ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"09" грудня 2011 р. Справа № 2a-3297/11/0970
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Судді Тимощука О.Л.
при секретарі Маковійчук С.М.,
за участю:
прокурора - Ворох А.В.,
представників позивача - ОСОБА_1, ОСОБА_2,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду адміністративну справу
за позовом: заступника прокурора м.Івано-Франківська в інтересах держави в особі управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську
до відповідача: Житлово-комунальної контори об'єднання "Прикарпатагробуд"
про стягнення заборгованості в сумі 9186,31 грн.,-
ВСТАНОВИВ:
Заступник прокурора м. Івано-Франківська (надалі - прокурор) в інтересах держави - Пенсійного фонду України в особі управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську (надалі - позивач) звернувся в суд з адміністративним позовом до житлово-комунальної контори об'єднання "Прикарпатагробуд" (надалі - відповідач) про стягнення боргу в сумі 9186,31 грн. за період з 01.02.2009 року до 01.06.2011 року, мотивуючи тим, що в результаті проведеного аналізу своєчасності сплати суб'єктами господарювання в м. Івано-Франківську збору на обов'язкове державне пенсійне страхування встановлено, що одним із боржників по сплаті страхових внесків є відповідач, який допустив заборгованість по сплаті внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування в сумі 9186,31 грн., з них заборгованість по страхових внесках в сумі 7416,78 грн., штрафні (фінансові) санкції в сумі 1598,11 грн., та пеня в сумі 180,42 грн.
Прокурор, вимоги викладені в позовній заяві підтримав в повному обсязі, просив позов задовольнити.
Представники позивача вимоги, викладені в позовній заяві підтримали в повному обсязі, просили позов задовольнити.
Представник відповідача повторно в судове засідання не з'явився, про дату, час та місце судового засідання повідомлявся належним чином, згідно з даними Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємцівна (ЄДР) (а.с. 17-19), проте поштові відправлення повернулися на адресу суду з довідкою про причини невручення (а. с. 40, 55).
Згідно із частиною 11 статті 35 Кодексу адміністративного судочинства України, у разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Розглянувши позову заяву, дослідивши та оцінивши надані суду письмові докази та інші матеріали справи, суд дійшов висновку про те, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом встановлено, що житлово-комунальна контора об'єднання "Прикарпатагробуд" відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, виданого державним реєстратором виконавчого комітету Івано-Франківської міської ради (а. с. 17), є юридичною особою.
Відповідно до ч. 3 ст. 15 Закону України «Про загальнообов'язкове державне пенсійне страхування» (надалі також - Закон), в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, відповідач є платником страхових внесків до Пенсійного фонду України.
Прокурором, в результаті проведення аналізу своєчасності сплати суб'єктами господарювання в м. Івано-Франківську збору на обов'язкове державне страхування встановлено, що відповідач допустив заборгованість по сплаті внесків на обов'язкове державне пенсійне страхування в загальній сумі 36734,50 грн.
Згідно з довідкою позивача (а. с. 6) частина заборгованості, а саме 27548,19 грн. стягується на підставі рішення Господарського суду Івано-Франківської області та виданого судового наказу про примусове виконання рішення від 17.03.06 року № 2799 (а.с. 58).
Отже, відповідно до вищезазначеної довідки, заборгованість, яка підлягає стягненню в судовому порядку становить 9186,31 грн., з них 7416,78 грн. - заборгованість по страхових внесках, 1589,11 грн. - штрафні (фінансові) санкції та 180,42 грн. - пеня.
Судом встановлено, що заборгованість по сплаті страхових внесків в сумі 7416,78 грн. виникла і виявлена в період до набрання чинності Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування», N 2464-VI від 08.07.2010 року та підтверджується картками особового рахунку (а. с. 9 - 15).
Штрафні (фінансові) санкції в сумі 1589,11 грн. та пеня в сумі 180,42 грн. нарахована відповідно до Рішення про застосування фінансових санкцій та нарахування пені за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або органом Пенсійного фонду від 13.04.2009 року №1296, яке вручене відповідачу 17.04.2009 року та останнім оскаржувалось.
07.09.2009 року згідно з п. 8.1 Інструкції «Про порядок обчислення і сплати страхувальниками та застрахованими особами внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування до Пенсійного фонду України», в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, затвердженої постановою правління Пенсійного фонду України від 19.12.2003 року №21-1 та зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 16.01.2004 року №64/8663 (надалі - Інструкція), позивачем винесена вимога про сплату недоїмки, що підтверджується корінцем вимоги №Ю 360/25, одержана відповідачем 17.09.2011 року, що теж ним не оскаржувалась (а.с. 16).
Частиною 1 ст. 67 Конституції України передбачено, що кожен зобов'язаний сплачувати податки та збори в порядку та розмірах, встановлених законом.
Статтею 1 Закону визначено, що страховими внесками є кошти відрахувань на соціальне страхування та збір на обов'язкове державне пенсійне страхування, сплачені згідно із законодавством, що діяло раніше, а також кошти, сплачені на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування відповідно до цього Закону. Частиною 2 ст. 5 Закону передбачено, що виключно цим Законом визначається порядок нарахування, обчислення та сплати страхових внесків, стягнення заборгованості за цими внесками.
Приписами ч. 3 ст. 18 вказаного Закону страхові внески є цільовим загальнообов'язковим платежем, який справляється на всій території України в порядку, встановленому цим Законом.
Відповідно до ч.6 ст.20 Закону страхувальники зобов'язані сплачувати страхові внески, нараховані за відповідний базовий звітний період, не пізніше ніж через 20 календарних днів із дня закінчення цього періоду. Обчислення страхових внесків застрахованих осіб здійснюється страхувальниками на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу), на які відповідно до цього Закону нараховуються страхові внески (ч.2 ст.20 зазначеного Закону).
Згідно із ч.12 ст. 20 вищезазначеного Закону страхові внески підлягають сплаті незалежно від фінансового стану платника страхових внесків.
Відповідно до пункту 6 частини 2 статті 17 Закону та розділу 4 Інструкції у відповідача виникає обов'язок нараховувати, обчислювати і сплачувати в установлені строки та в повному обсязі страхові внески в розмірі 32 % суми фактичних витрат на оплату праці та 1-2% від суми доходу у вигляді заробітної плати, зобов'язання щодо сплати яких відображені в картках особового рахунку страхувальника юридичної особи або фізичної особи, яка має найманих працівників (а.с. 9 - 15).
Згідно з підпунктом 5.1.1, пункту 5.1, частини 5 Інструкції обчислення страхових внесків зазначеною категорією платників здійснюється щомісячно за ставками, визначеними пунктами 4.1, 4.2 цієї Інструкції, на підставі бухгалтерських та інших документів, відповідно до яких провадиться нарахування (обчислення) або які підтверджують нарахування (обчислення) заробітної плати (доходу) виходячи з розміру страхового внеску, що діє на день нарахування виплат (доходу).
В силу ч. 2 ст. 106 Закону суми страхових внесків своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені статтею 20 цього Закону, в тому числі обчислені територіальними органами Пенсійного фонду у випадках, передбачених частиною третьою статті 20 цього Закону, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Відповідно до пункту 8.1. Інструкції суми страхових внесків, своєчасно не нараховані та/або не сплачені страхувальниками у строки, визначені пунктами 5.1., 5.2., 5.3., цієї Інструкції, у тому числі обчислені органами Пенсійного фонду, вважаються простроченою заборгованістю із сплати страхових внесків (далі - недоїмка) і стягуються з нарахуванням пені та застосуванням фінансових санкцій.
Згідно з підпунктом 9.3.2. пункту 9.3. частини 9 Інструкції за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) страхувальниками страхових внесків, у тому числі донарахованих страхувальниками або територіальними органами Пенсійного фонду, накладається штраф у розмірі 10 відсотків своєчасно не сплачених сум.
Відповідно до пункту 10.1 Інструкції на суми простроченої заборгованості зі сплати страхових внесків (недоїмки) та своєчасно не сплачені (не перераховані) фінансові санкції нараховується пеня в розмірі 0,1 відсотка суми недоплати за кожний день прострочення платежу.
Відповідно до вимог ст. 121 Конституції України, ст. ст. 20, 36-1 Закону України В«Про прокуратуруВ» , ст. 60 КАС України на органи прокуратури покладено обов'язки щодо здійснення представництва інтересів держави в суді, в тому числі представництво держави, в особі Пенсійного фонду України та його управлінь.
Судом встановлено та підтверджується матеріалами справи, що за відповідачем обліковується недоїмка в сумі 9186,31 грн., яка на час пред'явлення позову ним добровільно не сплачена.
Таким чином, відповідачем порушено норми Закону щодо сплати страхових внесків на загальнообов'язкове державне пенсійне страхування, відтак прокурор підставно звернувся до суду з метою стягнення даної недоїмки.
За наведених обставин та вказаних правових норм суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обгрунтованими, а позовна заява підлягає задоволенню.
На підставі ст. 124 Конституції України, керуючись ст. ст. 158-163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
Позов задовольнити повністю.
Стягнути з Житлово-комунальної контори об'єднання "Прикарпатагробуд" (ідентифікаційний код 05486289) на користь управління Пенсійного фонду України в м. Івано-Франківську заборгованість в сумі 9186 (Дев'ять тисяч сто вісімдесят шість гривень) 31 коп.
Постанова може бути оскаржена в апеляційному порядку. Відповідно до статті 186 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом десяти днів з дня отримання копії постанови.
Апеляційна скарга подається до Львівського апеляційного адміністративного суду через Івано-Франківський окружний адміністративний суд.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого Кодексом адміністративного судочинства України, якщо таку скаргу не було подано.
Суддя: /підпис/ ОСОБА_3
Постанова складена в повному обсязі 14.12.2011 року.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 09.12.2011 |
Оприлюднено | 01.10.2015 |
Номер документу | 51351016 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Тимощук О.Л.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні