УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
16 вересня 2015 р.Справа № 574/668/15-а Колегія суддів Харківського апеляційного адміністративного суду у складі
Головуючого судді: Макаренко Я.М.
Суддів: Шевцової Н.В. , Мінаєвої О.М.
за участю секретаря судового засідання Шалаєвої І.Т.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в Буринському районі Сумської області на постанову Буринського районного суду Сумської області від 07.07.2015р. по справі № 574/668/15-а
за позовом ОСОБА_1
до Управління Пенсійного фонду України в Буринському районі Сумської області
про визнання протиправними дій органу державної влади та зобов'язання вчинити певні дії,
ВСТАНОВИЛА:
ОСОБА_1 (надалі по тексту - позивач) звернувся до суду з позовом до управління Пенсійного фонду України в Буринському районі Сумської області (надалі по тексту - відповідач), в якому просив суд:
- визнати протиправною відмову відповідача здійснити перерахунок та виплату йому пенсії як державному службовцю з 29 травня 2015 року на підставі довідки Клепалівської сільської ради Буринського району Сумської області від 29 травня 2015 року № 02-25/212 про складові заробітної плати , що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу», з урахуванням інших виплат (індексації заробітної плати, премії, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань);
- зобов'язати відповідача здійснити перерахунок та виплату йому пенсії як державному службовцю з 29 травня 2015 року на підставі довідки Клепалівської сільської ради Буринського району Сумської області від 29 травня 2015 року № 02-25/212 про складові заробітної плати , що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу», з урахуванням інших виплат (індексації заробітної плати, премії, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань).
Постановою Буринського районного суду Сумської області від 07.07.2015р. зазначений позов задоволено.
Визнано протиправною відмову відповідача, Управління пенсійного фонду України в Буринському районі Сумської області (вул.Щорса, буд.6, м.Буринь, Сумська обл., ідентифікаційний код 22977037), здійснити перерахунок та виплату ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, мешканцю АДРЕСА_1 Буринський р-н, Сумська обл., реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, пенсії як державному службовцю (посадовій особі в органах місцевого самоврядування) з 29 травня 2015 року на підставі довідки Клепалівської сільської ради Буринського району Сумської області від 29 травня 2015 року №02-28/212 про складові заробітної плати (за останні 24 календарні місяці роботи або за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу», з урахуванням інших виплат (індексації заробітної плати, премії, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань).
Зобов'язано відповідача, Управління пенсійного фонду України в Буринському районі Сумської області (вул. Щорса, буд.6, м. Буринь, Сумська обл., ідентифікаційний код 22977037), здійснити перерахунок та виплатити ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, мешканцю АДРЕСА_1 Буринський р-н, Сумська обл., реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1, пенсії як державному службовцю (посадовій особі в органах місцевого самоврядування) з 29 травня 2015 року на підставі довідки Клепалівської сільської ради Буринського району Сумської області від 29 травня 2015 року №02- 28/212 про складові заробітної плати (за останні 24 календарні місяці роботи або за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу», з урахуванням інших виплат (індексації заробітної плати, премії, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань).
Відповідач, не погодившись з рішенням суду першої інстанції, подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального права, а саме: ст. 33, ч. 2 ст. 37 Закону України «Про державну службу», ст. 65 Закону України «Про пенсійне забезпечення», п. 4 постанови Кабінету Міністрів України «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії» № 865 від 31.05.2000р., просить оскаржувану постанову скасувати та ухвалити нову постанову, якою відмовити в задоволенні позову в повному обсязі.
Колегія суддів, заслухавши доповідь обставин справи, перевіривши рішення суду першої інстанції, доводи апеляційної скарги, дослідивши матеріали справи, вважає, що вимоги апеляційної скарги не підлягають задоволенню, виходячи з наступного.
Судом першої інстанції встановлено, що позивач ОСОБА_1, ІНФОРМАЦІЯ_1, знаходиться в Управлінні пенсійного фонду України в Буринському районі Сумської області на обліку і отримує пенсію як державний службовець (посадова особа в органах місцевого самоврядування) з 29 травня 2015 року відповідно до Закону України «Про державну службу».
Останнє місце роботи і посада - сільський голова Клепалівської сільської ради шостого скликання, керуючий справами виконавчого апарату районної ради. Має 7 ранг посадової особи місцевого самоврядування в межах 4 категорії посад визначених Законом України «Про службу в органах місцевого самоврядування». Стаж служби в органах державної служби та місцевого самоврядування складає 16 років 6 місяців та 24 дні.
29 травня 2015 року позивач звернувсь до відповідача з заявою про призначення пенсії (перехід з одного виду на інший) як державному службовцю (посадова особа в органах місцевого самоврядування) відповідно до Закону України «Про державну службу», тобто переведення з одного виду пенсії на інший. Одночасно з цим подав довідку Клепалівської сільської ради Буринського району Сумської області від 29 травня 2015 року №02-28/212 про складові заробітної плати (за останні 24 календарні місяці роботи або за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» до якої було внесено в графу 9 «Інші виплати» за 60 календарних місяців в загальному розмірі 59 080 грн. 73 коп., які складаються з індексації заробітної плати, премії, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань.
08 червня 2015 року відповідач надав відповідь на дану заяву, в якій зазначив, що йому не включені для розрахунку середньомісячного розміру заробітку з якого призначена пенсія матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань та індексація.
Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з наявності підстав для перерахунку пенсії з урахуванням у складі заробітної плати сум матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань, премії, сум індексації заробітної плати, з яких справлялися страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Як встановлено частиною 1 статті 37 Закону "Про державну службу" (в редакції станом на час призначення позивачеві пенсії) пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.
Частиною другою статті 37-1 вказаного Закону встановлено, що перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України "Про оплату праці" заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором власник або уповноважений ним орган виплачує працівникові за виконану ним роботу.
Згідно зі ст. 2 Закону України "Про оплату праці" в структуру заробітної плати входить основна та додаткова заробітна плата, а також заохочувальні та компенсаційні виплати.
У відповідності до ч. 2 ст. 33 Закону України "Про державну службу" заробітна плата державних службовців складається з посадових окладів, премій, доплати за ранги, надбавки за вислугу років на державній службі та інших надбавок.
Аналіз наведених положень дає підстави для висновку, що матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, премія та індексація заробітної плати входили до системи оплати праці державного службовця.
Крім того, статтею 66 Закону України "Про пенсійне забезпечення" врегульовано види оплати праці, що враховуються при обчисленні пенсій.
Частиною 1 статті 66 Закону України "Про пенсійне забезпечення" передбачено, що до заробітку для обчислення пенсії включаються всі види оплати праці (виплат, доходу), на які відповідно до Закону України "Про збір на обов'язкове державне пенсійне страхування" нараховується збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, в межах максимальної величини фактичних витрат на оплату праці найманих працівників, оподатковуваного доходу (прибутку), сукупного оподатковуваного доходу (граничної суми заробітної плати (доходу), з яких справляються страхові внески (збори) до соціальних фондів, що діяла на день одержання зазначеного заробітку (виплат, доходу).
Статею 41 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" визначені виплати (доходи), що враховуються в заробітну плату (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії. До такого доходу (заробітної плати) враховуються: суми виплат, отримуваних застрахованою особою після набрання чинності цим Законом, з яких згідно з цим Законом були фактично нараховані (обчислені) та сплачені страхові внески; суми виплат, отримуваних застрахованою особою до набрання чинності цим Законом, у межах сум, на які відповідно до законодавства, що діяло раніше, нараховувалися внески на державне соціальне страхування або збір обов'язкове державне пенсійне страхування.
За змістом наведених норм отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.
Таким чином, висновок відповідача про те, що матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, премія та індексація заробітної плати, на які нараховувався збір на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, не враховуються при обчисленні розміру пенсії державного службовця, оскільки такі види виплат не включаються до складу заробітної плати державного службовця, є помилковим.
Так, у спірних правовідносинах слід надати перевагу нормам статті 41 Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та статті 66 Закону України "Про пенсійне забезпечення", які є спеціальними в питаннях призначення та перерахунку пенсії державного службовця, а не положенням Законів України "Про державну службу", який щодо спірних правовідносин є загальним.
Тобто, аналіз наведених положень законів дає підстави для висновку, що матеріальна допомога на оздоровлення, матеріальна допомога для вирішення соціально-побутових питань, премія та індексація заробітної плати входили до системи оплати праці державного службовця, які повинні враховуватись при призначенні йому пенсії.
Вищенаведене узгоджується з висновками Верховного Суду України щодо застосування зазначених норм права, викладеними в постанові від 20.02.2012 року по справі № 21-430а11, які в силу ст. 244-2 КАС України мають враховуватися судами при застосуванні таких норм права.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Пунктом 1 частини 3 статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб'єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Колегія суддів зазначає, що управління Пенсійного фонду України в Буринському районі Сумської області, відмовляючи у проведенні перерахунку пенсії з урахуванням матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань, премії та індексації заробітної плати, діяло не на підставі та не у спосіб, що передбачені Законами України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування", "Про пенсійне забезпечення", а тому колегія суддів вважає, що позовні вимоги про зобов'язання здійснити позивачеві перерахунок пенсії з урахуванням зазначених видів виплат є обґрунтованими і такими, що підлягають задоволенню.
Таким чином, колегія суддів, підтверджує, що при прийнятті судового рішення у справі суд першої інстанції дійшов вичерпних юридичних висновків щодо встановлення обставин справи і правильно застосував до спірних правовідносин сторін норми матеріального та процесуального права.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, п.1 ч.1 ст. 198, ст.200, п.1 ч.1 ст.205, ст.ст.206, 209, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Буринському районі Сумської області залишити без задоволення.
Постанову Буринського районного суду Сумської області від 07.07.2015р. по справі № 574/668/15-а залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту її проголошення та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом двадцяти днів з дня складання ухвали у повному обсязі шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Вищого адміністративного суду України.
Головуючий суддя (підпис)Макаренко Я.М. Судді (підпис) (підпис) Шевцова Н.В. Мінаєва О.М. Повний текст ухвали виготовлений 21.09.2015 р.
Суд | Харківський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 16.09.2015 |
Оприлюднено | 29.09.2015 |
Номер документу | 50972936 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Харківський апеляційний адміністративний суд
Макаренко Я.М.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні