Рішення
від 10.01.2011 по справі 15/106-1776
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"10" січня 2011 р.Справа № 15/106-1776 Господарський суд Тернопільської області

у складі судді Бучинської Г.Б.

Розглянув справу:

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Агентство корпоративного управління", вул. Жилянська, 104/24, оф. 9, м. Київ, 2, 01032

до відповідачів: 1) Західно-Української товарної біржі, ОСОБА_1 Шевченка, 1, м. Тернопіль, 46000

2) Державного підприємства "Струсівський комбінат продтоварів", вул. Заводська, 1, с. Струсів, Теребовлянський район, Тернопільська область

про: визнання недійсними результатів аукціону, проведеного Західно-Українською товарною біржею, що оформлені протоколом № 7 від 10.03.2010р..

За участю представників сторін:

позивача: не з'явився;

відповідача 1: представник ОСОБА_2, довіреність б/н від 17.11.10р.;

відповідача 2: не з'явився.

Суть справи:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агентство корпоративного управління", вул. Жилянська, 104/24, оф. 9, м. Київ, 2, звернулося з позовом до Західно-Української товарної біржі, ОСОБА_1 Шевченка, 1, м. Тернопіль, Державного підприємства "Струсівський комбінат продтоварів", вул. Заводська, 1, с. Струсів, Теребовлянський район, Тернопільська область, про визнання недійсними результатів аукціону, проведеного Західно-Українською товарною біржею, що оформлені протоколом № 7 від 10.03.2010р..

В розпочатому судовому засіданні представнику відповідача 1 роз'яснено процесуальні права та обов'язки, передбачені ст. ст. 20, 22, 81.1 Господарського процесуального кодексу України.

За відсутності клопотання сторони технічна фіксація судового процесу не здійснювалася.

Представник позивача в судове засідання 10.01.2011р. не з'явився, у зв'язку з тим що телеграма суду про відкладення розгляду справи не вручена по причині "за даною адресою такої установи немає".

Так як, телеграма суду направлена позивачу за адресою вказаній ним в позовній заяві, а тому вважається, що останній повідомлений належним чином про розгляд справи.

Представник відповідача 1 проти позовних вимог заперечив, посилаючись на те, що біржові торги проведено у відповідності до вимог закону. Також зауважив, що при укладенні договору між біржею та ліквідатором Державного підприємства "Струсівський комбінат продтоварів" останнім гарантовано, що на момент здійснення торгів у нього є усі необхідні дозволи для проведення аукціону. Щодо відсутності погодження кредиторів пояснив, що чинне законодавство не обмежує права ліквідатора у здійсненні дій з продажу майна банкрута, а лише передбачає умову погодження з комітетом кредиторів порядку продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна. Щодо доводів позивача про те, що покупцем не проведено повної суми оплати, то просить суд врахувати, що у випадках несплати переможцем аукціону належної до сплати суми у встановлений термін, аукціон за повідомленням ліквідатора, визнається таким, що не відбувся. Однак станом на день розгляду справи таких повідомлень від ліквідатора не надходило.

Також повідомив, що біржею подавалося оголошення про проведення аукціону у газету "У кожен дім" при цьому строки щодо подання оголошення та вимоги до інформації яку останнє повинно містити, дотримано. Крім того звертає увагу суду на те, що порушення, на які звертає увагу позивач, можуть бути підставою для визнання недійсним угод , укладених на аукціоні лише на підставі заяви будь-кого з учасників аукціону у місячний строк з дати проведення аукціону. Просить суд врахувати, що позивач не являється учасником аукціону, і ним пропущено встановлений місячний термін. Просить суд в позові відмовити. Окрім того зазначив, що станом на час розгляду справи юридичну особу відповідача 2 припинено.

Представник відповідача 2 в судове засідання 10.01.2010р. без поважних причин не з'явився, витребуваних судом матеріалів не подав.

Для отримання інформації з державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб підприємців, в судовому засіданні оголошено перерву до 16.30 год. 10.01.2011р.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представника відповідача 1, судом встановлено наступне.

Статтею 1 ГПК України передбачено, що підприємства, установи, організації, інші юридичні особи мають право звертатися до господарського суду згідно з встановленою підвідомчістю господарських справ за захистом своїх порушених або оспорюваних прав і охоронюваних законом інтересів.

Відповідно до ст. 2 ГПК України господарський суд порушує провадження у справі за позовами, зокрема підприємств і організацій, які звертаються до суду за захистом своїх прав та охоронюваних законом інтересів.

За змістом положень вказаних норм, правом на пред'явлення позову до господарського суду наділені, зокрема юридичні особи, фізичні особи -підприємці, а суд шляхом вчинення провадження у справі здійснює захист осіб, права та охоронювані законом інтереси яких порушені або оспорюються.

Відповідно до ст. 16 Цивільного кодексу України та п. 2 ст. 20 Господарського кодексу України кожний суб'єкт господарювання та споживач має право на захист своїх прав і законних інтересів.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агентство корпоративного управління", вул. Жилянська, 104/24, оф. 9, м. Київ, 2, зареєстроване Деснянською районною у місті Києві державної адміністрацією 22.07.2002р. як юридична особа, що підтверджується довідкою Головного міжрегіонального управління статистики у м. Києві № 22650/07 від 26.10.2007р., а тому наділене правом на звернення до суду за захистом своїх прав.

Як вбачається з матеріалів справи, 10.02.2010р. між Ліквідатором ОСОБА_3 "Продавець" та Західно-Українською товарною біржею "Біржа" укладено договір, у відповідності до умов якого Біржа проводить комплекс робіт по організації продажу з аукціону індивідуально визначеного майна: будівлі та споруди -промплощадки 1 (А, В, Г, Д, Е, Є, Ж, З, І, Ї, К, Н, О, П, Р, С, Т, У, І, ІІ, ІІІ, ІV, V, 1, 2), промплощадки 1а (А, Б, В, Г), допоміжні споруди та об'єкти інженерного забезпечення і комунікації, обладнання, що належить Державному підприємству "Струсівський комбінат продтоварів", надалі об'єкт Продавця, що належить йому на праві вільності (п. 1.1. договору).

Об'єкт виставляється на продаж за ціною, що обумовлена в заявці № 1, яка є додатком до даного договору.

10.02.2010р. Державним підприємством "Струсівський комбінат продтоварів" в особі ліквідатора ОСОБА_3 подано до Західно-Української товарної біржі заявку про продаж об'єкту нерухомості - майна банкрута -Державного підприємства "Струсівський комбінат продтоварів", а саме: споруди -промплощадки 1 (А, В, Г, Д, Е, Є, Ж, З, І, Ї, К, Н, О, П, Р, С, Т, У, І, ІІ, ІІІ, ІV, V, 1, 2), промплощадки 1а (А, Б, В, Г), допоміжні споруди та об'єкти інженерного забезпечення і комунікації оціночною вартістю 561.915,00 грн..

13.02.2010р в газеті "У кожен дім" було опубліковане оголошення про проведення аукціону з продажу майна банкрута Державного підприємства "Струсівський комбінат продтоварів".

10.03.2010р. Західно-Українською товарною біржею проведений аукціон по продажу нерухомого майна Державного підприємства "Струсівський комбінат продтоварів", вул. Заводська, 1, с. Струсів, Теребовлянський район, Тернопільська область, а саме: будівлі та споруди -промплощадки 1 (А, В, Г, Д, Е, Є, Ж, З, І, Ї, К, Н, О, П, Р, С, Т, У, І, ІІ, ІІІ, ІV, V, 1, 2), промплощадки 1а (А, Б, В, Г), допоміжні споруди та об'єкти інженерного забезпечення і комунікації, обладнання за ціною 618.106,50 грн..

Переможцем торгів було визнано ОСОБА_4, м. Львів, вул. Полуботка, 07, кВ. 92, що підтверджується протоколом аукціону № 07 на Західно-Українській товарній біржі від 10.09.2010р.

Товариство з обмеженою відповідальністю "Агентство корпоративного управління", вул. Жилянська, 104/24, оф. 9, м. Київ, яке є одним з кредиторів боржника Державного підприємства "Струсівський комбінат продтоварів", вул. Заводська, 1, с. Струсів, Теребовлянський район, Тернопільська область, звернулося до господарського суду з позовом про визнання недійсними результатів аукціону, проведеного Західно-Українською товарною біржею, що оформлені протоколом № 7 від 10.03.2010р..

Суд, на підставі ст. 43 ГПК України, давши оцінку поданим сторонами доказам та наведеним доводам на підтвердження заявлених вимог та заперечень, прийшов до висновку, що позов не підлягає до задоволення.

При цьому суд виходив із наступного.

Так, відповідно до ст. 1 Закону України "Про товарну біржу", товарна біржа є організацією, що об'єднує юридичних і фізичних осіб, які здійснюють виробничу і комерційну діяльність, і має за мету надання послуг в укладенні біржових угод, виявлення товарних цін, попиту і пропозицій на товари, вивчення, упорядкування і полегшення товарообігу і пов'язаних з ним торговельних операцій.

Частиною 2 статті 278 Господарського кодексу України передбачено, що правові умови створення та діяльності товарних бірж, а також основні правила здійснення торговельно-біржової діяльності визначаються цим Кодексом, прийнятими відповідно до нього законами та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до змісту ч. 1 ст. 650 ЦК України особливості укладення договорів на біржах, аукціонах, конкурсах встановлюються відповідними актами цивільного законодавства.

Предметом спору є правомірність продажу майна банкрута в ліквідаційній процедурі. Умови та порядок застосування ліквідаційної процедури визначено Законом України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Частиною 1 статті 23 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом"(далі Закон) встановлено, що з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури укладення угод, пов'язаних з відчуженням майна банкрута чи передачею його майна третім особам, допускається в порядку, передбаченому цим розділом.

Згідно з ст. 25 Закону ліквідатор з дня свого призначення реалізує майно банкрута для задоволення вимог, включених до реєстру вимог кредиторів, у порядку, передбаченому цим Законом.

Відповідно до ч.ч. 1, 2 ст.30 Закону, після проведення інвентаризації та оцінки майна банкрута ліквідатор розпочинає продаж майна банкрута на відкритих торгах, якщо комітетом кредиторів не встановлено інший порядок продажу майна банкрута. Ліквідатор забезпечує через засоби масової інформації оповіщення про порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна. Порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна погоджуються з комітетом кредиторів. При цьому продаж майна підприємств-банкрутів, заснованих на державній власності, здійснюється з урахуванням вимог Закону України "Про приватизацію державного майна" та інших нормативно-правових актів з питань приватизації.

У разі надходження двох і більше пропозицій щодо придбання майна банкрута ліквідатор проводить конкурс (аукціон). Порядок проведення конкурсу (аукціону) визначається згідно із Законом України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".

Крім того, Постановою Кабінету Міністрів України № 803 від 06.06.2007р. затверджено Порядок відчуження об'єктів державної власності (далі - Порядок), яким визначено механізм і способи відчуження об'єктів державної власності. Відповідач 2 у справі є державним підприємством.

Зі змісту ч.ч. 1, 6, 7, 8 статті 16 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" слідує, що збори кредиторів проводяться протягом десяти днів після винесення ухвали за результатами попереднього засідання господарського суду. На час дії процедур банкрутства збори кредиторів обирають комітет кредиторів. До компетенції комітету кредиторів належить, зокрема, прийняття рішень про звернення до господарського суду з клопотанням про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури; інші питання, передбачені цим Законом. Рішення про створення та склад комітету кредиторів направляється до господарського суду.

Як вбачається із матеріалів справи, постановою господарського суду Тернопільської області від 17 червня 2008 року у справі № 10/Б-743 Державне підприємство "Струсівський комбінат продтоварів", с. Струсів, вул. Заводська, 1 Теребовлянського району Тернопільської області, визнано банкрутом. Зазначеною постановою призначено ліквідатором ОСОБА_3, жителя ІНФОРМАЦІЯ_1, Ліцензія серії АА № 520149, видана Міністерством економіки та з питань європейської інтеграції України 07.07.2003 року, покладено на нього обов'язки, передбачені статтею 25 Закону та відкрито ліквідаційну процедуру банкрута.

Приписами ч. 2 ст. 30 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом" встановлено, що порядок продажу майна банкрута, склад, умови та строки придбання майна погоджується з комітетом кредитора.

Протоколом № 5 від 26.08.2008р. зборів комітету кредиторів банкрута ДП "Струсівський комбінат продтоварів" вирішено виставити майно банкрута для реалізації через аукціон з стартовою ціною згідно експертної оцінки; вилучені кошти розподілити згідно вимог ст. 31 Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом".

Пунктом 1.2. Протоколу № 8 засідання комітету кредиторів ДП "Струсівський комбінат продтоварів" від 16.09.2008р. вирішено виставити майно ДП "Струсівський комбінат продтоварів" на аукціонні торги протягом 2-х місяців з моменту схвалення цього рішення.

Протоколом № 9 засідання комітету кредиторів ДП "Струсівський комбінат продтоварів" від 23.10.2008р., зобов'язано ліквідатора ОСОБА_3 після оцінки майна ДП "Струсівський комбінат продтоварів" провести аукціонні торги до 16.11.2008р. з біржею, яка має дозвіл на реалізацію державного майна.

Із зазначених протоколів вбачається, що усі вони відбувалися за участі представника Товариства з обмеженою відповідальністю "Агентство корпоративного управління" ОСОБА_5, а тому твердження позивача про відсутність погодження кредиторів на реалізацію майна ДП "Струсівський комбінат продтоварів" не відповідають дійсності.

Також відхиляються доводи позивача про те, що спірне майно відчужено без дозволу уповноваженого на те органу.

Відповідно до приписів статті 1 Закону України "Про управління об'єктами державної власності" від 21.09.2006р. під управлінням об'єктами державної власності розуміється здійснення Кабінетом Міністрів України та уповноваженими ним органами, іншими суб'єктами, визначеними цим Законом, повноважень щодо реалізації прав держави як власника таких об'єктів, пов'язаних з володінням, користуванням і розпоряджанням ними, у межах, визначених законодавством України, з метою задоволення державних та суспільних потреб.

Приписами статті 4 цього Закону визначено, що суб'єктами управління об'єктами державної власності є, зокрема, Кабінет Міністрів України, Фонд державного майна України, міністерства та інші органи виконавчої влади (далі - уповноважені органи управління), органи, які здійснюють управління державним майном відповідно до повноважень, визначених окремими законами, державні господарські об'єднання, державні холдингові компанії, інші державні господарські організації (далі - господарські структури), юридичні та фізичні особи, які виконують функції з управління корпоративними правами держави (далі - уповноважені особи).

Згідно п.п. 6, 13, 14 Порядку, відчуження майна здійснюється безпосередньо суб'єктом господарювання, на балансі якого перебуває таке майно, лише після надання на це згоди або дозволу (далі - згода) відповідного суб'єкта управління майном, який є представником власника і виконує його функції у межах, визначених законодавчими актами. За загальними правилами відчуження майна здійснюється на конкурентних засадах - через біржі, на аукціоні. Відчуження майна через біржі здійснюється відповідно до Закону України "Про товарну біржу".

Як вбачається із п. 1.5. наказу № 400 Міністерства аграрної політики України від 02.07.2008р. "Про припинення діяльності державних підприємств" припинено діяльність Державного підприємства "Струсівський комбінат продтоварів" (код ЄДРПОУ 00375125, адреса: 48127, Тернопільська обл., Теребовлянський р-н, с. Струсів) шляхом його ліквідації згідно чинного законодавства.

На звернення ліквідатора, Міністерство аграрної політики України листом № 37-11-4-15/13281 від 29.07.2009р. не заперечило проти застосування процедури ліквідації ДП "Струсівський комбінат продтоварів" в межах процедури банкрутства. Ліквідатору також доручено після реалізації майна та погашення кредиторських вимог надати до Міністерства аграрної політики України звіт ліквідатора, ліквідаційний баланс затверджений господарським судом та довідку ЄДРПО України про припинення діяльності юридичної особи.

Таким чином, реалізація прав держави як власника майна, відчуженого на спірному аукціоні, була здійснена уповноваженим на те органом, і без порушень вимог Закону України "Про управління об'єктами державної власності", а дії ліквідатора Державного підприємства "Струсівський комбінат продтоварів" та Західно-Української товарної біржі є правомірними.

Враховуючи, що станом на час розгляду справи, згідно даних державного реєстратора (довідка з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців № 71/02-2 від 10.01.2011р., Витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб -підприємців № 70/02-2 від 10.01.2011р), встановлено факт припинення юридичної особи Державного підприємства "Струсівський комбінат продтоварів", вул. Заводська, 1, с. Струсів, Теребовлянський район, Тернопільська область, провадження у справі щодо відповідача 2 припиняється на підставі п. 6 ст. 80 ГПК України.

Згідно п. 21 Порядку, інформація про майно, що підлягає продажу на аукціоні публікується не пізніше ніж за 15 робочих днів до дати проведення аукціону у друкованих засобах масової інформації. Інформація про майно, що підлягає продажу, повинна містити такі відомості: найменування об'єкта, його місцезнаходження, первісну (переоцінену) вартість та суму зносу; відомості про майно (технічні характеристики, рік випуску тощо); початкову вартість продажу майна; фіксовані умови продажу майна (зокрема відшкодування витрат, пов'язаних з продажем майна); кінцевий строк прийняття заяви про участь в аукціоні; час та місце ознайомлення з майном; час та місце проведення аукціону; адресу, номер телефону, час роботи служби з організації аукціону.

Відповідачем 1 надано копію газети "У кожен дім" від 13.02.2010р., зі змісту якого вбачається , що Західно-Українська товарна біржа оголошує аукціон з продажу майна банкрута ДП "Струсівський комбінат продтоварів", який відбудеться 10.03.2010р., яке відповідає вимогам та опубліковано в строк, що визначено Порядком.

А відтак порушень з боку Західно-Української товарної біржі щодо механізму проведення торгів судом не встановлено.

Згідно п. 51 Порядку, спори, що виникають у процесі відчуження майна відповідно до цього Порядку, розв'язуються у порядку, передбаченому законодавством.

Також ст. 20 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)", порушення, вчинені при проведенні торгів, можуть бути підставами для визнання судом недійсними угод, укладених на аукціоні. При цьому заява про визнання такої угоди недійсною подається будь-ким з учасників аукціону у місячний строк з дня його проведення.

Позивач у справі не був учасником аукціону, та водночас в підтвердження своїх позовних вимог не навів доказів якими саме діями відповідач 2 порушив його право на участь в торгах.

Враховуючи викладене суд не вбачає підстав для задоволення позовних вимог щодо визнання недійсними результатів аукціону, проведеного Західно-Українською товарною біржею, що оформлені протоколом № 7 від 10.03.2010р.

Судові витрати на підставі ст. 49 ГПК України покладаються на позивача у справі.

Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 256, 257, 267 Цивільного кодексу України, ст.ст. 1,2, 43-45, 49, п. 6 ст. 80, ст.ст. 82-85 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ :

1.В частині позовних вимог щодо визнання недійсними результатів аукціону, проведеного Західно-Українською товарною біржею, що оформлені протоколом № 7 від 10.03.2010р. в позові відмовити.

2.В частині позовних вимог до Державного підприємства "Струсівський комбінат продтоварів", вул. Заводська, 1, с. Струсів, Теребовлянський район, Тернопільська область, провадження у справі припинити.

3.На рішення господарського суду, яке не набрало законної сили, сторони, прокурор мають право подати апеляційну скаргу протягом десяти днів з дня прийняття (підписання) рішення "13" січня 2011 року через місцевий господарський суд.

Суддя Г.Б. Бучинська

СудГосподарський суд Тернопільської області
Дата ухвалення рішення10.01.2011
Оприлюднено28.09.2015
Номер документу50939338
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —15/106-1776

Судовий наказ від 01.08.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бучинська Г.Б.

Судовий наказ від 01.08.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бучинська Г.Б.

Рішення від 10.01.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 04.01.2011

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 24.12.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 08.12.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 24.11.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 24.11.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 05.11.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Бучинська Г.Б.

Ухвала від 20.03.2013

Господарське

Львівський апеляційний господарський суд

Данко Л.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні