ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Запорізької області
УХВАЛА
про відкладення розгляду справи
22.03.10 Справа № 6/61/10
Суддя Місюра Л.С.
За позовом Запорізької міської ради м. Запоріжжя
До Орендного підприємства В«Запорізьке міжміське бюро технічної
інвентаризаціїВ» м. Запоріжжя
Про визнання права комунальної власності
Суддя Місюра Л.С.
За участю представників :
Від позивача: ОСОБА_1, дов, № 01-38/0010 від 12.01.2010 р.
Від відповідача: не з'явився
Розглянувши матеріали справи за позовом Запорізької міської ради м. Запоріжжя до Орендного підприємства В«Запорізьке міжміське бюро технічної інвентаризаціїВ» м. Запоріжжя про визнання права комунальної власності, суддя
В С Т А Н О В И В:
Позивач просить визнати право комунальної власності за територіальною громадою м.Запоріжжя в особі Запорізької міської ради на об'єкти нерухомого майна: недобудовану станцію швидкої допомоги літ. Ш-2, літ.Ч з підвалом пд, розташовані по вул.Перемоги, 80 в м. Запоріжжі.
Позивач надав суду письмові пояснення, де зазначив наступне: листом від 21.12.2009р. № 1838 Управління комунальної власності Запорізької міської ради звернулося до міського відділу Запорізької регіональної філії державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" з запитом про надання: 1) витягу з земельного кадастрового плану м.Запоріжжя щодо земельної ділянки по вул.Перемоги, 80, на якому позначено місце розташування об'єкта незавершеного будівництва -недобудованої центральної станції швидкої допомоги літ.Ш-2, Ч, пд; 2) довідки про те, що земельна ділянка під вказаним об'єктом відноситься до земель Запорізької міської ради та не передана в користування третім особам. На вищевказаний лист Запорізьким міським відділом Запорізької регіональної філії державного підприємства "Центр державного земельного кадастру" надано відповідь листом від 23.12.2009р. №22/1097 (додаток №12 до позовної заяви), в якому зазначено, що документи на земельну ділянку в м.Запоріжжі по вул.Перемоги, 80 не видавалися, розпорядником земельної ділянки згідно земельного законодавства є Запорізька міська рада. Також до листа від 23.12.2009р. №22/1097 додано витяг з чергового кадастрового плану міста ОСОБА_2, на якому позначено місце розташування спірних об'єктів нерухомості. Так, відповідно до ст.ст. 12, 83 Земельного кодексу України, усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, перебувають у відповідній власності територіальної громади, тому вирішення питання про надання у користування земельних ділянок із земель комунальної власності належить до повноважень сільських, селищних, міських рад. Отже, зазначеними вище нормами закріплюється право комунальної власності територіальної громади м.Запоріжжя в особі Запорізької міської на земельну ділянку по вул.Перемоги, 80, на якій розташовані спірні об'єкти незавершеного будівництва. Відносно підстав заявлення вимоги про визнання права комунальної власності на спірні об'єкти саме за територіальною громадою м.Запоріжжя в особі Запорізької міської ради, то позивач пояснив наступне: ч. 3 ст. 140 Конституції України встановлено, що місцеве самоврядування здійснюється територіальною громадою в порядку, встановленому законом, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи. Статтею 143 Конституції України встановлено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування управляють майном, що є в комунальній власності. Аналогічний припис закріплений в ч.2 ст.327 Цивільного кодексу України. Територіальна громада - жителі, об'єднані постійним проживанням у межах села, селища, міста, що є самостійними адміністративно-територіальними одиницями, або добровільне об'єднання жителів кількох сіл, що мають єдиний адміністративний центр (п.1 ст.1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"). Право комунальної власності - право територіальної громади володіти, доцільно, економно, ефективно користуватися і розпоряджатися на свій розсуд і в своїх інтересах майном, що належить їй, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування (п.14 ст.1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні"). Частиною 5 статті 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" передбачено, що від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради. Відносно того, ким були побудовані спірні об'єкти незавершеного будівництва, позивач пояснив, що Рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради народних депутатів від 13.04.1978р. №108/12 "Про будівництво будівлі центральної станції швидкої медичної допомоги з лабораторним комплексом и конференцзалом на території 5 міської клінічної лікарні швидкої медичної допомоги по вул.Перемоги" (додаток №6 до позовної заяви) 5 клінічній лікарні швидкої медичної допомоги ім..ХХІV з'їзду КПРС Міністерства охорони здоров'я УРСР було надано дозвіл на .будівництво центральної станції швидкої медичної допомоги з лабораторним комплексом та конференцзалом на території 5-ї міської лікарні по вул.Перемоги. 22.04.1985р. постановою Ради Міністрів УРСР №176 "Про затвердження Положення про управління капітального будівництва виконавчого комітету обласної, міської (міста республіканського підпорядкування) Ради народних депутатів" було затверджено положення про управління капітального будівництва виконавчого комітету міської (Ради народних депутатів. Зазначеною Відповідно до п.1 вказаного положення управління капітального будівництва виконавчого комітету міської Ради народних депутатів відповідно до законодавства Української РСР утворюється міською Радою і підпорядковується у своїй діяльності Раді та її виконавчому комітетові. Управління капітального будівництва виконавчого комітету міської Ради народних депутатів здійснює функції замовника по будівництву (підрядним способом) житлових будинків, об'єктів освіти, охорони здоров'я, зв'язку, транспорту, торгівлі, громадського харчування, культурно-побутового призначення, комунального господарства і несе відповідальність за розробку і виконання планів капітального будівництва об'єктів, що будуються за лімітами капітальних вкладень виконавчого комітету міської Ради народних депутатів. 26.06.1986р. виконавчим комітетом Запорізької міської ради народних депутатів було прийнято рішення №210/13 "Про будівництво управлінням капітального будівництва міськвиконкому патолого-анотомічного корпусу по вул.Перемоги", відповідно до якого управлінню капітального будівництва міськвиконкому дозволено будівництво патолого-анотомічного корпусу на території 5-ї міської клінічної лікарні по вул.Перемоги. На підставі вищевикладеного управлінням капітального будівництва міськвиконкому здійснювалося будівництво спірних об'єктів на території 5-ї міської клінічної лікарні. Правонаступником управління капітального будівництва виконавчого комітету Запорізької міської ради народних депутатів на теперішній час є комунальне підприємство "Управління капітального будівництва". 26.08.2009р. виконавчим комітетом Запорізької міської ради прийнято рішення №333/10 "Про передачу об'єкта незавершеного будівництва по вул.Перемоги, 80 у відання управлінню комунальної власності міської ради" (далі -рішення ВК ЗМР від 26.08.2009р №333/10), згідно з яким було вирішено вилучити з господарського відання комунального підприємства "Управління капітального будівництва" та передати у відання управлінню комунальної власності міської ради обєкт незавершеного будівництва центральну станцію швидкої допомоги /літ.Ш-2, Ч,пд/ по вул.Перемоги,80. На підставі рішення ВК ЗМР від 26.08.2009р №333/10 комунальним підприємством "Управління капітального будівництва" видано наказ від 14.09.2009р. №61-0д "Про створення комісії" для проведення обстеження стану змонтованих конструкцій об'єкту незавершеного будівництва -центральної станції швидкої допомоги по вул.Перемоги,80. Однак, до теперішнього часу акти прийому-передачі спірних об'єктів між комунальним підприємством "Управління капітального будівництва" та управлінням комунальної власності Запорізької міської ради не підписані. Тобто, на теперішній час КП "Управління капітального будівництва" є балансоутримувачем спірних об'єктів нерухомого майна.
Відповідач, сповіщений про місце, день та час розгляду справи в порядку, передбаченому Господарським процесуальним кодексом України (далі -ГПК України), в судове засідання не з'явився.
До судового засідання від відповідача надійшов відгук на позов про наступне: за матеріалами інвентарної справи право власності на недобудовану центральну станцію швидкої допомоги літ.Ш-2 та недобудовану центральну станцію швидкої допомоги літ.Ч, що розташовані за адресою: ОСОБА_2, вул. Перемоги, 80 не зареєстровано. Також в матеріалах інвентарної справи містяться ксерокопії рішень виконавчого комітету Запорізької міської ради від 26.06.2006р. №246/3 та від 23.09.2008р. №416/6 про оформлення права комунальної власності на вищевказані об'єкти. На підставі цих рішень ОП ЗМБТІ було відмовлено в підготовці документів для видачі свідоцтва про право власності на недобудовану центральну станцію швидкої допомоги літ.Ш-2 та недобудовану центральну станцію швидкої допомоги літ.Ч, що розташовані за адресою: ОСОБА_2, вул. Перемоги 80. Згідно п.1.б.Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно, реєстрації підлягають права власності тільки на об'єкти нерухомого майна, будівництво яких закінчено та які прийняті в експлуатацію у встановленому порядку, за наявності матеріалів технічної інвентаризації, підготовлених тим БТІ, яке проводить реєстрацію права власності на ці об'єкти. ОП ЗМБТІ діє на підставі Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обмежень" від 01.07.04р. та "Тимчасового положення про порядок реєстрації прав власності на нерухоме майно", затвердженого Наказом Міністерства юстиції України 07.02.2002 № 7/5, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.02.2002 за № 157/6445 (із змінами та доповненнями). Зазначеними нормативними документами передбачено, що ОП ЗМБТІ є підприємством, що проводить державну реєстрацію права власності на об'єкти нерухомого майна на підставі правовстановлювальних документів. До повноважень ОП ЗМБТІ не входить визнання або не визнання права власності. Вважає, що в даному позові про визнання права власності на нерухоме майно ОП ЗМБТІ не є належним відповідачем.
Відповідач також просить розглянути справу за відсутності представника ОП ЗМБТІ.
Клопотання відповідача не задовольняється, оскільки суд вважає явку представника БТІ обов'язковою.
У зв'язку з неявкою відповідача та ненаданням витребуваних судом доказів, розгляд справи слід відкласти в межах строку передбаченого ст. 69 ГПК України .
Керуючись ст. ст. 22, 77, 86 ГПК України, суддя
У Х В А Л И В :
Розгляд справи відкласти до 06.04.2010 р. о 14 год. 40 хв.
Зобов'язати позивача виконати дії та надати документи, вказані в ухвалі суду від 19.02.2010 року; надати суду всі документи на підтвердження ваших доводів; належним чином засвідчені читаємі копії витребуваних документів та документів, доданих до позову - надати для справи, оригінали надати в судове засідання -для огляду. Забезпечити явку в судове засідання уповноваженого представника.
Зобов'язати відповідача виконати дії та надати документи, вказані в ухвалі суду від 19.02.2010 року, належним чином засвідчені читаємі копії витребуваних документів -надати суду для справи, оригінали надати в судове засідання -для огляду. Забезпечити явку уповноваженого представника.
Суд вважає за необхідне попередити сторін, що за невиконання вимог суду, у тому числі у випадку неявки представника, у відповідності з ст. 83 ГПК України, суд має право стягнути в доход Державного бюджету України із сторони, яка ухиляється від вчинення дій, покладених судом штраф у розмірі до 1 700 грн.
Суддя Л.С. Місюра
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2010 |
Оприлюднено | 22.09.2015 |
Номер документу | 50455711 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Місюра Л.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні