Постанова
від 03.08.2011 по справі 2а-2133/11/0970
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

               ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД                                                               ПОСТАНОВА                                                       ІМЕНЕМ     УКРАЇНИ  "03" серпня 2011 р.                                              Справа № 2a-2133/11/0970  м. Івано-Франківськ             Івано-Франківський  окружний адміністративний суд у складі:           Судді Тимощука О.Л.           при секретарі  Маковійчук С.М.           за участю: представника позивача - Вікаря В.М.,           розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу           за позовом: прокурора Коломийського району в інтересах держави в особі - Коломийського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття                 до відповідача:  Виробничо-торгового підприємства ТзОВ "КЛМ"             про стягнення заборгованості в сумі 3324,48 грн,-   ВСТАНОВИВ: Прокурор Коломийського району в інтересах держави в особі Коломийського міськрайонного центру зайнятості – робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття звернувся в суд з адміністративним позовом до виробничо-торгового підприємства товариства з обмеженою відповідальністю «КЛМ» про стягнення заборгованості в сумі 3324,48 грн. Позовні вимоги мотивовані тим, що на виконання вимог Закону України «Про забезпечення молоді, яка отримала вищу або професійно-технічну освіту, першим робочим місцем з наданням дотації роботодавцю», Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання роботодавцям дотації для забезпечення молоді першим робочим місцем» від 19.03.2008 року №223 та на підставі договору від 28.09.2010 року про забезпечення молоді першим робочим місцем з наданням роботодавцю дотації відповідачем прийнято на роботу на посаду економіста Дідука В.І., у зв'язку з чим на підставі довідок про нараховану та виплачену заробітну плату, що містять недостовірні дані, 27.01.2011 року Коломийським МРЦЗ надано дотацію у вигляді фактичних витрат на виплату заробітної платі вказаного працівника в загальному розмірі 3324,48 грн. Проте, заробітна плата працівником фактично отримана у березні 2011 року, внаслідок чого до відповідача застосовано штраф в розмірі 3324,48 грн., та надано термін для добровільної його сплати, однак станом на момент звернення з даним адміністративним позовом кошти в сумі 3324,48 грн. відповідачем не сплачені, а тому підлягають стягненню в судовому порядку. 03.08.2011 року в судовому засіданні представником позивача подано заяву прокурора про забезпечення адміністративного позову шляхом накладення арешту на майно та грошові кошти відповідача, відповідно до якої Івано-Франківським окружним адміністративним судом прийнято ухвалу від 03.08.2011 року про відмову у забезпеченні адміністративного позову. Прокурор в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового розгляду справи судом повідомлявся належним чином. Причини неявки прокурора суду не відомі. Заяв чи клопотань щодо відкладення розгляду справи або проведення судового розгляду за його відсутності до суду не надходило. Представник позивача позовні вимоги підтримав повністю з підстав, наведених у позовній заяві. Просив позов задовольнити повністю. Представник відповідача в судове засідання повторно не з'явився, про дату, час та місце проведення судового розгляду справи судом повідомлявся належним чином, про що свідчать поштові повідомлення про вручення поштової кореспонденції (а.с. 26, 36). Причини неявки суду не відомі. Правом подання заперечень проти позову відповідач не скористався. Заслухавши представника позивача, розглянувши адміністративний позов, дослідивши та оцінивши надані суду письмові докази та інші матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов підлягає до задоволення з наступних підстав. Судом встановлено, що виробничо-торгове підприємство товариство з обмеженою відповідальністю «КЛМ» є юридичною особою та являється страхувальником в розумінні  п. 4 ст. 1 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття». Відповідно до  статті 1 Закону України «Про зайнятість населення» встановлено, що зайнятість населення, що проживає на території України, забезпечується державою шляхом проведення активної соціально-економічної політики, спрямованої на задоволення його потреб у добровільному виборі виду діяльності, стимулювання створення нових робочих місць і розвитку підприємництва. Згідно з абз. «в» частини 1 статті 5 Закону України «Про зайнятість населення» передбачено, що держава забезпечує надання додаткових гарантій щодо працевлаштування працездатним громадянам у працездатному віці, які потребують соціального захисту і не здатні на рівних конкурувати на ринку праці, у тому числі, молоді, яка закінчила або припинила навчання у середніх загальноосвітніх школах, професійно-технічних або вищих навчальних закладах, звільнилася зі строкової військової або альтернативної (невійськової) служби і якій надається перше робоче місце, дітям (сиротам), які залишилися без піклування батьків, а також особам, яким виповнилося п'ятнадцять років і які за згодою одного із батьків або особи, яка їх замінює, можуть, як виняток, прийматися на роботу. Приписами частини 2 статті 7 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» встановлено, що видами соціальних послуг за цим Законом та Законом України  «Про зайнятість населення» є, зокрема, пошук підходящої роботи та сприяння у працевлаштуванні, у тому числі, шляхом надання роботодавцю дотації на створення додаткових робочих місць для працевлаштування безробітних; фінансування організації оплачуваних громадських робіт для безробітних у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України. Судом встановлено, що 28.09.2010 року між Коломийським міськрайонним центром зайнятості – робочим органом виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття та виробничо-торговим підприємством товариством з обмеженою відповідальністю «КЛМ» укладено договір №090210092700186 про забезпечення молоді першим робочим місцем з наданням роботодавцю дотації, відповідно до пункту 2.1.1. якого Центр зайнятості зобов'язувався направити відповідачу для працевлаштування на перше робоче місце на посаду економіст за професією (спеціальністю) Економіка і підприємство, економіст, Фінанси безробітного Дідика Віталія Івановича, який отримав вказану професію за необхідною спеціальністю та має відповідну кваліфікацію (а.с. 11-12). Пунктом 2.1.3 вищенаведеного договору від 28.09.2010 року сторонами визначено, що Центр зайнятості надає підприємству дотацію щомісячно протягом одного року не пізніше 30 календарних днів з дня отримання довідки про нараховану та виплачену заробітну плату особі, працевлаштованій з наданням дотації, та сплату страхових внесків відповідно до чинного законодавства. Крім цього, пунктом 2.3.3 вказаного договору передбачено, що відповідач зобов'язується щомісячно не пізніше п'яти робочих днів після виплати заробітної плати особі, працевлаштованій з наданням дотації, надавати центру зайнятості довідку про нараховану та виплачену заробітну плату такій особі та сплату страхових внесків відповідно до чинного законодавства. Виходячи з умов договору, сторони домовилися, що договір набирає чинності з моменту прийняття на роботу Дідика В.І. та діє протягом двох років. Відповідно до статті 3 Закону України «Про забезпечення молоді, яка отримала вищу або професійно-технічну освіту, першим робочим місцем з наданням дотації роботодавцю» передбачено, що дотація надається роботодавцю в разі прийняття на роботу за направленням державної служби зайнятості молоді, якій надається перше робоче місце за отриманою відповідною професією (спеціальністю), строком на два роки та за умови відсутності в нього протягом останніх шести місяців скорочення чисельності працюючих за професією (спеціальністю), за якою працевлаштовується молодий громадянин. Роботодавець, якому надано дотацію, зобов'язаний забезпечити гарантії зайнятості прийнятих з дотацією осіб та не розривати трудовий договір з ними за скороченням чисельності або штату працівників протягом двох років (ч. 1 ст. 4 даного Закону). Відповідно до статті 5 вказаного Закону та пункту 3 Наказу Міністерства праці та соціальної політики України  «Про затвердження Порядку та строків надання дотації роботодавцю для забезпечення молоді, яка отримала вищу або професійно-технічну освіту, першим робочим місцем» від 25.02.2008 року №82, дотація надається роботодавцю щомісячно протягом року в розмірі фактичних витрат на основну та додаткову заробітну плату прийнятої з наданням роботодавцю дотації молоді (але не вище середньої заробітної плати, що склалася за всіма видами економічної діяльності у відповідному регіоні за минулий місяць, або обчисленої з неї відповідної суми в разі, якщо особа працювала неповний місяць) та сум внесків на загальнообов'язкове державне соціальне страхування, що сплачують роботодавці відповідно до закону. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Деякі питання надання роботодавцям дотації для забезпечення молоді першим робочим місцем» від 19.03.2008 року №223, спеціальність «Економіка підприємств», «Фінанси», за якими Дідик В.І. має відповідну кваліфікацію, входить у перелік професій та спеціальностей, за якими роботодавцям може надаватися дотація для забезпечення молоді першим робочим місцем. Крім того, статтею 8 даного Закону визначено, що якщо є письмове звернення фізичної або юридичної особи про факти порушення роботодавцем умов надання дотації, відомості, заявлені одержувачем дотації, підлягають негайній перевірці в порядку, визначеному спеціально уповноваженим центральним органом виконавчої влади у сфері праці та соціальної політики відповідно до Закону України «Про звернення громадян». В судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що 29.04.2011 року працевлаштований Дідик В.І. звернувся до Коломийського міськрайонного центру зайнятості із заявою, з якої стало відомо, що відповідачем порушено положення договору від 28.09.2010 року №090210092700186 про забезпечення молоді першим робочим місцем з наданням роботодавцю дотації та статті 5 Закону України «Про забезпечення молоді, яка отримала вищу або професійно-технічну освіту, першим робочим місцем з наданням дотації роботодавцю», а саме: відповідачем отримано відповідну дотації від центу зайнятості 27.01.2011 року, однак заробітну плату Дідику В.І. виплачено тільки в березні 2011 року. Судом встановлено, що 29.04.2011 року позивачем проведено перевірку достовірності поданих роботодавцем (відповідачем) даних, що є підставою для визначення розміру дотації та порядку її використання, результати якої відображені в акті №121 (а.с. 8-10). Актом перевірки встановлено, що  відповідачем довідки про нараховану та виплачену заробітну плату за листопад та грудень 2010 року подані позивачу раніше ніж проведення фактичної виплати заробітної плати Дідику В.І.. Судом встановлено, що 21.01.2011 року відповідачем до центру зайнятості подано довідку про нараховану та виплачену заробітну плату Дідику В.І. за листопад, грудень 2010 року, а саме: фактична заробітна плата працевлаштованого за листопад 2010 року становить 1048,45 грн. та фактичні витрати на її виплату –1662,24 грн., за грудень 2010 року заробітна плата – 1048,45 грн., фактичні витрати на її виплату – 1662,24 грн. При цьому відповідачем зазначено, що, у зв'язку із відсутністю коштів на рахунку, фактична виплата заробітної плати проведена 21.01.2011 року. Як вбачається з матеріалів справи, відповідно до видаткового касового ордеру №155 від 11.03.2011 року та №157 від 18.03.2011 року, Дідик В.І. отримав заробітну плату за листопад, грудень лише у березні 2011 року, що підтверджується платіжними відомостями на виплату заробітної плати за листопад 2010, грудень 2010 №45 та №2 відповідно (а.с. 20-21). Підпунктом 5.2 пункту 5 Наказу Міністерства праці та соціальної політики України  «Про затвердження Порядку та строків надання дотації роботодавцю для забезпечення молоді, яка отримала вищу або професійно-технічну освіту, першим робочим місцем» від 25.02.2008 року №82 встановлено, що на виконання положень частини 2 статті 38 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття», за порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду накладається штраф у розмірі наданої Фондом суми, використаної з порушенням. Згідно  із частиною 2 статті 38 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття»встановлено, що за порушення порядку використання роботодавцем коштів Фонду накладається штраф у розмірі наданої Фондом суми, використаної з порушенням. Судом встановлено, що позивачем 17.05.2011 року прийнято рішення щодо застосування до відповідача штрафу за встановлені порушення вимог чинного законодавства у сфері зайнятості населення, про що відповідачу направлено лист від 17.05.2011 року, у якому встановлений строк для добровільної сплати відповідачем суми штрафу в розмірі 3224,48 грн. (відшкодовані сума заробітної плати в розмірі 1662,24 грн. за листопад та 1662,24 грн. - за грудень 2010 року) (а.с. 17-18). Приписами частини 3 статті 38 «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття» передбачено, що своєчасно не сплачені фінансові санкції та адміністративні штрафи стягуються із страхувальника в дохід Фонду в порядку, встановленому законом. Згідно частини 1 статті 71 кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 72 цього Кодексу. В судовому засіданні встановлено та підтверджується матеріалами справи, що дії позивача щодо застосування до відповідача адміністративного штрафу є правомірними. Суду не надано доказів оскарження відповідачем рішення позивача про застосування штрафу, а тому рішення є чинним та підлягає виконанню. Оскільки відповідачем не надано доказів добровільної сплати штрафу в терміни, визначені позивачем, сума адміністративного штрафу в розмірі 3224,48 грн. підлягає стягненню в судовому порядку. Суд вважає, що позовні вимоги є обґрунтованими, а тому позов слід задовольнити повністю. На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд ,-                                              ПОСТАНОВИВ: Позов задовольнити повністю. Стягнути з виробничо-торгового підприємства товариства з обмеженою відповідальністю "КЛМ" (ідентифікаційний код 32198431) на користь Коломийського міськрайонного центру зайнятості - робочого органу виконавчої дирекції Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття заборгованість в сумі 3324 (Три тисячі триста двадцять чотири гривні) 48 копійок. Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд. Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого цим Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано                       Суддя:                              /підпис/                                                            Тимощук О.Л.                       Постанова складена в повному обсязі 08.08.2011 року.  

СудІвано-Франківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.08.2011
Оприлюднено18.09.2015
Номер документу50070094
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-2133/11/0970

Постанова від 03.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 03.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 03.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Ухвала від 04.07.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

Постанова від 03.08.2011

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Тимощук О.Л.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні