ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 вересня
2009 р.
Справа № 2а-3714/09/2370
м.
Черкаси
Черкаський
окружний адміністративний суд м. Черкаси в складі:
головуючого
- судді Лічевецького І.О.
суддів:
- Мишенка В.В., Холода Р.В.,
при
секретарі - Солоха О.В.
за участю прокурора - не з'явився;
представників: позивача -ОСОБА_1 за довіреністю; відповідача - ОСОБА_2за
довіреністю, розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Черкаси
адміністративну справу за позовом Державної податкової адміністрації в
Черкаській області до фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 про стягнення штрафних
санкцій,
ВСТАНОВИВ
:
ДПА в Черкаській області звернулась до
Черкаського окружного адміністративного суду з позовом про стягнення з ФОП
ОСОБА_3 5 040 000 грн. штрафу.
Позовні
вимоги мотивовано тим, що відповідач, в порушення вимог Закону України «Про
заборону грального бізнесу в Україні», надавав послуги у сфері грального
бізнесу на 4 гральних автоматах.
Представник
позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав та просив їх
задовольнити.
Відповідач
позов не визнав. Заперечуючи проти позову представник відповідача стверджував,
що ФОП ОСОБА_3не здійснював діяльність з організації та проведення азартних
ігор, оскільки наявні в нього гральні автомати не дають можливість отримати
виграш, а є лише симуляторами гри. Відповідач також посилався на те, що у
підрозділу податкової міліції були відсутні підстави для проведення перевірки
його господарської діяльності, а відтак вважав, що докази вчиненого правопорушення
добуті з порушенням закону.
Заслухавши
пояснення представників сторін, розглянувши подані документи і матеріали,
оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також
достатність і взаємний зв'язок доказів у їх сукупності, суд приходить до
наступного.
ОСОБА_3зареєстрований
як суб'єкт підприємницької діяльності 26.06.2006 р. про що державним
реєстратором Чигиринської районної державної адміністрації Черкаської області
зроблено запис за № 20180000000000674.
Згідно
довідки про взяття на облік платника податків № 1383/28-032 від 05.08.2009 р.
відповідач взятий на облік ДПІ у Чигиринському районі 26.06.2006 р. за № 418.
Статус
державної податкової служби в Україні, її функції та правові основи діяльності
визначені Законом України «Про державну податкову службу в Україні» від 4 грудня 1990 року № 509-XII (надалі за
текстом - «Закон № 509-XII»).
Відповідно
до статті 1 цього Закону у складі органів державної податкової служби
знаходяться відповідні спеціальні підрозділи по боротьбі з податковими
правопорушеннями - податкова міліція.
Відповідно
до статті 19 Закону № 509-XII податкова міліція складається із спеціальних
підрозділів по боротьбі з податковими правопорушеннями, що діють у складі
відповідних органів державної податкової служби, і здійснює контроль за
додержанням податкового законодавства, виконує оперативно-розшукову,
кримінально-процесуальну та охоронну функції. Завданнями податкової міліції, зокрема, є
запобігання злочинам та іншим правопорушенням у сфері оподаткування, їх
розкриття, розслідування та провадження у справах про адміністративні
правопорушення.
За приписами
статті 21 Закону № 509-XII податкова міліція відповідно до покладених на неї
завдань здійснює оперативно-розшукову діяльність, досудову підготовку
матеріалів за протокольною формою, а також проводить дізнання та досудове
(попереднє) слідство в межах своєї компетенції, вживає заходів до відшкодування
заподіяних державі збитків.
Статтею 11-1
Закону № 509-XII визначено, що перевірки платників податків органами податкової
міліції проводяться у порядку, встановленому Законом України «Про
оперативно-розшукову діяльність», Кримінально-процесуальним кодексом України,
іншими законами України.
Згідно
статті 2 Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність» від 18 лютого
1992 року № 2135-XII оперативно-розшукова діяльність - це система гласних і
негласних пошукових, розвідувальних та контррозвідувальних заходів, що
здійснюються із застосуванням оперативних та оперативно-технічних засобів.
Ґрунтуючись
на нормах зазначених законів, співробітниками податкової міліції ДПА в
Черкаській області 16 липня 2009 р. була проведена перевірка кафе «Надія»,
розташованого по вул. Леніна, 10а, в с. Худяки, Черкаського району, Черкаської
області, в якому здійснює підприємницьку діяльність відповідач.
За
результатами перевірки складено протокол вилучення речей і документів від
16.07.2009 р.
Згідно даним
зазначеного протоколу на другому поверсі приміщення, що перевірялось, ФОП
ОСОБА_3надавав послуги у сфері грального бізнесу на 4 гральних автоматах.
З 25 червня
2009 р. набув чинності Закон України «Про заборону грального бізнесу в Україні»
від 15 травня 2009 року № 1334-VI (надалі за текстом - «Закон № 1334-VI»),
яким, виходячи з конституційних принципів пріоритету прав і свобод людини і
громадянина, захисту моральності та здоров'я населення, заборони використання
власності на шкоду людині і суспільству, запроваджено обмеження щодо здійснення
грального бізнесу в Україні.
За приписами
статті 2 цього Закону в Україні забороняється гральний бізнес та участь в
азартних іграх.
Відповідно
до статті 3 Закону № 1334-VI до суб'єктів господарювання, які організовують і
проводять на території України азартні ігри, застосовуються фінансові санкції у
вигляді штрафу у розмірі вісім тисяч мінімальних заробітних плат з конфіскацією
грального обладнання, а прибуток (дохід) від проведення такої азартної гри
підлягає перерахуванню до Державного бюджету України. Застосування санкцій,
зазначених у частині першій цієї статті, здійснюється за рішенням суду,
ухваленого за позовом органів державної податкової служби.
Статтею 55
Закону України від 26.12.2008 р. № 835-VI «Про Державний бюджет України на 2009
рік» установлено з 1 липня 2009 року розмір мінімальної заробітної плати 630
гривень на місяць.
Оцінюючи
обґрунтованість заперечень відповідача суд враховує, що пункт 1 статті 1 Закону
№ 1334-VI визначає гральний бізнес, як діяльність з організації та проведення
азартних ігор у казино, на гральних автоматах, у букмекерських конторах та в
електронному (віртуальному) казино, що здійснюють організатори азартних ігор з
метою отримання прибутку.
Пунктом 2
статті 1 цього Закону визначено, що азартна гра, це будь-яка гра, умовою участі
в якій є внесення гравцем ставки, що дає змогу отримати виграш (приз), і
результат якої повністю або частково залежить від випадковості.
У цьому
контексті суд зазначає, що висновки, викладені в протоколі про вилучення речей
і документів, об'єктивно підтверджуються доказами, наявними в матеріалах
справи, зокрема фотокартками, зробленими під час проведення перевірки.
Суд також
посилається на свідчення осіб, які здійснювали перевірку, а також особи, що
була присутня під час перевірки в якості понятої. Будучи допитаними в якості
свідків ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7 повідомили про обставини проведення
перевірки і їх показання не суперечать доказам, наявним в матеріалах справи, а
тому суд вважає ці показання такими, що заслуговують на довіру.
Беручи до
уваги зазначені докази, пояснення свідків, суд вважає недостовірними твердження
відповідача стосовно того, що наявні в нього гральні автомати не дають
можливість отримати виграш, а є лише симуляторами гри.
Посилання
відповідача на відповідні написи, розміщені на гральних автоматах, правила
використання гральних автоматів та письмові свідчення оператора ОСОБА_8. суд
оцінює критично та враховує, що при проведені перевірки ОСОБА_7 була зроблена
ставка на гральному автоматі в сумі 10 грн.
З
урахуванням викладеного у суду не має жодного сумніву щодо того факту, що
відповідачем здійснювалась діяльність з організації та проведення азартних
ігор.
Помилкові
міркування відповідача стосовно того, що посадовці податкової міліції не мали
підстав для проведення перевірки судом не приймаються як доказ, оскільки вони
суперечать наведеним положенням Закону України «Про державну податкову службу в
Україні» та Закону України «Про оперативно-розшукову діяльність».
За цих обставин, суд знаходить вимоги позивача обґрунтованими та такими,
що підлягають задоволенню .
Керуючись ст.ст. 86, 94, 159, 162 КАС України,
ПОСТАНОВИВ:
Адміністративний позов задовольнити повністю.
Стягнути з фізичної особи-підприємця ОСОБА_3 (АДРЕСА_1 ідентифікаційний
номер НОМЕР_1) в доход бюджету через Державну податкову адміністрацію в
Черкаській області (м. Черкаси. вул. Хрещатик, 235, ідентифікаційний код
21367294) штраф в розмірі 5 040 000 (п'ять мільйонів сорок тисяч) грн.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви
про апеляційне оскарження, яка підлягає поданню до Київського апеляційного
адміністративного суду через Черкаський окружний адміністративний суд протягом
десяти днів з дня складення постанови в повному обсязі. Апеляційна скарга на
постанову подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне
оскарження.
Постанова складена в повному обсязі 22 вересня 2009 р.
Головуючий
Судді
Суд | Черкаський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2009 |
Оприлюднено | 08.10.2009 |
Номер документу | 4895858 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Черкаський окружний адміністративний суд
Лічевецький І.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні