Рішення
від 06.09.2011 по справі 2-4455/11
СОЛОМ'ЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КИЄВА

Справа № 2-4455/11

Р І Ш Е Н Н Я

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

06 вересня 2011 року Солом'янський районний суд м. Києва

в складі : головуючого судді Оксюти Т.Г.

при секретарі Жлукто І.М.

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Києві цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до ОСОБА_2 підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у м. Києві ради про усунення порушень прав споживача житлово - комунальних послуг та зобов'язання укласти договори про надання житлово - комунальних послуг, -

В С Т А Н О В И В:

В червні 2011 року позивач звернулась з позовом до ОСОБА_2 підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у м. Києві ради з вимогами: визнати відсутність договірних відносин між позивачем та відповідачем порушенням останнім вимог законодавства; зобов'язати відповідача укласти з позивачем типові договори про надання послуг з центрального опалення, холодного та гарячого водопостачання і водовідведення, утримання будинків, споруд та прибудинкових територій за формою та змістом Типових договорів затверджених постановами Кабінету Міністрів України №529 від 20.05.2009 р. та № 630 від 21.07.2005 р.; зобов'язати Комунальне підприємство «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у м. Києві скасувати і припинити в подальшому безпідставні нарахування позивачу плати за утримання будинків, споруд та прибудинкових територій в умовах відсутності сформованого виконавцем послуг і погодженого з органом місцевого самоврядування тарифу; зобов'язати Комунальне підприємство «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у м. Києві ради сформувати тариф на утримання будинку за адресою: м. Київ, вул. Академіка Білецького, 5-А відповідно до порядку затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №529 від 20.05.2009 р.

Свої вимоги позивач мотивує тим, що підставою для звернення до суду є порушення відповідачем законодавства України, зокрема ухилення від обов'язку укладення договорів на надання комунальних послуг, приховування інформації про кількісні та якісні показники зазначених послуг, порушення права споживача на отримання послуг з гарячого водопостачання і центрального теплопостачання відповідної якості.

Вважає, що Закон України «Про житлово-комунальні послуги» зобов'язує відповідача укласти вищенаведені Типові договори, які можуть регулювати цивільні відносини тільки в рамках Закону України «Про житлово-комунальні послуги», що має вищу юридичну силу, проте на сьогоднішній день з позивачем договори не укладено.

Запропоновані відповідачем проекти договорів не відповідали Типовим договорам, а тому позивач була вимушена відмовитись від їх підписання.

Вважає, що не можна змусити позивача оплачувати комунальні послуги без укладених вищенаведених договорів, оскільки на думку позивача, у нього немає зобов'язань перед відповідачем. Проте, вважає, що у позивача є право вимагати надання послуг відповідної якості.

Посилається на те, що встановлення місцевою владою тарифів по сплаті за житлово-комунальні послуги, на які спирається в своїх розрахунках Комунальне підприємство «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у м. Києві ради, для кінцевих споживачів - платників за комунальні послуги - є порушенням діючого законодавства України.

У судовому засіданні позивач та її представник просили задовольнити позов у повному обсязі.

Представник відповідача ОСОБА_2 підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у м. Києві ради у судовому засіданні проти позовних вимог позивача заперечувала, просила у задоволенні позову відмовити.

Заслухавши пояснення позивача та її представника, пояснення представника відповідача ОСОБА_2 підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у м. Києві ради суд приходить до наступного.

Судом встановлено, що позивач з 14.08.1982 року є наймачем квартири АДРЕСА_1. (а. с. 15)

У судовому засіданні встановлено, що позивач зверталась до відповідача з вимогою про укладення типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, затвердженого Постановою КМУ № 529 від 20 травня 2009 року та типового договору про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води та водовідведення, затвердженого Постановою КМУ № 630 від 21 липня 2005 року, що підтверджується відповідними заявами (а. с. 8, 9).

Судом встановлено, що відповідачем у свою чергу на першу вимогу позивача було надано проект договору про надання послуг з утримання будинків, споруд та прибудинкових територій та перелік складових тарифу. Про результати розгляду проекту договору позивач ОСОБА_1 відповідача не повідомила.

Як вбачається з пояснень представника відповідача ОСОБА_2 підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної в м. Києві ради, КП не заперечує проти укладання типових договорів з позивачем, відповідно до положень Постанови КМУ № 529 від 20 травня 2009 року та Постанови КМУ № 630 від 21 липня 2005 року.

Відповідно до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» житлово-комунальні послуги - це результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил. Житлово-комунальні послуги складаються із житлових і комунальних послуг.

Житлові послуги - це послуги з утримання житлових будинків і прибудинкових територій. Житлові послуги в нашій країні надають спеціалізовані організації - житлово-експлуатаційні організації, дохід яких складає плата мешканців багатоквартирних будинків за обслуговування житлового фонду. Між власником житла або квартиронаймачем і житлово-експлуатаційним підприємством має бути укладений письмовий договір.

Отже, мешканці будинків комунальної власності зобов'язані укладати типовий договір про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у редакції затвердженій постановою Кабінету Міністрів України від 20.05.2009р. №529 та підготовлений виконавцем - ОСОБА_2 підприємством «Дирекція» або уповноваженою ним особою з урахуванням листа Міністерства з питань житлово-комунального господарства України №8/4-843 від 23.10.2008 року в якому зазначено, що у випадку укладання договорів на житлово-комунальні послуги слід дотримуватися умов типових договорів, затверджених відповідними постановами Кабінету Міністрів України, відхилятися від яких не можна.

Предметом договору є забезпечення виконавцем надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо) багатоквартирного будинку, а споживачем - своєчасної оплати цих послуг за встановленим тарифом у термін та на умовах, передбачених договором.

Відповідно до п. 2 Постанови КМУ № 529 від 20.05.2009 року «Про затвердження Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій і Типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій»: ,,Виконавець доводить розрахунок тарифів до відома власників житлових будинків (гуртожитків), власників квартир (житлових приміщень у гуртожитках), власників нежитлових приміщень у житлових будинках (гуртожитках) та інших споживачів послуг шляхом проведення щодо кожного будинку громадських слуханьВ» .

Громадські слухання щодо тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій по будинку № 5-А на вулиці Академіка Білецького у місті Києві було проведено 31 травня 2010 року.

Відповідно до п.2.6. та п. 2.7. Додатку № 6 до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 29.03.2010 року №187 ,,Про внесення змін до розпорядження Київської міської державної адміністрації від 03.07.2006 року № 955В» : ,,Громадські слухання щодо тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій в місті Києві мають відкритий характер і проводяться на засадах добровільності, гласності, відкритості та свободи висловлювань.

Громадські слухання вважаються такими, що відбулися, незалежно від кількості присутніх осіб .В»

Судом встановлено , що громадські слухання щодо встановлення тарифу в будинку № 5-А на вул. Академіка Білецького в м. Києві було проведено та у відповідності до п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановленно ціну/тариф на житлово-комунальні послуги відповідно до закону.

В подальшому тариф на послуги з утримання будинку, споруд та прибудинкової території було затверджено розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 29.12.2010 року №1221 ,,Про встановлення тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій та їх структуриВ» , зі змінами внесеними розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 25.01.2011р. № 75 ,,Про внесення змін до розпорядження виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) від 29.12.2010 року № 1221В» у відповідності до ч. 3 ст. 31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» .

Відповідно до ч. 2 ст. 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» розмір плати за житлово-комунальні послуги розраховується виходячи з розміру затверджених цін/тарифів та показань засобів обліку або за нормами, затвердженими в установленому порядку.

Відповідно до статті 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Виходячи з положень вищенаведених статей вбачається, що істотною умовою договору про надання послуг, є вид послуг, які надаються виконавцем та їх вартість, у зв'язку з чим послуги за нульовим тарифом надаватися не можуть, з огляду також на ту обставину, що вони споживаються позивачем.

Враховуючи вищенаведене та враховуючи ті обставини, що відповідачем ОСОБА_2 підприємством «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної в м. Києві ради було надіслано позивачу проект типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, який за змістом та формою відповідає чинним положенням законодавства України, ту обставину, що в будинку № 5-А по вул. Академіка Білецького в м. Києві було проведено громадські слухання на яких встановлено тариф на послугу з утримання будинку, споруди та прибудинкової території та ту обставину, що відповідно до чинного законодавства України не передбачено встановлення нульового тарифу по сплаті за надані житлово-комунальні послуги, то суд не знаходить підстав щодо задоволення вимог позивача в частині визнання відсутності договірних відносин між позивачем та відповідачем порушенням останнім вимог законодавства; зобов'язання відповідача укласти з позивачем типові договори про надання послуг з центрального опалення, холодного та гарячого водопостачання і водовідведення, утримання будинків, споруд та прибудинкових територій за формою та змістом Типових договорів затверджених постановами Кабінету Міністрів України №529 від 20.05.2009 р. та № 630 від 21.07.2005 р.

При відмові в задоволенні вимог позивача в цій частині суд також враховує ту обставину, що саме позивач відмовилась підписати запропонований договір, зустрічної ж вимоги з боку відповідача до позивача не заявлено.

Також суд вважає слушним зазначити, що відповідно до ст. 627 ЦК України сторони є вільними в укладенні договору, вибору контрагентів визначення умов договору. Проте, в окремих випадках передбачених законодавством принцип свободи договору може бути обмежений, зокрема, договір укладається на підставі обов'язкового для сторін правового акту органу державної влади чи органу місцевого самоврядування, зміст такого договору повинен відповідати правовому акту, як то Типовому договору, який передбачений постановою КМУ за № 550 та №630.

Також суд приходить до висновку, що позовна вимога позивача щодо зобов'язання ОСОБА_2 підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у м. Києві скасувати і припинити в подальшому безпідставні нарахування позивачу плати за утримання будинків, споруд та прибудинкових територій в умовах відсутності сформованого виконавцем послуг і погодженого з органом місцевого самоврядування тарифу, а також зобов'язання ОСОБА_2 підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у м. Києві ради сформувати тариф на утримання будинку за адресою: м. Київ, вул. Академіка Білецького, 5-А відповідно до порядку затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №529 від 20.05.2009 р. не підлягають задоволенню з огляду на наступне.

Комунальні підприємства виробляють продукцію, виконують роботи, надають послуги на визначеній території з метою забезпечення потреб інших суб'єктів господарювання та мешканців, що проживають на цій території.

Відповідно до ст. 24 Житлового кодексу Української РСР для експлуатації державного і громадського житлового фонду створюються житлово-експлуатаційні організації діяльність яких здійснюється на основі господарського розрахунку.

Комунальне підприємство у відповідності із ст. 78 Господарського Кодексу України, ст.ст. 26, 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» створюється на сесії відповідної ради і оформлюється рішенням останньої.

Так, рішенням Солом'янської районної у м. Києві ради № 218 від 19 грудня 2007 р. "Про утворення комунальних підприємств" було утворено комунальне підприємство «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у м.Києві ради та комунальні підприємства сфери технічного обслуговування та ремонту житлового фонду Солом'янського району. Було затверджено статути вказаних комунальних підприємств згідно яких вони є самостійними суб'єктами господарювання, що створені з метою утримання будинків та прибудинкових територій, надання послуг по ліквідації аварій в житлово-комунальній сфері та забезпечення укладання договорів на споживання тепло-, водопостачання та водовідведення з виробниками та споживачами таких послуг, предметом їх діяльності є:

- здійснення функції виконавця житлово-комунальних послуг, послуг з утримання будинків та прибудинкових територій, згідно укладених договорів з балансоутримувачем будинків;

- укладання договорів, з постачальникам (виробниками) про надання послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газу і електроенергії;

- надання послуг з санітарної очистки юридичним та фізичним особам;

- здійснення функції виконавця будівельних робіт, робіт з благоустрою та озеленення території;

- за дорученням балансоутримувача будинків, укладання зі споживачами багатоквартирних будинків договорів про надання житлово-комунальних послуг, утримання будинків та прибудинкових територій тощо.

Закон України «Про житлово-комунальні послуги» від 24 червня 2004р. визначає основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних послуг між їхніми виробниками, виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов'язки.

Згідно статті 19 Закону:

1. Відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.

2. Учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є: власник, споживач (фізична чи юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу), виконавець (суб'єкт господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги споживачу відповідно до умов договору), виробник (суб'єкт господарювання, який виробляє або створює житлово-комунальні послуги).

3. Виробник послуг може бути їх виконавцем.

4. Особливими учасниками відносин у сфері житлово-комунальних послуг є балансоутримувач (власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію згідно з законом) та управитель (особа, яка за договором з власником чи балансоутримувачем здійснює управління будинком, спорудою, житловим комплексом або комплексом будинків і споруд і забезпечує його належну експлуатацію відповідно до закону та умов договору), які залежно від цивільно-правових угод можуть бути споживачем, виконавцем або виробником.

Комунальне підприємство «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у м.Києві ради є самостійним суб'єктом господарювання та балансоутримувачем житлових та нежитлових будинків комунальної власності територіальної громади м. Києва в Солом'янському районі, яке відповідно до ст.24 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» має право здійснювати функції утримання на балансі переданого йому за договором з власником майна та управляти їм чи передавати за договором повністю або частково функції управління управителю, укладати договори на надання житлово-комунальних послуг.

Комунальне підприємство «Відрадненське» Солом'янської районної у м.Києві ради на конкурсній основі визначено виконавцем житлово-комунальних послуг в будинку №5-а на вул. Білецького в м.Києві і зобов'язане забезпечити укладання договорів з постачальниками (виробниками) на надання споживачам послуг з централізованого опалення, постачання холодної та гарячої води і водовідведення.

Взаємовідносини між КП «Дирекція» та КП «Відрадненське» врегульовані договором на утримання житлових будинків і прибудинкових територій від 31.03.2008 р. відповідно до якого КП «Відрадненське» передано функції з утримання будинків, споруд і об'єктів благоустрою та прибудинкових територій (прибирання внутрішньобудинкових приміщень та прибудинкової території, санітарно-технічне обслуговування, обслуговування внутрішньобудинкових мереж, утримання ліфтів, освітлення місць загального користування, поточний ремонт, вивезення побутових відходів тощо), надання споживачам комунальних послуг (централізоване постачання холодної та гарячої води, водовідведення, газо- та електропостачання, централізоване опалення, а також вивезення побутових відходів тощо) та договором про сумісну діяльність від 01.04.2008р. згідно якого нарахування населенню плати за надані комунальні послуги та послуги за утримання будинків та прибудинкових територій проводиться Відокремленим структурним підрозділом КП «Дирекція».

На виконання Розпорядження Київської міської державної адміністрації від 27.01.1997 року №80 «Про порядок розрахунків за житлово-комунальні послуги» з метою прискорення надходження платежів населення на рахунки підприємств постачальників комунальних послуг Головним інформаційно-обчислювальним центром Київської міської державної адміністрації відкрито у встановленому порядку транзитний рахунок в установі банку; забезпечено щоденне розщеплення платежів за житлово-комунальні послуги від населення та перерахування розподілених сум на розрахункові рахунки підприємств-постачальників житлово-комунальних послуг, надання житлово-експлуатаційним організаціям та підприємствам постачальникам житлово-комунальних послуг щоденну зведену інформацію про сплату платежів населенням по кожному особистому рахунку.

Комунальне підприємство «Головний інформаційно-обчислювальний центр» засноване на комунальній власності територіальної громади м.Києва і безпосередньо підпорядковується Київській міській державній адміністрації. Предметом діяльності Підприємства є: програмно-комп'ютерне та інформаційне супроводження задач автоматизованої обробки інформації в міському господарстві; створення та актуалізація загальноміських баз даних; участь в реалізації загальноміської та загальнодержавної програми інформатизації тощо.

Таким чином, житлово-експлуатаційні організації і КП ГІОЦ є юридичними особами, які мають право вільно здійснювати цивільно-правові відносини, передбачені Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України та іншими нормативними актами.

Відповідно до ст. 3 ЦК України загальними засадами цивільних відносин є в тому числі свобода договору, свобода підприємницької діяльності.

Відповідно до ст. 11 ЦК України підставою виникнення цивільних прав та обов'язків є договори та інші правочини.

Так, між КП «Головний інформаційно-обчислювальний центр» та ОСОБА_2 підприємством «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у місті Києві ради укладено договір на надання послуг, якими передбачається, що КП «Дирекція» (Замовник) доручає та оплачує, а КП ГІОЦ виконує роботи по: обробці, розщепленню та перерахуванню комунальних платежів населення, що надійшли на розподільчий рахунок КП ГІОЦ за комунальні послуги, надані КП «Дирекція» і підприємствами виробниками житлово-комунальних послуг. Розщеплення платежів населення здійснюється КП ГІОЦ згідно наданих дислокацій будинків та відомостей про реквізити підприємств-виробників житлово-комунальних послуг, баз даних нарахувань за фактично спожиті житлово-комунальні послуги по квартиронаймачам та власникам житла, виготовленню для квартиронаймачів «рахунків на сплату боргу за житлово-комунальні послуги».

Рахунки на сплату житлово-комунальних послуг КПГІОЦ не розповсюджує, а надає їх до КП «Дирекція», яке використовує отримані рахунки у своїй господарській діяльності - надає споживачам послуг для оплати.

На підставі укладеної із КП «Дирекція» цивільно-правової угоди КП ГІОЦ здійснює свою діяльність у сфері розподілу платежів за житлово-комунальні послуги - виготовляє «рахунки на сплату за житлово-комунальні послуги» на підставі даних, наданих КП «Дирекція».

Отже, між двома юридичними особами укладений цивільно-правовий договір, який регулює їх господарську діяльність.

Враховуючи вищенаведене з положень ст. 24 Житлового кодексу УРСР слідує, що основною структурною одиницею, яка здійснює експлуатацію житлового фонду України та надає послуги мешканцям будинку є житлово-експлуатаційна організація, діяльність якої здійснюється на основі господарського розрахунку, якою відповідно є відповідач - Комунальне підприємство «Дирекція з утримання та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної в м. Києві ради. А отже, житлово-експлуатаційна організація є юридичною особою, яка має право вільно здійснювати цивільно-правові відносини, передбачені Цивільним кодексом України, Господарським кодексом України та іншими законодавчими та підзаконними актами України.

Згідно ст. 2 ЦК України учасниками цивільних відносин є фізичні особи та юридичні особи (далі-особи).

Відповідно до ст. 3 ЦК України загальними засадами цивільного законодавства є свобода договору, свобода підприємницької діяльності.

Відповідно до ст. 12 ЦК України особа здійснює свої цивільні права вільно, на свій розсуд.

Згідно до ст. 11 ЦК України підставою виникнення цивільних прав та обов'язків є договори та інші правочини.

Відповідно до ст. 13 ЦК України цивільні права особа здійснює у межах, наданих їй договором або актами цивільного законодавства.

Згідно ст. 14 ЦК України цивільні обов'язки виконуються у межах, встановлених договором або актах цивільного законодавства.

Згідно ст. 91 ЦК України, юридична особа здатна мати такі ж цивільні права та обов'язки, як і фізична особа, цивільна правоздатність юридичної особи може бути обмежена лише за рішенням суду. Цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється у день прийняття.

З наведеного випливає, що Комунальне підприємство «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у м. Києві ради здійснює діяльність передбачену статутом.

Згідно ст. 92 ЦК України, юридична особа набуває цивільних прав та обов'язків і здійснює їх через свої органи, які діють відповідно до установчих документів та закону.

Саме на виконання та у відповідності до вищезазначених норм цивільного законодавства, Комунальне підприємство «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Київської міської державної адміністрації уклало із ОСОБА_2 підприємством "Дирекція з утримання та обслуговування житлового фонду Солом'янської районної у м. Києві ради Договір №1847 про надання послуг від 02.01.2009р.

Відповідно до розділу 1 вищенаведеного договору Комунальне підприємство «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у м. Києві ради доручає та оплачує, а Комунальне підприємство «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Київської міської державної адміністрації виконує роботи по розщепленню та перерахуванню комунальних платежів населення, що надійшли на розподільчий рахунок КП ГІОЦ за комунальні послуги, надані ВСП і підприємствами-виробниками комунальних послуг (п. 1.1.1. Договору); виготовленню для квартиронаймачів «Рахунків на сплату комунальних послуг» (п. 1.1.2. Договору);

Відповідно до п. 5.4 Договору замовник несе відповідальність за достовірність бази нарахувань кожного особового рахунку та за достовірність застосування тарифів та норм.

Судом встановлено, що вартість робіт узгоджена сторонами у розділі 2 Договору. Роботи, що обумовлені договором, виконуються ОСОБА_2 підприємством «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Київської міської державної адміністрації кожного календарного місяця та здаються Замовникові за Актом виконаних робіт.

Відповідно до п 7.5. Договору Замовник уповноважив Комунальне підприємство «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Київської міської державної адміністрації на укладання угод з банками щодо прийняття банками платежів мешканців м. Києва за спожиті житлово-комунальні послуги.

Договір № 1847 про надання послуг по своїй суті є змішаним договором у розумінні ст.628 Цивільного кодексу України, оскільки містить у собі елементи різних договорів, а саме на виконання робіт, надання послуг, доручення та комісії, у зв'язку з чим даний договір надає мешканцям будинків, які перебувають на балансі та обслуговуються Замовником, можливість сплачувати комунальні платежі майже в усіх банківських установах, розташованих на території м. Києва, а не в окремій банківській установі, з якою Замовник перебував би у договірних відносинах.

Вищезазначена обставина сприяє швидкому надходженню коштів споживачів на розподільчий рахунок ОСОБА_2 підприємства «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Київської міської державної адміністрації, ідентифікації коштів, що надійшли по добовому рахунку споживача та терміновому, у строк визначений п. 3.2 Договору № 1847 про надання послуг, перерахуванню коштів з розподільчого рахунку ОСОБА_2 підприємства «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Київської міської державної адміністрації на рахунки виробників житлово-комунальних послуг. Крім цього, наявність укладених ОСОБА_2 підприємством «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Київської міської державної адміністрації угод з банками, сприяє зменшенню комісійних платежів споживачів послуг, банківським установам при сплаті вартості житлово-комунальних послуг.

Правову оцінку діяльності ОСОБА_2 підприємства «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Київської міської державної адміністрації по угодам було надано /правлінням з питань платіжних систем та розрахунків Національного банку /країни у листі від 20.08.2007р. №25-213/1582-8465, відповідно до якого зазначається, що згідно до положень ст. 6 Закону України «Про платіжні системи та переказ коштів в Україні» порядок відкриття банками рахунків та їх режими визначаються НБУ, а умови відкриття рахунку та особливості його функціонування передбачаються договором між банком та клієнтом-власником рахунку.

Зі змісту наведеного вище листа вбачається викладена пропозиція Національного банку України щодо діяльності ОСОБА_2 підприємства «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Київської міської державної адміністрації при здійсненні обліку коштів споживачів за житлово-комунальні послуги на розподільчому рахунку, по розщепленню цих коштів по видам житлово-комунальних послуг та їх перерахуванню на рахунки виконавців та виробників житлово-комунальних послуг. Додатково зазначається, що Національний банк України зважає, що діяльність ОСОБА_2 підприємства «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Київської міської державної адміністрації по обліку, розщепленню та перерахуванню коштів може здійснюватись останнім згідно до положень ст.1087 та глави 58 Цивільного кодексу України на підставі цивільно-правових договорів.

Таким чином, суд приходить до висновку, що Комунальне підприємство «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Київської міської державної адміністрації на відповідних правових підставах та цивільно-правових угодах здійснює свою діяльність у сфері розподілу платежів за житлово-комунальні послуги, а виготовлення «Рахунків на сплату за житлово-комунальні послуги» даним центром здійснюються лише на підставі поданих Замовником інформації, нарахування яких здійснює бухгалтерія ВСП та жодним чином не порушує права позивача, як споживача.

При вирішені даної позовної вимоги, судом враховано також і ту обставину, що фактично задоволення даної вимоги буде свідчити про втручання у господарські стосунки між ОСОБА_2 підприємством «Головний інформаційно-обчислювальний центр» Київської міської державної адміністрації та ОСОБА_2 підприємством «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної в м. Києві ради, які діють на виконання договірних правовідносин та жодним чином не стосуються поновлення прав споживача.

Враховуючи вищенаведене, суд не знаходить підстав для задоволення позовних вимог і в даному випадку.

Згідно ст. 19 Закону «Про житлово- комунальні послуги» зазначено, що відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах. Стаття 20 Закону передбачає укладення договору про надання житлово-комунальних послуг, який набирає чинності з моменту його укладення.

Згідно до п. 7 Правил користування приміщеннями житлових будинків встановлено, що власник та наймач (орендар) квартири зобов'язаний оплачувати надані житлово-комунальні послуги у строки, встановлені договором або законом.

Судом встановлено та не заперечувалося позивачем, що протягом багатьох років і на час розгляду справи позивач споживав надані відповідачем житлово-комунальні послуги.

Відповідно до статті 901 ЦК України за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов'язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов'язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором.

Між споживачами квартири № 17 у будинку № 5-А на вул. Академіка Білецького у місті Києві та ОСОБА_2 підприємством ,,Дирекція з управління та обслуговування житлового фондуВ» Солом'янської районної у місті Києві ради встановлені фактичні договірні відносини з приводу надання житлово-комнальних послуг на підставі відкритого особового рахунку.

Враховуючи правовідносини, що склалися між сторонами, суд вважає, що оскільки позивачем фактично споживалися надані житлово-комунальні послуги, доказів, які б свідчили інше позивачем не надано, підстав вважати нараховані борги незаконними і припинити їх нарахування і в подальшому, а також сформувати тариф не має.

Слід зазначити, що позивач в своїй заяві заявляє, що відповідач порушує її права, як споживача житлово-комунальних послуг.

Статтею 1 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 24.06.2004 року № 1875-ІV визначені такі поняття:

Споживач - фізична або юридична особа, яка отримує або має намір отримати житлово-комунальну послугу.

балансоутримувач будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків і споруд - власник або юридична особа, яка за договором з власником утримує на балансі відповідне майно, а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність, здійснює розрахунки коштів, необхідних для своєчасного проведення капітального і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном і несе відповідальність за його експлуатацію, згідно з законом.

Комунальні послуги - результат господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи у забезпеченні холодною, гарячою водою, водовідведенням, газо- та електропостачанням, опаленням, а також вивезення побутових відходів у порядку, встановленому законодавством.

Утримання будинків і прибудинкових територій - господарська діяльність, спрямована на задоволення потреби фізичної чи юридичної особи щодо забезпечення експлуатації та/або ремонту жилих та нежилих приміщень, будинків і споруд, а також утримання прилеглої до них (прибудинкової) території відповідно до вимог нормативів, норм, стандартів, порядків і правил згідно з законодавством.

Відповідно до ст.ст. 66-68 Житлового кодексу УРСР наймач та члени його сім'ї зобов'язані своєчасно та в повному обсязі сплачувати квартирну плату та плату за користування комунальними послугами.

Відповідно до ст.ст. 541-542 Цивільного кодексу України споживач та члени його родини несуть солідарну відповідальність за несвоєчасне внесення платежів за спожиті житлово-комунальні послуги.

В тановлено, що споживаючи житлово-комунальні послуги позивач їх не оплачує.

Згідно вимог ч. 3 ст. 61 ЦПК України обставини, встановлені судовим рішенням у цивільній, господарській або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

15.01.2009 року Солом'янським районним судом м. Києва задоволено позовну заяву КП УЖГ Солом'янського району м. Києва до ОСОБА_1, ОСОБА_3, ОСОБА_4 про стягнення заборгованості за спожиті житлово-комунальні послуги в сумі 3044,24 грн.

Рішенням Солом'янського районного суду м. Києва від 24.12.2010 року по справі № 2-2922-1/10 задоволено позов ОСОБА_2 підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у м. Києві ради до ОСОБА_1, ОСОБА_4, ОСОБА_3 про стягнення заборгованості за спожиті житлово-комунальні послуги в сумі 3541,50 коп.

Ухвалою Апеляційного суду м. Києва від 08.06.2011 року вищезазначене рішення Солом'янського районного суду м. Києва від 24.12.2010 року залишено без змін.

Таким чином, встановлено, що позивачем понад три роки не вноситься плата за спожиті нею житлово-комунальні послуги.

Згідно вимог ст.ст. 57-60 ЦПК України засобами доказування в цивільній справі є пояснення сторін і третіх осіб, показання свідків, письмові докази, речові докази і висновки експертів. Суд приймає до розгляду лише ті докази, які мають значення для справи. Обставини, які за законом повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися ніякими іншими засобами доказування. Кожна сторона має довести ті обставини на які вона посилається як на підставу вимог та заперечень.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку про відмову в задоволенні позову у повному обсязі.

Керуючись ст.ст. 2, 11, 13, 14, 91, 92, 901 ЦК України, ст. 24 ЖК України, ст.ст. 7, 31, 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», Постановою Кабінету Міністрів України № 529 від 20 травня 2009 року, Постановою Кабінету Міністрів України № 630 від 21 липня 2005 року, п. 17 Постанови Кабінету Міністрів України № 1198 від 03 жовтня 2007 року, Постановою Кабінету Міністрів України № 483 від 03 липня 1995 року, Розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 578 від 18 квітня 2008 року, ст. ст. 10, 11, 57-60, 88, 209, 212-215, 218 ЦПК України, суд, -

В И Р І Ш И В:

В задоволенні позову ОСОБА_1 до ОСОБА_2 підприємства «Дирекція з управління та обслуговування житлового фонду» Солом'янської районної у м. Києві ради про усунення порушень прав споживача житлово - комунальних послуг та зобов'язання укласти договори про надання житлово - комунальних послуг - відмовити.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана до Апеляційного суду міста Києва через Солом'янський районний суд м. Києва протягом десяти днів з дня його проголошення.

Суддя

СудСолом'янський районний суд міста Києва
Дата ухвалення рішення06.09.2011
Оприлюднено04.09.2015
Номер документу49402113
СудочинствоЦивільне

Судовий реєстр по справі —2-4455/11

Рішення від 29.11.2011

Цивільне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Гуденко О. А.

Ухвала від 12.12.2011

Цивільне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Клочко О. В.

Рішення від 18.10.2011

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Мохонько В. В.

Рішення від 10.10.2011

Цивільне

Нікопольський міськрайонний суд Дніпропетровської області

Троян Н. А.

Ухвала від 20.10.2011

Цивільне

Приморський районний суд м.Одеси

Домусчі Л. В.

Рішення від 11.06.2012

Цивільне

Броварський міськрайонний суд Київської області

Маценко Н. П.

Ухвала від 16.09.2011

Цивільне

Кіровський районний суд м.Кіровограда

Мохонько В. В.

Рішення від 06.09.2011

Цивільне

Солом'янський районний суд міста Києва

Оксюта Т. Г.

Ухвала від 16.11.2011

Цивільне

Комсомольський районний суд м.Херсона

Ігнатенко О. Й.

Рішення від 13.09.2011

Цивільне

Московський районний суд м.Харкова

Єлізаров І. Є.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні