ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
і м е н е м У к р а ї н и
22 вересня 2015 рокусправа № 808/4380/14
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів: головуючого судді: Прокопчук Т.С.
суддів: Божко Л.А. Лукманової О.М.
за участю секретаря судового засідання: Сонник А.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Запорізькій області
на постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 22 січня 2015 року по справі
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Укртеплоенергоцентраль» до Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Запорізькій області про скасування припису та постанови,-
ВСТАНОВИВ:
Позивач Товариство з обмеженою відповідальністю «Укртеплоенергоцентраль» (далі - ТОВ «Укртеплоенергоцентраль»), звернулося до суду з позовом до відповідача Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Запорізькій області (далі - ІДАБК у Запорізькій області), в якому просить визнати протиправними та скасувати припис № 54 від 11.06.2014 року про усунення ТОВ «Укртеплоенергоцентраль» порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та постанову № 55 від 23.06.2014 року про накладення штрафу на позивача за правопорушення у сфері містобудівної діяльності в розмірі 109 620 грн.
Постановою Запорізького окружного адміністративного суду від 22.01.2015 року позов задоволено, визнані протиправними та скасовані винесені ІДАБК у Запорізькій області припис № 54 від 11.06.2014 року про усунення порушень ТОВ «Укртеплоенергоцентраль» вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил та постанову № 55 від 23.06.2014 року про накладення штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності у розмірі 109 620 грн.
Не погодившись з постановою суду першої інстанції, ІДАБК у Запорізькій області подано апеляційну скаргу, в якій апелянт просить постанову скасувати та прийняти нову постанову, якою у задоволенні позову відмовити.
В судове засідання апеляційного суду сторони не з'явилися, про день розгляду справи повідомлені належним чином, у зв'язку з чим фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу, відповідно ст.41 КАС України, не здійснювалося.
Перевіривши матеріали справи, законність і обґрунтованість постанови суду в межах доводів апеляційної скарги і заявлених позовних вимог, а також правильність застосування судом норм матеріального права та правової оцінки обставин у справі, суд приходить до висновку що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Згідно ч.1 ст.11 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Відповідно до приписів Положення про Державну архітектурно-будівельну інспекцію України, затвердженого Указом Президента України № 439/2011 року від 08.04.2011 року, Державна архітектурно-будівельна інспекція України (далі Інспекція ) є центральним органом виконавчої влади, який входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства; основними завданнями Інспекції є реалізація державної політики з питань державного архітектурно-будівельного контролю, контролю у сфері житлово-комунального господарства, а саме здійснення в межах своїх повноважень державного контролю за дотриманням законодавства, стандартів, нормативів, норм, порядків і правил із зазначених питань; Інспекція здійснює свої повноваження безпосередньо та через свої територіальні органи, в тому числі в областях, місті Києві.
Відповідно до ч.1,6 ст.39 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» № 3038-VI від 17.02.2011 року (далі - Закон №3038-VI) прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, що належать до I-III категорій складності, та об'єктів, будівництво яких здійснювалося на підставі будівельного паспорта, здійснюється шляхом реєстрації органом ДАБК на безоплатній основі поданої замовником декларації про готовність об'єкта до експлуатації; форма декларації про готовність об'єкта до експлуатації, порядок її подання і реєстрації визначаються КМ України; Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю повертають декларацію про готовність об'єкта до експлуатації замовникові, якщо декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, з обґрунтуванням причини у строк, передбачений для її реєстрації.
Процедуру прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів визначено Порядком прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об'єктів, затвердженим постановою КМ України № 461 від 13.04.2011 року (далі - Порядок № 461).
Відповідно до п.17 - 21 Порядку № 461, реєстрація декларації здійснюється з дотриманням вимог Закону України «Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності»; замовник (його уповноважена особа) подає особисто або надсилає рекомендованим листом з описом вкладення до Інспекції два примірники декларації за формою згідно з додатком 1; один примірник декларації після проведення реєстрації повертається замовнику, а другий - залишається в Інспекції, яка її зареєструвала; замовник відповідно до закону відповідає за повноту та достовірність даних, зазначених у поданій ним декларації; Інспекція перевіряє протягом десяти робочих днів з дати подання (надходження) до неї декларації повноту даних, зазначених у ній, та реєструє декларацію. У разі коли декларація подана чи оформлена з порушенням установлених вимог, Інспекція повертає її на доопрацювання з обґрунтуванням підстав повернення у строк, передбачений для її реєстрації.
Судом першої інстанції встановлено, що ТОВ «Укртеплоенергоцентраль» після завершення будівельних робіт з реконструкції системи теплопостачання виробничо-адміністративних будівель за адресою Запорізька область м. Мелітополь, пр. Б. Хмельницького, буд. 15, АТС, подано до ІДАБК у Запорізькій області декларацію про готовність об'єкта до експлуатації.
Під час перевірки декларації відповідачем виявлено, що її оформлено з порушенням встановлених вимог, а саме: п. 3 декларації «Інформація про відповідальну особу-інженера з технічного нагляду (за наявності)» не відповідає формі згідно з додатком до Порядку №461, а саме з причин відсутності інформації щодо посади відповідальної особи згідно з її кваліфікаційним сертифікатом, в п. 14 декларації не у повному обсязі зазначено інформацію щодо основних показників об'єкту, на підставі чого відповідач листом №ЗП151141270326 від 19.05.2014 року повернув позивачу на доопрацювання вищезазначену декларацію.
Із матеріалів справи вбачається, що відповідачем проведено позапланову перевірку позивача з питань дотримання вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, державних стандартів і правил, за результатами якої складено акт № від 05.06.2014 року.
Відповідно до викладених в акті перевірки висновків позивачем в декларації про готовність об'єкта до експлуатації на реконструкцію системи теплопостачання виробничо-адміністра тивних будівель, яка подана на реєстрацію відповідачу, наведені недостовірні дані в частині зазначення категорії складності об'єкта реконструкції, а саме вказана І категорія складності, що має розбіжності з даними робочого проекту, розробленого позивачем, де розрахунком категорії складності об'єкта визначена ІІІ категорія, що є порушенням ч. 10 ст. 39 Закону №3038-VI.
На підставі акту перевірки відповідачем щодо позивача 11.06.2014 року складено протокол про правопорушення у сфері містобудівної діяльності, та припис №54 про усунення порушень шляхом наведення достовірних даних в декларації та 23.06.2014 року винесено постанову №55 про накладання штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності, якою позивача визнано винним у вчиненні правопорушення, передбаченого абз. 3 п. 6 ч. 2 ст.2 Закону України «Про відповідальність за правопорушення у сфері містобудівної діяльності» та накладено штраф у сумі 109 620 грн.
Відповідно до абз.2 п.7 Порядку здійснення державного архітектурно-будівельного контролю, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 553 від 23.05.2011 року, позаплановою перевіркою вважається перевірка, яка не передбачена планом роботи інспекції. Підставами для проведення позапланової перевірки є, зокрема, необхідність проведення перевірки достовірності даних, наведених у повідомленні та декларації про початок виконання підготовчих робіт, повідомленні та декларації про початок виконання будівельних робіт, декларації про готовність об'єкта до експлуатації, протягом трьох місяців з дня подання зазначених документів.
За умови повернення відповідачем декларації позивачу про готовність об'єкта до експлуатації з підстав виявлення порушень в її оформленні, можливість проведення відповідачем перевірки достовірності викладених в ній даних відсутня, а тому суд апеляційної інстанції погоджується з висновками суду першої інстанції, що винесені відповідачем позивачем припис №54 від 11.06.2014 року про усунення порушень та постанова №55 від 23.06.2014 року про накладання на позивача штрафу за правопорушення у сфері містобудівної діяльності є неправомірними та підлягають скасуванню.
Доводами апеляційної скарги висновки суду першої інстанції не спростовуються.
За таких обставин суд апеляційної інстанції вважає, що судом першої інстанції в достатньому обсязі з'ясовано обставини справи та ухвалене рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права і підстави для його скасування відсутні.
Керуючись п.1 ч.1 ст. 198, ст.ст.200, 205, 206 КАС України, суд,-
УХВАЛИВ:
Апеляційну скаргу Інспекції державного архітектурно - будівельного контролю у Запорізькій області - залишити без задоволення.
Постанову Запорізького окружного адміністративного суду від 22 січня 2015 року - залишити без змін.
Ухвала суду апеляційної інстанції набирає законної сили з моменту постановлення та може бути оскаржена в касаційному порядку до Вищого адміністративного суду України протягом двадцяти днів з дня набрання чинності.
Головуючий: Т.С. Прокопчук
Суддя: Л.А. Божко
Суддя: О.М. Лукманова
Суд | Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2015 |
Оприлюднено | 29.09.2015 |
Номер документу | 51078586 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд
Прокопчук Т.С.
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Адміністративне
Запорізький окружний адміністративний суд
Прудивус Олег Васильович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні