення, дії чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень.
Згідно з ч.3 ст.117 КАС України, суд у порядку забезпечення адміністративного позову може відповідною ухвалою зупинити дію рішення суб'єкта владних повноважень чи його окремих положень, що оскаржуються, а ч.4 зазначеної статті передбачено, що адміністративний позов може бути забезпечено забороною вчиняти певні дії.
Інститут забезпечення адміністративного позову, згідно ст.ст. 3,117 КАС України, повинен відповідати завданню адміністративного судочинства - забезпечувати захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органу місцевого самоврядування, їхніх посадових, чи службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
Разом з цим, суд зазначає, що в розумінні наведеної норми ст. 117 КАС України, у вирішенні питання про забезпечення позову суд має здійснити оцінку обґрунтованості доводів заявника щодо необхідності вжиття відповідних заходів з урахуванням: розумності, обґрунтованості і адекватності вимог заявника щодо забезпечення позову; забезпечення збалансованості інтересів сторін, а також інших учасників судового процесу; наявності зв'язку між конкретним заходом до забезпечення позову і предметом позовної вимоги; ймовірності ускладнення виконання або невиконання рішення суду в разі невжиття таких заходів; запобігання порушенню у зв'язку із вжиттям таких заходів прав та охоронюваних законом інтересів осіб, що не є учасниками даного судового процесу.
Розглядаючи клопотання про забезпечення позову, суддя має з урахуванням доказів, наданих позивачем на підтвердження своїх вимог, пересвідчитися, зокрема, в тому, що існує реальна загроза невиконання чи утруднення виконання можливого рішення суду про задоволення позову; з'ясувати обсяг позовних вимог, дані про особу відповідача, а також відповідність виду забезпечення позову, який просить застосувати особа, котра звернулася з такою заявою, позовним вимогам.
Клопотання позивача ґрунтується на припущенні стосовно ймовірного наміру відповідача здійснити реєстраційні дії, пов'язані з реєстрацією прав на нерухоме майно та їх обтяжень, без посилання на відповідні докази, які б підтвердили доводи позивача з цього приводу. Забезпечення позову в такий спосіб може призвести до безпідставного звуження прав та інтересів останнього (відповідача), та не є співмірним заявленим позовним вимогам.
Разом з цим, суд зазначає, що в даному випадку позивач не навів належних та достатніх аргументів, які свідчили б про те, що існує очевидна небезпека того, що у випадку невжиття судом вказаних заходів до забезпечення адміністративного позову виконання рішення у даній справі стане неможливим.
Суд також зазначає, що заходи забезпечення позову вживаються судом з метою охорони прав та інтересів позивача на час розгляду справи та такі заходи не можуть вирішувати спірні відносини по суті, в тому числі, ті правовідносини, які не є предметом судового розгляду.
Відтак, враховуючи викладене, суд не знаходить підстав для задоволення клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення позову, у зв'язку із необґрунтованістю та недоведеністю даного клопотання.
Керуючись ст.ст.117, 118, 160, 165 КАС України, суд, -
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання позивача про вжиття заходів забезпечення адміністративного позову - відмовити.
Копію ухвали надіслати позивачу.
Ухвала може бути оскаржена до Одеського апеляційного адміністративного суду шляхом подання апеляційної скарги до Миколаївського окружного адміністративного суду протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.
Ухвала суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя Г.В. Лебедєва
19 серпня 2015 року
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2015 |
Оприлюднено | 26.08.2015 |
Номер документу | 48768732 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Коваленко Н.В.
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Лебедєва Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні