Постанова
від 02.02.2010 по справі 2а-6240/09/2370
ЧЕРКАСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

02 лютого 2010 року справа № 2а-6240/09/2370

10 год. 55 хв. м. Черкаси

Черкаський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого - судді Гаращенка В.В.,

при секретарі - Бондар Т.П.,

за участю:

представника позивача: ОСОБА_1, ОСОБА_2 - за довіреністю;

представника відповідача: не з'явився;

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси адміністративну справу за позовом державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області до аптеки № 2 товариства з обмеженою відповідальністю «Петрофарм» про стягнення економічних санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Державна інспекція з контролю за цінами у Черкаській області звернулася до суду з позовом до аптеки № 2 товариства з обмеженою відповідальністю «Петрофарм» про стягнення економічних санкцій в сумі 341 грн. 70 коп.

Позов мотивований тим, що відповідачем порушено вимоги постанови Кабінету Міністрів України «Про заходи щодо стабілізації цін на лікарські засоби і вироби медичного призначення» від 30.10.2009 року № 1154 шляхом завищення гранично встановленої ціни на лікарські засоби і вироби медичного призначення, в результаті чого необґрунтовано одержано суму виручки, що склала 113 грн. 90 коп.

В судовому засіданні представники позивача позов підтримали в повному обсязі та просили його задовольнити, посилаючись на обставини, викладені у позовній заяві та доданих документах.

Відповідач, належним чином повідомлений про дату, час та місце розгляду справи, в судове засідання не з'явився, письмове заперечення на позов не надав, свого представника не направив, про причини неявки не повідомив.

Заслухавши пояснення представників позивача, розглянувши подані документи і матеріали, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до наступного.

Аптека № 2 товариства з обмеженою відповідальністю «Петрофарм» зареєстрована, як юридична особа з 26.10.2005 року за № 10261020000003748, ідентифікаційний код 33828195.

Державна інспекція з контролю за цінами у Черкаській області є державним органом із спеціальним статусом, метою діяльності якого є регулювання та сприяння ефективному веденню економічної діяльності, що у розумінні положень статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України відповідає ознакам суб'єкта владних повноважень.

Законодавство України про ціноутворення складається з Закону України "Про ціни і ціноутворення" від 03.12.1990 року № 507-ХІІ (далі - «Закон № 507-ХІІ») та інших актів законодавства України, що видаються відповідно до цього Закону.

Стаття 4 Закону № 507-ХІІ визначає повноваження Кабінету Міністрів України в галузі ціноутворення, зокрема визначає повноваження органів державного управління в галузі встановлення і застосування цін (тарифів), а також по контролю за цінами (тарифами).

Частиною 1 статті 8 Закону № 507-ХІІ визначено, що державне регулювання цін і тарифів здійснюється шляхом встановлення державних фіксованих цін (тарифів); граничних рівнів цін (тарифів) або граничних відхилень від державних фіксованих цін і тарифів.

Відповідно до ст. 13 Закону № 507-XII та Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 року № 1819, на позивача покладені контрольно-наглядові функції з питань додержання центральними та місцевими органами виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями вимог щодо формування, встановлення та застосування цін і тарифів.

У зв'язку з чим позивачу надано право проводити перевірки документів, пов'язаних з формуванням, встановленням і застосуванням цін і тарифів, на підприємствах, в установах та організаціях незалежно від форм власності, а також одержувати необхідні довідки, приймати рішення про застосування передбачених чинним законодавством економічних санкцій за порушення порядку встановлення і застосування цін.

Так, державною інспекцією з контролю за цінами у Черкаській області 06 листопада 2009 року проведена позапланова перевірка аптеки № 2 ТОВ «Петрофарм», суб'єкта господарювання, який здійснює оптову та роздрібну торгівлю на ринку лікарських засобів щодо дотримання державної дисципліни цін відповідно до норм, затверджених постановою Кабінету Міністрів України «Про встановлення граничних рівнів цін на окремі лікарські засоби і вироби медичного призначення» від 30.10.2009 року № 1154.

За результатами перевірки складено акт від 06.11.2009 року № 2892.

Позивачем на підставі пояснень та наданих документів встановлено, що відповідач, в порушення вимог зазначеної постанови КМУ, застосовував завищені торгівельні надбавки на окремі лікарські засоби і вироби медичного призначення, внаслідок чого необґрунтовано одержав виручку в розмірі 113 грн. 90 коп.

З пояснень директора аптеки №2 ТОВ «Петрофарм» вбачається, що вироби медичного призначення об'єднані в групи по фармакологічним властивостям і простежити продаж окремих препаратів неможливо, так як відсутні коди на них. За таких обставин директором наданий перелік та кількість реалізованих аптекою № 2 ТОВ «Петрофарм» виробів медичного призначення, щодо яких встановлені обмеження розміру цін.

Відповідно до ст. 13 Закону № 507-ХІІ державний контроль за цінами здійснюється при встановленні і застосуванні державних фіксованих та регульованих цін і тарифів. При цьому контролюється правомірність їх застосування та додержання вимог законодавства про захист економічної конкуренції.

Відповідно до ст. 14 Закону України № 507-ХІІ вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки.

За матеріалами перевірки, керуючись ст. 14 Закону України № 507-ХІІ та Інструкцією про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, позивачем прийнято рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін від 11.11.2009 року № 191 на загальну суму 341 грн. 70 коп., в т.ч. штраф в сумі 227 грн. 80 коп., яке разом з вимогою щодо усунення порушень законодавства про порядок встановлення і застосування цін від 11.11.2009 року № 3505 та претензією від 11.11.2009 року № 3504 направлено відповідачу.

Станом на 16.12.2009 року рішення Державної інспекції з контролю за цінами в Черкаській області від 11.11.2009 року № 191 відповідачем не виконано і у встановленому законодавством порядку не оскаржено, економічні санкції не сплачені.

На підставі викладеного, суд приходить до висновку, що вимоги позивача обґрунтовані, а тому приходить до висновку про задоволення даного позову повністю.

Керуючись ст.ст. 17, 86, 159, 162, 163, 254 КАС України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративний позов задовольнити повністю.

Стягнути з аптеки № 2 товариства з обмеженою відповідальністю «Петрофарм», (18029, м. Черкаси, вул. Конєва, 1, код ЄДРПОУ 33828195) у дохід бюджету через державну інспекцію з контролю за цінами в Черкаській області, (18000, м. Черкаси, вул. Смілянська, 131, код ЄДРПОУ 22791597) економічні санкції в сумі 341 (триста сорок одна) грн. 70 коп.

Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня проголошення постанови, а в разі проголошення вступної та резолютивної частини постанови з дня складення та підписання її повного тексту. Якщо постанову було проголошено у відсутності особи, яка бере участь у справі, то строк подання заяви про апеляційне оскарження обчислюється з дня отримання нею копії постанови.

Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя В.В. Гаращенко

Дата ухвалення рішення02.02.2010
Оприлюднено27.08.2015
Номер документу48836917
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6240/09/2370

Постанова від 02.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

В.В. Гаращенко

Ухвала від 21.12.2010

Адміністративне

Київський апеляційний адміністративний суд

Бараненко І.І.

Постанова від 02.02.2010

Адміністративне

Черкаський окружний адміністративний суд

Гаращенко Валентин Валентинович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні