ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМ ІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТА НОВА
ІМЕНЕМ УК РАЇНИ
«19» березня 2010 року С права № 2-а-4050/08/1570
о14год.45хв. м.Одеса
У залі судових засідан ь №8
Одеський окружний адміні стративний суд у складі:
Судді Х арченко Ю.В.
При секретарі Фроловій І.О.
За участю представникі в сторін:
Від позивача: Леонов О.Г. - за довіреністю б/н від 17.03.2010р.
Від відповідачів:
ДПА в Одеській обла сті - Балан Н.П.- за довіреністю №92/9/10-1010 від 12.10.2009р.
ДПІ у Приморському районі м.Одеси - Балан Н .П.- за довіреністю №3271/Б/10-117 від 25.01.2010р.
Регіонального Управління Департаменту контролю за ви робництвом та обігом спирту, алкогольних напоїв і тютюно вих виробів Державної податк ової адміністрації України в Одеській області - Собітн юк Н.В.- за довіреністю №206/10/32-0238 від 10.02.2010р.
Розглянувши у відкрит ому судовому засіданні справ у за адміністративним позово м Приватного підприємства «Ф удмаркет - Плюс» до Державної податкової адміністрації в Одеській області, Державної податкової інспекції у Примо рському районі м.Одеси, Регіо нального Управління Департа менту контролю за виробництв ом та обігом спирту, алкоголь них напоїв і тютюнових вироб ів Державної податкової адмі ністрації України в Одеській області про визнання протип равними дій ДПА в Одеській об ласті щодо проведення 10.11.2007р. пе ревірки ПП «Фудмаркет-Плюс», скасування рішення ДПІ у При морському районі м.Одеси від 27.11.2007р. №0010762360 про застосування шт рафних (фінансових) санкцій в частині застосування санкці й у розмірі 11 500,00грн., та рішення Регіонального Управління Де партаменту контролю за вироб ництвом та обігом спирту, алк огольних напоїв і тютюнових виробів Державної податково ї адміністрації України в Од еській області від 20.12.2007р. №150364 пр о застосування фінансових са нкцій у розмірі 4 200,00грн., -
ВСТАНОВИВ:
До суду надійш ов адміністративний позов Пр иватного підприємства «Фудм аркет-Плюс», в якому позивач з урахуванням уточнень (вхід.№ 2432/1 від 14.02.2008р.) просить суд визнат и протиправними дії Державно ї податкової адміністрації в Одеській області щодо прове дення 10.11.2007р. перевірки ПП «Фудм аркет-Плюс», скасувати рішен ня Державної податкової інсп екції у Приморському районі м.Одеси від 27.11.2007р. №0010762360 про засто сування штрафних (фінансових ) санкцій в частині застосува ння санкцій у розмірі 11 500,00грн., та рішення Регіонального Уп равління Департаменту контр олю за виробництвом та обіго м спирту, алкогольних напоїв і тютюнових виробів Державн ої податкової адміністрації України в Одеській області в ід 20.12.2007р. №150364 про застосування ф інансових санкцій у розмірі 4 200,00грн.
В обґрунтування позовни х вимог позивач посилається на те, що фахівцями Державної податкової адміністрації в Одеській області незаконно б ула проведена планова переві рка ПП «Фудмаркет - Плюс», прац івники Підприємства не здійс нювали продаж товару, перелі ченого в акті перевірки, а так ож не підписували ані опис на явних готівкових коштів, що з находяться на місці проведен ня розрахунків, ані опис алко гольних напоїв, ані безпосер едньо акт перевірки, тоді як о соби, які підписали акт перев ірки та опис наявних готівко вих коштів, що знаходяться на місці проведення розрахункі в не є працівниками ПП «Фудма ркет - Плюс», у будь-якому разі відповідні докази в підтвер дження протилежного відпові дачами суду не надано.
Відповідач - Регіональне Управління Департаменту кон тролю за виробництвом та обі гом спирту, алкогольних напо їв і тютюнових виробів Держа вної податкової адміністрац ії України в Одеській област і проти позову заперечує, вва жає його необґрунтованим та таким, що не підлягає задовол енню з підстав, викладених у п исьмових запереченнях на поз овну заяву (вихід.№1041/9/32-0239 від 22.05.20 08р.), посилаючись, зокрема, на пр авомірність винесеного ріше ння про застосування фінансо вих санкцій від 20.12.2007р. №150364 у розм ірі 4200грн., оскільки Приватним підприємством «Фудмаркет-Пл юс» порушено вимоги ст.11 Закон у України «Про державне регу лювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних нап оїв та тютюнових виробів» №481/ 95-ВР від 19.12.1995р. (зі змінами та доп овненнями).
Відповідач - Державна под аткова інспекція у Приморськ ому районі м.Одеси проти позо вних вимог заперечує, вважає його необґрунтованим та так им, що не підлягає задоволенн ю з підстав, викладених у пись мових запереченнях на позовн у заяву (вхід.№8606 від 21.05.2008р.), поси лаючись, при цьому, на правомі рність проведення перевірки , яка була здійснена відповід но до положень ст.1, п.1 ст.8, ч.1 ст.9, п.2 ст.11 Закону України «Про дер жавну податкову службу Украї ни» №509-ХІІ від 04.12.1990р., та на право мірність винесеного рішення від 27.11.2007р. №0010762360 про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій в сумі 11500грн., оскільки пози вачем порушено п.п.1,13 ст.3 Закон у України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг» №265/95-ВР від 06.07.1995р. , з ур ахуванням чого просить суд в ідмовити у задоволенні позов них вимог Приватного п ідприємства «Фудмаркет-Плюс » повністю.
Відповідач - Державна по даткова адміністрація в Одес ькій області з позовними вим огами також не згодна та вваж ає їх безпідставними, необґр унтованими, з підстав виклад ених у письмових заперечення х на позовну заяву (вихід.№1976/9/10- 4008 від 22.01.2009р.), наголошуючи, зокре ма, на тому, що перевірка ПП «Ф удмаркет - Плюс» була здійсне на фахівцями ДПА в Одеській о бласті правомірно та відпові дно до вимог діючого законод авства України.
Ухвалою Одеського окружн ого адміністративного суду в ід 16.02.2008р. було відкрито провадж ення у справі та запропонова но відповідачу у строк до 07.03.2008р . подати до суду письмові запе речення на позов та докази, як і спростовують заявлені позо вні вимоги.
Ухвалою суду від 07.03.2008р. закі нчено підготовче провадженн я та призначено справу до суд ового розгляду в засіданні с уду на 10.04.2008р.
Заслухавши пояснення пре дставників сторін, дослідивш и наявні у матеріалах справи письмові докази в сукупност і та системно проаналізувавш и приписи чинного законодавс тва України, суд встановив на ступне.
Як встановлено судом та вбачається з матеріалів спр ави, 10.11.2007р. на підставі направл ень від 09.11.2007р. №15248 23-7017, від 09.11.2007р. №15249 23-7017, від 09.11.2007р. №15250 23-7017, від 09.11.2007р. №15251 23-7 017, від 09.11.2007р. №15252 23-7017, виданих Держа вною податковою адміністрац ією в Одеській області, голов ним державним податковим рев ізором - інспектором ДПА в О деській області Руцинським О .А., старшим державним податко вим ревізором - інспектором ДПА в Одеській області Димит ровим А.В., головним державним податковим ревізором - інс пектором ДПА в Одеській обла сті Рибаковим С.В., головним де ржавним податковим ревізоро м - інспектором ДПА в Одеськ ій області Пужайло О.М., старши м державним податковим ревіз ором - інспектором ДПА в Оде ській області Таракановим О. В. була здійснена планова пер евірка ПП «Фудмаркет - плюс» з питань дотримання вимог Зак онів України від 06 липня 1995 рок у № 265/95-ВР «Про застосування ре єстраторів розрахункових оп ерацій у сфері торгівлі, гром адського харчування та послу г» (у редакції Закону України від 01.06.2000р. №1776-111, зі змінами та доп овненнями), Закону України ві д 23 березня 1996року № 98/96-ВР «Про па тентування деяких видів підп риємницької діяльності» (зі змінами та доповненнями), Зак ону України від 19 грудня 1995 рок у №481/95-ВР «Про державне регулюв ання виробництва і торгівлі спиртом етиловий, коньячним і плодовим, алкогольними нап оями та тютюновими виробами» (зі змінами та доповненнями), У казів Президента України, По станови Правління Національ ного банку України «Про затв ердження Положення про веден ня касових операцій у націон альній валюті в Україні» та і нших нормативно-правових акт ів, які регулюють готівковий обіг в Україні.
За наслідками вказаної п еревірки Державною податков ою адміністрацією був складе ний Акт від 10.11.2007р. №0003935-23-7017/2542 «Щодо контролю за здійсненням роз рахункових операцій у сфері готівкового та безготівково го обігу суб»єктами підприє мницької діяльності».
На підставі складеного а кта перевірки від 10.11.2007р. №0003935-23-7017/2 542 Державною податковою інспе кцією у Приморському районі м.Одеси прийнято рішення про застосування штрафних (фіна нсових) санкцій від 27.11.2007р. №0010762360 н а загальну суму 108000грн., за пору шення позивачем п.п.1,13 ст.3 Зако ну України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, гр омадського харчування та пос луг».
Не погоджуючись із вищеза значеним рішенням ДПІ у Прим орському районі м.Одеси про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій від 27.11.2007р. №0010762360, ПП «Фудмаркет - Плюс» звернулос я з первинною скаргою від 05.12.2007р . №05/12 до ДПА в Одеській області (вхід. ДПА в Одеській області №1276/10 від 06.12.2007р.). За результатами розгляду скарги ДПА в Одеськ ій області прийнято рішення від 08.01.2008р. №99/10/25-0007 про результати розгляду скарги, згідно яког о рішення ДПІ у Приморському районі м. Одеси від 27.11.2007р. №0010762360 п ро застосування штрафних (фі нансових) санкцій скасовано в частині застосування штраф них (фінансових) санкцій на с уму 96 500,00грн.
Також на підставі акта пер евірки від 10.11.2007р. №0003935-23-7017/2542 Регіон альним Управлінням Департа менту контролю за виробництв ом та обігом спирту, алкоголь них напоїв і тютюнових вироб ів ДПА України в Одеській обл асті прийнято рішення від 20.12.20 07р. №150364 про застосування фінан сових санкцій на загальну су му 4200грн., за порушення позивач ем, на думку відповідача, вимо г ст.11 Закону України «Про дер жавне регулювання виробницт ва і обігу спирту етилового, к оньячного і плодового, алког ольних напоїв та тютюнових в иробів».
Не погоджуючись із вказан ими рішеннями, ПП «Фудмаркет - Плюс» звернулося до Одесько го окружного адміністративн ого суду з адміністративним позовом про визнання протипр авними дій ДПА в Одеській обл асті щодо проведення 10.11.2007р. пла нової перевірки Приватного п ідприємства «Фудмаркет - Плю с», та скасування рішення ДПІ у Приморському районі м.Одес и про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 27.11.2007р. №0010762360 в частині застосування ш трафних санкцій на суму 11500грн ., та рішення РУ ДСАТ ДПА Украї ни в Одеській області про зас тосування фінансових санкці й від 20.12.2007р. №150364 на суму 4200,00грн.
Так, на думку суду, оскаржу вані позивачем рішення про з астосування штрафних (фінанс ових) санкцій від 20.12.2007р. №150364, та в ід 27.11.2007р. №0010762360 прийняті за резул ьтатами перевірки, проведено ї з порушенням вимог чинного законодавства України, вихо дячи з наступного.
В силу п.1 ч.3 ст.2 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни у справах щодо оскарж ення рішень, дій чи бездіяльн ості суб' єктів владних повн оважень адміністративні суд и перевіряють, чи прийняті (вч инені) вони на підставі, в межа х повноважень та у спосіб, що п ередбачені Конституцією та з аконами України, з використа нням повноваження з метою, з я кою це повноваження надано, о бґрунтовано, тобто з урахува нням усіх обставин, що мають з начення для прийняття рішенн я (вчинення дії), безсторонньо (неупереджено), добросовісно , розсудливо, з дотриманням пр инципу рівності перед законо м, запобігаючи несправедливі й дискримінації, пропорційно , зокрема з дотриманням необх ідного балансу між будь-яким и несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (д ія), з урахуванням права особи на участь у процесі прийнятт я рішення, своєчасно, тобто пр отягом розумного строку. .
Відповідно до ст.19 Кон ституції України, органи дер жавної влади та органи місце вого самоврядування, їх поса дові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повн оважень та у спосіб, що передб ачені Конституцією та закона ми України.
Пунктами 1 і 2 статті 11 Зако ну України «Про державну под аткову службу в Україні» від 04.12.1990р. №509-ХІІ (із змінами та допо вненнями) передбачено, що орг ани державної податкової слу жби у випадках, в межах компет енції та у порядку, встановле них законами України, мають п раво: здійснювати документал ьні невиїзні перевірки (на пі дставі поданих податкових де кларацій, звітів та інших док ументів, пов'язаних з нарахув анням і сплатою податків та з борів (обов'язкових платежів ) незалежно від способу їх под ачі), а також планові та позапл анові виїзні перевірки своєч асності, достовірності, повн оти нарахування і сплати под атків та зборів (обов'язкових платежів), додержання валютн ого законодавства юридичним и особами, їх філіями, відділе ннями, іншими відокремленими підрозділами, що не мають ста тусу юридичної особи, а також фізичними особами, які мають статус суб'єктів підприємни цької діяльності чи не мають такого статусу, на яких згідн о із законами України поклад ено обов'язок утримувати та/а бо сплачувати податки і збор и (обов'язкові платежі), крім Н аціонального банку України т а його установ; здійснювати к онтроль за додержанням поряд ку проведення готівкових роз рахунків за товари (послуги) у встановленому законом поряд ку.
Згідно зі ст.11-1 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні» право на про ведення планової виїзної пер евірки платника податків над ається лише у тому випадку, ко ли йому не пізніше ніж за деся ть днів до дня проведення заз наченої перевірки надіслано письмове повідомлення із за значенням дати початку та за кінчення її проведення.
Проте, відповідачем - ДПА в Одеській області не надано д о суду відповідних належних доказів в підтвердження пові домлення позивача про дату п очатку та закінчення перевір ки за десять днів до дня прове дення перевірки, як того вима гають положення чинного зако нодавства України.
Згідно зі ст.11-2 Закону Украї ни «Про державну податкову с лужбу в Україні», посадові ос оби органу державної податко вої служби вправі приступити до проведення планової виїз ної перевірки за умови надан ня платнику податків під роз писку: направлення на переві рку, в якому зазначаються дат а його видачі, назва органу де ржавної податкової служби, м ета, вид (планова або позаплан ова), підстави, дата початку та дата закінчення перевірки, п осади, звання та прізвища пос адових осіб органу державної податкової служби, які прово дитимуть перевірку. Направле ння на перевірку є дійсним за умови наявності підпису кер івника органу державної пода ткової служби, скріпленого п ечаткою органу державної под аткової служби.
Як вбачається з матеріалі в справи направлення на пров едення планової перевірки ві д 09.11.2007р. №15248 23-7017, від 09.11.2007р. №д15249 23-7017, ві д 09.11.2007р. №15250 23-7017, від 09.11.2007р. №15251 23-7017, від 09.11.2007р. №15252 23-7017, які видані ДПА в Од еській області, були вручені , на думку відповідача, безпос ередньо адміністратору ОС ОБА_4, водночас, відповідаче м - ДПА в Одеській області не надано до суду відповідних н алежних доказів в підтвердже ння знаходження ОСОБА_4 в трудових відносинах з ПП «Фу дмаркет - Плюс».
Як встановлено ч.3 ст.70 Кодек су адміністративного судочи нства України, докази, одержа ні з порушенням закону, судом при вирішенні справи не беру ться до уваги.
Судом також встановлено, щ о в наданому до суду акті пере вірки ДПА в Одеській області від 10.11.2007р. №0003935-23-7017/2542 зазначено пр о встановлення факту порушен ня позивачем п.1 ст.3 Закону Укр аїни «Про застосування реєст раторів розрахункових опера цій у сфері торгівлі, громадс ького харчування та послуг», а саме розрахункова операці я на суму 187грн. не проведена че рез реєстратор розрахункови х операцій.
Згідно з п.1 ст.3 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг» су б'єкти підприємницької діяль ності, які здійснюють розрах ункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жето нів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгі влі, громадського харчування та послуг зобов'язані провод ити розрахункові операції на повну суму покупки (надання п ослуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіск альний режим роботи реєстрат ори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, щ о підтверджують виконання ро зрахункових операцій, або у в ипадках, передбачених цим За коном, із застосуванням заре єстрованих у встановленому п орядку розрахункових книжок .
Відповідно до ст.2 вказаног о Закону розрахункова операц ія - приймання від покупця гот івкових коштів, платіжних ка рток, платіжних чеків, жетоні в тощо за місцем реалізації т оварів (послуг), видача готівк ових коштів за повернутий по купцем товар (ненадану послу гу), а у разі застосування банк івської платіжної картки - оф ормлення відповідного розра хункового документа щодо опл ати в безготівковій формі то вару (послуги) банком покупця або, у разі повернення товару (відмови від послуги), оформле ння розрахункових документі в щодо перерахування коштів у банк покупця.
Разом з тим, відповідачами - ДПА в Одеській області та Д ПІ у Приморському районі м.Од еси, з урахуванням зазначени х приписів закону, суду не дов едено та не надано відповідн их доказів отримання переліч еного в акті перевірки товар у від позивача та прийняття н им грошових коштів за даний т овар, з огляду на що, застосува ння до позивача штрафних сан кцій на суму 935грн., згідно п.1 ст .17 Закону України «Про застос ування реєстраторів розраху нкових операцій у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг» є безпідставним .
Також, в акті перевірки ДПА в Одеській області від 10.11.2007р. № 0003935-23-7017/2542 зазначено, що позиваче м порушено п.13 ст.3 Закону Украї ни «Про застосування реєстра торів розрахункових операці й у сфері торгівлі, громадськ ого харчування та послуг», а с аме не забезпечено відповідн ість сум готівкових коштів н а місці проведення розрахунк ів сумі коштів, зазначеній в д енному звіті РРО.
Згідно з п.13 ст.3 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг» с уб'єкти підприємницької діял ьності, які здійснюють розра хункові операції в готівкові й та/або в безготівковій форм і (із застосуванням платіжни х карток, платіжних чеків, жет онів тощо) при продажу товарі в (наданні послуг) у сфері торг івлі, громадського харчуванн я та послуг зобов'язані забез печувати відповідність сум г отівкових коштів на місці пр оведення розрахунків сумі ко штів, яка зазначена в денному звіті реєстратора розрахунк ових операцій, а у випадку вик ористання розрахункової кни жки - загальній сумі продажу з а розрахунковими квитанціям и, виданими з початку робочог о дня.
Відповідно до ст.22 Закону У країни «Про застосування реє страторів розрахункових опе рацій у сфері торгівлі, грома дського харчування та послуг » у разі невідповідності сум и готівкових коштів на місці проведення розрахунків сумі коштів, яка зазначена в денно му звіті, а у випадку використ ання розрахункової книжки - з агальній сумі продажу за роз рахунковими квитанціями, вид аними з початку робочого дня , до суб'єктів підприємницько ї діяльності застосовується фінансова санкція у п'ятикра тному розмірі суми, на яку вия влено невідповідність.
Як вбачається з матеріалі в справи, за порушення п.13 ст.3 З акону України «Про застосува ння реєстраторів розрахунко вих операцій у сфері торгівл і, громадського харчування т а послуг» відповідачем - ДПІ у Приморському районі м. Одеси застосовані до позивача штр афні санкції у сумі 10565грн. Відп овідач - ДПА в Одеській област і обґрунтовує правомірність застосування до ПП «Фудмарк ет - Плюс» суми штрафних (фінан сових) санкцій у сумі 10565грн. оп исом наявних готівкових кошт ів, що знаходяться на місці пр оведення розрахунків (Додато к №1 до акта перевірки від 10.11.2007р . №0003935), який підписаний стажеро м - барменом ОСОБА_5
Разом з тим, як встановлено судом та підтверджується на явними у справі документами, за адресою: м.Одеса, Гагарінсь ке плато, 5 (місцезнаходження П П «Фудмаркет - Плюс»), на підст аві договору суборенди від 01.1 0.2007р., крім ПП «Фудмаркет - Плюс» господарську діяльність так ож здійснює Фізична особа - підприємець ОСОБА_6.
Як вбачається з матеріалі в справи та встановлено судо м, ОСОБА_5, який підписав оп ис наявних готівкових коштів , що знаходяться на місці пров едення розрахунків (Додаток №1 до акта перевірки від 10.11.2007р. № 0003935), знаходиться у трудових ві дносинах саме з Фізичною осо бою - підприємцем ОСОБА_6 , що підтверджується наявним у справі відповідним трудов им договором від 08.11.2007р., укладе ним між ОСОБА_6 та ОСОБА_ 5 та не має жодного відношен ня до позивача.
Таким чином, як з»ясовано судом, опис наявних готівков их коштів, що знаходяться на м ісці проведення розрахунків (Додаток №1 до акта перевірки від 10.11.2007р. №0003935) складений стажер ом - барменом ОСОБА_5, яки й не перебуває і трудових від носинах з Пиватним підприємс твом «Фудмаркет - Плюс», а ск ладений на місці надання пос луг Фізичною особою - підпр иємцем ОСОБА_6 та відповід но підписаний особою, який є й ого працівником та в жодному разі не є працівником позива ча - Пиватного підприємства « Фудмаркет - Плюс».
Відтак, з урахуванням наве деного, означені обставини, н а думку суду, не можуть свідчи ти про те, що кошти на суму 2 400,00г рн., за описом наявних готівко вих коштів, що знаходились на місці проведення розрахункі в (Додаток №1 до акта перевірки від 10.11.2007р. №0003935), є власними кошта ми саме ПП «Фудмаркет - Плюс ».
Крім того, як зазначив пов новажний представник позива ча у судових засіданнях в ход і розгляду справи, ОСОБА_4 та ОСОБА_5 не знаходяться у трудових відносинах з ПП «Ф удмаркет - Плюс», до того ж до кази підтверджуючі протилеж не відповідачами до суду не н адані.
Таким чином, беручи до уваг и викладене, суд доходить вис новку щодо неправомірності т а безпідставності застосува ння ДПІ у Приморському район і м.Одеси до позивача штрафни х (фінансових) санкцій у сумі 1 0 565,00грн., згідно ст.22 Закону Укра їни «Про застосування реєстр аторів розрахункових операц ій у сфері торгівлі, громадсь кого харчування та послуг».
Також, як вбачається з акта перевірки ДПА в Одеській обл асті від 10.11.2007р. №0003935-23-7017/2542, в ході пе ревірки встановлено факт пор ушення позивачем, на думку ві дповідача, вимог ст.11 Закону У країни «Про державне регулюв ання виробництва і обігу спи рту етилового, коньячного і п лодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів», зокре ма, здійснення торгівлі алко гольних напоїв без марок акц изного збору.
Згідно зі ст.11 Закону Украї ни «Про державне регулювання виробництва і обігу спирту е тилового, коньячного і плодо вого, алкогольних напоїв та т ютюнових виробів» алкогольн і напої та тютюнові вироби, як і виробляються в Україні, а та кож такі, що імпортуються в Ук раїну, позначаються марками акцизного збору в порядку, ви значеному законодавством.
Відповідно до ст.17 Закону У країни «Про державне регулюв ання виробництва і обігу спи рту етилового, коньячного і п лодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів» за збе рігання, транспортування, ре алізацію фальсифікованих ал когольних напоїв та тютюнови х виробів, алкогольних напої в та тютюнових виробів без ма рок акцизного збору встановл еного зразка або з підроблен ими марками акцизного збору до суб'єктів господарювання застосовуються фінансові са нкції у вигляді штрафів - 100 від сотків вартості товару, але н е менше 1700 гривень.
Як встановлено судом, опис алкогольних напоїв, які знах одились без марок акцизного збору, підписаний особою - ОСОБА_7, який як з»ясовано су дом та зазначено вище не є пра цівником ПП «Фудмаркет - Пл юс», оскільки докази підтвер джуючі протилежне, відповід ачами суду не надані, так само як і докази в підтвердження н алежності, перелічених в опи сі від 10.11.2007р. (Додаток до акта п еревірки) алкогольних напоїв без марок акцизного, саме поз ивачу.
Крім того, судом відхиляют ься та не приймаються до уваг и твердження відповідачів що до здійснення позивачем торг івлі алкогольними напоями бе з марок акцизного збору, оскі льки податковими органами не були надані суду відповідні належні докази в підтвердже ння факту реалізації ПП «Фуд маркет - плюс» алкогольних напоїв без марок акцизного з бору.
За таких обставин, суд дійш ов висновку, що Регіональним управлінням департаменту ко нтролю за виробництвом та об ігом спирту, алкогольних нап оїв і тютюнових виробів ДПА У країни в Одеській області не правомірно застосовано до по зивача штрафні санкції у роз мірі 4 200,00грн.
Вищевикладене спростовує твердження відповідачів - Державної податкової адміні страції в Одеській області, Д ержавної податкової інспекц ії у Приморському районі м.Од еси, Регіонального Управлінн я Департаменту контролю за в иробництвом та обігом спирту , алкогольних напоїв і тютюно вих виробів Державної податк ової адміністрації України в Одеській області, наведені в їх письмових запереченнях н а адміністративний позов.
.
Частиною 1 статті 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України передбачено, що кожна сторона повинна довес ти ті обставини, на яких ґрунт уються її вимоги та заперече ння. Частиною 2 статті 71 Кодекс у адміністративного судочин ства України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, д ій чи бездіяльності суб' єкт а владних повноважень обов' язок щодо доказування правом ірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він запе речує проти адміністративно го позову.
Згідно з ч.1 ст.69 та ч.1 ст.70 Ко дексу адміністративного суд очинства України доказами в адміністративному судочинс тві є будь-які фактичні дані , на підставі яких суд встан овлює наявність або відсутн ість обставин, що обґрунтову ють вимоги і заперечення осі б, які беруть участь у справі, та інші обставини, що мають з начення для правильного вирі шення справи. Ці дані встанов люються судом на підставі по яснень сторін, третіх осіб та їхніх представників, показа нь свідків, письмових і речов их доказів, висновків експе ртів. Належними є докази, які містять інформацію щодо пре дмету доказування.
Згідно зі ст.86 Кодексу адміністративного судочинс тва України суд оцінює доказ и, які є у справі, за своїм внут рішнім переконанням, що ґрун тується на їх безпосередньом у, всебічному, повному та об'є ктивному дослідженні.
Відтак, виходячи з вищеви кладеного, на думку суду, відп овідачі, заперечуючи проти а дміністративного позову, не довели суду правомірність та ґрунтовність проведення Дер жавною податковою адміністр ацією в Одеській області 10.11.2007р. перевірки ПП «Фудмар кет - Плюс», а також правомірно сті винесення Державною пода тковою інспекцією у Приморсь кому районі м.Одеси рішення в ід 27.11.2007р. №0010762360 про застосування штрафних (фінансових) санкці й у сумі 11500грн., та Регіональни м Управлінням Департаменту к онтролю за виробництвом та о бігом спирту, алкогольних на поїв і тютюнових виробів Дер жавної податкової адміністр ації України в Одеській обла сті рішення від 20.12.2007р. №150364 про за стосування фінансових санкц ій у сумі 4 200,00грн.
Відповідно до ч.1 ст.9 Кодекс у адміністративного судочин ства України, суд при вирішен ні справи керується принципо м законності, відповідно до я кого органи державної влади, органи місцевого самоврядув ання, їхні посадові і службов і особи зобов'язані діяти лиш е на підставі, в межах повнова жень та у спосіб, що передбаче ні Конституцією та законами України, а згідно з ч.3 ст.105 КАС У країни позивач має право у то му числі вимагати скасування або визнання нечинним рішен ня відповідача - суб'єкта влад них повноважень повністю чи окремих його положень.
Згідно зі ст.159 Кодексу адмі ністративного судочинства У країни, судове рішення повин но бути законним і обґрунтов аним. Законним є рішення, ухва лене судом відповідно до нор м матеріального права при до триманні норм процесуальног о права. Обґрунтованим є ріше ння, ухвалене судом на підста ві повно і всебічно з'ясовани х обставин в адміністративні й справі, підтверджених тими доказами, які були досліджен і в судовому засіданні
За таких обставин, беручи д о уваги наведене та оцінюючи надані сторона ми по справі докази в їх сукуп ності, суд дійшов висновку, що позовні вимоги Приватного п ідприємства «Фудмаркет - Плю с» правомірні, обґрунтовані, документально підтверджені , відповідають чинному закон одавству, отже підлягають за доволенню повністю.
Судові витрати підлягают ь стягненню з Державного бюд жету України на користь Прив атного підприємства «Фудмар кет - Плюс» у розмірі, визнач еному з урахуванням приписів ч.3 Розділу VІІ КАС України.
Керуючись ст.ст.71,72, ч.1 ст.94 , ст.ст.158-163 Кодексу адміністрат ивного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Адміністратив ний позов Приватн ого підприємства «Фудмаркет - Плюс» до Державної податков ої адміністрації в Одеській області, Державної податково ї інспекції у Приморському р айоні м.Одеси, Регіонального Управління Департаменту кон тролю за виробництвом та обі гом спирту, алкогольних напо їв і тютюнових виробів Держа вної податкової адміністрац ії України в Одеській област і про визнання протиправними дій ДПА в Одеській області щ одо проведення 10.11.2007р. перевірк и ПП «Фудмаркет-Плюс», скасув ання рішення Державної подат кової інспекції у Приморсько му районі м.Одеси від 27.11.2007р. №0010762 360 про застосування штрафних ( фінансових) санкцій в частин і визначення суми санкцій у р озмірі 11 500,00грн., та рішення Рег іонального Управління Депар таменту контролю за виробниц твом та обігом спирту, алкого льних напоїв і тютюнових вир обів Державної податкової ад міністрації України в Одеськ ій області від 20.12.2007р. №150364 про зас тосування фінансових санкці й у розмірі 4 200,00грн . задовольнити.
2. Визнати протиправним и дії Державної податкової а дміністрації в Одеській обла сті щодо проведення 10.11.2007р. пла нової перевірки ПП «Фудмарке т - плюс».
3. Скасувати рішення Держ авної податкової інспекції у Приморському районі м.Одеси від 27.11.2007р. №0010762360 про застосуванн я штрафних (фінансових) санкц ій в частині визначення суми санкцій у розмірі 11 500,00грн.
4. Скасувати рішення Ре гіонального Управління Депа ртаменту контролю за виробни цтвом та обігом спирту, алког ольних напоїв і тютюнових ви робів Державної податкової а дміністрації України в Одесь кій області від 20.12.2007р. №150364 про за стосування фінансових санкц ій у розмірі 4 200,00грн.
5. Стягнути з Державног о бюджету України на користь Приватного підприємства «Фу дмаркет - Плюс» (м.Одеса, Гага ринське плато,5; код ЄДРПОУ 33720896) судовий збір у сумі 3 (три)грн. 4 0 коп.
Виконавчий лист вида ти після набрання постановою законної сили у разі надходж ення заяви особи, на користь я кої ухвалено судове рішення.
Постанова може бути оска ржена шляхом подання заяви п ро апеляційне оскарження пос танови суду першої інстанції протягом десяти днів з дня її проголошення, а в разі складе ння постанови у повному обся зі відповідно до статті 160 КАС України - з дня складення в по вному обсязі. Апеляційна ска рга на постанову суду першої інстанції подається протяго м двадцяти днів після поданн я заяви про апеляційне оскар ження. Апеляційна скарга мож е бути подана без попередньо го подання заяви про апеляці йне оскарження, якщо скарга п одається у строк, встановлен ий для подання заяви про апел яційне оскарження.
Постанова набирає законн ої сили після закінчення стр оку подання заяви про
апеляційне оскарження, якщо таку заяву не було подано. Якщ о було подано заяву про
апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була по дана у строк, встановлений Ко дексом адміністративного су дочинства України, постанова суду набирає законної сили п ісля закінчення цього строку . У разі подання апеляційної с карги судове рішення, якщо йо го не скасовано, набирає зако нної сили після закінчення а пеляційного розгляду справи .
Повний текст постанови складено та підписано «23» березня 2010р.
Суддя Ха рченко Ю.В.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 19.03.2010 |
Оприлюднено | 01.12.2010 |
Номер документу | 8572079 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Харченко Юлія Володимирівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні