Ухвала
від 26.10.2011 по справі 3/1
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД РІВНЕНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

УХВАЛА

"26" жовтня 2011 р. Справа № 3/1

Суддя Мамченко Ю.А. розглянувши заяву ОСОБА_1 обласного виробничого комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства "Рівнеоблводоканал" про відстрочку виконання рішення господарського суду Рівненської області від 03.03.2011 року

у справі за позовом Відкритого акціонерного товариства "Рівнеазот"

до відповідача ОСОБА_1 обласного виробничого комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства "Рівнеоблводоканал"

про стягнення заборгованості, пені, інфляційних нарахувань та 3% річних в розмірі 9653751,82 грн.

Представники:

від позивача : представник ОСОБА_2 довіреність №365-ЮВ від 20.09.2011 року;

від відповідача : представник ОСОБА_3 довіреність №55/01-11 від 17.01.2011 року;

Відділ примусового виконання рішень ДВС України: представник не з'явився

ВСТАНОВИВ:

Рівненське обласне виробниче комунальне підприємство водопровідно-каналізаційного господарства "Рівнеоблводоканал" звернулось до суду із заявою про відстрочку виконання рішення господарського суду Рівненської області від 03.03.2011 року у справі №3/1 про стягнення з ОСОБА_1 обласного виробничого комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал»на користь Відкритого акціонерного товариства «Рівнеазот»9653751,82 грн. основного боргу, 486741,68 грн. пені, 370298,74 грн. інфляційних нарахувань, 132568,56 грн. три проценти річних, 25500,00 грн. державного мита, 236,00 грн. витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процессу, посилаючись на наявність обставин, що ускладнюють виконання рішення, зокрема на нерентабельність тарифів на послуги водопостачання та водовідведення, які є регульованими і встановлюються органами місцевого самоврядування та низький рівень оплат наданих послуг.

Заява РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал»про відстрочення виконання рішення господарського суду Рівненської області від 03.03.2011 року у справі №3/1 мотивована наступним:

За частиною першою статті 24 Господарського кодексу України управління господарською діяльністю у комунальному секторі економіки здійснюється через систему організаційно - господарських повноважень територіальних громад та органів місцевого самоврядування щодо суб'єктів господарювання, які належать до комунального сектора економіки і виконують свою діяльність, базуючись на праві господарського відання. Діяльність у комунальному секторі економіки здійснюють комунальні унітарні підприємства згідно з положеннями частини третьої статті 78 цього Кодексу. Останні є суб'єктами господарювання, які надають життєво необхідні послуги населенню і в основі їх діяльності покладені інтереси територіальної громади.

Основними видами діяльності відповідача, згідно його статуту та довідки ЄДРПОУ, є комунальне та побутове водопостачання, збір, очищення та розподілення води. Цей факт підтверджується також "Переліком суб'єктів природних монополій Рівненської області" затвердженим розпорядженням голови територіального відділення АМК України від 10.06.2005 року №3 та погодженого в.о. голови АМК України від 09.05.2005 року та «Переліком підприємств-монополістів, щодо яких запроваджується регулювання фондів оплати праці»затвердженим спільним наказом Мінекономіки, Держкомстату та АМК України від 29.12.1999 року №96/4317 відповідно до яких відповідач займає монопольне становище на ринках Рівненської області по централізованому водопостачанню та централізованому водовідведенню в територіальних межах м.Рівне, смт.Гоща та смт.Квасилів. Таким чином, основна діяльність відповідача спрямована на задоволення нагальних потреб жителів відповідної територіальної громади у отриманні послуг водопостачання та водовідведення.

Відсутність належного виконання рішення суду спричинене нерентабельністю тарифів на послуги водопостачання та водовідведення, які затверджені органом місцевого самоврядування для відповідача та скореговані Національною комісією з регулювання ринку комунальних послуг. Згідно з довідкою №2 «Звіт про фінансові результати за І півріччя 2011р.»на основну діяльність відповідача (водопостачання та водовідведення) припадає близько 99% всього доходу від реалізації робіт, послуг. За таких умов, на даний час і до перегляду тарифів на послуги водопостачання та водовідведення, відповідач не матиме фінансових інструментів для виконання рішення суду та проведення відповідних розрахунків.

Незбалансованість тарифної політики у сфері житлово-комунальних послуг в межах цілої держави призводить до ряду негативних фінансово-економічних наслідків у діяльності комунальних підприємств, включаючи неможливість забезпечення своєчасних та повних розрахунків з контрагентами.

РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал», як суб'єкт господарювання з надання соціально необхідних послуг населенню, з одного боку зацікавлений надавати ці послуги відповідно до вимог законодавства, забезпечуючи їх кількісні та якісні показники; а з іншого - належним чином виконувати зобов'язання перед постачальниками ресурсів. Однак, існує ряд об'єктивних факторів на зміну яких підприємство не в змозі впливати, зокрема, ріст цін на енергоресурси, паливно-мастильні матеріали, матеріали для технологічних потреб, а також збільшення законодавчо встановленого розміру мінімальної заробітної плати, у той час як ціни/тарифи на послуги з водопостачання та водовідведення є регульованими і розраховані для підприємства, виходячи з цін 2008 року. За таких умов, не підняття тарифів на житлово-комунальні послуги (у тому числі шляхом їх коригування) призводить до конфлікту інтересів між підприємствами - надавачами послуг та державою - в частині сплати загальнообов'язкових податків і зборів; контрагентами - в частині повного та своєчасного виконання зобов'язань з проведення розрахунків за товари, роботи і послуги, у т.ч. енергоносії; працівниками - в частині установлення та своєчасної виплати заробітної плати і створення належних умов праці; споживачами - в частині забезпечення комплексу якісних та кількісних показників відповідних послуг.

Відповідно до Закону України №2479-VІ 09 липня 2010 року «Про Національну комісію з регулювання ринку комунальних послуг»Національній комісії з регулювання ринку комунальних послуг України надано повноваження з регулювання ринку комунальних послуг, у тому числі щодо встановлення тарифів на комунальні послуги суб'єктам природних монополій та суб'єктам господарювання на суміжних ринках. Прикінцевими положеннями згаданого закону установлено, що до закінчення процесу формування Національної комісії регулювання ринку комунальних послуг України функції державного регулювання у сфері централізованого водопостачання та водовідведення виконує Національна комісія регулювання електроенергетики України (далі НКРЕ).

У зв'язку з невідповідністю діючих тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення фактичним витратам на їх виробництво внаслідок постійного зростання вартості енергоносіїв, товарів та послуг сторонніх організацій, законодавчо установленого розміру мінімальної заробітної плати тощо, а також на виконання протоколу наради Кабінету міністрів України, та за дорученням заступника голови ОСОБА_1 обласної державної адміністрації, підприємством «Рівнеоблводоканал»12.08.010 року на адресу НКРЕ направлено повний розрахунок планових витрат на виробництво послуг з водопостачання та водовідведення, які надає РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал»(реєстраційний номер у НКРЕ Т-133/10). Проте, НКРЕ повний розмір тарифу на послуги з водопостачання та водовідведення до цього часу не установлений.

Постановою від 20.01.2011 року №62 «Про встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал»НКРЕ скорегувала розмір тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал»лише в частині витрат «електроенергія», з урахуванням ціни на електричну енергію станом на 01.01.2011 року. Решта складових витрат тарифу (розраховані у 2008 році) лишилася незмінною. Заявник також зауважити те, що з початку поточного року щомісячне зростання вартості електроенергії становить від 2,3% до 5%, що разом за 9 місяців цього року складає більше 17% порівняно до ціни, установленої станом на 01.01.2011 року.

За таких умов, незважаючи на зменшення обсягів споживання електроенергії внаслідок застосуванням енергозаощаджуючих заходів, сума поточного місячного платежу за спожиту електроенергію постійно зростає та становить в середньому близько 200 тис.грн. на місяць. Таким чином, у зв'язку зі зростанням ціни на електричну енергію з початку цього року, фактичні витрати підприємства, які не ураховані тарифом, лише за спожиту електроенергію складають більше 1,5 мільйона гривень.

Крім того, заявник зазначив, що у зв'язку з набранням чинності (у квітні цього року) постанов НКРЕ «Про затвердження Порядку формування тарифів на централізоване водопостачання та водовідведення»та «Про затвердження Процедури встановлення тарифів на послуги з централізованого водопостачання та водовідведення»та на підставі згаданих нормативних актів 26.07.2011 року РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал»надало на розгляд НКРЕ нові розрахункові матеріали з метою затвердження тарифів на послуги з водопостачання та водовідведення з урахуванням усіх статей витрат. Проте до цього часу тарифи не переглянуті.

Представник ОСОБА_1 обласного виробничого комунального підприємства водопровідно-каналізаційного господарства «Рівнеоблводоканал» у письмових поясненнях та в судовому засіданні просить суд винести ухвалу відстрочення виконання рішення від

03.03.2011 року у справі №3/1 терміном на 6 місяців до 21.04.2012 року.

Представник ВАТ «Рівнеазот»в судовому засіданні не заперечив проти задоволення заяви про відстрочення виконання рішення.

Розглянувши наявні в матеріалах справи докази, заслухавши пояснення представників сторін, давши цьому достатню і об’єктивну оцінку, суд прийшов до висновку, що заява про відстрочення виконання рішення підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 121 Господарського процесуального кодексу України при наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, та залежно від обставин справи, суд може відстрочити або розстрочити виконання рішення.

Відповідно до Роз'яснення Вищого арбітражного суду України від 12.09.1996 року №02-5/333 «Про деякі питання практики застосування статті 121 Господарського процесуального кодексу України»підставою для відстрочки, розстрочки, зміни способу та порядку виконання рішення можуть бути конкретні обставини, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим у строк або встановленим господарським судом способом. При цьому слід мати на увазі, що згоди сторін на вжиття заходів, передбачених статтею 121 ГПК, ця стаття не вимагає, і господарський суд законодавчо не обмежений будь-якими конкретними термінами відстрочки чи розстрочки виконання рішення. Проте, вирішуючи питання про відстрочку чи розстрочку виконання рішення, зміну способу і порядку виконання рішення, господарський суд повинен враховувати матеріальні інтереси сторін, їх фінансовий стан, ступінь вини відповідача у виникненні спору, наявність інфляційних процесів у економіці держави та інші обставини справи.

За таких умов, зважаючи на особливий вид діяльності відповідача, на поважність причин відсутності оплат від споживачів, беручи до уваги фінансовий стан сторін, обставини, що ускладнюють виконання рішення суд прийшов до висновку, що заява відповідача про відстрочку виконання рішення господарського суду Рівненської області від 03.03.2011 року є обґрунтованою, а відтак підлягає задоволенню.

Постановою Відділу примусового виконання рішень Державної виконавчої служби України від 27.05.2011 року на підставі наказу господарського суду Рівненської області від №3/1 від 21.03.2011 року відкрито виконавче провадження.

Постановою про арешт коштів боржника від 11.10.2011 року, винесеною державним виконавцем Відділу примусового виконання рішень Державної виконавчої служби України на виконання рішення господарського суду Рівненської області від 03.03.2011 року у справі №3/1 накладено арешт на розподільчий і проточні рахунки та рахунки зі спеціальним режимом використання коштів (спецрахунки) відкриті у банківських установах та Управлінні Державного Казначейства у Рівненській області.

Відповідно до положень ст.36 Закону України «Про виконавче провадження»за наявності обставин, що ускладнюють виконання рішення або роблять його неможливим, державний виконавець за власною ініціативою чи за заявою сторін, а також самі сторони мають право звернутися до суду, який видав виконавчий документ, із заявою про відстрочку або розстрочку виконання, а також про встановлення або зміну способу і порядку виконання. Питання про відстрочку або розстрочку виконання, встановлення чи зміну способу і порядку виконання розглядається судом у встановлений законом строк. Відповідне рішення може бути оскаржене у встановленому законом порядку. Рішення про розстрочку виконується в частині та у строки, встановлені цим рішенням.

Відповідно до положень п.13 ч.1 ст.37 Закону України «Про виконавче провадження» виконавче провадження підлягає обов'язковому зупиненню у разі надання судом, який видав виконавчий документ, відстрочки виконання рішення.

На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 86, 121 ГПК України, суд -

УХВАЛИВ:

1. Заяву про відстрочку виконання рішення задоволити.

2. Відстрочити виконання рішення господарського суду Рівненської області від 03.03.2011 року у справі №3/1 строком на 6 місяців до 21.04.2012 року.

3. Зняти арешт з коштів РОВКП ВКГ «Рівнеоблводоканал», що знаходяться на рахунках у банківських установах, накладений постановою Відділу примусового виконання рішень Державної виконавчої служби України від 11.10.2011 року, на період відстрочення виконання рішення господарського суду Рівненської області від 03.03.2011 року у справі №3/1 строком на 6 місяців до 21.04.2012 року.

4. Ухвалу направити сторонам по справі та Відділу примусового виконання рішень Державної виконавчої служби України.

Суддя Мамченко Ю.А.

Помічник судді

ОСОБА_4

< ОСОБА_3 > в інтересах держави < ОСОБА_3 >

в особі < Довідник >

СудГосподарський суд Рівненської області
Дата ухвалення рішення26.10.2011
Оприлюднено02.10.2015
Номер документу51367766
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/1

Ухвала від 22.11.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Фоміна В. О.

Ухвала від 02.11.2010

Господарське

Харківський апеляційний господарський суд

Фоміна В. О.

Ухвала від 25.10.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Мамченко Ю. А.

Ухвала від 26.10.2011

Господарське

Господарський суд Рівненської області

Мамченко Ю. А.

Ухвала від 25.01.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Ухвала від 14.01.2010

Господарське

Господарський суд Тернопільської області

Турецький І.М.

Ухвала від 30.07.2010

Господарське

Господарський суд Одеської області

Д'яченко Т.Г.

Ухвала від 14.02.2012

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Репех В.М.

Ухвала від 14.02.2012

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Репех В.М.

Ухвала від 03.07.2013

Господарське

Господарський суд Чернігівської області

Репех В.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні