Ухвала
від 02.09.2015 по справі 903/229/15
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

"02" вересня 2015 р. Справа № 903/229/15

За заявою Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації

про відстрочку виконання рішення суду

по справі № 903/229/15

за позовом товариства з обмеженою відповідальністю "АВАКС ПРОФ", м.Тернопіль

до відповідачів: Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації

Литовезької сільської ради

про стягнення 81 243 грн. 97 коп.

Представники:

від заявника: Ковальчук, довіреність №1533/17/2-15 від 27.07.2015р.

від стягувача: н/з

Встановила: 18.08.2015 року заявник – Департамент агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації звернувся до господарського суду з заявою про відстрочку виконання рішення господарського суду Волинської області від 05.05.2015 року у справі №903/229/15 терміном до 01.01.2016 року.

В обґрунтування відстрочки виконання рішення суд заявник посилається на важкий фінансовий стан Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації, який спричинив відповідне фінансування з державного бюджету.

В судовому засіданні представник Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації заяву про відстрочку виконання рішення господарського суду Волинської області у даній справі підтримав в повному обсязі.

ТзОВ «Авакс Проф» в судове засідання не з'явився, в поясненнях від 28.08.2015 року стягувач просить відмовити боржнику в задоволенні заяви про відстрочку виконання рішення суду по справі №903/229/15. При цьому, зазначає, що наведені боржником підстави для задоволення заяви не можуть бути доказом наявності обставин, які ускладнюють або роблять неможливим виконання рішення суду. Також, стягувач просить врахувати, що заборгованість Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації значиться вже тривалий час, що завдає значної шкоди ТзОВ «Авакс Проф», що виражається в неможливості стягувачем виконувати свої зобов'язання перед кредиторами.

Заслухавши пояснення представника боржника, дослідивши матеріали справи, господарський суд, -

в с т а н о в и в:

Рішенням господарського суду Волинської області від 05.05.2015 року у справі №903/229/15 постановлено стягнути з Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації на користь товариства з обмеженою відповідальністю «АВАКС ПРОФ» 58 920 грн. 00 коп. основного боргу, 2 019 грн. 42 коп. 3% річних, 16 934 грн. 00 коп. втрат від інфляції, 4 534 грн. 42 коп. пені та 1 827 грн. 00 коп. судового збору, а всього: 84 234 грн. 84 коп. (вісімдесят чотири тисячі двісті тридцять чотири грн. 84 коп.). В задоволенні позовних вимог до Литовезької сільської ради відмовлено.

25.05.2015 року на виконання рішення господарського суду Волинської області від 05.05.2015 року видано наказ за №903/229/15-1.

У відповідності до ст. 121 Господарського процесуального кодексу України, при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, за заявою сторони, господарський суд, який видав виконавчий документ, розглядає це питання в судовому засіданні з викликом сторін і у виняткових випадках, залежно від обставин справи, може відстрочити або розстрочити виконання рішення, змінити спосіб та порядок його виконання.

Господарський процесуальний кодекс України не визначає переліку обставин, які свідчать про неможливість виконання рішення чи утруднюють його виконання, а тому суд оцінює докази, що підтверджують зазначені обставини, за правилами ст. 43 ГПК України і за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення чи унеможливлюють його виконання, має право розстрочити чи відстрочити виконання рішення. Тобто, до заяви мають бути додані докази, які підтверджують обставини, викладені в заяві щодо неможливості чи утруднення виконання рішення.

Згідно п.п.7.1.1, 7.2 постанови пленуму Вищого господарського суду України від 17.10.2012р. №9 "Про деякі питання практики виконання рішень, ухвал, постанов господарських судів України" (із наступними змінами та доповненнями) визначено, що господарський суд на підставі ст.121 ГПК України має право за заявою сторони або за власною ініціативою у виняткових випадках залежно від обставин справи відстрочити, розстрочити виконання рішення, змінити спосіб та порядок його виконання.

Підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи, зокрема, стосовно юридичної особи - наявну загрозу банкрутства, відсутність коштів на банківських рахунках і майна, на яке можливо було б звернути стягнення, щодо як фізичних, так і юридичних осіб - стихійне лихо, інші надзвичайні події тощо.

Аналогічна правова позиція викладена у постановах Вищого господарського суду України від 21.11.2012р. у справі №5008/437/2012, від 10.08.2011р. у справі №14/83.

Оскільки згадана стаття не обмежує відповідне право господарського суду певним строком, воно може бути реалізоване у будь-який час після набрання рішенням законної сили і до його фактичного повного виконання. Також не обмежується право заявника на повторне звернення з відповідною заявою, якщо вона вже розглядалася судом.

Відстрочка – це відкладення чи перенесення виконання рішення на новий строк, який визначається господарським судом. Підставою для відстрочки виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у визначений строк або встановленим господарським судом способом. Згоди сторін на вжиття заходів, передбачених ст.121 ГПК України, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки виконання рішення.

Згідно п.10 постанови Пленуму Верховного суду України №14 від 26.12.2003р. "Про практику розгляду судами скарг на рішення, дії або бездіяльність органів і посадових осіб державної виконавчої служби та звернень учасників виконавчого провадження" зазначено, що при вирішенні заяв державного виконавця чи сторони про відстрочку або розстрочку виконання рішення, встановлення або зміну способу й порядку його виконання суду потрібно мати на увазі, що відповідно до ст. 121 ГПК їх задоволення можливе лише у виняткових випадках, які суд визначає виходячи з особливого характеру обставин, що ускладнюють або виключають виконання рішення. Тобто, господарський суд повинен враховувати можливі негативні наслідки для боржника при виконанні рішення у встановлений строк, але також необхідно враховувати такі ж наслідки і для стягувача при затримці виконання рішення та не допускати їх настання.

          З наведеного випливає, що надання відстрочки виконання судового рішення пов'язується із об'єктивними, непереборними, виключними обставинами, що ускладнюють вчасне виконання судового рішення.

Судом встановлено, що департамент агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації має кредиторську заборгованість по програмі, щодо здійснення заходів по запобіганню підтопленню населених пунктів, сільськогосподарських та лісогосподарських угідь Волинської області на суму 3010349,85 грн., що стверджується звітом про заборгованість за бюджетними коштами станом на 01.08.2015р. (затверджений головним управлінням Державної казначейської служби України у Волинській області). Згідно вказаного звіту, надходжень коштів по даній цільовій програмі із державного бюджету України не відбувалося.

Із пояснень заявника слідує, що департаментом вживаються усі заходи для виконання взятих на себе зобов'язань по погашенню існуючих боргів. Однак, заборгованість залишається досить великою. Дані пояснення підтверджуються листами-клопотаннями(зверненнями) до Прем'єр – міністра України (№6468/23/2-14 від 02.12.2014р., №919/23/2-15 від 17.02.2015р., №1836/23/2-15 від 27.03.2015р.), Міністра фінансів України (№2249/17/2-14 від 28.10.2014р., №7259/26/2-14 від 31.12.2014р.) та до віце-прем'єр-міністра Міністра регіонального розвитку та ЖКГ України (№4564/32/2-15 від 13.07.2015р.), щодо виділення коштів на погашення кредиторської заборгованості за виконані роботи по запобіганню підтопленню населених пунктів та сільськогосподарських угідь Волинської області минулих років.

Між тим, боржником на час розгляду заяви про відстрочення виконання рішення суду, позитивної відповіді щодо вирішення даного питання не отримано.

Судом взято до уваги, що наведені боржником обставини підтверджують винятковість випадку та виступають виключними обставинами, необхідними для відстрочки виконання рішення суду у даній справі.

Враховуючи вище викладене, характер спору, специфіку господарської діяльності боржника, який є державною установою, вину боржника, його фінансовий стан, заявлене намагання останнього сплатити борг, а також, що заявник був лише розпорядником коштів та зобов'язувався забезпечити належне фінансування в межах передбачених коштів за рахунок коштів державного бюджету і те, що ненадання відстрочки може призвести до блокування роботи Департаменту агропромислового розвитку облдержадміністрації (блокувань банківських рахунків) у забезпеченні проведення виплат коштів профільними державними програмами підтримки галузі АПК, що може призвести до зростання соціальної напруги у суспільстві, суд дійшов висновку про задоволення заяви Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації про відстрочку виконання рішення господарського суду Волинської області від 05.05.2015 у справі 903/229/15 до 01.01.2016 року.          

Крім того, стягувачем до пояснень від 28.08.2015 року не долучено будь-яких доказів на підтвердження наявності кредиторської заборгованості, складеного фінансового становище, спричиненого невиконанням рішення суду по даній справі.

Разом з тим, згідно ст. 124 Конституції України, ст.115 Господарського процесуального кодексу України судові рішення є обов'язковими до виконання на всій території України.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 86, 121 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд,-

УХВАЛИВ:

1. Заяву Департаменту агропромислового розвитку Волинської обласної державної адміністрації про відстрочку виконання рішення господарського суду Волинської області від 05.05.2015 року у справі №903/229/15 задоволити.

2. Відстрочити виконання рішення господарського суду Волинської області від 05.05.2015 року у справі № 903/229/15 до 01 січня 2016 року.

          Суддя                                                                                 М. С. Шум

СудГосподарський суд Волинської області
Дата ухвалення рішення02.09.2015
Оприлюднено09.09.2015
Номер документу49521989
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/229/15

Ухвала від 15.09.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 02.09.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 25.08.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 19.08.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 06.08.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 28.07.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 25.05.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Судовий наказ від 25.05.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Рішення від 05.05.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

Ухвала від 24.03.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Шум Микола Сергійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні