Постанова
від 15.11.2011 по справі 2а-8/10/2470
ЧЕРНІВЕЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

15 листопада 2011 р. м. Чернівці Справа №2а-8/10/2470

Чернівецький окружний адміністративний суд в складі:

головуючого судді -Ватаманюка Р.В.;

секретаря судового засідання -Антонюка О.В.;

за участю:

представника позивача -ОСОБА_1 (довіреність від 27.01.2011р. №54);

представника відповідача -ОСОБА_2;

представника прокуратури -ОСОБА_3 (службове посвідчення від 13.12.2010 року № 223);

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом прокурора м. Вінниці в інтересах держави -Міністерства палива та енергетики в особі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у південно -західному регіоні» до малого приватного підприємства «Ілюзія» про стягнення штрафних санкцій.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 15.11.2011 року проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено, про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови в судовому засіданні з урахуванням вимог ч. 4 ст. 167 КАС України, -

ВСТАНОВИВ :

В поданому до суду адміністративному позові прокурор м. Вінниці в інтересах держави -Міністерства палива та енергетики в особі державного підприємства «Національна енергетична компанія «Укренерго»в особі відокремленого підрозділу «Держенергонагляд у південно -західному регіоні» (далі - позивач) просив стягнути МПП «Ілюзія»(далі - відповідач) в держбюджет України 2 550 грн. штрафних санкцій.

В обґрунтування своїх вимог позивач зазначив, що прокуратурою м. Вінниці виявлено факт несплати відповідачем штрафних санкцій, накладених постановою № 4-26-08 від 31 липня 2008 року за порушення закону України «Про електроенергетику»вiд 16.10.1997 року № 575/97-ВР (далі -Закон № 575/97-ВР) в розмірі 2 550 грн.

28.02.2008 року державним інспектором з енергонагляду у відповідності з Законом № 575/97-ВР та Положенням про державний енергетичний нагляд за режимами споживання електричної і теплової енергії, затвердженим постановою КМУ від 07.08.1996 р. №929 (далі -Положення №929) було проведене перевірку відповідача з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання.

В результаті перевірки було виявлено ряд порушень законодавства про енергетику, які відображено в складеному акті №844/124 від 28.02.2008 року, за наслідком перевірки представником позивача був виданий припис № 844/61 від 28.02.2008 року про усунення порушень, обов'язків для виконання відповідачем згідно ст. 9 Закону № 575/97-ВР.

Акт та припис були під розпис вручені відповідачу. Будь яких зауважень щодо складених акту і припису та виявлених порушень відповідачем надано не було.

Граничний термін виконання припису встановлений 7.04.2008 року. Після закінчення вказаного терміну інформація про виконання припису до позивача не надходила.

З метою здійснення контролю за виконанням наданого припису по усуненню виявлених порушень представник позивача 4.06.2008 року здійснив перевірку виконання припису та встановив, що вимоги припису № 844/61 від 13.02.2008р. не виконано, про що був складений акт перевірки № 844/331 від 04.06.2008р. Зазначений акт перевірки надісланий відповідачу рекомендованим листом №18/22 -150 від 5.06.2008 року.

На підставі ст. 4 Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»вiд 05.04.2007 року № 877-V (далі -Закон № 877-V)11.06.2008 року відповідачу був видано розпорядження №16-р з вимогою усунути невиконані порушення зазначені в приписі № 844/61. Вказаним розпорядженням відповідача було зобов'язано виконати всі пункти до 11.07.2008 року.

У відповідності з вимогою ст. 27 Закону № 575/97-ВР суб'єкти господарювання несуть відповідальність за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень у вигляді накладення штрафу за порушення у розмірі до п'яти тисяч неоподаткованих мінімумів доходів громадян.

Керуючись вказаною нормою Закону представником позивача - старшим державним інспектором з енергетичного нагляду 31.07.2008р. винесено постанову № Ч-26-08 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в сумі 2 550 грн.

Постанову № 4-26-08 від 31.07.2008р. надіслано відповідачу рекомендованим листом №18/22-223 від 31.07.08р.

У відповідності з чинним законодавством відповідач був зобов'язаний в 30 денний строк з дня винесення постанови сплатити вказану суму штрафу до державного бюджету України, що зроблено не було.

Станом на день подання даного позову відповідачем суму штрафу до держбюджету України не перераховано, в законному порядку постанову не оскаржено.

В судовому засіданні представники позивача та прокуратури позивні вимоги підтримали посилаючись на обставини викладені в позові.

Представник відповідача позов не визнав повністю з таких підстав.

Згідно договору оренди приміщення передбачено, що орендар (ТОВ «Ліга-Прім») несе відповідальність за невиконання пожежних норм безпеки і санітарних норм та правил (електричні норми безпеки) згідно акту прийому-передачі орендодавець передає, а орендар приймає в тимчасове користування електричні сіті, електрообладнання та назначає відповідного техніка-електрика. Орендар після закінчення строку оренди повинен передавати згідно акту прийому-передачі приміщення електричні системи в справному стані з урахуванням зносу.

Тобто разом з приміщенням було передано електрообладнання орендарю ТОВ «Ліга-Прім», і останнє являється відповідальним за його експлуатацію.

Вислухавши пояснення сторін, дослідивши письмові докази та перевіривши матеріали адміністративної справи суд вважає, що адміністративний позов підлягає задоволенню повністю з таких підстав.

Судом встановлені такі обставини та відповідні їм правовідносини.

28.02.2008 року державним інспектором з енергонагляду проведене перевірку відповідача з питань технічного стану, організації експлуатації електроустановок та режимів споживання .

В результаті перевірки було виявлено ряд порушень законодавства про енергетику, які відображено в складеному акті №844/124 від 28.02.2008 року, за наслідком перевірки представником позивача був виданий припис № 844/61 від 28.02.2008 року про усунення порушень, обов'язків для виконання відповідачем згідно ст. 9 Закону № 575/97-ВР. (а.с. 5-8).

Акт та припис були під розпис вручені відповідачу.

З метою здійснення контролю за виконанням наданого припису по усуненню виявлених порушень представник позивача 4.06.2008 року здійснив перевірку виконання припису та встановив, що вимоги припису № 844/61 від 13.02.2008р. не виконано, про що був складений акт перевірки № 844/331 від 04.06.2008р. Зазначений акт перевірки надісланий відповідачу рекомендованим листом №18/22 -150 від 5.06.2008 року. (а.с. 9).

На підставі ст. 4 Закону «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності»вiд 05.04.2007 року № 877-V (далі -Закон № 877-V)11.06.2008 року відповідачу був видано розпорядження №16-р з вимогою усунути невиконані порушення зазначені в приписі № 844/61. Вказаним розпорядженням відповідача було зобов'язано виконати всі пункти до 11.07.2008 року. (а.с. 10).

Керуючись ст. 27 Закону № 575/97-ВР представником позивача - старшим державним інспектором з енергетичного нагляду 31.07.2008р. винесено постанову № Ч-26-08 про накладення штрафу за порушення законодавства про електроенергетику в сумі 2 550 грн. (а.с. 12).

Постанову № 4-26-08 від 31.07.2008р. надіслано відповідачу рекомендованим листом №18/22-223 від 31.07.08р.

Станом на день подання даного позову відповідачем суму штрафу до держбюджету України не перераховано, в законному порядку постанову не оскаржено.

До вказаних правовідносин суд застосовує такі положення закону та робить висновки по суті спору.

Відповідно до ч. 3 ст. 27 Закону № 575/97-ВР суб'єкти господарської діяльності несуть відповідальність за правопорушення в електроенергетиці, в тому числі за ухилення від виконання або несвоєчасне виконання рішень чи приписів Держенергонагляду.

Відповідно до ч. 4 та ч. 5 ст. 27 Закону № 575/97-ВР державні інспектори з енергетичного нагляду за режимами споживання електричної та теплової енергії на підставі акта перевірки, оформленого в установленому порядку, за наявності порушень, передбачених цією статтею, видають у межах своєї компетенції суб'єктам господарської діяльності постанови про накладення штрафів за встановленою формою. Оскарження дій щодо накладення штрафів провадиться у судовому порядку.

Згідно ч. 6 ст. 27 Закону № 575/97-ВР суми стягнених штрафів зараховуються до Державного бюджету України.

Відповідно до пункту 10 Положення «Про порядок накладення на суб'єктів господарювання штрафів за порушення законодавства в галузі електроенергетики та сфері теплопостачання», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1312 від 21.07.1999 р., суб'єкт господарської діяльності повинен сплатити штраф протягом 30 днів з дня винесення постанови про його накладення. У разі несплати штрафу у зазначений термін він стягується в судовому порядку.

Заперечення відповідача проте, що згідно договору оренди приміщення разом з приміщенням було передано електрообладнання орендарю ТОВ «Ліга-Прім», і останнє являється відповідальним за його експлуатацію суд вважає безпідставним, оскільки, відповідно до Постанови Національної комісії з питань регулювання електроенергетики від 31.07.1996, № 28 «Про затвердження Правил користування електричною енергією»у разі передачі електроустановки або її частини в оренду та обумовлення договором оренди передачі орендареві відповідних повноважень щодо врегулювання договірних відносин з електропередавальною організацією та/або постачальником електричної енергії щодо електрозабезпечення орендованої електроустановки або її частини між орендарем та суб'єктами електроенергетики мають бути укладені відповідні договори згідно з вимогами цих Правил. Відповідачем вказані вимоги не виконанні.

Крім того суд погоджується, з твердженнями позивача та прокурора, що оскільки постанова про накладення штрафу не оскаржена в установленому законом порядку, а тому набрала законної сили і підлягає обов'язковому виконанню.

Виходячи з встановлених обставин та норм права, що регулюють спірні правовідносини суд вважає, що позивачем доведені обставини на які він посилається, в той час як відповідач належних доказів в обґрунтування заперечень проти позову або доказів щодо погашення боргу не надав.

Таким чином суд вважає за доведені обставини на які посилається позивач, відповідач в супереч ст. 71 Кодексу адміністративного судочинства України не довів зворотного, тому адміністративний позов як обґрунтований підлягає задоволенню повністю.

Відповідно до ч. 2 ст. 94 Кодексу адміністративного судочинства України якщо судове рішення ухвалене на користь сторони -суб'єкта владних повноважень, суд присуджує з іншої сторони всі здійснені нею документально підтверджені судові витрати, пов'язані із залученням свідків та проведенням судових експертиз. В зв'язку з відсутністю таких витрат, суд не вирішує питання про стягнення судових витрат.

На підставі викладеного, керуючись ст.ст. 159, 160, 161, 162, 163, 167 КАС України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов задовольнити повністю.

2. Стягнути з МПП «Ілюзія»(вул. Стасюка, 21 а, м. Чернівці, р/р 26005051600052 в ЧФ КБ «Приватбанк», МФО 356282, код ЄДРПОУ 21410280) в Державний бюджет України (р/р 31111106700002, ВДК у м. Чернівці, МФО 856135 , код ЄДРПОУ 23246436, код платежу 21081100) штрафні санкції у розмірі 2 550 грн. (дві тисячі п'ятсот п'ятдесят гривень).

Порядок і строки оскарження постанови визначаються ст.ст. 185, 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Постанова може бути оскаржена в Вінницький апеляційний адміністративний суд через Чернівецький окружний адміністративний суд шляхом подачі апеляційної скарги в десятиденний строк з дня її проголошення, копія апеляційної скарги одночасно надсилається особою, яка її подає, до суду апеляційної інстанції. У разі застосування судом частини третьої статті 160 Кодексу адміністративного судочинства України, а також прийняття постанови у письмовому провадженні апеляційна скарга подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови. Якщо суб'єкта владних повноважень у випадках та порядку, передбачених частиною четвертою статті 167 КАС України, було повідомлено про можливість отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, то десятиденний строк на апеляційне оскарження постанови суду обчислюється з наступного дня після закінчення п'ятиденного строку з моменту отримання суб'єктом владних повноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. У разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Постанову складено в повному обсязі 21 листопада 2011 року.

Суддя Р.В. Ватаманюк

СудЧернівецький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення15.11.2011
Оприлюднено24.09.2015
Номер документу50637651
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-8/10/2470

Постанова від 15.11.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Ватаманюк Руслан Васильович

Ухвала від 03.11.2011

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Ватаманюк Руслан Васильович

Ухвала від 30.08.2011

Адміністративне

Львівський апеляційний адміністративний суд

Довгополов О.М.

Ухвала від 30.08.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Ватаманюк Руслан Васильович

Ухвала від 06.08.2010

Адміністративне

Чернівецький окружний адміністративний суд

Ватаманюк Руслан Васильович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні