Ухвала
від 09.10.2015 по справі 574/668/15-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

УХВАЛА

К/800/42942/15

09 жовтня 2015 року м. Київ

Суддя Вищого адміністративного суду України Калашнікова О.В., перевіривши касаційну скаргу Управління Пенсійного фонду України в Буринському районі Сумської області на постанову Буринського районного суду Сумської області від 07 липня 2015 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 16 вересня 2015 року у справі № 574/668/15-а за позовом ОСОБА_1 до Управління Пенсійного фонду України в Буринському районі Сумської області про визнання протиправними дій органу державної влади та зобов'язання вчинити певні дії, -

встановив:

Постановою Буринського районного суду Сумської області від 07 липня 2015 року, залишеною без змін ухвалою Харківського апеляційного адміністративного суду від 16 вересня 2015 року. позов задоволено:визнано протиправною відмову відповідача щодо здійснити перерахунок та виплату позивачу пенсії як державному службовцю (посадовій особі в органах місцевого самоврядування) з 29 травня 2015 року на підставі довідки Клепалівської сільської ради Буринського району Сумської області від 29 травня 2015 року №02-28/212 про складові заробітної плати (за останні 24 календарні місяці роботи або за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу», з урахуванням інших виплат (індексації заробітної плати, премії, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань) та зобов'язано Управління пенсійного фонду України в Буринському районі Сумської області здійснити перерахунок та виплатити позивачу пенсії як державному службовцю (посадовій особі в органах місцевого самоврядування) з 29 травня 2015 року на підставі довідки Клепалівської сільської ради Буринського району Сумської області від 29 травня 2015 року №02- 28/212 про складові заробітної плати (за останні 24 календарні місяці роботи або за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією), що подається для призначення пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу», з урахуванням інших виплат (індексації заробітної плати, премії, матеріальної допомоги на оздоровлення, матеріальної допомоги на вирішення соціально-побутових питань).

Відповідно до ст. 37 "Про державну службу" пенсія державним службовцям призначається в розмірі 80 відсотків від сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 80 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі. Частиною 2 ст. 37-1 цього Закону встановлено, що перерахунок пенсії здійснюється виходячи із сум заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування працюючого державного службовця відповідної посади та рангу на момент виникнення права на перерахунок пенсії. Таким чином, призначення державному службовцю пенсії та її перерахунок здійснюється з сум їх заробітної плати, на які нараховуються страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування.

Суди попередніх інстанцій, враховуючи положення вимог Закону України "Про державну службу", Закону України "Про оплату праці", Закону України "Про пенсійне забезпечення", Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування" та Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування", дійшли вірного висновку, що відмова відповідача по невключенню до розрахунку пенсії при її призначенні суми усіх складових заробітної плати, з яких сплачені страхові внески, є неправомірною.

При цьому слід зазначити, що на суми матеріальної допомоги на оздоровлення та вирішення соціально-побутових питань, індексації заробітної плати нараховані страхові внески на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, вони є складовою заробітної плати позивача та зобов'язанні враховуватись при обчисленні пенсії та отримувані застрахованою особою суми виплат, з яких були фактично нараховані та сплачені страхові внески або збір на обовязкове державне пенсійне страхування, враховуються в заробіток (дохід) застрахованої особи для обчислення пенсії, незалежно від того, чи входять вони до структури заробітної плати.

Аналогічна правова позиція була висловлена Верховним Судом України у постановах від04 березня 2014 року в справі № 21-14а14 та 28.05.2013р. у справі №21-97а13, які з врахуванням вимог ст. 244-2 КАС України є обов'язковими для врахування судами при розгляді справ у подібних правовідносинах.

У касаційній скарзі заявник ставить питання про скасування ухвалених у справі судових рішень, мотивуючи свою вимогу порушенням судами норм процесуального права та неправильним застосуванням норм матеріального права.

Відповідно до пункту 5 частини 5 ст. 214 КАС України суддя-доповідач відмовляє у відкритті касаційного провадження у справі якщо касаційна скарга є необґрунтованою і викладені в ній доводи не викликають необхідності перевірки матеріалів справи.

За змістом цієї норми касаційна скарга повинна містити посилання на неправильне застосування норм матеріального права при вирішенні справи та-або порушення судами норм процесуального права (у разі оскарження судового рішення по суті -пояснення, яким чином такі порушення вплинули на правильність вирішення справи).

Виходячи зі змісту касаційної скарги та оскаржуваних судових рішень, які відповідають усталеній практиці Вищого адміністративного суду України у цій категорії справ, зазначена касаційна скарга є необґрунтованою, а викладені в ній доводи не викликають необхідності перевірки матеріалів справи, оскільки заявник не наводить підстав, які б дозволили вважати, що суд неправильно застосував норми матеріального або процесуального права.

Керуючись п. 5 ч. 5 ст. 214 Кодексу адміністративного судочинства України,-

ухвалив:

Відмовити у відкритті касаційного адміністративного провадження за касаційною скаргою Управління Пенсійного фонду України в Буринському районі Сумської області на постанову Буринського районного суду Сумської області від 07 липня 2015 року та ухвалу Харківського апеляційного адміністративного суду від 16 вересня 2015 року.

Ухвала може бути переглянута Верховним Судом України у порядку, визначеному Кодексом адміністративного судочинства України.

Суддя Вищого

адміністративного суду України О.В. Калашнікова

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення09.10.2015
Оприлюднено23.10.2015
Номер документу52603534
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —574/668/15-а

Постанова від 25.06.2015

Адміністративне

Буринський районний суд Сумської області

Міщенко В. М.

Ухвала від 16.06.2015

Адміністративне

Буринський районний суд Сумської області

Міщенко В. М.

Ухвала від 09.10.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Калашнікова О.В.

Ухвала від 16.09.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 16.09.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 23.07.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Ухвала від 23.07.2015

Адміністративне

Харківський апеляційний адміністративний суд

Макаренко Я.М.

Постанова від 07.07.2015

Адміністративне

Буринський районний суд Сумської області

Міщенко В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні