Постанова
від 03.06.2008 по справі 2-а-5461/08
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ПОСТАНОВА

 ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа

№2-а-5461/08

03

червня 2008 року Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого-

судді Іванова Е.А.

при

секретарі  Курбанової Г.Р.

розглянувши

у відкритому судовому засіданні у залі суду в м. Одесі адміністративну справу

за позовом ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення

Белградської районної державної адміністрації Одеської області,  за участю третьої особи Головного управління

Державного казначейства України в Одеській області,  про визнання протиправними дій,  зобов'язання виплатити грошову допомогу, -

 

ВСТАНОВИВ:

 

ОСОБА_1  звернувся до суду з адміністративним позовом

у якому просив визнати протиправними дії Управління праці та соціального

захисту населення Белградської районної державної адміністрації Одеської

області щодо сплати йому разової грошової допомоги до Дня Перемоги в 2007 році

в розмірі 280грн.,  замість 2050,

30грн.,  та зобов'язати відповідача

провести нарахування та виплатити йому недоплачену суму у розміру

1770грн.30коп.

В судове

засідання позивач не з'явився,  про дату

час та місце судового засідання був повідомлений належним чином,  але у позовній заяві просив розглянути справу

за його відсутність,  у позові пояснив

що,  що він як ветеран війни-учасник

бойових дій з 1999 року,  має право на

пільги,  встановлені законодавством

України для ветеранів війни-учасників бойових дій,  але всупереч ч.5  ст. 12 Закону України «Про статус ветеранів

війни,  гарантії їх соціального захисту»

(далі Закон) від 22.10.1993р. йому як ветерану війни учаснику бойових дій

відповідачем було сплачено у 2007 році -280грн. замість 5-ти мінімальних пенсій

за віком щорічно.

Представник

відповідача Управління праці та соціального захисту населення Белградської

районної державної адміністрації Одеської області в судове засідання не

з'явився про дату,  час та місце судового

засідання був повідомлений належним чином, 

про причини неявки суду не повідомив, 

але надав письмові заперечення у яких позовні вимоги не визнав мотивуючи

це тим,  що порядок виплати разової

грошової допомоги визначається Кабінетом Міністрів України,  який щорічно у проекті Державного бюджету

України передбачає цільові кошти необхідні для виплати зазначеної

допомоги,  розпорядники коштів беруть

зобов'язання та проводять виплати лише в межах бюджетних асигнувань та просив

застосувати до вимог строк позовної давності відповідно  ст. 99 КАС України (а.с. 20).

Представник

третьої особи на стороні відповідача Головного управління Державного

казначейства України в Одеській області в судове засідання не з'явився про

дату,  час та місце судового засідання

був повідомлений належним чином,  про

причини неявки суду не повідомив,  але надіслав

до суду письмові пояснення у яких пояснив, 

що виплати коштів з державного бюджету здійснюються лише за наявності

відповідного бюджетного призначення (а.с. 26).

Дослідивши

матеріали справи суд встановив наступні обставини та відповідні їм

правовідносини.

ОСОБА_1  є ветераном війни-учасником бойових дій,  про що свідчить копія посвідчення НОМЕР_1 від

26.01.1999р. (а.с. З) та має право на пільги, 

встановлені  ст. 12 Закону України

"Про статус ветеранів війни, 

гарантії їх соціального захисту" для ветеранів війни-учасників

бойових дій.

Як

ветеран війни- учасник бойових дій позивач отримав разову грошову допомогу у 2007р.-280грн.

 

2

Ч.5  ст.  12 Закону України

"Про статус ветеранів

війни,  гарантії їх соціального

захисту" встановлює,  що щорічно до

5 травня ветераном війни-учасником бойових дій виплачується разова грошова

допомога у розмірах п'яти мінімальних пенсій за віком.

Суд не

приймає до уваги посилання відповідача на норми Закону про бюджет України на

2007 рік,  так як у п.1 рішення

Конституційного Суду України N 6-рп/2007 від 09.07.2007 по справі N 1-29/2007

Суд визнав такими,  що не відповідають

Конституції України (є неконституційними), 

положення статті 29 Закону України "Про Державний бюджет України на

2007 рік",  за якою у 2007 році

виплата щорічної разової допомоги відповідно до законів України "Про

статус ветеранів війни,  гарантії їх

соціального захисту" та "Про жертви нацистських переслідувань"

здійснюється у таких розмірах: інвалідам І групи - 450 гривень,  інвалідам II групи -

360 гривень,  інвалідам III

групи - 300 гривень....ветеранам війни -учасникам бойових дій -280грн.

Також

Конституційний суд України у п.3 Рішення N 6-рп/2007 зазначив,  що положення статей 29,  36, 

абзацу третього частини другої статті 56,  частини першої статті 66,  пунктів 7, 

9,  12,  13, 

14,  23,  29, 

30,  39,  41, 

43,  44,  45,  46

статті 71,  статей 98,  103, 

111 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007

рік",  визнані

неконституційними,  втрачають чинність з

дня ухвалення Конституційним Судом України цього Рішення.

Рішення

Конституційного Суду України у цій справі має преюдиціальне значення для судів

загальної юрисдикції при розгляді позовів у зв'язку з правовідносинами,  які виникли внаслідок дії положень статей

зазначених законів,  що визнані

неконституційними.

Відповідно

до статті 1 Протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних

свобод «Кожна ... особа має право мирно володіти своїм Майном.  Ніхто не може бути позбавлений своєї

власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах,  передбачених законом і загальними принципами

міжнародного права».

Розглядаючи

борги у сенсі поняття «власності»,  яке

міститься у  ст. 1 ч.1 Протоколу №1 до

Конвенції і яке не обмежене лише власністю на фізичні речі та не залежить від

формальної класифікації у національному законодавстві,  Європейський Суд зазначив,  що борги, 

що становлять майно,  можуть також

розглядатися як «майнові права» і таким чином, 

як власність.

Тому при

розгляді справи «ОСОБА_2 проти України» (заява №63134/00) Європейський Суд з

прав людини зауважив,  що в межах свободи

дій держави визначати,  які надбавки

виплачувати своїм робітникам з державного бюджету,  держава може вводити,  призупиняти чи закінчити виплату таких

надбавок,  вносячи зміни в законодавство.

Однак,  якщо чинне правове положення

передбачає виплату певних надбавок і дотримано всі вимоги,  необхідні для цього,  органи державної влади не можуть свідомо

відмовляти у цих виплатах,  доки

відповідні положення є чинними (п.23 рішення суду).

В

зв'язку з цим,  Європейський Суд не

прийняв до уваги позицію Уряду України про колізію двох нормативних актів -

Закону України,  відповідно якого

встановлені надбавки з бюджету і який є діючим, 

та Закону України „Про державний бюджет" на відповідний рік,  де положення останнього Закону,  на думку Уряду України,  превалювали як lex specialis/.

Суд не

прийняв аргумент Уряду України щодо бюджетних асигнувань,  оскільки органи державної влади не можуть

посилатися на відсутність коштів як на причину не виконання своїх зобов'язань

(п.26 рішення ОСОБА_2 проти України; див. mutatis mutandis рішення

у справі ОСОБА_3 проти Росії №59498/00).

12.01.2005

року набрав чинності Закон України №2291 від 23.12.2004 року «Про внесення змін

до Закону України «Про загальнобов'язкове державне пенсійне страхування» яким

ч.1  ст. 28 викладена у новій редакції,  а саме мінімальний розмір пенсії за віком за

наявності у чоловіків 25,  а у жінок - 20

років страхового стажу встановлений у розмірі прожиткового мінімуму для

осіб,  які втратили працездатність,  визначеного законом.

Розмір

мінімальної пенсії за віком станом на 1 травня 2007 року відповідно до ч.3

статті 62 Закону України „Про державний бюджет України на 2007 рік"

становить 410грн.06 коп.

Згідно  ст. 17-1 Закону України «Про статус ветеранів

війни» щорічну виплату разової грошової допомоги до 5 травня в розмірах

передбачених  ст. 12-16 Закону здійснюють

органи праці та соціального захисту населення через відділення зв'язку або

через установи банків за місцем отримання пенсії.

З

урахуванням викладеного сума разової грошової допомоги,  яка підлягає доплаті ветеранам війни

-учасникам бойових дій за 2007рік становить - 1770, 30грн.

На

підставі викладеного суд вважає,  що

позовні вимоги    обґрунтовані та

підлягають

 

3

задоволенню.

Керуючись  ст.  

ст.  94,  158, 160, 

ч.3  ст. 162, 163, 167 КАС

України,  суд, -

 

ПОСТАНОВИВ:

 

Позов

ОСОБА_1 до Управління праці та соціального захисту населення Белградської

районної державної адміністрації Одеської області задовольнити повністю.

Визнати

дії Управління праці та соціального захисту населення Болградської районної

державної адміністрації Одеської області щодо виплати ОСОБА_1 у 2007 році

разової грошової допомоги до 5 травня у розмірі 280грн. замість 2050грн.30коп

протиправними.

Зобов'язати

Управління праці та соціального захисту населення Болградської районної

державної адміністрації Одеської області сплатити на користь ОСОБА_1

недоплачену щорічну разову грошову допомогу до 5 травня 2007року у розмірі

1770, 30грн.

Заяву

про апеляційне оскарження постанови може бути, 

подано протягом десяти днів з дня її проголошення,  а в разі складення постанови у повному обсязі

відповідно до  ст. 160 цього Кодексу - з

дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду подається

протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарженя. Заява про

апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до Одеського апеляційного

адміністративного суду через Одеський окружний адміністративний суд. Копія

апеляційної скарги одночасно надсилається особою,  яка її подає, 

до Одеського адміністративного апеляційного суду.

Апеляційна

скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне

оскарження,  якщо скарга подається у

строк,  встановлений для подання заяви

про апеляційне оскарження.

Повний

текст постанови виготовлений та підписаний 06 червня 2008 року.

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.06.2008
Оприлюднено08.10.2009
Номер документу4922483
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-5461/08

Ухвала від 21.07.2020

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Нагірняк Микола Федорович

Ухвала від 27.07.2016

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Сичова Олена Петрівна

Постанова від 09.12.2008

Адміністративне

Чернігівський окружний адміністративний суд

Д'яков В.І.

Постанова від 03.06.2008

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Іванов Е.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні