Постанова
від 23.09.2009 по справі 2/304-8/30а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

2/304-8/30А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, м. Львів, вул. Личаківська, 128

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

          

23.09.09                                                                                           Справа№ 2/304-8/30А

14 год. 10 хв.

зал  судового засідання № 504

Господарський суд Львівської області у складі судді Гутьєвої В.В.

при секретарі Габаковській Х.В.

розглянув матеріали справи за позовом: Державної інспекції з контролю  за цінами  у Львівській області, м. Львів

до відповідача: Мостиської районної санітарно-епідеміологічної станції, м.Мостиська  

про стягнення  5 057,28 грн. економічних санкцій

за участю представників:

від  позивача: Рущак О.О. –гол.спеціаліст-юрисконсульт

від відповідача: Кубара М.М. –представник

Суть спору: Позов заявлено Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області до Мостиської районної санітарно-епідеміологічної станції, м.Мостиська  про стягнення 10 799,07 грн. економічних санкцій. Провадження у справі відкрито 19.03.2007 р. та призначено розгляд справи у судовому засіданні на 11.04.2007 р.

          Ухвалами від 15.05.2007 р. та від 12.02.2008 р.  провадження у справі було зупинено.

Ухвалами від 23.01.2008 р. та від 13.07.2009 р. провадження у справі було поновлено.

Ухвалою від 13.07.2009 р. прийнято до розгляду заяву позивача про уточнення (зменшення) позовних вимог з 10 799,07 грн. до 5 057,28 грн.

Ухвалою від 28.07.2009 р. розгляд справи у судовому засіданні відкладено на 11.08.2009 р.

Ухвалою від 11.08.2009 р. розгляд справи у судовому засіданні відкладено на 23.09.2009 р.

Представник позивача у судове засідання з'явився, позовні вимоги підтримав з підстав, викладених у позовній заяві, заяві про уточнення (зменшення) позовних вимог та усних поясненнях, наведених у судовому засіданні, посилаючись, зокрема, на те, що реквізити і назви рахунків, на які стягуються санкції, кожного року у письмовій формі надаються Управлінням державного казначейства у Львівській області органам державної влади, в т.ч. і Державній інспекції з контролю за цінами у Львівській області; постановою господарського суду Львівської області у справі № 3/393-10/387 А від 08.04.2008 р., залишеною без змін постановою Львівського апеляційного адміністративного суду № 22а-9386/08/9104 від 07.05.2009 р., визнано недійсним рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області № 150 від 14.11.2006 р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін в частині застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін в сумі 5 741,79 грн., в решта частині рішення Державної інспекції з контрою за цінами у Львівській області № 150 від 14.11.2006 р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін залишено без змін, а відтак в частині стягнення решти економічних санкцій на суму 5 057,28 грн. вимоги позивача є обґрунтованими.

Представник відповідача у судове засідання з'явився, вимоги позивача визнав частково в межах необґрунтовано отриманої виручки на суму 1 685,76 грн. та заперечив вимоги позивача в частині стягнення економічних санкцій у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки на суму 3 371,52 грн., посилаючись на те, що відповідно до ч.1 ст. 14 ЗУ «Про ціни і ціноутворення»у позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки, а позивач у позовній заяві не розділив ці суми –економічні та штрафні санкції та не вказав реквізитів та розрахункових рахунків, на які ці суми підлягають стягненню.

В судовому засіданні було досліджено письмові докази, які наявні в матеріалах справи (рішення, акт перевірки та інші наявні в матеріалах справи письмові докази).

Відповідно до п. 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 року №2747-IV, справу розглянуто в порядку, встановленому цим Кодексом.

В судовому засіданні 23.09.2009 р.  відповідно до ч. 3 ст. 160 КАС України проголошено вступну і резолютивну частину постанови, повний текст постанови складено 24.09.2009 р.

Розглянувши подані документи і матеріали, заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив наступне.

Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області складено акт перевірки Мостиської районої СЕС міста Львова  від 03.11.2006 р.  № 000989. Перевіркою встановлено, що за період з жовтня 2005 р. до січня 2006 р. Мостиською районною СЕС при наданні суб'єктам господарювання платних послуг застосовувала завищені тарифи за рахунок безпідставного включення в тариф на послуги податку на додану вартість, чим було порушено постанову Кабінету Міністрів України від 27.08.2003р. № 1351. Всього, за період з 17.10.2005 р. до 27.01.2006 р. було додатково нараховано націнку у вигляді ПДВ до фіксованих тарифів у розмірі 3 070,93 грн.  Крім того, було завищено тарифи на роботи і послуги, що надавались Мостиською районою СЕС з 15.05.2006 р. до 31.05.2006 р., оскільки в цей період СЕС керувалась попередніми тарифами, встановленими постановою Кабінету Міністрів України від 27.08.2003р. № 1351, тоді як набрали чинності тарифи, встановлені постановою Кабінету Міністрів України від 11.05.06р. № 662, внаслідок чого було одержано необгрунтовану виручку у сумі 528,76 грн. Таким чином загальна сума необгрунтовано одержаної виручки склала 3 599,69 грн.

14.11.2006 року Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області прийнято рішення № 150 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, яким, керуючись ст.14 Закону України “Про ціни і ціноутворення”, вирішено вилучити у Мостиської районої СЕС в дохід Держбюджету суму економічних санкцій, яка становить 10 799,07 грн.

30.11.2006 р. Мостиська районна СЕС подала у господарський суд Львівської області позовну заяву про визнання недійсним рішення № 150 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін. Постановою господарського суду Львівської області у справі № 3/393-10/387 А від 08.04.2008 р., залишеною без змін постановою Львівського апеляційного адміністративного суду № 22а-9386/08/9104 від 07.05.2009 р., визнано недійсним рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області № 150 від 14.11.2006 р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін в частині застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін на суму 5 741,79 грн., в решта частині рішення Державної інспекції з контрою за цінами у Львівській області № 150 від 14.11.2006 р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, тобто на суму 5 057,28 грн., залишено без змін.

При прийнятті постанови суд виходив з наступного.

Відповідно до ч.1 ст. 14 ЗУ “Про ціни і ціноутворення” вся необгрунтовано одержана підприємством, організацією сума виручки в результаті порушення державної дисципліни цін та діючого порядку визначення вартості будівництва, що здійснюється із залученням коштів Державного бюджету України, бюджету Автономної Республіки Крим, місцевих бюджетів, а також коштів державних підприємств, установ та організацій підлягає вилученню в доход відповідного бюджету залежно від підпорядкованості підприємства, організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необгрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми списуються з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням суду.

Згідно з  п. 3.4 Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами, затвердженої спільним наказом Мінекономіки України та Міністерства фінансів України від 03.12.01 р. № 298/519. (падалі - Інструкція) рішення про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін складається за формою згідно з додатком 1 у трьох примірниках, які підписуються начальником відповідної державної інспекції з контролю за цінами або його заступниками.

Відповідно до пп.3.8.2 п. 3.8 наведеної  Інструкції рішення про застосування фінансових (штрафних) санкцій за порушення в частині додержання державної дисципліни цін складається за формою згідно з додатком 2 у трьох примірниках.

Рішення Державної інспекції з контролю за цінами у Львівській області № 150 від 14.11.2006 р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін складено відповідно з додатком № 1 до Інструкції. Обгрунтованість та підставність прийняття позивачем наведеного рішення, а відтак його чинність, була предметом розгляду господарським судом Львівської області та Львівським апеляційним адміністративним судом і визнано обґрунтованим та чинним частково на суму 5 057,28 грн.

Відповідно до ч. 1 ст. 72 Кодексу адміністративного судочинства України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній, цивільній або господарській справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Відтак у суду відсутні підстави для дослідження правомірності прийняття Державною інспекцією з контролю за цінами у Львівській області рішення № 150 від 14.11.2006 р. про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін (згідно з додатком № 1 до Інструкції) та необхідність розділити застосовану санкцію –на економічну санкцію в розмірі необґрунтовано отриманої виручки на суму 1 685,76 грн. та  фінансову (штрафну) санкцію у  двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки на суму 3 371,52 грн.

Відповідно до п.15 ст. 2 ЗУ «Про Державний бюджет України на 2009 рік»до доходів загального фонду Державного бюджету України на 2009 рік належать кошти від санкцій (штрафи, пеня тощо), що застосовуються за рішеннями уповноважених посадових осіб Антимонопольного комітету України, інших органів виконавчої влади (крім адміністративних штрафів, що накладаються виконавчими органами відповідних рад та утвореними ними в установленому порядку адміністративними комісіями, штрафних санкцій за порушення законодавства про патентування; штрафних санкцій за порушення законодавства з питань забезпечення ефективного використання енергетичних ресурсів), а також за рішеннями судів, прийнятими за зверненнями уповноважених підрозділів органів виконавчої влади; штрафних санкцій внаслідок невиконання укладених розпорядником бюджетних коштів угод з суб'єктами господарювання на придбання товарів, робіт і послуг за рахунок коштів державного бюджету.

Економічні санкції відповідно до листа Головного управління державного казначейства України у Львівській області № 10.1-13/390 від 28.01.2009 р. підлягають перерахуванню в дохід державного бюджету на рахунки згідно з додатком № 1 до цього листа –Держбюджет  (Мостиський район),  р/р 31119106700252 в УДК у Львівській області, МФО 825014, код ЄДРПОУ 23968201: код 21081100.

З огляду на наведене, позовні вимоги є обґрунтованими і підлягають задоволенню.

Судові витрати необхідно покласти на відповідача.

Керуючись п.2-1, п. 6 Прикінцевих та перехідних положень та ст.ст.69-71, 86, 87, 94, 158, 160, 162, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України від 06.07.2005 року № 2747-IV (із змінами та доповненнями), суд –

ПОСТАНОВИВ:

Позов задоволити повністю.

Стягнути з відповідача: Мостиської районної санітарно-епідеміологічної станції  (81300, Львівська область, м.Мостиська, вул. Будзиновського, 2, р/р 35228001000126 в УДК у Львівській області, МФО 825014. код ЗКПО 05497956):

- в дохід Держбюджету (Мостиський район) - р/р 31119106700252 в УДК у Львівській області, МФО 825014, код ЄДРПОУ 23968201: код 21081100 –5 057,28 грн. економічних санкцій.

-          в дохід Державного бюджету України 50,57 грн. –судового збору.

Виконавчі листи видати після набрання постановою законної сили.

  Постанова набирає законної сили в строк та в порядку, передбаченому ст.254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений цим Кодексом, постанова набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова суду не набрала законної сили.

     Постанова може бути оскаржена в строк та в порядку, визначеному ст.186 Кодексу адміністративного судочинства України. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення. Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня її проголошення, а у разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 цього Кодексу - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

    Суддя                                                                                                                            

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення23.09.2009
Оприлюднено15.10.2009
Номер документу4987801
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —2/304-8/30а

Ухвала від 29.11.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Олендер І.Я.

Постанова від 23.09.2009

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гутьєва В.В.

Ухвала від 11.08.2009

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гутьєва В.В.

Ухвала від 28.07.2009

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гутьєва В.В.

Ухвала від 13.07.2009

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гутьєва В.В.

Ухвала від 23.01.2008

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гутьєва В.В.

Ухвала від 15.05.2007

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гутьєва В.В.

Ухвала від 19.03.2007

Господарське

Господарський суд Львівської області

Гутьєва В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні