Постанова
від 08.04.2008 по справі 2-а-171/2008
ВОЗНЕСЕНСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 2-А-171/2008

Справа № 2-А-171/2008

 

ПОСТАНОВА

 Іменем       України

 

08

квітня 2008 року Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області у

складі: головуючої - судді Старжинської О.Є.,  

при секретарі - Ніколаєнко Г.О., 

розглянувши   у   відкритому  

судовому   засіданні   в  

залі   суду   в  

м.    Вознесенську адміністративну

справу за позовом

ОСОБА_1,

ОСОБА_2

до

управління

праці та соціального захисту населення Вознесенської міської ради

про

визнання

бездіяльності противоправною

та зобов'язання здійснити перерахунок розміру

державної

допомоги по догляду за дітьми до досягнення ними трьохрічного віку

 

 

ВСТАНОВИВ:

 

 21.03.2008 року позивачі ОСОБА_1,  ОСОБА_2 звернулись до суду із позовом до

управління праці та соціального захисту населення Вознесенської міської ради

про захист соціальних прав шляхом визнання бездіяльності противоправною та

зобов'язання здійснити перерахунок розміру державної допомоги по догляду за

дитиною до досягнення нею трьохрічного віку та її виплату.

В

обґрунтування своїх вимог позивачі зазначали, 

що мають дітей,  які потерпіли від

Чорнобильської катастрофи та є отримувачами державної допомоги по догляду за

ними,  до досягнення трирічного

віку,  яким відповідач управління праці

та соціального захисту населення Вознесенської міської ради призначив в 2007

році та проводив нарахування цієї державної допомоги у розмірі,  передбаченому Законом України "Про

Державний бюджет України на 2007 рік" і виплату за рахунок коштів

Державного бюджету.

Посилаючись

на те,  що відповідач з 09.07.2007 року у

зв'язку з прийняттям Конституційним Судом України рішення про визнання

неконституційним положення абзацу третього частини другої статті 56 цього

Закону не призначив державну допомогу у розмірі,  передбаченому Законом України "Про

державну допомогу сім'ям з дітьми" з врахуванням вимог Закону України «Про

статус і соціальний захист громадян,  які

постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» ( ст.  30 п. 10) про виплату зазначеної допомоги у

подвійному розмірі,  позивачі просили

позов задовольнити. В судовому засіданні позивачі підтримали позовні вимоги.

Представник

відповідача - управління праці та соціального захисту населення Вознесенської

міської ради - в судове засідання не з'явився, 

судом належним чином був повідомлений про час і місце розгляду справи,  в письмовій заяві просить справу розглянути

за його відсутності,  позовні вимоги не

визнає,  зазначаючи,  що після прийняття рішення Конституційним

Судом України по справі про соціальні пільги змін в Державний бюджет України

щодо механізму встановлення розміру державної допомоги по догляду за дітьми до

досягнення ними трьохрічного віку та зміни розміру субвенцій до місцевих

бюджетів для покриття витрат на виплату цієї державної допомоги внесено не

було,  що унеможливлює реалізацію права

на перерахунок державної допомоги.

Вислухавши

пояснення позивачів,  дослідивши

матеріали справи,  суд вважає,  що позов підлягає задоволенню.

Матеріалами

справи встановлено,  що позивачі мають

дітей,  які потерпіли від Чорнобильської

катастрофи та є отримувачами державної допомоги по догляду за ними до

досягнення трирічного віку,  яким

відповідач управління праці та соціального захисту населення Вознесенської

міської ради призначив в 2007 році та проводив нарахування цієї державної допомоги

у розмірі,  передбаченому Законом України

"Про Державний

 

2

 бюджет України на 2007 рік" - різниці між

50% прожиткового мінімуму,  встановленого

для працездатних осіб,  та

середньомісячним сукупним доходом сім'ї в розрахунку на одну особу за попередні

шість місяців,  але не менш як 90 грн.

для незастрахованих осіб та не менш як 23% прожиткового мінімуму,  встановленого для працездатних осіб,  для застрахованих осіб. При цьому не було

застосовано положення Закону України «Про статус і соціальний захист

громадян,  які постраждали внаслідок

Чорнобильської катастрофи» ( ст.  30 п.

10) про виплату у подвійному розмірі зазначеної допомоги.

З

09.07.2007 року у зв'язку з прийняттям Конституційним Судом України рішення про

визнання неконституційним положення абзацу третього частини другої статті 56,  пункту 7 статті 71 цього Закону управління

праці та соціального захисту населення Вознесенської міської ради при зверненні

позивачів не призначило державну допомогу у розмірі,  передбаченому Законом України "Про

державну допомогу сім'ям з дітьми", 

Законом України "Про загальнообов'язкове державне соціальне

страхування у зв'язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами,  зумовленими народженням та похованням".

Інше

(додаткове) правове регулювання відносин, 

ніж передбачено Законом України "Про Державний бюджет України на

2007 рік",  встановлено діючими

законами.

Так,  згідно 

ст. 15 Закону України від 21.11.1992 року "Про державну допомогу

сім'ям з дітьми" допомога по догляду за дитиною до досягнення нею

трирічного віку надається у розмірі, 

встановленого законом прожиткового мінімуму для дітей 6 років. Розділом

8 "Прикінцеві положення" цього Закону встановлено,  що розмір державної допомоги сім'ям з

дітьми,  передбачений  ст. 15 визначається Верховною Радою України в

законі про Державний бюджет України на відповідний рік у відсотковому

відношенні до прожиткового мінімуму для дитини відповідного віку з поступовим

наближенням до прожиткового мінімуму, 

але при цьому не може бути нижчим за величину,  що дорівнює 25 відсоткам зазначеного

прожиткового мінімуму,  аз1січня 2006

року - 50 відсоткам цього прожиткового мінімуму.

У

відповідності до  ст. 43 Закону України

"Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування у зв'язку з

тимчасовою втратою працездатності та витратами, 

зумовленими народженням та похованням" допомога по догляду за

дитиною надається застрахованій особі у розмірі,  що встановлюється правлінням Фонду,  але не менше розміру прожиткового мінімуму,  встановленого законом.  Розділом 9 "Прикінцеві положення"

цього Закону передбачено:

·  до

приведення законів України та інших нормативно-правових актів у відповідність з

цим Законом закони України та інші нормативно-правові акти застосовуються в

частині,  що не суперечить цьому Закону.

·  до

стабілізації економічного становища в Україні розмір витрат,  передбачених 

ст. 43 цього Закону,  визначається

Верховною Радою України щороку,  виходячи

з рівня забезпечення прожиткового мінімуму одночасно з встановленням розміру

страхових внесків з поступовим наближенням виплат до прожиткового мінімуму.

Таким

чином,  щодо правовідносин,  що виникли у зв'язку з прийняттям 09.07.2007

року рішення Конституційним Судом України мають застосовуватись вказані закони

України. Відповідно до  ст. 152

Конституції України закони та інші правові акти,  які за рішенням Конституційного Суду України

визнаються неконституційними,  втрачають

чинність з дня ухвалення ним рішення про їх неконституційність.

Законом

України «Про статус і соціальний захист громадян,  які постраждали внаслідок Чорнобильської

катастрофи" ( ст.  30 п. 10)

допомога по догляду за потерпілою дитиною до досягнення нею трьохрічного віку

виплачується у подвійному розмірі допомоги, 

передбаченої законодавством.

В 2007

році зазначений вид допомоги виплачується за рахунок коштів Державного бюджету

України у вигляді субвенцій до місцевих бюджетів і заперечення відповідача

 

3

 щодо відсутності бюджетних асигнувань для

задоволення вимог позивачів є необгрунтованим, 

оскільки невиконання чи неналежне виконання законів про виплати через

відсутність грошей для виплати не є підставою для виправдання. В даному

випадку,  в національному законодавстві

мають бути визначені межі та спосіб здійснення відповідного права органів

державної влади діяти з метою забезпечення громадян мінімальним ступенем

захисту,  на який вони,  згідно з принципом верховенства права,  мають право в демократичному суспільстві.

Бездіяльність в реалізації права позивачів на перерахунок розміру державної

допомоги є порушенням,  в результаті

недотримання державою своїх позитивних обов'язків ( це такий обов'язок,  коли держава повинна діяти таким чином,  щоб захистити соціальні права людини),  що створило для позивачів ситуацію непевності

стосовно реалізації ними зазначеного права.

Тому,  доводи відповідача про відсутність механізму

перерахунку розміру державної допомоги, 

не можуть бути підставою для невиконання вимог законів. Виходячи з

принципу верховенства права,  який

забороняє суду відмовляти в захисті порушеного права людини і зобов'язує суд

поновити порушене право,  навіть у

випадку,  якщо в нормах матеріального

права такого не передбачено,  позов

підлягає задоволенню.

На

підставі викладеного,  враховуючи,  що рішення Конституційного Суду України має

преюдиціальне значення для судів загальної юрисдикції при розгляді ними позовів

у зв'язку з правовідносинами,  які

виникли внаслідок дії положень статей зазначених законів,  що визнані неконституційними,  керуючись 

ст.  ст.  156-161 КАС України,  суд

 

ПОСТАНОВИВ:

 

Визнати

противоправною бездіяльність управління праці та соціального захисту населення

Вознесенської міської ради щодо перерахунку та виплати ОСОБА_1,  ОСОБА_2 державної допомоги по догляду за

дітьми до досягнення ними трьохрічного віку.

Зобов'язати

управління праці та соціального захисту населення Вознесенської міської ради

здійснити перерахунок та виплату з 09.07.2007 року ОСОБА_1,  ОСОБА_2 державної допомоги по догляду за

дітьми до досягнення ними трьохрічного віку з урахуванням Закону України «Про

статус і соціальний захист громадян,  які

постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи» ( ст.  30 п. 10) про виплату зазначеної допомоги у

подвійному розмірі.

постанова

може бути оскаржена в апеляційному порядку в апеляційний адміністративний суд

Одеської області через міськрайсуд з дня її оголошення шляхом подачі заяви про

апеляційне оскарження протягом 10 днів і апеляційної скарги протягом 20 днів

після подання заяви про апеляційне оскарження.

СудВознесенський міськрайонний суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення08.04.2008
Оприлюднено12.10.2009
Номер документу4940889
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2-а-171/2008

Постанова від 27.11.2008

Адміністративне

Очаківський міськрайонний суд Миколаївської області

Єнтіна А.П.

Постанова від 12.11.2008

Адміністративне

Березнегуватський районний суд Миколаївської області

Молчанов О.Г.

Постанова від 02.12.2008

Адміністративне

Микитівський районний суд м.Горлівки

Наумик О. О.

Постанова від 08.04.2008

Адміністративне

Вознесенський міськрайонний суд Миколаївської області

Старжинська О.Є.

Постанова від 01.12.2008

Адміністративне

Тростянецький районний суд Сумської області

Линник О.С.

Ухвала від 13.05.2008

Адміністративне

Ленінський районний суд м.Кіровограда

Чельник О.І.

Ухвала від 30.12.2008

Адміністративне

Свалявський районний суд Закарпатської області

Вінер Е.А.

Постанова від 16.10.2008

Адміністративне

Голопристанський районний суд Херсонської області

Циганій С.І.

Ухвала від 17.12.2008

Адміністративне

Свалявський районний суд Закарпатської області

Вінер Е.А.

Ухвала від 19.11.2008

Адміністративне

Голованівський районний суд Кіровоградської області

Рудь Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні