Ухвала
від 20.05.2010 по справі 16/150-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Держпром, 8-й під'їзд, майдан Свободи, 5, м. Харків, 61022,

тел. приймальня (057) 705-14-50, тел. канцелярія 705-14-41, факс 705-14-41


УХВАЛА

"20" травня 2010 р. Справа № 16/150-09

вх. №

Суддя господарського суду Здоровко Л.М.

при секретарі судового засідання Бєляєва О.В.

позивача - ОСОБА_1, довіреність від 14.05.2009 р.;

відповідача - ОСОБА_2, довіреність №83 від 03.11.2009 р.;

розглянувши справу за позовом Суб'єкта підприємницької діяльності - фізичної особи Курашвілі Роіні Олександровича, м. Донецьк

до Відкритого акціонерного товариства САТП-2001, м. Харків

про стягнення 174232,62 грн.

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до господарського суду Харківської області з позовом у якому просить стягнути з відповідача збитки у розмірі 174 232,62 грн., які складаються з вартості відновлюваного ремонту автобуса у сумі 88626,30 грн.; оплати стоянки 280,00 грн.; оплати проведення оцінки шкоди в сумі 100,00 грн.; збитків спричинених в результаті простою автобуса та не отриману вигоду в сумі 85229,32 грн., також до стягнення заявлено 1742,32 грн. державного мита, витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу в сумі 236,00 грн. та 3000,00 грн. витрат на оплату послуг адвоката. Позовні вимоги обґрунтовані ст.ст. 1172, 1187 Цивільного кодексу України.

23.12.2009р. представник відповідача надав суду відзив на позовну заяву в якому вказує, що їх не повідомляли про проведення товарознавчої експертизи, у зв'язку з чим не мали змоги бути присутніми при проведенні експертизи. Щодо вимог позивача про відшкодування збитків пов'язаних з простоєм автомобіля в період з 01.11.2006р. по 01.04.2006р. вважає їх необґрунтованими, оскільки відсутні докази, які підтверджують, що на відновлення автомобіля необхідно було 5 місяців, крім того вказує, що надана позивачем довідка з ДПІ Київського району м. Донецька від 19.04.2007р. не може бути підставою для стягнення шкоди в сумі 85 229,32 грн. З метою повного та об'єктивного вивчення документів просить суд витребувати у ГУМВД України в Донецькій області адміністративний матеріал ЖРЗСП №1318 від 31.10.2006р., зареєстрований у Слав'янському РВ МУ МВД України в Донецькій області.

02.02.2010 р. представник відповідача надав суду клопотання в якому просить назначити експертизу для встановлення осіб, винних у ДТП, яке сталося 31.10.2006р. за участю автомобіля НОМЕР_1, який належить ТОВ "САТП -2001" та автобуса "Ікарус -250", державний номер НОМЕР_2, який належить позивачу, оскільки вважає, що зупинка автобуса "Ікарус -250", державний номер НОМЕР_2 була здійснена з порушенням вимог Правил дорожнього руху, оскільки, як вказано в постанові про відмову в порушенні кримінальної справи автобус "Ікарус -250", державний номер НОМЕР_2 зупинився частково на проїзжій частині дороги, а відповідно Правил дорожнього руху у темну пору доби і в умовах недостатньої видимості стоянка поза населеними пунктами дозволяється лише на майданчиках для стоянки або за межами дороги ( п.15.11). Проведення експертизи просить доручити ХНІІСЕ ім. М.С. Бокаріуса, на вирішення експертам поставити питання:

- чи згідно Правил дорожнього руху водій ОСОБА_3 здійснив зупинку автомобіля НОМЕР_3;

- чи були виконані водієм "Ікарус-250" державний номер НОМЕР_2 ОСОБА_3 всі вимоги передбаченні Правилами дорожнього руху у випадку зупинки автомобіля;

- які пункти Правил дорожнього руху були порушені водієм "Ікарус-250" державний номер НОМЕР_2 ОСОБА_3 при зупинці автомобіля;

- чи створив автомобіль НОМЕР_3 зупинкою частково на проїзжій частині дороги перешкоду для безаварійного руху автотранспорту на дорозі, в т.ч. автомобіля НОМЕР_1;

- хто винен в ДТП, яка сталася 31.10.2006р., учасниками якої були автомобілі НОМЕР_1, який належить ТОВ "САТП -2001" та автомобілем "Ікарус -250", державний номер НОМЕР_2, який належить позивачу по справі.

02.02.2010 р. позивач надав суду клопотання в якому просить призначити по справі судово-товарознавчу експертизу, проведення якої доручити Донецькому науково-дослідному інституту судових експертиз, на розгляд експертів поставити наступні питання:

- які пошкодження були спричиненні автобусу "Ікарус-250" державний номер НОМЕР_2 в наслідок зіткнення з автомобілем НОМЕР_1;

- яка вартість відновлюваного ремонту автобусу "Ікарус-250" державний номер НОМЕР_2 на день призначення експертизи.

17.02.2010 р. представник відповідача надав суду заперечення, в якому вказує, що заперечує проти проведення товарознавчої експертизи з визначення вартості ремонтних робіт автобусу "Ікарус-250" державний номер НОМЕР_2 експертною установою м. Донецька, оскільки доцільніше доручити проведення обох експертиз одній експертній установі, а саме ХНІІСЕ ім. М.С. Бокаріуса, проведення обох експертиз однією експертною установою прискорить надання експертних висновків.

10.03.2010 р. позивач надав заперечення проти клопотання про призначення автотехнічної експертизи.

У судовому засіданні 21.04.2010 р. оголошувалась перерва до 11:00 год. 20.05.2010 р. для ознайомлення з наданими на запит суду матеріалами про відмову в порушенні кримінальної справи №140 по факту ДТП, що сталося 31.10.2006р.

Представник позивача у судовому засіданні підтримує позовні вимоги в повному обсязі, надав пояснення по суті спору, не заперечує проти призначення автотоварознавчої судової експертизи, додаткових питань до експерта не має.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечує, надав пояснення по суті спору, вказує, що відповідно Правил дорожнього руху у разі вимушеної зупинки на дорозі, повинна бути ввімкнена аварійна світлова сигналізація, однак враховуючи обставини справи, вказує, що на автобусі була піднята кришка моторного відділу і аварійна світлова сигналізація водію автомобіля НОМЕР_1 не була видна; заявив клопотання про призначення комплексної транспортно-трасологічної автотехнічної експертизи з зазначенням питань для судового експерта, проведення судової експертизи просить доручити Харківському науково-дослідному інституту судових експертиз імені Засл. проф. ОСОБА_4.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, суд встановив наступне.

31.10.2006р. в 03 год. 40 хв. в Слав’янському районі Донецької області на 661 км +52м автошляху "Київ - Харків- Довжанське" (напрямку м. Довжанське) сталася дорожньо-транспортна пригода (далі - ДТП) за участю автобуса "Ікарус-250" реєстраційний номер НОМЕР_2, який належить СПДФО Курашвілі Роіні Олександровичу (водії - ОСОБА_5 та ОСОБА_6В.) та автомобіля НОМЕР_4, який належить ВАТ САТП-2001 (водій - ОСОБА_7М.). В результаті ДТП водії ОСОБА_6, ОСОБА_7 загинули, обидва автомобілі отримали механічні пошкодження.

01.04.2010 р. до канцелярії господарського суду надійшли матеріали №140 про відмову в порушенні кримінальної справи по факту дорожньо-транспортної пригоди, з якого вбачається що, постановою про відмову в порушенні кримінальної справи від 20.02.2007р. в порушенні кримінальної справи у відношенні ОСОБА_5 по ст. 286 КК України - відмовлено, через відсутність в його діях ознак складу злочину; постановою про відмову в порушенні кримінальної справи від 20.02.2007р. в порушенні кримінальної справи у відношенні ОСОБА_7 - відмовлено, на підставі п. 8 ст. 6 КПК України.

Позивач здійснив відновлення автобуса "Ікарус-250" реєстраційний номер НОМЕР_2; згідно з висновком спеціаліста №45 (т.1 а.с. 19-30) вартість матеріального збитку спричиненого власнику автобуса "Ікарус-250" реєстраційний номер НОМЕР_2 становить 88626,30 грн.

Відповідач не погоджується з заявленою позивачем сумою збитків, просить призназначити експертизу для встановлення осіб, винних у ДТП, яке сталося 31.10.2006р. за участю автомобіля НОМЕР_1 та автобуса "Ікарус -250", державний номер НОМЕР_2, оскільки вважає, що зупинка автобуса "Ікарус -250" була здійснена з порушенням вимог Правил дорожнього руху, враховуючи дорожню обстановку на момент ДТП - нічний час, туман.

Відповідно до частини першої статті 41 ГПК України для роз’яснення питань, що виникають при вирішенні господарського спору і потребують спеціальних знань, господарський суд призначає судову експертизу.

Враховуючи вищевикладене, суд задовольняє клопотання представників позивача та відповідача про призначення по справі №16/150-09 судових експертиз, оскільки для повного, всебічного та об’єктивного з’ясування всіх обставин справи та вирішення спору по суті необхідні спеціальні знання, у зв’язку з чим необхідно призначити комплексну (автотоварознавчу та автотехнічну) судову експертизу, проведення якої доручити Харківському науково-дослідному інституту ім. засл. проф. ОСОБА_4 (м. Харків, вул.Золочівська, 8-а).

Вихідні дані для здійснення комплексної судової експертизи: матеріали №140 про відмову про порушення кримінальної справи по факту дорожньо-транспортної пригоди, зареєстрованого в ЖРЗСП №1318 від 31.10.2006 р. на 94 арк., у тому числі - протокол огляду місця ДТП ,протокол огляду транспортних засобів, пояснення учасників ДТП( додаються). ДТП сталося в темний час доби, туман. Тип покриття дороги - асфальт , його стан - мокрий.

Оскільки автобус "Ікарус -250", державний номер НОМЕР_2 було відремонтовано, автотоварознавчу експертизу провести по матеріалам №140 про відмову про порушення кримінальної справи по факту дорожньо-транспортної пригоди, зареєстрованого в ЖРЗСП №1318 від 31.10.2006 р. на 94 арк. та матеріалам справи № 16/150-09.

Оплату судової експертизи суд покладає на відповідача.

За таких обставин провадження у справі підлягає зупиненню відповідно до п.1 ч.2 ст. 79 ГПК України.

Керуючись ст.ст. 41, 42, 79, 86 ГПК України,-

УХВАЛИВ:

1. Призначити по справі №16/150-09 комплексну (автотоварознавчу та автотехнічну) судову експертизу, проведення якої доручити Харківському науково-дослідному інституту ім. засл. проф. ОСОБА_4 (м. Харків, вул.Золочівська, 8-а), попередивши експертів про кримінальну відповідальність за ст.ст. 384, 385 Кримінального Кодексу України.

2. На вирішення експертизи поставити питання:

- як у даній дорожній обстановці мали діяти водії автобуса "Ікарус-250" реєстраційний номер НОМЕР_2, який належить СПДФО Курашвілі Роіні Олександровича (ОСОБА_5 та ОСОБА_6В) та водій автомобіля НОМЕР_4, який належить ВАТ САТП-2001 (ОСОБА_7М.), згідно з вимогами правил дорожнього руху?

- чи відповідали дії водіїв автобуса "Ікарус-250" реєстраційний номер НОМЕР_2, (ОСОБА_5 та ОСОБА_6В) та водія автомобіля НОМЕР_4 (ОСОБА_7М.) вимогам правил дорожнього руху?

- чи згідно Правил дорожнього руху було здійснено зупинку автобуса "Ікарус-250" державний номер НОМЕР_2;

- чи були виконані водіями автобуса "Ікарус-250" державний номер НОМЕР_2 всі вимоги передбаченні Правилами дорожнього руху у випадку зупинку автомобіля в нічний час;

- чи створив автобус "Ікарус-250" державний номер НОМЕР_2 зупинкою частково на проїзжій частині дороги перешкоду для безаварійного руху автотранспорту на дорозі, в т.ч. автомобіля НОМЕР_1;

- чи були з технічної точки зору дії водіїв автобуса "Ікарус-250" реєстраційний номер НОМЕР_2 (ОСОБА_5 та ОСОБА_6В) у причинному зв’язку з виникненням ДТП?;

- чи були з технічної точки зору дії водія автомобіля НОМЕР_4 (ОСОБА_7М.) у причинному зв’язку з виникненням ДТП? ;

- чи мав водій автомобіля НОМЕР_4, який належить ВАТ САТП-2001 (ОСОБА_7М.) технічну можливість запобігти дорожньо-транспортній пригоді?;

- чи мав водій автомобіля НОМЕР_5 технічну можливість запобігти дорожньо-транспортній пригоді?;

- чи міг з технічної точки зору нероботоздатний стан аварійних сигнальних ліхтарів автобуса "Ікарус-250" реєстраційний номер НОМЕР_2 стати однією з причин виникнення ДТП та коли, відносно моменту ДТП, її настання, чи в процесі її розвитку, виникли дані несправності?;

- чи мав водій автомобіля НОМЕР_5 технічну можливість запобігти дорожньо-транспортній пригоді при наявності даної несправності?;

- який розмір матеріального збитку завдано власнику автобуса "Ікарус-250" державний номер НОМЕР_2, пошкодженого внаслідок ДТП станом на 01 квітня 2007 р.( коли автобус було відремонтовано) .

3. Зобов’язати відповідача здійснити оплату витрат по експертизі в 3-денний строк з моменту отримання рахунку.

Докази оплати надати суду та Харківському науково-дослідному інституту судових експертиз ім. Засл.проф. ОСОБА_4.

4. Висновок судової експертизи направити господарському суду Харківської області та сторонам.

5. Матеріали справи № 16/150-09 та матеріали №140 про відмову про порушення кримінальної справи по факту дорожньо-транспортної пригоди направити до Харківського науково-дослідного інституту судових експертиз ім. Засл.проф. ОСОБА_4 для проведення комплексної судової експертизи.

6. Провадження у справі 16/150-09 зупинити .

Суддя Здоровко Л.М.

Дата ухвалення рішення20.05.2010
Оприлюднено24.09.2015
Номер документу50707371
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —16/150-09

Ухвала від 20.05.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Здоровко Л.М.

Ухвала від 18.03.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Здоровко Л.М.

Ухвала від 10.03.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Здоровко Л.М.

Ухвала від 20.10.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 10.11.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Ухвала від 06.10.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Рішення від 29.11.2010

Господарське

Господарський суд Харківської області

Буракова А.М.

Рішення від 27.08.2009

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Немченко Л.М.

Ухвала від 12.08.2009

Господарське

Господарський суд Одеської області

Желєзна С.П.

Судовий наказ від 10.08.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Загинайко Т.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні