Ухвала
від 17.09.2015 по справі 805/13273/13-а
ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ

У Х В А Л А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

17 вересня 2015 року м. Київ К/800/66113/13

Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:

Головуючого, суддіГорбатюка С.А. (доповідач) СуддівМороз Л.Л. Шведа Е.Ю. провівши у порядку письмового провадження касаційний розгляд адміністративної справи за позовом Комунальної медичної установи "Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 м. Макіївки Донецької області" до Державної фінансової інспекції в Донецькій області, треті особи - Управління Державної автомобільної інспекції (далі - УДАІ) ГУМВС України в Донецькій області, Управління охорони здоров'я Макіївської міської ради про визнання протиправними та скасування окремих пунктів вимоги за касаційною скаргою Державної фінансової інспекції (далі - ДФІ) в Донецькій області на постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2013 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 11 грудня 2013 року

в с т а н о в и л а :

У вересні 2013 року Комунальна медична установа "Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 м. Макіївки Донецької області" в Донецькому окружному адміністративному суді пред'явила позов до ДФІ в Донецькій області про визнання протиправними та скасування окремих пунктів вимоги.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначила, що Макіївською об'єднаною ДФІ проведено ревізію фінансово-господарської діяльності в Комунальній медичній установі "Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 м. Макіївки Донецької області" за період з 01 січня 2102 року по 30 червня 2013 року, про що складений акт від 05 серпня 2013 року № 25-17/022, на підставі якого Макіївською об'єднаною ДФІ сформована вимога про усунення виявлених під час ревізії порушень від 12 серпня 2013 року № 25-17/1013 з приписом щодо відшкодування збитків, заподіяних установі у зв'язку з виплатою надбавки за керування санітарним транспортом 6-ти водіям у сумі 8 996,16 грн. та зайвою сплатою до Пенсійного фонду України Єдиного соціального внеску на заробітну плату водіїв у сумі 3 265,81 грн.

Не погоджуючись частково з прийнятою вимогою, позивач просив визнати протиправною та скасувати абзаци 2, 3, 4, 5 пункту 2 вимоги Макіївської об'єднаної ДФІ щодо усунення виявлених ревізією порушень від 12 серпня 2013 року № 25-17/1013.

Ухвалою Донецького окружного адміністративного суду від 01 жовтня 2013 року до участі у даній адміністративній справі в якості третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору, на стороні позивача залучені Відділення реєстраційно-екзаменаційної роботи м. Макіївки при УДАІ ГУМВС України в Донецькій області та Управління охорони здоров'я Макіївської міської ради.

Ухвалою цього ж суду від 10 жовтня 2013 року третя особа Відділення реєстраційно-екзаменаційної роботи м. Макіївки замінена на УДАІ ГУМВС України в Донецькій області.

Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2013 року, залишеною без зміни ухвалою Донецького апеляційного адміністративного суду від 11 грудня 2013 року, позов задоволено повністю.

Скасовано абзаци 2, 3, 4, 5 пункту 2 вимоги щодо усунення виявлених ревізією порушень від 12 серпня 2013 року № 25-17/1013, складеної Макіївською об'єднаною державною фінансовою інспекцією ДФІ в Донецькій області, щодо відшкодування збитків заподіяної установі у зв'язку з виплатою надбавки за керування санітарним транспортом шести водіям у сумі 8 996,16 грн. та у зв'язку із зайвою сплатою єдиного соціального внеску на заробітну плату 6-ти водіям на суму 3 265,81 грн.

Вирішено питання про витрати зі сплати судового збору.

Не погоджуючись з рішеннями судів попередніх інстанцій ДФІ в Донецькій області подала касаційну скаргу. Посилаючись на неправильне застосування судами норм матеріального та процесуального права, просить їхні рішення скасувати та ухвалити нову постанову про відмову у задоволенні позову.

Колегія суддів вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.

Судами попередніх інстанцій встановлено, що відповідно до пункту 6.3.2.1 плану здійснення перевірок на 2-ий квартал 2013 року ДФІ в Донецькій області була проведена ревізія фінансово-господарської діяльності в Комунальній медичній установі "Міська клінічна лікарня № 2 м. Макіївки Донецької області" за період з 01 січня 2012 року по 30 червня 2013 року.

За результатами проведеної ревізії було складено акт від 05 серпня 2013 року № 25-17/022, в якому, в тому числі, встановлено, що в порушення вимог пункту 2.2.5.3 "Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та соціального захисту населення", затверджених Наказом Міністерства праці та соціальної політики України та Міністерства охорони здоров'я України від 05 жовтня 2005 року № 308/519, вимог Наказу МОЗ України від 02 жовтня 2000 року № 232, пункту 2.4.4 Наказу МОЗ України 05 жовтня 2005 року № 308/519 "Про впорядкування умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення", зареєстрованого в Мінюсті України 17 жовтня 2005 року № 1209/11489, статей 1, 2, 13 Закону України від 24 березня 1995 року № 108-95 "Про оплату праці" позивач безпідставно підвищив місячні тарифні ставки 6-ти водіям лікарні на 20 відсотків за керування спеціалізованим санітарним транспортом в сумі 8 996,16 грн., що призвело до нарахування та перерахування до Пенсійного фонду України Єдиного соціального внеску на заробітну плату водіїв санітарного транспорту в сумі 3 265,81 грн.

За наслідками ревізії 12 серпня 2012 року Макіївською об'єднаною ДФІ винесено вимогу щодо усунення виявлених ревізією порушень № 25-17/1013, в якій, в тому числі, у пункті 2 вимагалося відшкодування збитків заподіяної установі у зв'язку з виплатою надбавки за керування санітарним транспортом шести водіям у сумі 8 996,16 грн. та у зв'язку із зайвою сплатою єдиного соціального внеску на заробітну плату шести водіям на суму 3 265,81 грн.

Суд першої інстанції, задовольняючи позовні вимоги Комунальної медичної установи "Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 м. Макіївки Донецької області", та апеляційний суд, залишаючи таке рішення без зміни, виходили з того, що абзаци 2, 3, 4, 5 пункту 2 вимоги відповідача щодо усунення виявлених ревізією порушень від 12 серпня 2013 року № 25-17/1013 є необґрунтованими.

Колегія суддів вважає вірними такі рішення судів з огляду на таке.

Відповідно до статті 1 Закону України "Про автомобільний транспорт" транспортний засіб спеціалізованого призначення - транспортний засіб, який призначений для перевезення певних категорій пасажирів чи вантажів (автобус для перевезення дітей, інвалідів, пасажирів певних професій, самоскид, цистерна, сідельний тягач, фургон, спеціалізований санітарний автомобіль екстреної медичної допомоги, автомобіль інкасації, ритуальний автомобіль тощо) та має спеціальне обладнання (таксі, броньований, обладнаний спеціальними світловими і звуковими сигнальними пристроями тощо).

Отже, спеціалізованим є транспортний засіб, який призначений для перевезення певних категорій пасажирів або вантажив та має спеціальне обладнання, перелік та характер якого не є вичерпним.

Відповідно до наказу Міністерства охорони здоров'я України від 02 жовтня 2000 року № 232 "Про затвердження Переліку спеціальних та спеціалізованих транспортних засобів галузі охорони здоров'я України, що відносяться до складу (категорії) санітарних", автомобілі ВАЗ 21214 державний № АН1366СВ, ВАЗ 21214 державний № АН4168НТ, ВАЗ 213100 державний № АН2203КХ, ВАЗ 213100 державний № АН2214КХ, ВАЗ 213100 державний № АН2201КХ, ВАЗ 213100 державний № АН2206КХ були зареєстровані як легкові санітарні спеціалізовані у ВРЕР м. Макіївки при УДАІ ГУМВС України в Донецькій області згідно зі свідоцтвами про реєстрацію транспортного засобу.

За наявністю діючого документу державного зразку - Свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу з відміткою "легковий санітарний, спеціалізований" тарифікаційною комісією установи здійснено підвищення місячних тарифних ставок водіям на 20 відсотків за керування санітарним транспортом відповідно до пункту 2.4.4 "Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення", затверджених спільним Наказом Міністерства охорони здоров'я України та Міністерства праці і соціальної політики України від 05 жовтня 2005 року № 308/519, а бухгалтерією позивача здійснювалося нарахування та сплата заробітної плати згідно тарифікаційного списку, та нарахування та перерахування до Пенсійного фонду України Єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування з суми нарахованої заробітної плати.

Суди першої та апеляційної інстанцій повно й об'єктивно дослідили всі обставини справи і дійшли обґрунтованого висновку, що автомобілі використовувалися для перевезень, які повинні здійснюватись виключно транспортними засобами закладів охорони здоров'я, а отже, вказані автомобілі здійснювали спеціальні перевезення, пов'язані саме з медичною службою. Висновки судів відповідають вимогам чинного законодавства.

Доводи касаційної скарги не спростовують правильність висновків судів та встановлених обставин справи.

За правилами частини першої статті 224 Кодексу адміністративного судочинства України, якщо суди не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні оскаржуваних судових рішень, то суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення - без зміни.

На підставі викладеного, керуючись статтями 210, 220, 222, 230 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів

у х в а л и л а :

Касаційну скаргу Державної фінансової інспекції в Донецькій області залишити без задоволення, а оскаржувані постанову Донецького окружного адміністративного суду від 10 жовтня 2013 року та ухвалу Донецького апеляційного адміністративного суду від 11 грудня 2013 року в адміністративній справі за позовом Комунальної медичної установи "Центр первинної медико-санітарної допомоги № 2 м. Макіївки Донецької області" до Державної фінансової інспекції в Донецькій області, треті особи - Управління Державної автомобільної інспекції ГУМВС України в Донецькій області, Управління охорони здоров'я Макіївської міської ради про визнання протиправними та скасування окремих пунктів вимоги - без зміни.

Ухвала набирає законної сили через п'ять днів після направлення її копії особам, які беруть участь у справі.

Судді Горбатюк С.А.

Мороз Л.Л.

Швед Е.Ю.

СудВищий адміністративний суд України
Дата ухвалення рішення17.09.2015
Оприлюднено28.09.2015
Номер документу51092025
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —805/13273/13-а

Ухвала від 11.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 19.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 17.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 15.09.2015

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 27.12.2013

Адміністративне

Вищий адміністративний суд України

Горбатюк С.А.

Ухвала від 11.12.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 19.11.2013

Адміністративне

Донецький апеляційний адміністративний суд

Сухарьок М.Г.

Ухвала від 01.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Постанова від 10.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

Постанова від 10.10.2013

Адміністративне

Донецький окружний адміністративний суд

Чекменьов Г.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні