Ухвала
від 02.09.2015 по справі 817/1736/13-а
РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

02 вересня 2015 року Справа № 817/1736/13-а м. Рівне Рівненський окружний адміністративний суд в складі головуючого судді Гломба Ю.О., за участю секретаря судового засідання Маринич В.М. та сторін і інших осіб, які беруть участь у справі:

позивача: представник не прибув,

відповідача: представник Довгалюк І.Л.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом:

Товариства з обмеженою відповідальністю "Комфорт - Еко" доДержавної податкової інспекції у м.Рівному ГУ ДФС у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,

ВСТАНОВИВ:

Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "Комфорт - Еко" звернувся до суду з позовом до відповідача Державної податкової інспекції у м. Рівному ГУ Міндоходів у Рівненській області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень від 10.06.2011 № 0001822342, від 10.06.2011 № 0001832342 та від 15.06.2011 № 0000851742.

Постановою Рівненського окружного адміністративного суду від 08.07.2014 у справі №817/1736/13-а, залишеною без змін ухвалою Житомирського апеляційного адміністративного суду від 20.11.2014, позов задоволено частково. Визнати протиправними та скасовано податкові повідомлення-рішення Державної податкової інспекції у м. Рівному ГУ Міндоходів у Рівненській області від 10.06.2011 №0001822342 на суму 393 522, 44 грн. - основного платежу та 98 380, 80 грн. - штрафних санкцій; №0001832342 на суму 503 080, 00 грн. - основного платежу та 117 644, 00 грн. - штрафних санкцій; №0000851742 від 15.06.2011 на суму 8338, 73 грн. - основного платежу та 2084, 68 грн. - штрафних санкцій. У решті позовних вимог відмовлено.

Ухвалою Вищого адміністративного суду від 19.05.2015 постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 08.07.2014 у справі №817/1736/13-а та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 20.11.2014 скасовано в частині визнання протиправним та скасування податкового-повідомлення-рішення №0000851742 від 15.06.2011 року на суму 8338, 73 грн. - основного платежу та 2084, 68 грн. - штрафні санкції. В цій частині справу направлено на новий розгляд до суду першої інстанції.

В іншій частині постанову Рівненського окружного адміністративного суду від 08.07.2014 у справі №817/1736/13-а та ухвалу Житомирського апеляційного адміністративного суду від 20.11.2014 залишено без змін.

За результатами автоматичного розподілу вказана справа надійшла у провадження судді Гломба Ю.О.

Судом відповідно до ст. 55 КАС України допущено процесуальне правонаступництво вибулої сторони - відповідача - Державної податкової інспекції у м. Рівному ГУ Міндоходів у Рівненській області його процесуальним правонаступником Державною податковою інспекцією у м. Рівному ГУ ДФС у Рівненській області.

Ухвалою суду від 04.06.2015 року справу призначено до судового розгляду на 12:00 год. 01.07.2015 року. Повістку про виклик до суду надіслано на поштову адресу позивача, самостійно вказану ним у позовній заяві та вручено 10.06.2015 року (т.6, а.с. 159).

Отже, про дату, час та місце судового розгляду, призначеного на 10.06.2015 року позивач був повідомлений належним чином. Проте, в судове засідання 10.06.2015 року позивач не прибув, про причини неявки суду не повідомив.

У зв'язку із неприбуттям в судове засідання позивача, належним чином повідомленого про дату, час і місце судового розгляду, від якого нього не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності чи про відкладення судового розгляду, на підставі пункту 2 частини 1 статті 128 КАС України, розгляд справи відкладено на 12:00 год. 02.09.2015 року.

Повістку про виклик до суду надіслано на поштову адресу позивача, самостійно вказану ним у позовній заяві та вручено 06.07.2015 року (т.6, а.с.162).

Отже, про дату, час та місце судового розгляду, призначеного на 02.09.2015 року позивач був повідомлений належним чином. Проте, в судове засідання 02.09.2015 року позивач не прибув, від якого нього не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності чи про відкладення судового засідання.

Таким чином, має місце повторне, 10.06.2015 року та 02.09.2015 року, неприбуття позивача у судове засідання без поважних причин.

Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 155 КАС України, суд своєю ухвалою залишає позовну заяву без розгляду, якщо позивач повторно не прибув у попереднє судове засідання чи у судове засідання без поважних причин, якщо від нього не надійшло заяви про розгляд справи за його відсутності.

В судовому засіданні представник відповідача просив залишити позовну заяву без розгляду на підставі п.4 ч. 1 ст. 155 КАС України.

За наведених обставин, позовна заява підлягає залишенню без розгляду.

При вирішення даного питання, з врахуванням принципу верховенства права, судом застосовуються положення Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод (далі - Конвенція) та практика Європейського Суду з прав людини.

Зокрема, Європейський Суд з прав людини, юрисдикція якого поширюється на всі питання тлумачення і застосування Конвенції (пункт 1 статті 32 Конвенції) наголошує, що пункт 1 статті 6 Конвенції гарантує кожному право на подання до суду скарги, пов'язаної з його або її правами та обов'язками (рішення від 21.02.1975 року у справі "Голдер проти Сполученого Королівства" (п. 36). На це "право на суд", в якому право на доступ до суду є одним з його аспектів, може посилатися кожен, хто небезпідставно вважає, що втручання у реалізацію його або її прав цивільного характеру є неправомірним (рішення від 13.10.2009 року у справі "Салонтаджі-Дробняк проти Сербії" (п. 132).

Разом з тим, як зазначає Європейський Суд з прав людини, право на доступ до суду не є абсолютним і може підлягати обмеженням. Вони дозволяються опосередковано, оскільки право на доступ до суду за своєю природою потребує регулювання державою, яке може змінюватися у часі та місці відповідно до потреб і ресурсів суспільства та окремих осіб (рішення від 28.05.1985 року у справі "Ешингдейн проти Сполученого Королівства", (п. 57). Встановлюючи такі правила, держава користується певною свободою розсуду (рішення від 12.07.2001 року у справі "Принц Ліхтенштейну Ганс-Адам II проти Німеччині" (п. 45).

Заявник зобов'язаний демонструвати готовність брати участь на всіх етапах розгляду, що стосуються безпосередньо його, утримуватися від використання прийомів, які пов'язані із зволіканням у розгляді справи, а також максимально використовувати всі засоби внутрішнього законодавства для прискорення процедури слухання (рішення від 07.07.1989 року у справі "Юніон Аліментаріа Сандерс С.А. проти Іспанії" (п. 109).

Конституційний Суд України у своєму рішенні від 13.12.2011 по справі №17-рп/2011 також визначив, що вжиття заходів для прискорення процедури розгляду справ є обов'язком не тільки держави, а й осіб, які беруть участь у справі.

Судом було вжито достатніх заходів з метою сприяння позивачеві у ефективній реалізації ним права на справедливий суд, в тому числі шляхом забезпечення доступу до правосуддя. З огляду на системний характер неприбуття позивача до суду без існування для цього поважних причин, залишення позовної заяви без розгляду є пропорційним обмеженням, яке переслідує законну мету, не звужує та не зменшує доступ до правосуддя.

Позивачу слід роз'яснити, що в силу вимог частини 3 статті 155 КАС України, особа, позовна заява якої залишена без розгляду, після усунення підстав, з яких заява була залишена без розгляду, має право звернутися до суду в загальному порядку.

Як передбачено пунктом 4 частини 1 статті 7 Закону України "Про судовий збір" від 08.07.2011 року №3674-VI, сплачена сума судового збору позивачеві не повертається. Керуючись п.4 ч.1 ст. 155, ст. 165 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-

УХВАЛИВ:

Позовну заяву залишити без розгляду.

Ухвала суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги ухвала, якщо її не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження або набрання законної сили рішенням за наслідками апеляційного провадження.

Апеляційна скарга подається до Житомирського апеляційного адміністративного суду через Рівненський окружний адміністративний суд. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до Житомирського апеляційного адміністративного суду.

Апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п'яти днів з дня проголошення ухвали. У разі якщо ухвалу було постановлено в письмовому провадженні або згідно з частиною третьою статті 160 КАС України, або без виклику особи, яка її оскаржує, апеляційна скарга подається протягом п'яти днів з дня отримання копії ухвали.

Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії ухвали суду безпосередньо в суді, то п'ятиденний строк на апеляційне оскарження ухвали суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії ухвали суду .

Суддя Гломб Ю.О.

СудРівненський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.09.2015
Оприлюднено09.09.2015
Номер документу49649514
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —817/1736/13-а

Ухвала від 02.09.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

Ухвала від 25.07.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 04.06.2015

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Гломб Ю.О.

Постанова від 08.07.2014

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 20.05.2013

Адміністративне

Рівненський окружний адміністративний суд

Жуковська Л.А.

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 19.05.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 07.04.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 16.12.2014

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Вербицька О.В.

Ухвала від 20.11.2014

Адміністративне

Житомирський апеляційний адміністративний суд

Кузьменко Л.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні