У Х В А Л А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Справа № 824/356/15-а
Головуючий у 1-й інстанції: Григораш В.О.
Суддя-доповідач: Курко О. П.
22 вересня 2015 року
м. Вінниця
Вінницький апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
головуючого судді: Курка О. П.
суддів: Білоуса О.В. Совгири Д. І. ,
за участю:
секретаря судового засідання: Зарицької Т.В.
представника позивача: Гамана О.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу публічного акціонерного товариства "Укрсоцбанк" на постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 07 липня 2015 року у справі за адміністративним позовом публічного акціонерного товариства "Укрсоцбанк" до Припрутської сільської ради, Чернівецької регіональної філії Центру Державного земельного кадастру, Реєстраційної служби Новоселицького районного управління юстиції, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору - ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" про визнання рішень недійсними та зобов`язання вчинити дії,
В С Т А Н О В И В :
публічне акціонерне товариство «Укрсоцбанк» звернулось до Чернівецького окружного адміністративного суду з позовом до Припрутської сільської ради, Чернівецької регіональної філії Центру Державного земельного кадастру, Реєстраційної служби Новоселицького Районного управління юстиції, третя особа, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору, - TOB "Боянівка Імпекс ЛТД" про визнання рішень недійсними та зобов`язання вчинити дії.
Постановою Чернівецького окружного адміністративного суду від 07 липня 2015 року в задоволенні позовних вимог відмовлено.
Не погодившись із прийнятим рішенням, позивач подав апеляційну скаргу, в якій просить його скасувати та ухвалити нову постанову, якою задовольнити позовні вимоги. В апеляційній скарзі апелянт посилається на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, неповне з'ясування всіх обставин справи, що призвело до неправильного її вирішення.
До початку судового засідання по справі до Вінницького апеляційного адміністративного суду надійшло клопотання Реєстраційної служби Новоселицького районного управління юстиції Чернівецької області, в якому просить змінити її процесуальний статус з відповідача по справі на третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору.
Обговоривши доводи заявленого клопотання. вислухавши думку представника позивача, колегія суддів дійшла до висновку, що заявлене клопотання є безпідставним та необґрунтованим, а тому не підлягає задоволенню.
Представник позивача в судовому засіданні підтримав вимоги апеляційної скарги та просив її задовольнити.
Представники інших учасників судового процесу в судове засідання не з'явились, хоча були належним чином повідомлені про дату, час та місце апеляційного розгляду справи, що підтверджується матеріалами справи. Відповідно до ч. 4 ст. 196 КАС України неприбуття у судове засідання сторін або інших осіб, які беруть участь у справі, належним чином повідомлених про дату, час і місце апеляційного розгляду, не перешкоджає судовому розгляду справи.
Заслухавши суддю-доповідача, пояснення представника позивача, дослідивши матеріали справи та перевіривши доводи апеляційної скарги, колегія суддів вважає, що апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а постанову суду першої інстанції - без змін, виходячи з наступного.
Відповідно до Витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців, станом на 16.06.2014, ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" зареєстроване як юридична особа за адресою місцезнаходження - вул. Миколаївська, 36Н, м. Чернівці, Чернівецька область.
Встановлено, що на підставі державного акту на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ №351559 TOB "Боянівка Імпекс ЛТД" належала па праві приватної власності земельна ділянка для здійснення роздрібної торгівлі та надання комерційних послуг площею 1,4591 га з кадастровим номером 7323085700:02:002:0002, що розташована за адресою: Чернівецька область, Новоселицький район, с. Боянівка, вул. Кобилянської О.,2.
10.11.2009 між ПАТ "Укрсоцбанк" (Іпотекодержатель) та ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" (Іпотекодавець) укладено іпотечний Договір за умовами якого іпотекодавець передає в іпотеку іпотекодержателю в якості забезпечення виконання іпотекодавцем зобов'язань за Генеральним договором №39 про здійснення кредитування від 08.08.2008 з наступними Додатковими договорами до нього укладеними між іпотекодержателем та іпотекодавцем, надалі за текстом - "Основне зобов'язання", нерухоме майно: комплекс, виробнича база та земельна ділянка для здійснення роздрібної торгівлі та надання комерційних послуг, що знаходиться за адресою: Чернівецька область, Новоселицький район, с. Боянівка, вул. О.Кобилянської, 2, площею 1,4591 га, кадастровий номер 7323085700:02:002:0002, на якій знаходиться вищевказане майно. Вказана земельна ділянка належить іпотекодавцю на праві приватної власності на підставі Державного акта на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ№351559.
Пунктом 1.5. іпотечного Договору передбачено, що іпотекою за цим Договором також забезпечуються вимоги Іпотекодержателя щодо відшкодування витрат, пов'язаних із зверненням стягнення на Предмет іпотеки, витрат на утримання і збереження Предмета іпотеки, витрат на страхування Предмета Іпотеки, збитків, завданих порушенням умов цього Договору. Пунктом 1.8. іпотечного Договору передбачено, що заміна предмету іпотеки здійснюється іпотекодавцем тільки за письмовою згодою Іпотекодержателя. Сторони погоджуються, що нотаріус знімає заборону щодо відчуження нерухомого майна за заявою іпотекодавця та іпотекодержателя про припинення іпотечного договору або лише іпотекодавця у разі подання ним безспірних доказів виконання зобов'язання (п. 1.12. іпотечного Договору). Іпотекодавець зобов'язаний: без письмової згоди іпотекодержателя не відчужувати предмет іпотеки, а також не передавати його в спільну діяльність, лізинг, оренду, користування; без встановлено дозволу відповідних державних органів та письмової згоди іпотекодержателя не здійснювати перебудови та/або перепланування предмета іпотеки (п.п. 2.1.4, 2.1.7. іпотечного Договору). Пунктом 3.2. іпотечного Договору також встановлено відповідальність сторін у разі порушення Іпотекодавцем, зокрема, умов п.п. 2.1.4, 2.1.7 цього Договору.
З Витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 30.03.2015 інд. №35616477 судом встановлено, що 10.11.2009 приватним нотаріусом Бежан Д.С., на підставі іпотечного Договору між ПАТ "Укрсоцбанк" (Іпотекодержатель) та ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" (Іпотекодавець), було зареєстровано обтяження - заборону на нерухоме майно, а саме земельну ділянку, для роздрібної торгівлі та комерційних послуг площею 1,4591 га, що знаходиться за адресою Чернівецька область, Новоселицький район, с. Боянівка, вул. Кобилянської О., земельна ділянка 2, кадастровий номер 7323085700:02:002:0002.
Рішенням Господарського суду Чернівецької області від 06.06.2014 №926/699/14, залишеним без змін постановою Львівського апеляційного господарського суду від 21.08.2014 №926/699/14 та постановою Вищого господарського суду України від 08.10.2014 №926/699/14, вирішено в рахунок часткового погашення заборгованості ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" перед ПАТ "Укрсоцбанк" за Генеральним договором про здійснення кредитування №39 від 08.08.2008 (з урахуванням додаткових договорів, в тому числі і Додаткового договору про надання відновлювальної кредитної лінії №2 від 08.08.2008, договорів про внесення змін та доповнень, та додатків до них) у розмірі 1 657 400,00 гривень звернути стягнення на предмет іпотеки, що належить на праві власності ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" (58000, м. Чернівці, вул. Миколаївська. 36Н; код ЄДРПОУ 31620929) шляхом визнання за ПАТ "Укрсоцбанк" (03150, м. Київ, вул. Ковпака, 29; код ЄДРПОУ 00039019) права власності на комплекс, виробничу базу, який складається адмінкорпусу літ. "А", керамблок, площею 215,60 кв.м., побутового корпусу літ. "Б", керамблок, площею 113,00 кв.м, цементного складу літ. "В", металев., площею 219,60 кв.м., компресорної літ "Г",- металев., площею 10,40 кв.м, майстерні літ. "Д", металев, площею 11,00 кв.м., складу готової продукції літ. "Е", метал., площею 8,8 кв.м., навісу літ. "Ж", складу готової продукції літ. "З", металев., площею 326,10 кв.м, виробничого корпусу літ. "И", металев., площею 307,00 кв.м., вбиральні літ. "К", трансформаторної літ. "Л", заправочних колонок 1-3 метал., цистерн 4-6, металев., огорожі 7-9, метал, сітка, кранових шляхів 10, метал., реєстраційний номер 3553335, що розташоване за адресою: Чернівецька область, Новоселицький район, с. Боянівка, вул. Кобилянської О., буд. №2 та на земельну ділянку для здійснення роздрібної торгівлі та надання комерційних послуг площею 1,4591 га, кадастровий номер 7323085700:02:002:0002, що розташована за адресою: Чернівецька область, Новоселицький район, с. Боянівка, вул. Кобилянської О., 2.
01.10.2014 Авдієнко Олексій Анатолійович, який діє на підставі довіреності, виданої головою правління ПАТ "Укрсоцбанк", звернувся до Реєстраційної служби Новоселицького районного управління юстиції Чернівецької області з заявою про державну реєстрацію прав та їх обтяжень за ПАТ "Укрсоцбанк" земельної ділянки, що розташована за адресою Чернівецька область, Новоселицький район, с. Боянівка, вул. Кобилянської О., земельна ділянка 2, кадастровий номер 7323085700:02:002:0002.
Розглянувши заяву про державну реєстрацію прав та їх обтяжень прийняту 01.10.2014 за реєстраційним номером 8359870, яку подав Авдієнко О.А., держаний реєстратор прав на нерухоме майно Реєстраційної служби Новоселицького районного управління юстиції Чернівецької області виніс рішення №16348111 від 09.10.2014, яким відмовив у державній реєстрації права приватної власності на земельну ділянку, що розташована за адресою Чернівецька область, Новоселицький район, с. Боянівка, вул. Кобилянської О., земельна ділянка 2, кадастровий номер 7323085700:02:002:0002 за ПАТ "Укрсоцбанк".
06.10.2014 представник ПАТ "Укрсоцбанк" за довіреністю, звернувся до Відділу Держземагенства у Новоселицькому районі з заявою про надання детальної інформації стосовно земельної ділянки за кадастровим номером 7323085700:02:002:0002.
На вказане звернення, листом від №3415 від 07.10.2014, Відділ Держземагенства у Новоселицькому районі Головного управління Держземагенства у Чернівецькій області повідомив, що за кадастровим номером 7323085700:02:002:0002 було оформлено на ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ№351559, земельна ділянка площею 1,4591 га, яка розташована по вул. О.Кобилянської в с. Боянівка Новоселицького району Чернівецької області, цільове призначення земельної ділянки - для роздрібної торгівлі та комерційних послуг. Згідно рішення від 11.11.2010 №8/2 І сесії VI скликання Припрутської сільської ради "Про затвердження проекту землеустрою (зміна цільового призначення) частини земельної ділянки ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" вказаний державний акт на право власності на земельну ділянку серії ЯЕ№351559 анульовано та згідно проведеного розподілу земельної ділянки дозволено виготовити державні акти на дві земельні ділянки з кадастровими номерами: 7323085700:02:002:0074, земельна ділянка площею 1,4394 га, цільове призначення - для роздрібної торгівлі та комерційних послуг - ДА серія ЯЛ№283037; кадастровий номер 7323085700:02:002:0075, земельна ділянка площею 0,0196 га, цільове призначення - зв'язку і телекомунікацій (для базової станції мобільного зв'язку), ДА серії ЯЛ№283038. Виходячи з вищенаведеного повідомлено, що проведення державної реєстрації, речових прав на земельну ділянку за кадастровим номером 7323085700:02:002:0002 площею 1,4591 га на ПАТ "Укрсоцбанк" згідно рішення Господарського суду Чернівецької області від 06.06.2014 по справі №926/699/14 неможливо.
Як встановлено судом першої інстанції, рішенням 26 сесії 5 скликання Припрутської сільської ради Новоселицького району Чернівецької області від 25.08.2010 №2, за наслідками розгляду зави ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" №003398 від 24.08.2010, надано дозвіл ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" на виготовлення проекту відведення частини земельної ділянки (кадастровий номер 7323085700:02:002:0002) площею 0,2 га під цільове призначення - землі зв'язку, для будівництва базової станції мобільного зв'язку ПрАТ "МТС Україна" в с. Боянівка по вул. Кобилянської О., 2 .
На підставі вказаного рішення та на замовлення ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" ТОВ "Терра Буковини" розроблено проект землеустрою щодо зміни цільового призначення частини земельної ділянки ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" (кадастровий номер 7323085700:02:002:0002) з земель комерційного використання "для роздрібної торгівлі та комерційних послуг" на землі зв'язку "для будівництва базової станції мобільно зв'язку" розташованої за адресою: Чернівецька область, Новоселицький район, Чернівецька область, с. Боянівка, вул. О.Кобилянської, 2.
Рішенням І сесії V скликання Припрутської сільської ради Новоселицького району Чернівецької області від 11.11.2010 "Про затвердження проекту землеустрою (зміна цільового призначення) частини земельної ділянки ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД", вирішено: 1. Затвердити проект землеустрою (зміна цільового призначення) частини земельної ділянки (кадастровий номер 7323085700:02:002:0075) з земель комерційного використання "для роздрібної торгівлі та комерційних послуг" на землі зв'язку для базової станції мобільного зв'язку, площею 0,0196 га ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" в с. Боянівка по вул. Кобилянської, 2 Новоселицького району Чернівецької області. 2. Державний акт право власності на землю ЯЕ№351559 від 22.12.2008 року виданий ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" вважати таким, що втратив чинність та підлягає поверненню у відділ Держкомзему у Новоселицькому районі. 3. Дозволити виготовити державний акт на право власності на земельну ділянку ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" для роздрібної торгівлі та комерційних послуг (кадастровий номер 7323085700:02:002:0074) площею 1,4394 га, та землі зв'язку (кадастровий номер 7323085700:02:002:0075) "для базової станції мобільного зв'язку" 0,0196 га і встановити межі земельної ділянки в натурі.
Аналізуючи встановлені обставини справи, колегія суддів вважає, що судом першої інстанції прийнято законне та обґрунтоване рішення по суті заявлених позовних вимог, з урахуванням наступних правових положень.
Відповідно до ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР (в редакції на момент прийняття спірного рішення) та пунктів "д" та "к" ст. 12 Земельного кодексу України (в редакції на момент прийняття спірного рішення) від 25.10.2001 №2768-III (далі - ЗК України) до повноважень сільських, селищних, міських рад віднесено вирішення відповідно до закону питання регулювання земельних відносин, в тому числі питання щодо організації на території відповідної ради землеустрою та вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.
Відповідно до ч. 1 ст. 20 ЗК України віднесення земель до тієї чи іншої категорії здійснюється на підставі рішень органів державної влади та органів місцевого самоврядування відповідно до їх повноважень.
Частиною 3 статті 20 ЗК України встановлено, що зміна цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб, здійснюється за ініціативою власників земельних ділянок у порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.
На виконання вищенаведених положень статті 20 ЗК України Кабінетом Міністрів України своєю постановою від 11.04.2002 №502 (далі - Порядок №502) затвердив Порядок зміни цільового призначення земель, які перебувають у власності громадян або юридичних осіб (далі - Порядок №502), яким визначено механізм щодо зміни цільового призначення таких земельних ділянок.
Відповідно до п. 2 Порядку №502 зміна цільового призначення земельної ділянки проводиться за поданням заяви (клопотання) її власника до сільської, селищної, міської ради, якщо земельна ділянка розташована в межах населеного пункту, або районної держадміністрації, якщо земельна ділянка розташована за межами населеного пункту.
Відповідно до п. 3 Порядку №502 сільська, селищна, міська рада або районна держадміністрація розглядає заяву (клопотання) і в разі згоди на зміну цільового призначення земельної ділянки дає дозвіл на підготовку проекту її відведення: складання проекту відведення земельної ділянки, якщо зміні цільового призначення підлягає її частина; перепогодження проекту відведення земельної ділянки з відповідними органами виконавчої влади, якщо зміні цільового призначення підлягає вся земельна ділянка.
Відповідно до п. 6 Порядку №502 проект відведення земельної ділянки погоджується або перепогоджується з органом земельних ресурсів, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органом містобудування і архітектури та охорони культурної спадщини, а також підлягає державній землевпорядній експертизі, після якої замовник подає проектні матеріали відповідно до сільської, селищної, міської ради або до районної держадміністрації для прийняття рішення.
Пунктом 7 Порядку №502 встановлено, що сільська, селищна, міська рада розглядає проектні матеріали та приймає рішення про зміну цільового призначення земельної ділянки, яка розташована в межах населених пунктів.
Відповідно до ст. 25 Закону України "Про землеустрій" 22.05.2003 №858-IV (чинний на момент виникнення спірних правовідносин) (далі - Закон №858-IV) документація із землеустрою розробляється у вигляді програм, схем, проектів, спеціальних тематичних карт, атласів, технічної документації.
Відповідно до ст. 50 Закону №858-IV проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки розробляється у разі формування нової земельної ділянки (крім поділу та об'єднання) або зміни цільового призначення земельної ділянки.
Частиною 3 статті 56 Закону №858-IV передбачено, що при передачі земельних ділянок у власність чи користування та зміні цільового призначення земельних ділянок за проектами землеустрою щодо їх відведення технічна документація із землеустрою щодо складання документів, що посвідчують право на земельну ділянку, не розробляється.
Таким чином, законодавством не передбачено окремого складання технічної документації із землеустрою щодо складання документів, які посвідчують право власності на земельну ділянку, право користування земельною ділянкою, при поділі чи об'єднанні земельних ділянок, оскільки такий поділ відбувся внаслідок зміни цільового призначення частини земельної ділянки.
Тому, проект землеустрою, який затверджений спірним рішенням Припрутської сільської ради, що виготовлений на замовлення TOB "Боянівка Імпекс ЛТД" відповідною проектною організацією є тим самим проектом відведення земельної ділянки, про який йдеться в постанові Кабінету Міністрів України №502 від 11.04.2002, оскільки статті 25, 50 Закону України "Про землеустрій" відносять роботи по відведенню земельних ділянок у зв'язку із зміною їх цільового призначення до робіт із землеустрою, а складені за результатом таких робіт проекти до проектів землеустрою.
Відповідно до ст. 110 ЗК України (поняття обмеження (обтяження) прав на земельну ділянку на використання власником земельної ділянки або її частини може бути встановлено обмеження (обтяження) в обсязі, передбаченому законом або договором.
Перехід права власності на земельну ділянку не припиняє встановленого обмеження (обтяження) (ч.2 ст. 110 ЗК України).
Згідно ч. 3 ст. 110 ЗК України поділ чи об'єднання земельних ділянок не припиняє дії обмежень, обтяжень, встановлених на земельні ділянки, крім випадків, коли обмеження (обтяження) поширювалося лише на частину земельної ділянки, яка в результаті поділу земельної ділянки не увійшла до сформованої нової земельної ділянки.
Згідно ч.1 ст. 111 ЗК України право на земельну ділянку може бути обмежено (обтяжено) законом або актом уповноваженого на це органу державної влади, посадової особи або договором шляхом встановлення: а) заборони на користування та/або розпорядження, у тому числі шляхом відчуження; б) умови розпочати і завершити забудову або освоєння земельної ділянки протягом встановлених строків; в) заборони на провадження окремих видів діяльності; г) заборони на зміну цільового призначення земельної ділянки, ландшафту; ґ) умови здійснити будівництво, ремонт або утримання дороги, ділянки дороги; д) умови додержання природоохоронних вимог або виконання визначених робіт; е) умови надавати право полювання, вилову риби, збирання дикорослих рослин на своїй земельній ділянці в установлений час і в установленому порядку.
Обмеження (обтяження) у використанні земельної ділянки, визначені у пунктах "б" - "е" частини першої цієї статті, підлягають державній реєстрації в Державному земельному кадастрі в порядку, встановленому законом (ч.2 ст. 111 ЗК України).
Заборони на користування та/або розпорядження, у тому числі шляхом відчуження земельної ділянки, підлягають державній реєстрації в Державному реєстрі речових прав на нерухоме майно в порядку, встановленому законом (ч.3. ст. 111 ЗК України).
Починаючи з 2003 року порядок реєстрації прав на земельні ділянки і їх обмежень (обтяжень) регламентувався Тимчасовим порядком ведення державного реєстру земель, який був затверджений наказом Державного комітету України по земельних ресурсах від 02.07.2000 № 174 на виконання Указу Президента України від 17.02.2003 № 134 "Про заходи щодо створення єдиної системи державної реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них у складі державного земельного кадастру", наказу Державного комітету України по земельних ресурсах від 23.05.2003 №135 "Про створення єдиної системи державної реєстрації земельних ділянок, нерухомого майна та прав на них у складі державного земельного кадастру та удосконалення структури державного підприємства "Центр державного земельного кадастру при Державному комітеті України по земельних ресурсах", зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 27.05.2003 за №408/7728 (далі - Тимчасовий порядок №174) .
Відповідно до п. 1.2. Тимчасового порядку №174 Державний реєстр земель - це складова частина державного земельного кадастру, який складається з книги записів реєстрації державних актів на право власності на землю та на право постійного користування землею, договорів оренди землі із зазначенням кадастрових номерів земельних ділянок та Поземельної книги, яка містить відомості про земельну ділянку і формується за допомогою АС ДЗК.
Витягом з державного реєстру земель вважається документ, який містить відомості, що надаються з бази даних АС ДЗК. Поземельна книга, як складова частина Державного реєстру земель ДЗК, містить відомості про земельну ділянку, в тому числі кадастровий план, відомості про державний акт на право власності на землю, державний акт на право постійного користування землею, договір оренди землі та власника, користувача, орендаря (суборендаря) земельної ділянки і формується за допомогою АС ДЗК.
Відповідно до п. 12.7.2 Тимчасового порядку №174 Поземельна книга містить відомості про власника (користувача), земельної ділянки, місцерозташування земельної ділянки, державний акт на право власності на земельну ділянку (державний акт на право постійного користування земельною ділянкою, договір оренди землі) та документи, на підставі яких набуто право власності (користування) земельною ділянкою, земельні сервітути, обмеження використання права власності (користування) земельної ділянки.
Наявний в матеріалах справи проект землеустрою містить в собі витяг з Державного реєстру земель ДЗК, в якому, станом на дату прийняття Припрутською сільською радою Чернівецької області спірного рішення, існують і відображені відомості про відсутність обтяжень (обмежень) у використанні земельної ділянки ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД", що свідчить про відсутність порушення п. 2 Порядку №502.
Як вбачається з іпотечного договору, що був укладений між позивачем та ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД", ним було встановлено обтяження щодо заборони власнику земельної ділянки розпоряджатися цією власністю, при цьому обмеження у використанні власником земель, як складової частини прав власника, зазначеним договором установлені не були.
На основі зазначеного, колегія суддів погоджується з висновком Чернівецького окружного адміністративного суду щодо відсутності порушень існуючого на момент виникнення спірних правовідносин порядку поділу земельних ділянок при повному збереженні цивільних прав іпотекодержателя та законності спірного рішення Припрутської сільської ради Чернівецької області, так як наявний в матеріалах справи проект землеустрою, який затверджувався спірним рішенням органу місцевого самоврядування, містить відомості з Поземельної книги Державного реєстру земель, як складової частини Державного земельного кадастру, в яких зафіксована відсутність обмежень та обтяжень у використанні земельної ділянки.
Не знайшли свого підтвердження в ході апеляційного розгляду справи твердження позивача про те, що затверджена оскаржуваним рішеннями проектна документація не погоджена ТОВ "Боянівка Імпекс ЛТД" з відповідними органами та не пройшла державну землевпорядну експертизу, а також твердження про порушення вимог п. 2.1. Інструкції про встановлення (відновлення) меж земельних ділянок в натурі (на місцевості) та їх закріплення межовими знаками, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 18.05.2010 №376.
На підставі вищевикладеного, суд першої інстанції дійшов обґрунтованого висновку про те, що рішення Припрутської сільської ради від 11.11.2010 "Про затвердження проекту землеустрою (зміна цільового призначення) частини земельної ділянки TOB "Боянівка Імпекс ЛТД" є правомірним та прийнятим в межах повноважень Припрутської сільської ради, у зв'язку з чим вимога позивача про визнання його недійсним та скасування задоволенню не підлягає.
Відтак, державна реєстрація земельних ділянок з кадастровими номерами 7323085700:02:002:0074 та 7323085700:02:002:0075 та державні акти на право власності на земельну ділянку ЯЛ№283037, ЯЛ№283038 є правомірними.
Відповідно до п. 2 Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.10.2013 №868 (далі -Порядок №868) Державну реєстрацію прав шляхом внесення записів до Державного реєстру прав проводять орган державної реєстрації прав та нотаріус як спеціальний суб'єкт, на якого покладаються функції державного реєстратора прав на нерухоме майно.
Рішення щодо державної реєстрації прав, взяття на облік безхазяйного нерухомого майна, форму та вимоги до оформлення яких встановлює Мін'юст, приймає державний реєстратор прав на нерухоме майно (п. 3 Порядок №868).
Згідно пп. 10 п. 37 Порядок №868 одним із документів, що підтверджує виникнення, перехід та припинення речових прав на нерухоме майно, є рішення суду, що набрало законної сили, щодо права власності та інших речових прав на нерухоме майно.
Відповідно до ч. 4 ст. 9 Закону №1952-IV Державний реєстратор самостійно приймає рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмову в такій реєстрації. Втручання будь-яких органів, посадових і службових осіб, громадян та їх об'єднань у діяльність державного реєстратора, пов'язану з проведенням державної реєстрації прав, забороняється і тягне за собою відповідальність згідно із законом.
Отже, повноваження стосовно прийняття рішення про державну реєстрацію прав та їх обтяжень або відмову у державній реєстрації віднесені Законом до виключної компетенції державного реєстратора прав на нерухоме майно. Тому, суд не вправі перебирати на себе повноваження іншого державного органу та зобов'язувати Державну реєстраційну службу Новоселицького районного управління юстиції Чернівецької області провести державну реєстрацію права власності на земельну ділянку.
З урахуванням наведених правових положень та встановлених обставин даної справи колегія суддів вважає, що доводи, викладені позивачем в апеляційній скарзі не відповідають вимогам закону, що регулює спірні правовідносини. За таких обставин колегія суддів не знаходить законних підстав для повного чи часткового задоволення вимог апеляційної скарги.
На підставі викладеного колегія суддів дійшла висновку, що судом першої інстанції було повно та всебічно з'ясовано обставини, що входять до предмета доказування та мають значення для справи, надано їм належну правову оцінку та винесено рішення з дотриманням норм матеріального і процесуального права, що дає всі підстави для залишення його без змін.
Згідно зі п. 1 ч. 1 ст. 198 , ст. 200 КАС України, суд апеляційної інстанції залишає скаргу без задоволення, а постанову суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст.ст. 160, 167, 195, 196, 198, 200, 205, 206, 212, 254 КАС України, суд
У Х В А Л И В :
апеляційну скаргу публічного акціонерного товариства "Укрсоцбанк" залишити без задоволення, а постанову Чернівецького окружного адміністративного суду від 07 липня 2015 року - без змін.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту проголошення та може бути оскаржена в касаційному порядку згідно зі ст. 212 КАС України.
Ухвала суду складена в повному обсязі 28 вересня 2015 року.
Головуючий Курко О. П.
Судді Білоус О.В.
Совгира Д. І.
Суд | Вінницький апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 22.09.2015 |
Оприлюднено | 02.10.2015 |
Номер документу | 51541809 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Вінницький апеляційний адміністративний суд
Курко О. П.
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Адміністративне
Чернівецький окружний адміністративний суд
Григораш Віталій Олександрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні