Постанова
від 15.09.2015 по справі 821/2819/15-а
ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ХЕРСОНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 вересня 2015 р.м. ХерсонСправа № 821/2819/15-а

Херсонський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Бездрабка О.І.,

при секретарі - Вітічак О.Р.,

за участю:

представника позивача - ОСОБА_1,

представника відповідача-1 - ОСОБА_2,

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом Публічного акціонерного товариства "Сигма" до Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області, управління Державної казначейської служби України у м.Херсоні Херсонської області про стягнення пені за прострочення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість,

встановив:

Публічне акціонерне товариство "Сигма" (далі - позивач, ПАТ "Сигма") звернулося з позовом до Державної податкової інспекції у м.Херсоні Головного управління Державної фіскальної служби у Херсонській області (далі - відповідач-1, ДПІ у м.Херсоні), управління Державної казначейської служби України у м.Херсоні Херсонської області (далі - відповідач-2, УДКСУ у м.Херсоні Херсонської області), в якому з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог від 14.09.2015 р. просить стягнути з Державного бюджету пеню за прострочення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у сумі 19402,28 грн.

Свої вимоги мотивує тим, що судовим рішенням, яке набрало законної сили, з Державного бюджету на корить ПАТ "Сигма" стягнуто бюджетне відшкодування у розмірі 1442850,23 грн. Однак сума бюджетного відшкодування була перерахована на розрахунковий рахунок частково у розмірі 211524,64 грн. з порушенням строків, встановлених Податковим кодексом України. У зв'язку з цим, на підставі п.200.23 ст.200 ПК України, просить стягнути з Державного бюджету пеню за прострочення бюджетного відшкодування у сумі 19402,28 грн.

У судовому засіданні представник позивача підтримала позовні вимоги та просила їх задовольнити з вказаних підстав.

Представник відповідача-1 заперечувала проти задоволення позовних вимог, оскільки відсутні підстави для стягнення пені за прострочення бюджетного відшкодування.

Від представника відповідача-2 надійшла заява про розгляд справи за його відсутності.

Заслухавши пояснення сторін, дослідивши наявні у справі докази, суд приходить до висновку про обґрунтованість позовних вимог виходячи з наступного.

Відповідно до пп.14.1.18 п.14.1 ст.14 ПК України бюджетне відшкодування - відшкодування від'ємного значення податку на додану вартість на підставі підтвердження правомірності сум бюджетного відшкодування податку на додану вартість за результатами перевірки платника, у тому числі автоматичне бюджетне відшкодування у порядку та за критеріями, визначеними у розділі V цього Кодексу.

Порядок визначення суми податку, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків встановлений статтею 200 ПК України.

Згідно п.200.7 ст.200 ПК України платник податку, який має право на отримання бюджетного відшкодування та прийняв рішення про повернення суми бюджетного відшкодування, подає відповідному контролюючому органу податкову декларацію та заяву про повернення суми бюджетного відшкодування, яка відображається у податковій декларації.

Відповідно до п.200.8 ст.200 ПК України (в редакції, яка була чинною на час виникнення спірних правовідносин) до податкової декларації платником податків додається розрахунок суми бюджетного відшкодування.

Протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном отримання податкової декларації, контролюючий орган проводить камеральну перевірку заявлених у ній даних (п.200.10 ст.200 ПК України).

Положеннями п.200.11 ст.200 ПК України визначено, що за наявності достатніх підстав, які свідчать, що розрахунок суми бюджетного відшкодування було зроблено з порушенням норм податкового законодавства, контролюючий орган має право провести документальну позапланову виїзну перевірку платника для визначення достовірності нарахування такого бюджетного відшкодування протягом 30 календарних днів, що настають за граничним терміном проведення камеральної перевірки.

Згідно п.200.12 ст.200 ПК України контролюючий орган зобов'язаний у п'ятиденний строк після закінчення перевірки подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

Відповідно до п.200.13 ст.200 ПК України на підставі отриманого висновку відповідного контролюючого органу орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, видає платнику податку зазначену в ньому суму бюджетного відшкодування шляхом перерахування коштів з бюджетного рахунка на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку протягом п'яти операційних днів після отримання висновку контролюючого органу.

Приписами п.200.14 ст.200 ПК України визначено, що якщо за результатами камеральної або документальної позапланової виїзної перевірки контролюючий орган виявляє невідповідність суми бюджетного відшкодування сумі, заявленій у податковій декларації, то такий орган, зокрема, у разі перевищення заявленої платником податку суми бюджетного відшкодування над сумою, визначеною контролюючим органом за результатами перевірок, надсилає платнику податку податкове повідомлення, в якому зазначаються сума такого перевищення та підстави для її вирахування.

Відповідно до п.200.15 ст.200 ПК України після закінчення процедури адміністративного або судового оскарження контролюючий орган протягом п'яти робочих днів, що настали за днем отримання відповідного рішення, зобов'язаний подати органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновок із зазначенням суми податку, що підлягає відшкодуванню з бюджету.

За аналізу даних норм слідує, що процес підтвердження заявлених сум бюджетного відшкодування закінчується висновком контролюючого органу, на підставі якого орган, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснює перерахування коштів з бюджетного рахунку на поточний банківський рахунок платника податку в обслуговуючому банку.

Судом встановлено, що постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 25.02.2014 р. (справа № 821/2834/13-а), яка залишена без змін ухвалою Одеського апеляційного адміністративного суду від 28.10.2014 р., стягнуто з Державного бюджету на користь ПАТ "Сигма" бюджетне відшкодування з податку на додану вартість у сумі 1442850,23 грн.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 13.01.2015 р. було задоволено клопотання ДПІ у м.Херсоні про зупинення виконання ухвали Одеського апеляційного адміністративного суду від 28.10.2014 р. та зупинено виконання ухвали Одеського апеляційного адміністративного суду від 28.10.2014 р. до закінчення касаційного провадження у справі № 821/2834/13-а.

Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 15.04.2015 р. касаційну скаргу ДПІ у м.Херсоні залишено без задоволення, а постанову Херсонського окружного адміністративного суду від 25.02.2014 р. та ухвалу Одеського апеляційного адміністративного суду від 28.10.2014 р. - без змін.

Згідно ч.1 ст.72 КАС України обставини, встановлені судовим рішенням в адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді інших справ, у яких беруть участь ті самі особи або особа, щодо якої встановлено ці обставини.

Таким чином, судовим рішенням, яке набрало законної сили, підтверджено обґрунтованість заявленої ПАТ "Сигма" суми бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у розмірі 1442850,23 грн.

Як вже зазначалося, п.200.15 ст.200 ПК України (після закінчення процедури судового оскарження) для контролюючого органу встановлено п'ятиденний строк для направлення органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, висновку із зазначенням суми бюджетного відшкодування, який обраховується з дня отримання відповідного рішення.

З наданих представником відповідача-1 доказів слідує, що рішення касаційної інстанції у справі № 821/2834/13-а ДПІ у м.Херсоні отримано 20.04.2015 р. Між тим, в порушення п.200.15 ст.200 ПК України ДПІ у м.Херсоні протягом п'яти днів з дня отримання судових рішень висновків із зазначенням сум бюджетного відшкодування до органу, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, не направила.

Сума бюджетного відшкодування у розмірі 1442850,23 грн., стягнута за судовим рішенням, яке набрало законної сили, перерахована позивачу 29.07.2015 р. частково у розмірі 211524,64 грн.

Пунктом 200.23 статті 200 ПК України передбачено, що суми податку, не відшкодовані платникам протягом визначеного цією статтею строку, вважаються заборгованістю бюджету з відшкодування податку на додану вартість. На суму такої заборгованості нараховується пеня на рівні 120 відсотків облікової ставки Національного банку України, встановленої на момент виникнення пені, протягом строку її дії, включаючи день погашення.

Позивачем на підтвердження своїх вимог щодо стягнення пені у розмірі 19402,28 грн. за прострочення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість у сумі 211524,64 грн. надано відповідний розрахунок, з яким суд повністю погоджується (з 28.04.2015 р. по 29.07.2015 р. - 19402,28 грн. (30,0 % (діюча облікова ставка НБУ) х 120 % = 36 % (річних) : 365 = 0,09863 % (за кожен день прострочення) х 93 дні х 211524,64 грн. (сума заборгованості, яка перерахована позивачу) : 100 = 19402,28 грн.).

Таким чином загальна сума пені за прострочення бюджетного відшкодування складає 19402,28 грн., яка підлягає стягненню з Державного бюджету на користь позивача, у зв'язку з чим позовні вимоги ПАТ "Сигма" підлягають задоволенню у повному обсязі.

Керуючись ст.ст.8, 9, 12, 19, 71, 158-163, 167 КАС України, суд -

постановив :

Позов задовольнити.

Стягнути з Державного бюджету на користь Публічного акціонерного товариства "Сигма" (код ЄДРПОУ 14120788) пеню у сумі 19402 (девятнадцять тисяч чотириста дві) грн. 28 коп. за прострочення бюджетного відшкодування з податку на додану вартість.

Стягнути з Державного бюджету на користь Публічного акціонерного товариства "Сигма" (код ЄДРПОУ 14120788) судовий збір у сумі 182 (сто вісімдесят дві) грн. 70 коп.

Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку до Одеського апеляційного адміністративного суду через суд першої інстанції шляхом подачі апеляційної скарги в 10-денний строк з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до ст.160 КАС України чи прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.

Копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо вона не була подана у встановлений строк. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови виготовлений та підписаний 16 вересня 2015 р.

Суддя Бездрабко О.І.

кат. 8.3.4

СудХерсонський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.09.2015
Оприлюднено24.09.2015
Номер документу50634092
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —821/2819/15-а

Ухвала від 02.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Постанова від 02.10.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 21.02.2018

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гончарова І.А.

Ухвала від 16.05.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 22.03.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 27.01.2017

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 21.10.2016

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Усенко Є.А.

Ухвала від 07.12.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Юрченко В.П.

Постанова від 04.11.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

Ухвала від 09.10.2015

Адміністративне

Одеський апеляційний адміністративний суд

Кравець О.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні