6/141-09
КИЇВСЬКИЙ МІЖОБЛАСНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
01033, м.Київ, вул.Жилянська 58-б тел. 284-37-31
Іменем України
П О С Т А Н О В А
15.09.09 р. № 6/141-09
Київський міжобласний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
Головуючий суддяЧорногуз М.Г. (доповідач по справі),
СуддіМазур Л.М.
Зеленіна Н.І.
секретар судового засідання Данчук В.В.,
за участю представників сторін:
від позивача: Іванченко О.В. –представник, посвідчення № 4;
від відповідача: Зінько А.Н. –представник за дов. № 24 від 12.02.2009р.
розглянувши апеляційну скаргу Державної екологічної інспекції в Київській області,
на ухвалу господарського суду Київської області від 09 липня 2009 року,
у справі № 6/141-09 (суддя Маляренко А.В.),
за позовом Державної екологічної інспекції в Київській області, м. Київ
до Комунального підприємства Київської обласної ради „Бородянкатепловодопостачання”, смт. Бородянка,
про стягнення 109 764 грн. 31 коп.,
в с т а н о в и в :
Державна екологічна інспекція в Київській області звернулась до господарського суду Київської області з позовною заявою до Комунального підприємства Київської обласної ради „Бородянкатепловодопостачання” про стягнення 109 764 грн. 31 коп.
Ухвалою господарського суду Київської області від 09 липня 2009 року провадження у справі припинено.
Не погоджуючись із вказаною ухвалою місцевого господарського суду, позивач звернувся до Київського міжобласного апеляційного господарського суду з апеляційною скаргою, в якій просить скасувати ухвалу господарського суду Київської області від 09.07.2009 року у справі № 6/141-09.
Апеляційна скарга мотивована неправильним застосуванням місцевим господарським судом норм процесуального права, а саме п. 1 ч. 1 ст. 80 ГПК України.
Ухвалою Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 25 серпня 2009 року апеляційна скарга була прийнята до провадження та призначено розгляд справи у судовому засіданні за участю представників учасників апеляційного провадження.
15 вересня 2009 року, перед початком судового засідання, до Київського міжобласного апеляційного господарського суду від відповідача надійшов відзив на апеляційну скаргу, в якому КП Київської обласної ради „Бородянкатепловодопостачання” просило апеляційну скаргу позивача на ухвалу господарського суду Київської області від 9 липня 2009 року у справі № 6/141-09 залишити без задоволення, а вказане судове рішення –без змін.
В судовому засіданні, яке відбулось 15 вересня 2009 року, представник скаржника підтримав апеляційну скаргу та просив скасувати ухвалу господарського суду Київської області від 9 липня 2009 року про припинення провадження у справі № 6/141-09, посилаючись при цьому на ту обставину, що між позивачем та відповідачем відсутні владно-розпорядчі відносини, а порушення екологічного законодавства не розглядається адміністративними судами України.
Представник відповідача заперечив проти вимог апеляційної скарги та просив апеляційний господарський суд залишити апеляційну скаргу позивача без задоволення, а ухвалу місцевого господарського суду про припинення провадження у справі № 6/141-09 без змін. На підтвердження своїх заперечень представник посилався на ухвалу Вищого адміністративного суду України від 26 червня 2007 року по справі № 11578/06 та на той факт, що позивач є суб'єктом владних повноважень.
За згодою присутніх представників сторін та у відповідності до ч. 2 ст. 85 ГПК України, в судовому засіданні 15 вересня 2009 року, було оголошено вступну та резолютивну частини постанови Київського міжобласного апеляційного господарського суду.
Згідно з частиною першою статті 99 ГПК України, в апеляційній інстанції справи переглядаються за правилами розгляду цих справ у першій інстанції з урахуванням особливостей, передбачених розділом XII ГПК.
У відповідності до вимог ч. 2 ст. 101 ГПК України, апеляційний господарський суд не зв'язаний доводами апеляційної скарги (подання) і перевіряє законність і обґрунтованість рішення місцевого господарського суду у повному обсязі.
Відповідно до ч. 2 ст. 106 ГПК України, апеляційні скарги на ухвали місцевого господарського суду розглядаються в порядку, передбаченому для розгляду апеляційних скарг на рішення місцевого господарського суду.
Колегія суддів, розглянувши наявні матеріали, обговоривши доводи апеляційної скарги, перевіривши юридичну оцінку фактичних обставин даної господарської справи та повноту їх встановлення, дослідивши правильність застосування судом першої інстанції норм процесуального та матеріального права встановила наступне.
9 червня 2009 року Державна екологічна інспекція в Київській області звернулась до господарського суду Київської області з позовною заявою до КП Київської обласної ради „Бородянкатепловодопостачання” про стягнення збитків нанесених державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства на суму 109 764 грн. 31 коп. (а.с. 5-8).
9 липня 2009 року відповідач звернувся до господарського суду Київської області з клопотанням від 8 липня 2009 року за № 346 про припинення провадження у справі. Клопотання мотивоване тим, що вирішення даної справи, згідно п. 4 ч. 1 ст. 17 КАС України є компетенцією адміністративних судів, оскільки позивачем є суб'єкт владних повноважень (а.с. 22).
Ухвалою господарського суду Київської області від 9 липня 2009 року провадження у справі № 6/141-09 було припинено (а.с. 27).
Як вбачається з п. 2 ч. 1 с. 2 ГПК України, господарський суд порушує справи за позовними заявами державних та інших органів, які звертаються до господарського суду у випадках, передбачених законодавчими актами України.
Відповідно до ч.ч. 1 та 2 ст. 1 КАС України, завданням адміністративного судочинства є захист прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб у сфері публічно-правових відносин від порушень з боку органів державної влади, органів місцевого самоврядування, їхніх посадових і службових осіб, інших суб'єктів при здійсненні ними владних управлінських функцій на основі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень.
До адміністративних судів можуть бути оскаржені будь-які рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, крім випадків, коли щодо таких рішень, дій чи бездіяльності Конституцією чи законами України встановлено інший порядок судового провадження.
У справі № 6/141-09 оскаржуються не рішення, дії чи бездіяльність суб'єктів владних повноважень, а навпаки Державна екологічна інспекція в Київській області, тобто суб'єкт владних повноважень, звернулась із позовом про стягнення збитків нанесених державі внаслідок порушення природоохоронного законодавства.
Згідно з рекомендаціями президії Вищого господарського суду України N 04-5/120 від 27.06.2007 "Про деякі питання підвідомчості і підсудності справ господарським судам" (пункт 19) справи зі спорів про відшкодування шкоди, заподіяної навколишньому природному середовищу, в тому числі за позовами спеціально уповноважених державних органів управління в галузі охорони навколишнього природного середовища, мають розглядатися за правилами господарського судочинства.
Справою адміністративної юрисдикції є переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, який виник між двома (кількома) конкретними суб'єктами стосовно їхніх прав та обов'язків у конкретних правових відносинах, у яких хоча б один суб'єкт законодавчо уповноважений владно керувати поведінкою іншого (інших) суб'єктів, а ці суб'єкти, відповідно, зобов'язані виконувати вимоги та приписи такого владного суб'єкта.
У випадку, якщо суб'єкт (у тому числі орган державної влади, орган місцевого самоврядування, їхня посадова чи службова особа) у спірних правовідносинах не здійснює вказані владні управлінські функції щодо іншого суб'єкта, який є учасником спору, такий спір не має встановлених нормами КАС України ознак справи адміністративної юрисдикції, і, відповідно, не повинен вирішуватись адміністративним судом.
Вищенаведене не було враховано місцевим господарським судом, при вирішенні питання про припинення провадження у справі.
З огляду на зазначене, колегія суддів апеляційного господарського суду приходить до висновку, що апеляційна скарга Державної екологічної інспекції в Київській області підлягає задоволенню, ухвалу господарського суду Київської області від 9 липня 2009 року по справі № 6/141-09 необхідно скасувати.
З огляду на зазначене, керуючись ст. ст. 99, п. 2 ч. 1 ст. 103, п. 1 ч. 1 ст. 104, 106 ГПК України, Київський міжобласний апеляційний господарський суд, -
П О С Т А Н О В И В:
1. Апеляційну скаргу Державної екологічної інспекції в Київській області на ухвалу господарського суду Київської області від 9 липня 2009 року по справі № 6/141-09 задовольнити.
2. Ухвалу господарського суду Київської області від 9 липня 2009 року по справі № 6/141-09 про припинення провадження у справі, скасувати.
3. Матеріали справи № 6/141-09 передати на розгляд до господарського суду Київської області.
Постанова апеляційного господарського суду, набирає законної сили з дня її прийняття. Постанову Київського міжобласного апеляційного господарського суду може бути оскаржено протягом одного місяця з дати її прийняття до Вищого господарського суду України у порядку, передбаченому ст. 109 ГПК України.
Головуючий суддя
М.Г. Чорногуз
Судді
Л.М. Мазур
Н.І. Зеленіна
Дата відправки 17.09.09
Суд | Київський міжобласний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 15.09.2009 |
Оприлюднено | 22.10.2009 |
Номер документу | 5072097 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Київський міжобласний апеляційний господарський суд
Чорногуз М.Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні