Постанова
від 15.09.2015 по справі 903/936/14
РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

РІВНЕНСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

33001 , м. Рівне, вул. Яворницького, 59

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"15" вересня 2015 р. Справа № 903/936/14

Рівненський апеляційний господарський суд у складі колегії:

Головуючої судді Коломис В.В.

суддів Юрчук М.І.

суддів Крейбух О.Г.

при секретарі судового засідання Величко К.Я.

розглянувши апеляційну скаргу кредитора - Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "ІФГ Капітал" на ухвалу господарського суду Волинської області від 28.07.15 р.

у справі № 903/936/14 (суддя Слободян Петро Романович )

за заявою Луцької об'єднаної державної податкової інспекції Головного управління державної фіскальної служби України у Волинській області

до Товариства з обмеженою відповідальністю "Агропанхім"

про банкрутство

за участю представників сторін:

кредиторів - не з'явився;

боржника - не з'явився;

арбітражного керуючого - не з'явився;

апелянта - не з'явився.

Судом роз'яснено представникам сторін права та обов'язки, передбачені ст.ст.20, 22 ГПК України.

Клопотання про технічну фіксацію судового процесу не поступало, заяв про відвід суддів не надходило.

ВСТАНОВИВ:

Ухвалою господарського суду Волинської області від 28.07.2015 року у справі №903/936/14 представлений суду звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс товариства з обмеженою відповідальністю "Агропанхім" затверджено. Товариство з обмеженою відповідальністю "Агропанхім" ліквідовано. Зобов'язано державного реєстратора вчинити дії, передбачені Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців" та спрямовані на припинення державної реєстрації товариства з обмеженою відповідальністю "Агропанхім". Провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "Агропанхім" припинено. Встановлено, що вимоги конкурсних кредиторів товариства з обмеженою відповідальністю "Агропанхім", які не були заявлені в установлений Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами є такими, що не підлягають виконанню.

Не погоджуючись з прийнятою судом першої інстанції ухвалою, кредитор - ТОВ "Інвестиційна компанія "ІФГ Капітал" звернувся до Рівненського апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить ухвалу місцевого господарського суду скасувати.

Обгрунтовуючи свої вимоги апелянт посилається на порушення господарським судом Волинської області норм матеріального та процесуального права, а також на невідповідність висновків, викладених у рішенні місцевого суду, обставинам справи.

Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 31.08.2015 року у справі №903/936/14 апеляційну скаргу ТОВ "Інвестиційна компанія "ІФГ Капітал" прийнято до провадження колегією суддів у складі: головуючий суддя Демянчук Ю.Г., суддя Юрчук М.І., суддя Крейбух О.Г.; розгляд скарги призначено на 15.09.2015 року.

Розпорядженням керівника апарату суду від № 01-07/139 від 07.09.2015 року призначено повторний автоматичний розподіл справи № 903/936/14, відповідно до якого визначено колегію суддів у складі: головуюча суддя Коломис В.В., суддя Юрчук М.І., суддя Крейбух О.Г.

Ухвалою Рівненського апеляційного господарського суду від 08.09.2015 року у справі №903/936/14 вищевказану апеляційну скаргу прийнято до провадження колегією суддів у складі: головуюча суддя Коломис В.В., суддя Юрчук М.І., суддя Крейбух О.Г.

Враховуючи викладене, справа №903/936/14 розглянута у складі колегії суддів: головуюча суддя Коломис В.В., суддя Юрчук М.І., суддя Крейбух О.Г.

Арбітражний керуючий - ОСОБА_1 у відзиві на апеляційну скаргу вважає оскаржувану ухвалу місцевого господарського суду законною та обгрунтованою, а тому просить залишити її без змін, а апеляційну скаргу - без задоволення.

В судове засідання представники сторін не з'явилися. При цьому, від представника апелянта на адресу Рівненського апеляційного господарського суду надійшло електронне повідомлення №20, в якому останній просить суд відкласти розгляд скарги на іншу дату.

Клопотання апелянта судом відхилене як необгрунтоване, оскільки не містить належного обґрунтування та документальних доказів в підтвердження викладених в клопотанні обставин. Також слід зазначити, що ГПК України не містить вимог щодо відповідальних осіб, які можуть представляти інтереси сторін в господарському суді. Надання повноважень на представництво інтересів сторони в процесі не обмежено будь-яким певним колом осіб, таким представником може бути сам керівник, головний бухгалтер, бухгалтер, інші працівники підприємства або представники на підставі доручення, які не перебувають з ним у трудових відносинах, а тому неможливість явки в судове засідання конкретного представника кредитора, не є правовою підставою для відкладення розгляду справи.

Крім того, пунктом 6 ухвали апеляційного господарського суду від 31.08.2015 року визначено участь представників сторін на власний розсуд.

З огляду на викладене, нез'явлення представника апелянта через його зайнятість в іншому судовому засіданні не є перешкодою для розгляду скарги по суті, а відтак, колегія суддів прийшла до висновку про можливість розгляду апеляційної скарги за відсутності представників сторін за наявними у справі матеріалами у відповідності до вимог ст.101 ГПК України.

Колегія суддів, розглянувши матеріали справи, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку обставин справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування місцевим господарським судом норм матеріального та процесуального права, вважає, що у задоволенні вимог апеляційної скарги слід відмовити, ухвалу місцевого господарського суду - залишити без змін.

При цьому колегія суддів виходила з наступного.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом першої інстанції, ухвалою господарського суду Волинської області від 14.10.2014р. порушено провадження у справі про банкрутство товариства з обмеженою відповідальністю "Агропанхім", с. Гірка Полонка, Луцький район, Волинська область. Введено процедуру розпорядження майном, розпорядником майна призначено арбітражного керуючого ОСОБА_1.

Ухвалою господарського суду Волинської області від 09.12.2014 року затверджено реєстр вимог кредиторів товариства з обмеженою відповідальністю "Агропанхім", згідно якого вимоги конкурсних кредиторів визнано в наступному розмірі:

- Луцької об'єднаної державної податкової інспекції 765914,43 грн. - основний борг третя черга задоволення;

- товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "ІФГ Капітал" 1569474,57 грн. - четверта черга задоволення; 4506,38 грн. - неустойка та пеня шоста черга задоволення, 1218,00 грн. - витрати на оплату судового збору перша черга задоволення.

Постановою господарського суду Волинської області від 07.04.2015 року ТОВ "Агропанхім" визнано банкрутом, відкрито ліквідаційну процедуру, ліквідатором призначено арбітражного керуючого ОСОБА_1

20.07.2015 року ліквідатор ТОВ "Агропанхім" ОСОБА_1 за результатами своєї роботи представив суду ліквідаційний баланс підприємства-банкрута і звіт про роботу ліквідатора, та просив суд затвердити поданий звіт, ліквідувати банкрута як юридичну особу і припинити провадження справі (т.1, а.с.179-181).

Місцевий господарський суд, розглянувши вищевказане клопотання, прийшов до висновку про наявність правових підстав для його задоволення.

Колегія суддів погоджується з таким висновком місцевого господарського суду з огляду на таке.

Згідно ст.37 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" (далі - Закон про банкрутство) ліквідація - припинення суб'єкта підприємницької діяльності, визнаного господарським судом банкрутом, з метою здійснення заходів щодо задоволення в порядку цього Закону вимог кредиторів шляхом продажу його майна.

Відповідно до ст.41 Закону про банкрутство, ліквідатор - фізична особа, яка відповідно до судового рішення господарського суду організовує здійснення ліквідаційної процедури боржника, визнаного банкрутом, та забезпечує задоволення вимог кредиторів у встановленому цим Законом порядку.

Ліквідатор з дня свого призначення здійснює такі повноваження: приймає до свого відання майно боржника, забезпечує його збереження; виконує функції з управління та розпорядження майном банкрута; проводить інвентаризацію та оцінку майна банкрута; аналізує фінансове становище банкрута; виконує повноваження керівника (органів управління) банкрута; очолює ліквідаційну комісію та формує ліквідаційну масу; пред'являє до третіх осіб вимоги щодо повернення банкруту сум дебіторської заборгованості; має право отримувати кредит для виплати вихідної допомоги працівникам, що звільняються внаслідок ліквідації банкрута, який відшкодовується згідно з цим Законом позачергово за рахунок коштів, одержаних від продажу майна банкрута; з дня визнання боржника банкрутом та відкриття ліквідаційної процедури повідомляє працівників банкрута про звільнення та здійснює його відповідно до законодавства України про працю; заявляє в установленому порядку заперечення щодо заявлених до боржника вимог поточних кредиторів за зобов'язаннями, які виникли під час провадження у справі про банкрутство і є неоплаченими; подає до суду заяви про визнання недійсними правочинів (договорів) боржника; вживає заходів, спрямованих на пошук, виявлення та повернення майна банкрута, що знаходиться у третіх осіб; передає в установленому порядку на зберігання документи банкрута, які відповідно до нормативно-правових документів підлягають обов'язковому зберіганню; продає майно банкрута для задоволення вимог, внесених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом; повідомляє про своє призначення державний орган з питань банкрутства в десятиденний строк з дня прийняття рішення господарським судом та надає державному органу з питань банкрутства відповідну інформацію для ведення Єдиного реєстру підприємств, щодо яких порушено провадження у справі про банкрутство; у разі провадження банкрутом діяльності, пов'язаної з державною таємницею, вживає заходів з ліквідації режимно-секретного органу. Для цього за погодженням із Службою безпеки України визначає склад ліквідаційної комісії режимно-секретного органу, яка формується в установленому законодавством порядку; веде реєстр вимог кредиторів; здійснює інші повноваження, передбачені цим Законом.

З дня призначення ліквідатора до нього переходять права керівника (органів управління) юридичної особи-банкрута.

Відповідно до положень ст.46 Закону про банкрутство, після завершення всіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс, до якого додаються: відомості за результатами інвентаризації майна боржника та перелік ліквідаційної маси; відомості про реалізацію об'єктів ліквідаційної маси з посиланням на укладені договори купівлі-продажу; копії договорів купівлі-продажу та акти приймання-передачі майна; реєстр вимог кредиторів з даними про розміри погашених вимог кредиторів; документи, які підтверджують погашення вимог кредиторів; довідку архівної установи про прийняття документів, які відповідно до закону підлягають довгостроковому зберіганню; для акціонерних товариств - копія розпорядження про скасування реєстрації випуску акцій, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку; для емітентів цінних паперів - копія звіту про наслідки погашення цінних паперів, засвідчена Національною комісією з цінних паперів та фондового ринку.

Як вбачається зі звіту ліквідатора, на виконання ухвали господарського суду від 14.10.2014р. ліквідатором було повідомлено органи ДВС за місцезнаходженням боржника та знаходження його майна про запровадження мораторію (запит № 3 від 21.10.14р.).

З метою проведення інвентаризації майна боржника, ліквідатором було направлено ряд запитів до відповідних реєстраційних органів, зокрема: Комунальному підприємству "Волинське обласне бюро технічної інвентаризації", Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування м. Луцьк, Луцького, Ківерцівського, та Рожищенського районів, Управлінню Держгірпромнагляду у Волинській області, Головному управлінню Держземагентства у Волинській області, Управлінню Держземагенства у Луцькому районі Волинської області, Державній інспекції сільського господарства у Волинській області, Реєстраційній службі Луцького РУЮ, Луцькій ОДПІ. (запити №№ 1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9 від 21.10.14р.).

Також, арбітражним керуючим ОСОБА_1 було направлено лист № 10 на адресу ТОВ "Агропанхім" із запитом до директора ОСОБА_2 надати інформацію: про наявність та місцезнаходження установчих документів, бухгалтерсько - фінансової документації, печаток та штампів Товариства; про існуючу заборгованість Товариства: розмір, причини заборгованості, перелік відомих кредиторів, можливість її погашення; про наявність активів підприємства: рухоме та нерухоме майно, кошти на банківських рахунках, дебіторська заборгованість та ін.

Станом на 17.02.2015 року було отримано наступні відповіді на запити:

- Лист № 01-13/4160 від 22.10.14р. Державної інспекції сільського господарства у Волинській області, яким повідомлено про наявні рахунки в боржника;

- Лист № 1141/01-19 від 23.10.14р. Управління Держземагенства у Луцькому районі Волинської області, згідно якого земельні ділянки у боржника відсутні;

- Лист № 1195 від 01.11.14р. Центру надання послуг, пов'язаних з використанням автотранспортних засобів з обслуговування м. Луцьк, Луцького, Ківерцівського, та Рожищенського районів, згідно якого транспортні засоби за боржником не зареєстровані;

- Лист № 1144/01-06 від 29.10.14р. Управлінню Держгірпромнагляду у Волинській області, згідно якого повідомлено, що протягом трьох років технологічні транспортні засоби не зареєстровано, в теруправлінні зареєстровані об'єкти котлонагляду, а саме: кран мостовий В-2292 заводський номер №093, 2008 року випуску; кран мостовий В-2293 заводський номер №094, 2008 року випуску;

- Лист № 1444 від 27.10.14р. КП "Волинське обласне бюро технічної інвентаризації", яким повідомлено, що за боржником право власності на нерухоме майно не зареєстровано;

- Лист № 33-3-0.41-4419/2-14 від 27.10.14р. Головного управління Держземагентства у Волинській області, згідно якого земельні ділянки за боржником не зареєстровані;

- отримана інформаціія з державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 32429847 від 20.01.15р.

Крім того, ухвалами господарського суду Волинської області від 02.12.2014 року було задоволено клопотання розпорядника майна та:

зобов'язано Державну реєстраційну службу ЛРУЮ надати господарському суду Волинської області довідку з державного реєстру прав про право власності на все нерухоме майно зареєстроване за ТОВ "Агропанхім";

зобов'язано директора ТОВ "Агропанхім" ОСОБА_2 передати розпоряднику майна ОСОБА_1 усі необхідні установчі, бухгалтерські та податкові документи, що пов'язані з діяльністю банкрута - ТОВ "Агропанхім".

29.12.2014 року арбітражним керуючим на виконання вимог Закону про банкрутство та ухвали господарського суду Волинської області від 09.12.2014 року було направлено кредиторам повідомлення про проведення зборів кредиторів ТОВ "Агропанхім", однак збори не відбулись у зв'язку з неприбуттям одного з кредиторів - ТОВ "Інвестиційна компанія "ІФГ Капітал".

Постановою про відкриття виконавчого провадження від 04.02.2015р. ДВС ЛМУЮ було відкрито виконавче провадження щодо витребування у директора ОСОБА_2 відповідних документів. Станом на день подання звіту витребуваних документів на адресу арбітражного керуючого передано не було.

Враховуючи ту обставину, що не було сформовано комітет кредиторів і не було прийнято відповідного рішення щодо подальшої процедури, ухвалою господарського суду Волинської області від 09.02.2015 року було продовжено строк процедури розпорядження майном боржника ТОВ "Агропанхім" до 05.04.2015 року.

В свою чергу, розпорядником майна було скликано збори кредиторів на 27.02.2015р. Вказані збори не відбулися, оскільки кредитором ТОВ "Інвестиційна компанія "ІФГ Капітал" не було направлено свого повноважного представника.

В зв'язку з закінченням строків процедури розпорядження майном господарським судом Волинської області було винесено постанову від 15.04.2015р. про визнання банкрутом ТОВ "Агропанхім" та відкриття ліквідаційної процедури, призначення ліквідатором ОСОБА_1

Як вбачається з матеріалів справи, в ліквідаційній процедурі ліквідатором ОСОБА_1 було скликано збори кредиторів, однак останні не відбулись через відсутність представників кредитора ТОВ "Інвестиційна компанія "ІФГ Капітал".

Через відсутність повноважних зборів кредиторів та сформованого комітету кредиторів, у ліквідатора не було реальної можливості схвалити поданий звіт ліквідатора комітетом кредиторів, а відтак останній був поданий на затвердження безпосередньо до суду.

Так, під час ліквідаційної процедури ліквідатором було з'ясовано, що об'єкти котлонагляду (кран мостовий В - 2292, заводський № 093, 2008 року випуску та кран мостовий В - 2293, заводський № 094, 2008 року випуску), які зареєстровані Територіальному управлінні Держгірпромнагляду у Волинській області згідно довідки в №1144/01-06 від 29.10.14р. не перебували у власності банкрута. Згідно довідки № 30/05-1 від 30.05.15р. та доданих до неї документів, вказане майно перебуває у приватній власності ТОВ "Панхім-Інвест" і в свій час передавалось в оренду разом з нерухомістю ТОВ "Агропанхім". Вищевказані крани були зареєстровані в територіальному управлінні Держгірпромнагляду у Волинській області як об'єкти котлонагляду в 2010 році за підприємством, що експлуатує крани - орендарем кранів ТОВ "Агропанхім" (т.1, а.с.195).

Ліквідатором ОСОБА_1 в процесі виконання своїх обов'язків було виявлено кошти на п/р 26002010040590 банкрута в АТ "ПІВДЕННИЙ" в сумі 6223,35 грн. Вказані кошти у відповідності до вимог ст.115 Закону про банкрутство були перераховані в якості грошової винагороди арбітражного керуючого ОСОБА_1 (за виконання функцій розпорядника майна, ліквідатора) (платіжне доручення № 1 від 24.06.15р., т.1, а.с. 214).

Через відсутність майна реалізація матеріальних цінностей банкрута - ТОВ "Агропанхім" не проводилась.

Враховуючи вищевикладені обставини справи, апеляційний суд не може не погодитись з місцевим господарським судом, що ліквідатором вжито усіх можливих заходів щодо виявлення активів боржника та дотримано вимоги Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" під час проведення ліквідаційної процедури у справі №903/936/14.

Відповідно до ч.ч. 1,2 ст.46 Закону про банкрутство після завершення усіх розрахунків з кредиторами ліквідатор подає до господарського суду звіт та ліквідаційний баланс. Якщо за результатами ліквідаційної процедури після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію юридичної особи - банкрута.

Отже, законодавством передбачено певну сукупність дій, яку необхідно вчинити ліквідатору в ході ліквідаційної процедури, та перелік додатків до звіту ліквідатора, які подаються суду разом із зазначеним звітом та є предметом дослідження в судовому засіданні за підсумками ліквідаційної процедури; подання звіту здійснюється ліквідатором за наслідком всіх проведених ним дій в ході ліквідаційної процедури.

Якщо за результатами ліквідаційного звіту після задоволення вимог кредиторів не залишилося майна, господарський суд виносить ухвалу про ліквідацію банкрута.

Оскільки ліквідатором вчинено всі належні дії по виявленню активів та пасивів боржника, не виявлено майна для задоволення вимог кредитора, відсутність нерухомого майна, транспортних засобів та сільськогосподарської техніки підтверджено відповідними довідками компетентних органів, а будь-яких інших майнових активів, що підлягають включенню до ліквідаційної маси, не виявлено, суд першої інстанції, на думку апеляційного суду, прийшов до правильного висновку про наявність підстав для затвердження ліквідаційного балансу і звіту ліквідатора, та відповідно припинення провадження у даній справі на підставі ст.ст. 45 ч.5, 46 ч.2, 83 ч.1 п.6 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

При цьому, посилання апелянта на те, що арбітражним керуючим ОСОБА_1 не було направлено на його адресу звіту про виконану роботу, колегією суддів до уваги не беруться, оскільки арбітражним керуючим у відповідності до вимог Закону про банкрутство скликалися збори кредиторів 16.01.2015р., 02.04.2015р., 10.07.2015р., про що кредитор - ТОВ "ІК "ФГ Капітал" був повідомлений належним чином, однак останні не відбулися в зв'язку з неявкою представника ТОВ "ІК "ФГ Капітал".

Також безпідставними є твердження апелянта про порушення судом першої інстанції норм процесуального права, оскільки кредитор - ТОВ "ІК "ФГ Капітал" належним чином був повідомлений про дату, час та місце проведення судового засідання, однак в судові засідання не з'являвся.

Крім того, колегія суддів зазначає, що скаржник мав можливість здійснити повний та професійний судовий захист своїх інтересів не лише направивши представника в засідання суду для надання усних пояснень, а й не був позбавлений права ознайомитись з матеріалами справи, надати письмові пояснення, а в разі необхідності оскаржити дії/бездіяльність арбітражного керуючого.

Відповідно до ст.33 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Натомість, скаржником не подано судовій колегії належних та достатніх доказів, які стали б підставою для скасування рішення місцевого господарського суду. Посилання скаржника, викладені в апеляційній скарзі, колегія суддів вважає безпідставними, документально необґрунтованими, такими, що належним чином досліджені судом першої інстанції при розгляді спору.

Враховуючи все вищевикладене в сукупності, колегія суддів Рівненського апеляційного господарського суду вважає, що ухвала господарського суду Волинської області ґрунтується на матеріалах і обставинах справи, відповідає нормам матеріального та процесуального права, а тому відсутні правові підстави для її скасування.

Керуючись ст.ст. 99,101,103,105,106 ГПК України, суд,-

ПОСТАНОВИВ:

1. Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "Інвестиційна компанія "ІФГ Капітал" - залишити без задоволення.

Ухвалу господарського суду Волинської області від 28.07.2015 року у справі №903/936/14 - залишити без змін.

2. Постанова набирає законної сили з моменту її прийняття і може бути оскаржена в касаційному порядку.

Головуюча суддя Коломис В.В.

Суддя Юрчук М.І.

Суддя Крейбух О.Г.

СудРівненський апеляційний господарський суд
Дата ухвалення рішення15.09.2015
Оприлюднено25.09.2015
Номер документу50669955
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —903/936/14

Ухвала від 16.11.2015

Господарське

Вищий господарський суд України

Куровський C.B.

Постанова від 15.09.2015

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Коломис В.В.

Ухвала від 31.08.2015

Господарське

Рівненський апеляційний господарський суд

Демянчук Ю.Г.

Ухвала від 28.07.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Ухвала від 20.07.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Ухвала від 15.07.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Ухвала від 30.06.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Ухвала від 12.05.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Постанова від 15.04.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

Ухвала від 06.04.2015

Господарське

Господарський суд Волинської області

Слободян Петро Романович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні