Рішення
від 25.03.2010 по справі 3/201-09
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

23.03.10р. Справа № 3/201-09

За позовом Державного підприємства "Придніпровська залізниця", м. Дніпропетровськ

до В - 1 - Відкритого акціонерного товариства "Суха Балка", м. Кривий Ріг

В - 2 - Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат", м. Кривий Ріг

про стягнення 22 030,20 грн.

Суддя Юзіков С.Г.

Представники:

позивача - ОСОБА_1, дов. №110 від 01.01.2010р.

ОСОБА_2, дов. №34 від 01.01.2010р.

ОСОБА_3, дов. №35 від 01.01.2010р.

відповідача - 1 - ОСОБА_4, дов.№4647 від 02.09.2008р.

ОСОБА_5, дов. №571 від 29.01.2010р.

відповідача - 2 - ОСОБА_6, дов. №53-02/36 від 29.01.2010р.

СУТЬ СПОРУ:

Позивач просить стягнути з належного Відповідача 22 030,20 грн. - плати за користування вагонами.

Відповідач-1 позов заперечує, мотивуючи тим, що він є неналежним Відповідачем у справі, так як згідно з поданою декадною заявкою 17.10.2008р. за планом № 2038 на 27.10.2008р. запланований на навантаження маршрут призначенням ОСОБА_7 в кількості 53 вагона. 27.10.2008р. на ст. Рокувата під плановий маршрут із-за відсутності вагони не подавалися. Для надолуження пропущеного маршруту, Позивачем 28.10.2008р. на 01 год. 00 хв. подано 42 вагона, які здані у навантаженому стані й прийняті до перевезення 28.10.2008р. о 15 год. 40 хв. першою частиною відправницького маршруту згідно з п.18.6 Договору № ПР/МД-04-2/10/НЮ -323 дч від 26.05.2004р., де зазначено, що "під маршрутне навантаження ст. Рокувата подаються вагони однією передачею на весь маршрут. У разі відсутності вагонів на весь маршрут, дозволяється подача вагонів двома групами. Вагони кожної групи знімаються з обліку після виставлення їх на передавальні колії і закінчення прийомоздавальних операцій", (підстава пам'ятка про користування вагонами № 2388 та відомість плати за користування вагонами № 28100578). Вказаною дією зі сторони Залізниці визнається що подавалось фактично 42 вагона, а не 44. Відповідач-1 вважає, що спірні вагони № 60040516, 60432713 в подану групу вагонів 28.10.2008р. на 01 год.00 хв. не входили. На другу частину маршруту було подано 11 вагонів 29.10.2008р. на 00 год.00 хв., які були теж навантажені та здані для відправки завантаженого маршруту в кількості 53 вагона, (підстава пам'ятка про користування вагонами № 2395 та відомість плати за користування вагонами № 28100579). Фактично вагони № 60040516, 60432713 подані під завантаження планового маршруту 21.11.2008р. о 20 год. 00 хв., з цього періоду і сплачені кошти за користування вагонами. Послуги з подавання, завантаження та здавання вагонів на станцію примикання здійснює ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат" на підставі договору № 1598/92 від 24.12.08р. про надання послуг. Пам'ятки про користування вагонами підписуються працівниками ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат" згідно з п.2.7. вище зазначеного договору. У позовній заяві Позивач посилається на нормативні документи, які врегульовують відповідальність сторін за вказаним позовом, а саме, ст.73 Статуту Залізниць України та п 2.9 п.2 Правил обслуговування залізничних під'їзних колій, затверджених наказом Мінтрансу України 24.11.2000р. за № 875/5096, які регламентують, що відповідальність перед залізницею за користування вагонами контрагентом, збереження вантажів та вагонів несе підприємство, якому належить залізнична під'їзна колія. Таким чином, належним відповідачем за даним позовом є ВАТ "Криворізький залізорудний комбінат".

Відповідач-2 позов заперечує, посилаючись на те, що він є неналежним Відповідачем у справі, з урахуванням додаткової угоди №8 до договору № ПР/МД-04-2/10/НЮ -323 дч від 26.05.2004р.

У судовому засіданні оглянуто оригінали спірних пам'яток про користування вагонами та дорожні відомості.

У судовому засіданні оголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Справа, згідно зі ст. 75 ГПК України, розглядається за наявними у ній матеріалами.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши представників сторін, господарський суд

ВСТАНОВИВ:

Позивачем з Відповідачем -2 укладено договір № ПР/МД-04-2/10/НЮ - 323 дч від 26.05.2004р. "Про експлуатацію залізничної під'їзної колії Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат", яка примикає до станції Роковата Придніпровської залізниці".

29.12.2006р. Позивачем з Відповідачем -1 укладено договір № ПР/ДН - 2 - 073/ НЮп/1579 про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізницею послуги.

24.12.2008р. Відповідачами укладено договір № 1598/92 про надання послуг.

28.10.2008р. на під'їзну колію ВАТ "КЗРК" для вантажоодержувача ВАТ "Суха балка" подавалися під навантаження вагони № 60040516, № 60432713, що відображено у пам'ятці № 2542, підписаній прийомоздавальником ВАТ "КЗРК" ОСОБА_8 без зауважень. Пам'ятки про забирання вищезазначених вагонів № 2483 та № 2484 підписані прийомоздавальником ВАТ "КЗРК" ОСОБА_9 без зауважень.

Станцією Роковата Придніпровської залізниці складено відомості плати за користування вагонами ВАТ "Суха Балка" № 22119039 та № 22119040 на суму відповідно 9 231,00грн. та 10 113,00 грн., а всього на 22 030,20 грн. Зазначені відомості представник ВАТ "Суха Балка" підписав із зауваженням наступного змісту :

відомість ГУ-46 № 22119039 : "3 нарахованою сумою не згодні, оскільки вагон № 60432713 28.10.08р. під навантаження на ВАТ "Суха Балка" не подавався, письмової відмови від навантаження цього вагону підприємство на станцію не давало. Вагон знаходився на коліях ВАТ "КЗРК", згідно правил перевезень вантажів (частина 1) розділ 12, п.2.7 відповідальність за користування вагонами несе власник під'їзної колії. Згодні оплатити плату за користування вагоном з 20 год. 21.11.08р. до 1 год. 20 хв. 22.11.08р., всього 18,60 грн.";

відомість ГУ-46 № 22119040: "3 нарахованою сумою не згодні, оскільки вагон № 60040616 під навантаження на ВАТ "Суха Балка" 28.10.08р. не подавався, письмової відмови від навантаження цього вагону підприємство на станцію не давало. Вагон знаходився на коліях ВАТ "КЗРК". Згодні оплатити плату за користування вагоном з 20 год. 21.11.08р. до 11 год. 20 хв. 22.11.08р., всього 967,20 грн.

Відповідно до п.11 Договору № ПР/МД-04-2/10/НЮ - 323 дч, час перебування вагонів на під'їзній колії обчислюється з моменту закінчення передавальних операцій при передачі вагонів Залізницею Власнику колії до моменту закінчення цих операцій при поверненні вагонів Залізниці.

Згідно з п. 6 Договору № ПР/МД-04-2/10/НЮ - 323 дч, вагони для під'їзної колії подаються локомотивом залізниці на колії ст. Роковата, де здійснюються прийомо-здавальні операції з вагонами у технічному та комерційному відношенні. Подальший рух вагонів здійснюється локомотивом власника колії.

Згідно з п. 14.3 Договору № ПР/МД-04-2/10/НЮ - 323 дч за умовами цього Договору та ст. 73 Статуту залізниць України, вагони подаються Відкритому акціонерному товариству "Суха балка".

Відповідно до п. 18.1 Договору № ПР/МД-04-2/10/НЮ - 323 дч, розподіл порожніх вагонів під навантаження руди між Власником колії та його контрагентом згідно добового наряду виконує начальник зміни під'їзної колії за вказівкою диспетчера УЗТ комбінату.

В додатковій угоді № 8 від 18.01.2008р. до Договору № ПР/МД-04-2/10/НЮ - 323 дч Позивач з Відповідачем -2 погодили викласти п. 16 Договору у новій редакції: " Власник колії сплачує Залізниці плату: за користування вагонами -згідно з Правилами користування вагонами і контейнерами. Плату за час користування вагонами, які прибули на адресу контрагентів, які не являються структурними підрозділами Власника колії, контрагенти вносять самостійно на розрахунковий рахунок Залізниці (підстава договір про організацію перевезень вантажів і проведення розрахунків за перевезення та надані залізницею послуги укладені між Залізницею та контрагентами)"...

Вагони № 60432713, 60040516 подані на під'їзну колію Відповідача -2 28.10.2008р. за пам'яткою ф. ГУ-45 № 2542, а повернуті з під'їзної колії разом із іншими вагонами (які подавалися 21.11.2008р.) 22.11.2008р. за пам'ятками ф. ГУ-45 № 2484, 2483.

Зазначені пам'ятки підписані сторонами без заперечень.

З під'їзної колії спірні вагони здані Залізниці для перевезення 22.11.2008р., про що свідчить календарний штемпель станції Рокувата у графі 46 дорожніх відомостей. Вагон № 60040516 з вантажем "аглоруда" за перевізним документом № 45440112 та вагон № 60432713 за документом № 45440111 оформлені відправником -Відповідачем -1 на відправлення до станції призначення Кошице Словакія.

За умовами договору № 1598/92 від 24.12.2008р. Відповідач -2 зобов'язався надавати Відповідачеві -1 послуги з подачі й забирання вагонів до місць навантаження -розвантаження, підготовці вагонів під навантаження руди, щебеню і кварцитів, навантаження руди щебеню і кварцитів у вагони й автотранспорт, вивезенні готових поїздів на станцію примикання. При відправці руди, щебеню й кварцитів на експорт, митне оформлення і декларування вантажів здійснює Відповідач -1 (п.1.1, 1.2).

Облік перебування вагонів у користуванні Відповідача -1 проводиться за їх номерами на підставі пам'яток за користування вагонам, підписаними працівниками УЗТ (за дорученням Замовника (Відповідача -1) й станціями примикання. На підставі пам'яток про користування вагонами на станціях примикання складаються відомості плати за користування вагонами, які підписуються щоденно працівниками Замовника й станцією примикання (п.2.7 договору № 1598/92 від 24.12.2008р.).

Відповідач -1 зобов'язався (п.4.1.5 договору № 1598/92 від 24.12.2008р.) за окремим договором із залізницею проводити усі розрахунки: за залізничний тариф, плату за користування вагонами, додаткові збори й інші платежі, про що дається письмова згода залізниці й Виконавцю (Відповідачеві -2).

За договором № ПР/ДН - 2 - 073/ НЮп/1579 Залізниця (Позивач) зобов'язалася надавати Вантажовласнику (Відповідачеві -1) послуги, пов'язані з перевезенням вантажів та проведення розрахунків за ці послуги. Договір не передбачає переуступку боргу Вантажовласника третій стороні, а також розрахунки заліковими коштами (п.1.1, 1.2).

Порядок проведення розрахунків погоджено у розділі 3 договору № ПР/ДН - 2 - 073/ НЮп/1579. Так, у п. 3.2. цього договору сторони погодили, що у міру виконання перевезень та надання послуг Залізниця списує відповідні суми грошових коштів (провізну плату, додаткові збори, плату за користування вагонами і контейнерами, штрафи) в тому числі спірні, з особового рахунку Вантажовласника, на підставі оформлених установленим порядком перевізних документів, накопичу вальних карток, відомостей плати за користування вагонами (контейнерами) і т. ін.

Статтею 629 ЦК України визначено, що договір є обов'язковим для виконання сторонами.

У силу ст. 525, 526 ЦК України зобов'язання повинні виконуватися належним чином та у встановлений строк, відповідно до вказівок закону, договору, одностороння відмова від виконання зобов'язань не допускається.

Згідно зі ст. 193 ГК України суб'єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов'язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов'язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна вжити усіх заходів, необхідних для належного виконання нею зобов'язання, враховуючи інтереси другої сторони та забезпечення загальногосподарського інтересу.

Відповідно до ст. 33, 34 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

З урахуванням викладеного, суд не приймає заперечень Відповідача -1 і вважає, що позов підлягає задоволенню за рахунок Відповідача-1, у позові до Відповідача -2 слід відмовити.

Згідно зі ст. 49 ГПК України, судові витрати слід покласти на Відповідача-1.

Керуючись ст. 44, 49, 75, 82-85, 115-118 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Відкритого акціонерного товариства "Суха Балка", 50015, м. Кривий Ріг, вул. Конституційна, 5 (код ЄДРПОУ 00191329) на користь Державного підприємства "Придніпровська залізниця", 49038, м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 108 (код ЄДРПОУ 01073828) 22 030,20 грн. -боргу, 220,30 грн. - витрат по сплаті державного мита, 312,50 грн. - витрат на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.

У позові до Відкритого акціонерного товариства "Криворізький залізорудний комбінат" відмовити.

Видати наказ після набрання рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення десятиденного строку з дня його підписання.

Суддя С.Г. Юзіков

Рішення підписане


СудГосподарський суд Дніпропетровської області
Дата ухвалення рішення25.03.2010
Оприлюднено02.10.2015
Номер документу51405031
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —3/201-09

Рішення від 25.03.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Ухвала від 16.02.2010

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков Станіслав Георгійович

Судовий наказ від 11.12.2009

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Губіна І.В.

Рішення від 26.11.2009

Господарське

Господарський суд Херсонської області

Губіна І.В.

Ухвала від 24.09.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков С.Г.

Ухвала від 20.08.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков С.Г.

Рішення від 25.06.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко П.І.

Ухвала від 23.06.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков С.Г.

Ухвала від 05.06.2009

Господарське

Господарський суд Сумської області

Левченко П.І.

Ухвала від 27.05.2009

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Юзіков С.Г.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні