Постанова
від 23.03.2010 по справі 2а-4050/08/1570
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 4050/08/1570

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 березня 2010 року о14год.45хв. м.Одеса

У залі судових засідань №8

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

Судді Харченко Ю.В.

При секретарі Фроловій І.О.

За участю представників сторін:

Від позивача: ОСОБА_1- за довіреністю б/н від 17.03.2010р.

Від відповідачів:

ДПА в Одеській області -ОСОБА_2- за довіреністю №92/9/10-1010 від 12.10.2009р.

ДПІ у Приморському районі м.Одеси - ОСОБА_2- за довіреністю №3271/Б/10-117 від 25.01.2010р.

Регіонального Управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області -ОСОБА_3- за довіреністю №206/10/32-0238 від 10.02.2010р.

Розглянувши у відкритому судовому засіданні справу за адміністративним позовом Приватного підприємства «Фудмаркет - Плюс»до Державної податкової адміністрації в Одеській області, Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси, Регіонального Управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області про визнання протиправними дій ДПА в Одеській області щодо проведення 10.11.2007р. перевірки ПП «Фудмаркет-Плюс», скасування рішення ДПІ у Приморському районі м.Одеси від 27.11.2007р. №0010762360 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в частині застосування санкцій у розмірі 11 500,00грн., та рішення Регіонального Управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області від 20.12.2007р. №150364 про застосування фінансових санкцій у розмірі 4 200,00грн., -

ВСТАНОВИВ:

До суду надійшов адміністративний позов Приватного підприємства «Фудмаркет-Плюс», в якому позивач з урахуванням уточнень (вхід.№2432/1 від 14.02.2008р.) просить суд визнати протиправними дії Державної податкової адміністрації в Одеській області щодо проведення 10.11.2007р. перевірки ПП «Фудмаркет-Плюс», скасувати рішення Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси від 27.11.2007р. №0010762360 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в частині застосування санкцій у розмірі 11 500,00грн., та рішення Регіонального Управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області від 20.12.2007р. №150364 про застосування фінансових санкцій у розмірі 4 200,00грн.

В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що фахівцями Державної податкової адміністрації в Одеській області незаконно була проведена планова перевірка ПП «Фудмаркет - Плюс», працівники Підприємства не здійснювали продаж товару, переліченого в акті перевірки, а також не підписували ані опис наявних готівкових коштів, що знаходяться на місці проведення розрахунків, ані опис алкогольних напоїв, ані безпосередньо акт перевірки, тоді як особи, які підписали акт перевірки та опис наявних готівкових коштів, що знаходяться на місці проведення розрахунків не є працівниками ПП «Фудмаркет - Плюс», у будь-якому разі відповідні докази в підтвердження протилежного відповідачами суду не надано.

Відповідач - Регіональне Управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області проти позову заперечує, вважає його необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню з підстав, викладених у письмових запереченнях на позовну заяву (вихід.№1041/9/32-0239 від 22.05.2008р.), посилаючись, зокрема, на правомірність винесеного рішення про застосування фінансових санкцій від 20.12.2007р. №150364 у розмірі 4200грн., оскільки Приватним підприємством «Фудмаркет-Плюс»порушено вимоги ст.11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»№481/95-ВР від 19.12.1995р. (зі змінами та доповненнями).

Відповідач - Державна податкова інспекція у Приморському районі м.Одеси проти позовних вимог заперечує, вважає його необґрунтованим та таким, що не підлягає задоволенню з підстав, викладених у письмових запереченнях на позовну заяву (вхід.№8606 від 21.05.2008р.), посилаючись, при цьому, на правомірність проведення перевірки, яка була здійснена відповідно до положень ст.1, п.1 ст.8, ч.1 ст.9, п.2 ст.11 Закону України «Про державну податкову службу України» №509-ХІІ від 04.12.1990р., та на правомірність винесеного рішення від 27.11.2007р. №0010762360 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в сумі 11500грн., оскільки позивачем порушено п.п.1,13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»№265/95-ВР від 06.07.1995р., з урахуванням чого просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог Приватного підприємства «Фудмаркет-Плюс» повністю.

Відповідач -Державна податкова адміністрація в Одеській області з позовними вимогами також не згодна та вважає їх безпідставними, необґрунтованими, з підстав викладених у письмових запереченнях на позовну заяву (вихід.№1976/9/10-4008 від 22.01.2009р.), наголошуючи, зокрема, на тому, що перевірка ПП «Фудмаркет - Плюс»була здійснена фахівцями ДПА в Одеській області правомірно та відповідно до вимог діючого законодавства України.

Ухвалою Одеського окружного адміністративного суду від 16.02.2008р. було відкрито провадження у справі та запропоновано відповідачу у строк до 07.03.2008р. подати до суду письмові заперечення на позов та докази, які спростовують заявлені позовні вимоги.

Ухвалою суду від 07.03.2008р. закінчено підготовче провадження та призначено справу до судового розгляду в засіданні суду на 10.04.2008р.

Заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупності та системно проаналізувавши приписи чинного законодавства України, суд встановив наступне.

Як встановлено судом та вбачається з матеріалів справи, 10.11.2007р. на підставі направлень від 09.11.2007р. №15248 23-7017, від 09.11.2007р. №15249 23-7017, від 09.11.2007р. №15250 23-7017, від 09.11.2007р. №15251 23-7017, від 09.11.2007р. №15252 23-7017, виданих Державною податковою адміністрацією в Одеській області, головним державним податковим ревізором -інспектором ДПА в Одеській області Руцинським О.А., старшим державним податковим ревізором -інспектором ДПА в Одеській області Димитровим А.В., головним державним податковим ревізором -інспектором ДПА в Одеській області Рибаковим С.В., головним державним податковим ревізором -інспектором ДПА в Одеській області Пужайло О.М., старшим державним податковим ревізором -інспектором ДПА в Одеській області Таракановим О.В. була здійснена планова перевірка ПП «Фудмаркет - плюс»з питань дотримання вимог Законів України від 06 липня 1995 року № 265/95-ВР «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»(у редакції Закону України від 01.06.2000р. №1776-111, зі змінами та доповненнями), Закону України від 23 березня 1996року № 98/96-ВР «Про патентування деяких видів підприємницької діяльності»(зі змінами та доповненнями), Закону України від 19 грудня 1995 року №481/95-ВР «Про державне регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловий, коньячним і плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами»(зі змінами та доповненнями), Указів Президента України, Постанови Правління Національного банку України «Про затвердження Положення про ведення касових операцій у національній валюті в Україні»та інших нормативно-правових актів, які регулюють готівковий обіг в Україні.

За наслідками вказаної перевірки Державною податковою адміністрацією був складений Акт від 10.11.2007р. №0003935-23-7017/2542 «Щодо контролю за здійсненням розрахункових операцій у сфері готівкового та безготівкового обігу суб»єктами підприємницької діяльності».

На підставі складеного акта перевірки від 10.11.2007р. №0003935-23-7017/2542 Державною податковою інспекцією у Приморському районі м.Одеси прийнято рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 27.11.2007р. №0010762360 на загальну суму 108000грн., за порушення позивачем п.п.1,13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Не погоджуючись із вищезазначеним рішенням ДПІ у Приморському районі м.Одеси про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 27.11.2007р. №0010762360, ПП «Фудмаркет - Плюс»звернулося з первинною скаргою від 05.12.2007р. №05/12 до ДПА в Одеській області (вхід. ДПА в Одеській області №1276/10 від 06.12.2007р.). За результатами розгляду скарги ДПА в Одеській області прийнято рішення від 08.01.2008р. №99/10/25-0007 про результати розгляду скарги, згідно якого рішення ДПІ у Приморському районі м. Одеси від 27.11.2007р. №0010762360 про застосування штрафних (фінансових) санкцій скасовано в частині застосування штрафних (фінансових) санкцій на суму 96 500,00грн.

Також на підставі акта перевірки від 10.11.2007р. №0003935-23-7017/2542 Регіональним Управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Одеській області прийнято рішення від 20.12.2007р. №150364 про застосування фінансових санкцій на загальну суму 4200грн., за порушення позивачем, на думку відповідача, вимог ст.11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів».

Не погоджуючись із вказаними рішеннями, ПП «Фудмаркет - Плюс» звернулося до Одеського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом про визнання протиправними дій ДПА в Одеській області щодо проведення 10.11.2007р. планової перевірки Приватного підприємства «Фудмаркет - Плюс», та скасування рішення ДПІ у Приморському районі м.Одеси про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 27.11.2007р. №0010762360 в частині застосування штрафних санкцій на суму 11500грн., та рішення РУ ДСАТ ДПА України в Одеській області про застосування фінансових санкцій від 20.12.2007р. №150364 на суму 4200,00грн.

Так, на думку суду, оскаржувані позивачем рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 20.12.2007р. №150364, та від 27.11.2007р. №0010762360 прийняті за результатами перевірки, проведеної з порушенням вимог чинного законодавства України, виходячи з наступного.

В силу п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно, розсудливо, з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації, пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення, своєчасно, тобто протягом розумного строку. .

Відповідно до ст.19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Пунктами 1 і 2 статті 11 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»від 04.12.1990р. №509-ХІІ (із змінами та доповненнями) передбачено, що органи державної податкової служби у випадках, в межах компетенції та у порядку, встановлених законами України, мають право: здійснювати документальні невиїзні перевірки (на підставі поданих податкових декларацій, звітів та інших документів, пов'язаних з нарахуванням і сплатою податків та зборів (обов'язкових платежів) незалежно від способу їх подачі), а також планові та позапланові виїзні перевірки своєчасності, достовірності, повноти нарахування і сплати податків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютного законодавства юридичними особами, їх філіями, відділеннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають статусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємницької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідно із законами України покладено обов'язок утримувати та/або сплачувати податки і збори (обов'язкові платежі), крім Національного банку України та його установ; здійснювати контроль за додержанням порядку проведення готівкових розрахунків за товари (послуги) у встановленому законом порядку.

Згідно зі ст.11-1 Закону України «Про державну податкову службу в Україні»право на проведення планової виїзної перевірки платника податків надається лише у тому випадку, коли йому не пізніше ніж за десять днів до дня проведення зазначеної перевірки надіслано письмове повідомлення із зазначенням дати початку та закінчення її проведення.

Проте, відповідачем - ДПА в Одеській області не надано до суду відповідних належних доказів в підтвердження повідомлення позивача про дату початку та закінчення перевірки за десять днів до дня проведення перевірки, як того вимагають положення чинного законодавства України.

Згідно зі ст.11-2 Закону України «Про державну податкову службу в Україні», посадові особи органу державної податкової служби вправі приступити до проведення планової виїзної перевірки за умови надання платнику податків під розписку: направлення на перевірку, в якому зазначаються дата його видачі, назва органу державної податкової служби, мета, вид (планова або позапланова), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, посади, звання та прізвища посадових осіб органу державної податкової служби, які проводитимуть перевірку. Направлення на перевірку є дійсним за умови наявності підпису керівника органу державної податкової служби, скріпленого печаткою органу державної податкової служби.

Як вбачається з матеріалів справи направлення на проведення планової перевірки від 09.11.2007р. №15248 23-7017, від 09.11.2007р. №д15249 23-7017, від 09.11.2007р. №15250 23-7017, від 09.11.2007р. №15251 23-7017, від 09.11.2007р. №15252 23-7017, які видані ДПА в Одеській області, були вручені, на думку відповідача, безпосередньо адміністратору Станєву О.Ф., водночас, відповідачем -ДПА в Одеській області не надано до суду відповідних належних доказів в підтвердження знаходження ОСОБА_4 в трудових відносинах з ПП «Фудмаркет - Плюс».

Як встановлено ч.3 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України, докази, одержані з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беруться до уваги.

Судом також встановлено, що в наданому до суду акті перевірки ДПА в Одеській області від 10.11.2007р. №0003935-23-7017/2542 зазначено про встановлення факту порушення позивачем п.1 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме розрахункова операція на суму 187грн. не проведена через реєстратор розрахункових операцій.

Згідно з п.1 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок.

Відповідно до ст.2 вказаного Закону розрахункова операція - приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів (послуг), видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар (ненадану послугу), а у разі застосування банківської платіжної картки - оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі товару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Разом з тим, відповідачами -ДПА в Одеській області та ДПІ у Приморському районі м.Одеси, з урахуванням зазначених приписів закону, суду не доведено та не надано відповідних доказів отримання переліченого в акті перевірки товару від позивача та прийняття ним грошових коштів за даний товар, з огляду на що, застосування до позивача штрафних санкцій на суму 935грн., згідно п.1 ст.17 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»є безпідставним.

Також, в акті перевірки ДПА в Одеській області від 10.11.2007р. №0003935-23-7017/2542 зазначено, що позивачем порушено п.13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг», а саме не забезпечено відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, зазначеній в денному звіті РРО.

Згідно з п.13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані забезпечувати відповідність сум готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахункових операцій, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня.

Відповідно до ст.22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»у разі невідповідності суми готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денному звіті, а у випадку використання розрахункової книжки - загальній сумі продажу за розрахунковими квитанціями, виданими з початку робочого дня, до суб'єктів підприємницької діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикратному розмірі суми, на яку виявлено невідповідність.

Як вбачається з матеріалів справи, за порушення п.13 ст.3 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг»відповідачем - ДПІ у Приморському районі м. Одеси застосовані до позивача штрафні санкції у сумі 10565грн. Відповідач - ДПА в Одеській області обґрунтовує правомірність застосування до ПП «Фудмаркет - Плюс»суми штрафних (фінансових) санкцій у сумі 10565грн. описом наявних готівкових коштів, що знаходяться на місці проведення розрахунків (Додаток №1 до акта перевірки від 10.11.2007р. №0003935), який підписаний стажером -барменом ОСОБА_5

Разом з тим, як встановлено судом та підтверджується наявними у справі документами, за адресою: м.Одеса, Гагарінське плато, 5 (місцезнаходження ПП «Фудмаркет - Плюс»), на підставі договору суборенди від 01.10.2007р., крім ПП «Фудмаркет - Плюс»господарську діяльність також здійснює Фізична особа -підприємець ОСОБА_6.

Як вбачається з матеріалів справи та встановлено судом, ОСОБА_5, який підписав опис наявних готівкових коштів, що знаходяться на місці проведення розрахунків (Додаток №1 до акта перевірки від 10.11.2007р. №0003935), знаходиться у трудових відносинах саме з Фізичною особою -підприємцем ОСОБА_6, що підтверджується наявним у справі відповідним трудовим договором від 08.11.2007р., укладеним між ОСОБА_6 та ОСОБА_5 та не має жодного відношення до позивача.

Таким чином, як з»ясовано судом, опис наявних готівкових коштів, що знаходяться на місці проведення розрахунків (Додаток №1 до акта перевірки від 10.11.2007р. №0003935) складений стажером -барменом ОСОБА_5, який не перебуває і трудових відносинах з Пиватним підприємством «Фудмаркет -Плюс», а складений на місці надання послуг Фізичною особою -підприємцем ОСОБА_6 та відповідно підписаний особою, який є його працівником та в жодному разі не є працівником позивача - Пиватного підприємства «Фудмаркет -Плюс».

Відтак, з урахуванням наведеного, означені обставини, на думку суду, не можуть свідчити про те, що кошти на суму 2 400,00грн., за описом наявних готівкових коштів, що знаходились на місці проведення розрахунків (Додаток №1 до акта перевірки від 10.11.2007р. №0003935), є власними коштами саме ПП «Фудмаркет -Плюс».

Крім того, як зазначив повноважний представник позивача у судових засіданнях в ході розгляду справи, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 не знаходяться у трудових відносинах з ПП «Фудмаркет -Плюс», до того ж докази підтверджуючі протилежне відповідачами до суду не надані.

Таким чином, беручи до уваги викладене, суд доходить висновку щодо неправомірності та безпідставності застосування ДПІ у Приморському районі м.Одеси до позивача штрафних (фінансових) санкцій у сумі 10 565,00грн., згідно ст.22 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг».

Також, як вбачається з акта перевірки ДПА в Одеській області від 10.11.2007р. №0003935-23-7017/2542, в ході перевірки встановлено факт порушення позивачем, на думку відповідача, вимог ст.11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», зокрема, здійснення торгівлі алкогольних напоїв без марок акцизного збору.

Згідно зі ст.11 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного збору в порядку, визначеному законодавством.

Відповідно до ст.17 Закону України «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів»за зберігання, транспортування, реалізацію фальсифікованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів, алкогольних напоїв та тютюнових виробів без марок акцизного збору встановленого зразка або з підробленими марками акцизного збору до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів - 100 відсотків вартості товару, але не менше 1700 гривень.

Як встановлено судом, опис алкогольних напоїв, які знаходились без марок акцизного збору, підписаний особою -ОСОБА_7, який як з»ясовано судом та зазначено вище не є працівником ПП «Фудмаркет -Плюс», оскільки докази підтверджуючі протилежне, відповідачами суду не надані, так само як і докази в підтвердження належності, перелічених в описі від 10.11.2007р. (Додаток до акта перевірки) алкогольних напоїв без марок акцизного, саме позивачу.

Крім того, судом відхиляються та не приймаються до уваги твердження відповідачів щодо здійснення позивачем торгівлі алкогольними напоями без марок акцизного збору, оскільки податковими органами не були надані суду відповідні належні докази в підтвердження факту реалізації ПП «Фудмаркет -плюс»алкогольних напоїв без марок акцизного збору.

За таких обставин, суд дійшов висновку, що Регіональним управлінням департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів ДПА України в Одеській області неправомірно застосовано до позивача штрафні санкції у розмірі 4 200,00грн.

Вищевикладене спростовує твердження відповідачів -Державної податкової адміністрації в Одеській області, Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси, Регіонального Управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області, наведені в їх письмових запереченнях на адміністративний позов.

.

Частиною 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. Частиною 2 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову.

Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Кодексу адміністративного судочинства України доказами в адміністративному судочинстві є будь-які фактичні дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин, що обґрунтовують вимоги і заперечення осіб, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються судом на підставі пояснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показань свідків, письмових і речових доказів, висновків експертів. Належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об'єктивному дослідженні.

Відтак, виходячи з вищевикладеного, на думку суду, відповідачі, заперечуючи проти адміністративного позову, не довели суду правомірність та ґрунтовність проведення Державною податковою адміністрацією в Одеській області 10.11.2007р. перевірки ПП «Фудмаркет - Плюс», а також правомірності винесення Державною податковою інспекцією у Приморському районі м.Одеси рішення від 27.11.2007р. №0010762360 про застосування штрафних (фінансових) санкцій у сумі 11500грн., та Регіональним Управлінням Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області рішення від 20.12.2007р. №150364 про застосування фінансових санкцій у сумі 4 200,00грн.

Відповідно до ч.1 ст.9 Кодексу адміністративного судочинства України, суд при вирішенні справи керується принципом законності, відповідно до якого органи державної влади, органи місцевого самоврядування, їхні посадові і службові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а згідно з ч.3 ст.105 КАС України позивач має право у тому числі вимагати скасування або визнання нечинним рішення відповідача - суб'єкта владних повноважень повністю чи окремих його положень.

Згідно зі ст.159 Кодексу адміністративного судочинства України, судове рішення повинно бути законним і обґрунтованим. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права. Обґрунтованим є рішення, ухвалене судом на підставі повно і всебічно з'ясованих обставин в адміністративній справі, підтверджених тими доказами, які були досліджені в судовому засіданні

За таких обставин, беручи до уваги наведене та оцінюючи надані сторонами по справі докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Приватного підприємства «Фудмаркет - Плюс»правомірні, обґрунтовані, документально підтверджені, відповідають чинному законодавству, отже підлягають задоволенню повністю.

Судові витрати підлягають стягненню з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Фудмаркет -Плюс»у розмірі, визначеному з урахуванням приписів ч.3 Розділу VІІ КАС України.

Керуючись ст.ст.71,72, ч.1 ст.94, ст.ст.158-163 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ПОСТАНОВИВ:

1. Адміністративний позов Приватного підприємства «Фудмаркет - Плюс» до Державної податкової адміністрації в Одеській області, Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси, Регіонального Управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області про визнання протиправними дій ДПА в Одеській області щодо проведення 10.11.2007р. перевірки ПП «Фудмаркет-Плюс», скасування рішення Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси від 27.11.2007р. №0010762360 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в частині визначення суми санкцій у розмірі 11 500,00грн., та рішення Регіонального Управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області від 20.12.2007р. №150364 про застосування фінансових санкцій у розмірі 4 200,00грн . задовольнити.

2. Визнати протиправними дії Державної податкової адміністрації в Одеській області щодо проведення 10.11.2007р. планової перевірки ПП «Фудмаркет - плюс».

3. Скасувати рішення Державної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси від 27.11.2007р. №0010762360 про застосування штрафних (фінансових) санкцій в частині визначення суми санкцій у розмірі 11 500,00грн.

4. Скасувати рішення Регіонального Управління Департаменту контролю за виробництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державної податкової адміністрації України в Одеській області від 20.12.2007р. №150364 про застосування фінансових санкцій у розмірі 4 200,00грн.

5. Стягнути з Державного бюджету України на користь Приватного підприємства «Фудмаркет -Плюс»(м.Одеса, Гагаринське плато,5; код ЄДРПОУ 33720896) судовий збір у сумі 3 (три)грн. 40 коп.

Виконавчий лист видати після набрання постановою законної сили у разі надходження заяви особи, на користь якої ухвалено судове рішення.

Постанова може бути оскаржена шляхом подання заяви про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови у повному обсязі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається у строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана у строк, встановлений Кодексом адміністративного судочинства України, постанова суду набирає законної сили після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Повний текст постанови складено та підписано «23»березня 2010р.

Суддя Харченко Ю.В.

23 березня 2010 року

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення23.03.2010
Оприлюднено24.09.2015
Номер документу50687049
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-4050/08/1570

Постанова від 23.03.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Ю. В.

Ухвала від 19.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Ухвала від 26.11.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Голубєва Г.К.

Постанова від 19.03.2010

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Харченко Юлія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні