4/27
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
Кіровоградської області
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
РІШЕННЯ
"22" березня 2007 р.Справа № 4/27
Господарський суд Кіровоградської області в складі судді Хилька Ю. І., розглянувши матеріали справи №4/27
за позовом: прокурора Маловисківського району в інтересах держави в особі Державного Управління охорони навколишнього природного середовища у Кіровоградській області, м. Кіровоград
до відповідача: Якимівської сільської ради, с. Якимівка, Маловисківського району, Кіровоградської області
про стягнення 3168,80 грн.
Представники сторін:
від прокуратури - Гребенюк Т.Г., посвідчення № 457 ;
від позивача - Годорожа О.Л. , довіреність № 17-юр від 09.01.07 ;
від відповідача - Іванова В.В., посвідчення №0507 від 25.04.06 ;
СУТЬ СПОРУ:
Прокурором Маловисківського району в інтересах держави в особі Державного управління екології та природних ресурсів в Кіровоградській області подано позов про стягнення з Якимівської сільської ради збитків у розмірі 3168 грн. 80 коп. за самовільне водокористування.
Відповідач відзив на позовну заяву та інші документи, що підтверджують можливі заперечення проти позову, суду подав, позовні вимоги заперечив з посиланням на відсутність бюджетних коштів та тяжкий фінансовий стан відповідача.
В судовому засіданні 12.03.2007 року по справі оголошувалась перерва до 10 год 22.03.2007 року.
На підставі ст. 75 Господарського процесуального кодексу України, справу розглянуто за наявними в ній матеріалами.
Розглянувши та дослідивши подані матеріали, заслухавши пояснення представників сторін та прокурора, господарський суд, -
ВСТАНОВИВ:
У відповідності до статті 5 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” державній охороні і регулюванню використання на території України підлягають природні ресурси, які залучені в господарський обіг, так і невикористані в народному господарстві в даний період земля, надра, води, атмосферне повітря, ліс та інша рослинність, тваринний світ.
Згідно статті 37 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” нагляд за додержанням законодавства про охорону навколишнього природного середовища здійснює Генеральний прокурор України та підпорядковані йому органи прокуратури. При здійсненні нагляду органи прокуратури застосовують надані їм законодавством України права, включаючи звернення до місцевих або господарських судів з позовами про відшкодування шкоди, заподіяної в результаті порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища.
Пунктом „б” частини 1 статті 20 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища” передбачена компетенція спеціально уповноважених органів державного управління в галузі охорони навколишнього природного середовища та використання природних ресурсів щодо державного контролю за використанням і охороню земель, надр, поверхневих і підземних вод, атмосферного повітря, лісів та іншої рослинності, тваринного світу, морського середовища та природних ресурсів, територіальних вод, континентального шельфу і виключної (морської) економічної зони республіки, а також за додержанням норм екологічної безпеки.
Водним кодексом України передбачено, що всі води (водні об'єкти) на території України є національним надбанням народу України, однією з природних основ його економічного розвитку і соціального добробуту.
Відповідно до статті 2 Водного кодексу України, завданням водного законодавства є регулювання правових відносин з метою забезпечення збереження, науково обґрунтованого, раціонального використання вод для потреб населення і галузей економіки, відтворення водних ресурсів, охорони вод від забруднення, засмічення та вичерпання, запобігання шкідливим діям вод та ліквідації їх наслідків, поліпшення стану водних об'єктів, а також охорони прав підприємств, установ, організацій і громадян на водокористування.
Згідно вимог статей 15, 44 Водного кодексу України, водокористувачі зобов'язані, здійснювати спеціальне водокористування лише за наявності дозволу, видача якого відноситься до відання спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів в галузі управління і контролю за використанням і охороною вод та відтворенням водних ресурсів.
Працівниками державної екологічної інспекції Державного Управління охорони навколишнього природного середовища у Кіровоградській області проведено перевірку дотримання вимог природоохоронного законодавства Якимівською сільською ради. В ході перевірки встановлено, що в період часу з 2004 року по 2006 року відповідач без отримання в органах Міністерства екології та природних ресурсів України дозволу на спеціальне водокористування здійснював забір підземної прісної води для подальшого водопостачання населенню, чим порушив вимоги статей 15, 44 Водного кодексу України. На підставі викладеного складено акт № 05-8-110 від 16.10.2006 року.
Якимівською сільською радою надано довідку № 40 від 23.10.06 р., згідно з якою об'єм самовільно забраної води упродовж зазначеного періоду, становить 34 000 м.куб.
Відповідно до розрахунків, проведених Державним управлінням екології та природних ресурсів в Кіровоградській області сума збитків, завданих довкіллю внаслідок здійснення самовільного водокористування відповідачем становить 3168 грн. 80 коп. Внаслідок зазначених дій відповідачем завдана матеріальна шкода державі в сумі 3168 грн. 80 коп., яка згідно статті 47 Закону України “Про охорону навколишнього природного середовища ” та пункту 5 статті 64 Закону України “Про державний бюджет на 2007 рік” підлягає стягненню та зарахуванню до місцевих фондів охорони навколишнього природного середовища, за поданням органів спеціально уповноваженого центрального органу виконавчої влади з питань екології та природних ресурсів.
Відповідач відзив на позов подав, позов заперечив, мотивуючи це тим, що на час перевірки екологічною інспекцією, Якимівською сільською радою були вже підготовлені відповідні документи для подачі їх у філію “Олександрійської комплексної геологорозвідувальна партія” ДП “Центрукрекологія”, про що свідчить акт №05-8 від 16.10.2006 року складений державною екологічною інспекцією. Також припис екологічної інспекції від 16.10.06 року сільською радою був виконаний повністю. Враховуючи вищевикладене відповідач просить відмовити у задоволені позову.
Зважаючи на викладені обставини, а також на те, що відповідачем до суду не надано доказів сплати суми збитків у розмірі 3168 грн. 80 коп. господарський суд вважає, що позовні вимоги прокурора Маловисківського району в інтересах держави в особі Державного Управління охорони навколишнього природного середовища у Кіровоградській області про стягнення з відповідача суму збитків у розмірі 3168 грн. 80 коп. на спеціальний рахунок Якимівської сільської ради підлягають задоволенню повністю. В судовому засіданні 22.03.2007 року представником відповідача заявлено клопотання про розстрочення виконання рішення суду враховуючи сезонний характер надходження коштів до бюджету ради за рахунок сплати орендної плати за землю. Господарський суд, враховуючи позицію прокурора та представника позивача, які не заперечували проти застосування розстрочки виконання рішення суду, вважає за можливе розстрочити виконання рішення суду на 2 роки, тобто на 24 місяці.
Судові витрати по справі згідно ст. 49 Господарського процесуального кодексу України покладаються на відповідача.
Керуючись ст.ст. 5, 20, 47 Закону України „Про охорону навколишнього природного середовища”, ст.. 2, 15, 44 Водного кодексу України, ст.ст. 49, 82, 83, 84, 85, 116, 117 Господарського процесуального кодексу України, суд
ВИРІШИВ:
Позовні вимоги задовольнити повністю.
Стягнути з Якимівської сільської ради, Кіровоградська область, Маловиськівський район, с. Якимівка, вул Молодіжна 8-а, р/р 31427001000246 в УДК у Кіровоградській області, МФО 823016, ідентифікаційний код 04364740 на користь держави в особі Державного Управління охорони навколишнього природного середовища у Кіровоградській області, м. Кіровоград для зарахування на спеціальний рахунок Якимівської сільської ради, Кіровоградська область, Маловиськівський район, с. Якимівка, вул Молодіжна 8-а, р/р 35422016002003 УДК у Кіровоградській області МФО 823016 код 04364640 суму збитків у розмірі 3168 грн.80 коп.
Розстрочити виконання рішення суду на 24 місяці призначивши до стягнення щомісячно по 132 грн. 04 коп.
Наказ видати.
Стягнути з Якимівської сільської ради, Кіровоградська область, Маловиськівський район, с. Якимівка, вул Молодіжна 8-а, р/р 31427001000246 в УДК у Кіровоградській області, МФО 823016, ідентифікаційний код 04364740 в доход Державного бюджету, отримувач коштів : УДК у м.Кіровограді ГУДКУ у Кіровоградській області МФО 823016 , р/р 31115095700002 код бюджетної класифікації: 22090200 „Державне мито, не віднесене до інших категорій” державне мито в сумі 102 грн.
Наказ видати.
Стягнути з Якимівської сільської ради, Кіровоградська область, Маловиськівський район, с. Якимівка, вул Молодіжна 8-а, р/р 31427001000246 в УДК у Кіровоградській області, МФО 823016, ідентифікаційний код 04364740 на користь державного підприємства “Судовий інформаційний центр”, м. Київ, пр. Перемоги, 44, рахунок № 26002014180001 в ВАТ “Банк Універсальний”, м. Львів, МФО 325707, ідентифікаційний код 30045370, витрати на інформаційно–технічне забезпечення судового процесу в сумі 118 грн.
Наказ видати.
Згідно ч. 3 ст. 85 ГПК України рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його прийняття, а у разі, якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення, воно набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня підписання рішення, оформленого відповідно до ст. 84 ГПК України.
Дане рішення може бути оскаржено до Дніпропетровського апеляційного господарського суду в установленому законом порядку.
Суддя Ю. І. Хилько
Суд | Господарський суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 22.03.2007 |
Оприлюднено | 23.08.2007 |
Номер документу | 509204 |
Судочинство | Господарське |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні